Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten niin tyypillisesti eläke on 1800 e

Vierailija
11.10.2022 |

Mulla ainakin näillä näkymin eläke tulee olemaan jotain 900 e miinus verot vaikka olen ollut töissä vuosia ja olen nyt 40 v.

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää töitä kirjoitti:

Me 50-60 luvuilla syntyneet ja sitä ennen painoimme töitä kuin orjat. On talot maksettu kakarat koulutettu itseemme saaneet mitää kuin peruskoulun. Tietääkö nykynuoret että ei ollu opintolainoja opintorahoja sellaisia ei ollut. Töihin painuttiin heti ikää 14 vuotta. Nyt 50vuotta työtä on tehty. Saan oikein 1000 euroo eläkettä kuussa. Suomessa satoja tuhansia eläkeläisiä näillä tuloilla. Keski eläke ei anna oikeata tietoa. Olemme omat elakkeemme maksaneet se mihin eläkelaitokset on rahojamme sijoittaneet ja tappioita tullut. Ei ole meidän vika. Painukaa nuoret töihin maksakaa omat eläkkeet niinkuin mekin teimme. Maksoimme verot joilla teidätkin on koulutettu niillä varoilla.

Mitä sä horiset? Mun vanhemmat on syntyneet 50- ja 60-luvuilla. Kyllä heillä oli opintotu

1960-luku on eri asia kuin 1960-luvulla syntynyt. Minä ainakin sain opiskeluajalta opintotukea ha asumislisää.  Olen syntynyt 1965.

Vierailija
202/203 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maksetaan työeläke jos ei ole tehnyt töitä ja työeläke jää pieneksi saa lisäksi kansaneläkettä. Jos taas ei oo tehny yhtään kodin ulkopuolella palkkatyötä joten työeläkettä ei ole sitten saa takuueläkettä. Kannattaa tutustua asioihin netistä löytyy paljon tietoa eläkkeen kertymisestä. On paljon tietoa tarjolla. Eläkkeiden pää maksaja on eläkeyhtiöt ilmarinen, Varma on myos muitakin. Takuueläkkeen ja kansaneläkkeen maksaa kela. Kelan rahat ovat valtion varoja joita jokainen veroja maksava maksaa. Eläkeyhtiöt keräävät jokaiselta työssä käyvalta eläkemaksut ne taas näkyy työnantajan antamasta palkkakuitista. Sieltä voi lukea paljonko palkasta menee sivukuluja veroja elakemaksuja. Eläkeyhtiöt ovat siis pää maksajia ja ne rahat eivät ole valtion varoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pieniä eläkkeitä ihmisillä.

Minä saa 2611 euroo bruttona.

Tehkää töitä niin eläkekkin kasvaa .