miten niin tyypillisesti eläke on 1800 e
Mulla ainakin näillä näkymin eläke tulee olemaan jotain 900 e miinus verot vaikka olen ollut töissä vuosia ja olen nyt 40 v.
Kommentit (203)
Onhan se iha hirveää kun pitää tehdä töitä Sitte kun se pesti kestää 40 vuotta nyt ainakin.Ei me vanhemmat ikäluokat pystytty lusmuta. Sosiaalitukia oli vaikee saada terveenä ja nuorena. Olisin kyllä kotio mielelläni jääny. Ois ollu lasten kanssa huomattavasti helpompaa.
Sama juttu oisin kyllä muksut hoitanut. Mutta kuka ois maksanu laskut. Yksinhuoltaja kun olin.
50 vuotta duunii nyt eläke. Ihanaa!!!!
Pieniä on keskimääräiset eläkkeet. Niillä ei paljon elämästä nautita, varsinkaan jos on vielä lainaa, asuu vuokralla tai on esimerkiksi isot lääkekulut. Tulotason tippumiseen olisi hyvä varautua työelämässä ollessa, mutta ongelma on se, että pienestä palkasta ei niin helposti kasata puskuria kompensoimaan pientä eläkettä. Jokainen työssä käynyt ja eläkkeitä maksanut on eläkkeensä ansainnut ja saisi vapaallaan voida nauttiakin.
24 vuotta työuraa, lasten kanssa useampi vuosi kotona. Eläkekertymä 2200. Jään pois töistä niin pian kuin voin elämään säästöillä eläkeikää odotellessa. Nainen 54v miehisellä alalla.
Minäkin säästäisin, jos ois mistä säästää. Ruoka asuminen, auto, lapset, vakuutukset vaatteet, päivähoitomaksut, lista on loputon. Nyt, kun kaikki vain nousee, paitsi tulot. On laskettava joka, euro kirpputorit on tullut tutuiksi. Nyt varmaan, joku neuvoo hae parempi palkkainen työ, opiskele uusi ammatti. En siihen, tällä hetkellä pysty. Yksinhuoltajana, minun on pakko elättää perhe. Elatusmaksut toki auttaa, mutta kun on velkainen asunto. Korotkin nousivat, on vain pakko jatkaa. Jospa ne korot ei, enää nousisi. Tälle tilanteelle, nyt ei mitään voi. Aika moni, painii samojen asioiden kanssa.
Näin se on ei, meillä tavan pulliaisilla sitä rahaa oi rajattomasti
Oletko katsonut laskurilla vai tähän asti kertynyttä eläkettäsi? Minun laskurilla arvioitu eläkkeeni tulee olemaan tuo 1800 euroa. Olen nelikymppinen.
Itellä 1500e netto tällä hetkellä. Tulen toimeen ihan ok kunhan ei kulut nouse.
Eläkeläisiä haukutaan et ne saa suuria eläkkeitä. Joku saa jotkut ei. Suurin osa saa 900-1500 euroa kuussa. Sitten on ne jotka saa yli 2000 euroo kuukaudessa. Sitten on ne joiden eläke on 2000- 5000 euroa kuukaudessa.Suuri eläke edellyttää hyvää palkkaa. Tai sitten ollut yrittäjä. Nythän on niin, että eläkeyhtiöt ovat sijoittaneet varoja niitä on n 400 miljardia. Näistä sijoituksista ei julkisuudessa puhuta. Eläkeyhtiöt omistaa myos valtaisan kiinteistö omaisuuden. Eläkeyhtiöt antaa julkisuuteen sellaista kuvaa että eletään kädestä suuhun. Että tulevaisuuden eläkkeet on vaarassa. Höpö höpö sanon mina.
Lapsia ei siis pidä tehdä. Sitä sakotetaan jää eläke pieneksi. Eipä niitä nyt enää synny. Joten tulevat ikäluokat on pieniä.
Keskieläke on hieman yli 1700 euroa, kun taas keskimääräinen eläke on liki 2000 euroa. Suomeksi, 50% ihmisistä on eläke alle tuon keskieläkkeen, joka on tarkasti ottaen 1736 euroa tällä hetkellä. Keskieläke tarkoittaa mediaanieläkkettä, kun taas keskimääräinen eläke tarkoittaa aritmeettista keskiarvoa eläkkeelle. Keskivertoeläke olisi kaikkein järkevin luku, jota en tiedä mikä se on, mutta joka tarkoittaa geometrisia keskiarvoa eläkkeelle.
Suomessa ei riitä että eläkeikä on 61-65 vuotta. Nyt pitää mennä vielä töihin vaikka on tehnyt 50 vuotta töitä. Tarkoitus mitä ilmeisimmin on kuolla työnsä ääreen. Ikää silloin on 85-95 vuotta. Teetetään sairailla ihmisillä töitä loppuun asti. Ei tuu kustannuksia sote puolelle. Kun kaikki kuolee työnsä ääreen.
Suomessa on pienta eläkettä saavia n. 500.000 ihmistä. Eläke on pieni jos se on 1000-1200 euroa kuukaudessa. Kaikki eivät todellakaan saa suurta eläkettä. Ennen ei opiskeltu mentiin töihin palkat oli pienet. Keskielaketta nostaa suuret eläkkeet. Aika harva saa 3000-5000 euroo kuukaudessa. Et ei pienistä eläkkeistä voi enää leikata.
Vierailija kirjoitti:
24 vuotta työuraa, lasten kanssa useampi vuosi kotona. Eläkekertymä 2200. Jään pois töistä niin pian kuin voin elämään säästöillä eläkeikää odotellessa. Nainen 54v miehisellä alalla.
35 vuotta töissä, lasten kanssa useampi vuosi (4) kotona. Eläkekertymä nyt 600. YT:n seurauksena nyt työmarkkinatuella. Nainen 54v.
Keskimääräinen palkka on suomessa yli 3700 euroa kuussa. Miten siitä ei jää säästöön? Ihan vain niille jotka valittavat palkan riittämättömyydestä ja isoista 1800 euroa kuussa eläkkeistä.
Fiksuimmat varmaan tajusivatkin mitä ajan takaa.
Leikatkaa vaa mä lähden. On nääs pelkkä menolippu. Eipä kiinnosta suomen hommat
Länsimaiden kulttuuriin ei kuulu vanhempien sukupolvien arvostus. Kun ihminen tulee vanhaksi se on hyödytön. Ei enää tee tuottoisaa työtä. Saunan taakse ja lopetus.
Ei pienemmistä eläkkeistä ois varaa leikata. Tarkoitan näitä tonnin pintaan olevia. Eikä indeksijäädytyksiä myöskään.
Paljonko tienasit, riippuu vähän palkastasi. Pienellä palkalla saa tehdä 50 vuotta töitä ja saa minieläkkeen. Suurella palkalla ei tarvitse tehdä monta vuotta töitä kun tienaa jo hyvän eläkkeen.