Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten niin tyypillisesti eläke on 1800 e

Vierailija
11.10.2022 |

Mulla ainakin näillä näkymin eläke tulee olemaan jotain 900 e miinus verot vaikka olen ollut töissä vuosia ja olen nyt 40 v.

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaat 30000/kk 40 vuotta, eläke on silloin 1200€/kk

30000/vuodessa tietysti, pahoittelut

Vierailija
122/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30000€/vuodessa kerryttää eläkettä 30€/vuodessa eli 10 vuodessa kerryttää 300€/kk eläkettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 1800e on nykyisten eläkkeiden keskiarvo. Nuoremmilla tulee olemaan koko ajan pienenevät eläkkeet, koska elinaikakerroin leikkaa enemmän ja palkkakehitys on surkeaa. Lisäksi eläkkeisiin tehdään reilut inflaatiokorotukset, joita ei palkkoihin ole tulossa.

Itsellä vähän sama tilanne, eli eläkeyhtiö ennustaa, että jos jatkan töissä 66-vuotiaaksi nykytuloilla, saan juuri ja juuri yli tonnin eläkettä, vaikka melkein keskipalkkaa olen nostanut tähänastisella 25 vuoden työuralla.

Eläke tulee tietenkin olemaan pienempi kun moni opiskelee pitkään ja työvuosia nuorena ei ole. 

Vierailija
124/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan pienihän tuo 1800 on, onneks on tuplasti enemmän niin pärjää joten kuten.

Vierailija
125/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 1800e on nykyisten eläkkeiden keskiarvo. Nuoremmilla tulee olemaan koko ajan pienenevät eläkkeet, koska elinaikakerroin leikkaa enemmän ja palkkakehitys on surkeaa. Lisäksi eläkkeisiin tehdään reilut inflaatiokorotukset, joita ei palkkoihin ole tulossa.

Itsellä vähän sama tilanne, eli eläkeyhtiö ennustaa, että jos jatkan töissä 66-vuotiaaksi nykytuloilla, saan juuri ja juuri yli tonnin eläkettä, vaikka melkein keskipalkkaa olen nostanut tähänastisella 25 vuoden työuralla.

Voi luoja taas tätä kommenttia. Jos eläkkeisiin ei tehtäisi inflaatiokorotuksia niin teidänkin eläkkeet olisi matalammat tulevaisuudessa. Eikö tämä porukka ymmärrä miten se eläke määräytyy? Jos niitä inflaatiokorotuksia ei tehtäisi niin elinaikakerroin leikkaisi koko eläkkeenne lopulta pois. Ne eläkkeet on teilläkin isommat sitten mitä suurempia ne korotukset on. Tämä sukupolvi oikeasti on aivan innoissaan sahaamassa omaa oksaansa joka välissä kun ei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
126/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää töitä kirjoitti:

Me 50-60 luvuilla syntyneet ja sitä ennen painoimme töitä kuin orjat. On talot maksettu kakarat koulutettu itseemme saaneet mitää kuin peruskoulun. Tietääkö nykynuoret että ei ollu opintolainoja opintorahoja sellaisia ei ollut. Töihin painuttiin heti ikää 14 vuotta. Nyt 50vuotta työtä on tehty. Saan oikein 1000 euroo eläkettä kuussa. Suomessa satoja tuhansia eläkeläisiä näillä tuloilla. Keski eläke ei anna oikeata tietoa. Olemme omat elakkeemme maksaneet se mihin eläkelaitokset on rahojamme sijoittaneet ja tappioita tullut. Ei ole meidän vika. Painukaa nuoret töihin maksakaa omat eläkkeet niinkuin mekin teimme. Maksoimme verot joilla teidätkin on koulutettu niillä varoilla.

Mitä sä horiset? Mun vanhemmat on syntyneet 50- ja 60-luvuilla. Kyllä heillä oli opintotuki ja opintolaina. Valmistuivat ja menivät oman alansa töihin. Toinen on jo eläkkeellä ja hän saa noin 2000€. Toinen jää pian eläkkeelle ja tulee saamaan huomattavasti isompaa eläkettä. Veikkaisin 4000-5000€.

Opintolainat olivat mutta mitään opintotukea tuohon aikaan ei ollut eikä muutakaan tukea.

Vierailija
127/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää töitä kirjoitti:

Me 50-60 luvuilla syntyneet ja sitä ennen painoimme töitä kuin orjat. On talot maksettu kakarat koulutettu itseemme saaneet mitää kuin peruskoulun. Tietääkö nykynuoret että ei ollu opintolainoja opintorahoja sellaisia ei ollut. Töihin painuttiin heti ikää 14 vuotta. Nyt 50vuotta työtä on tehty. Saan oikein 1000 euroo eläkettä kuussa. Suomessa satoja tuhansia eläkeläisiä näillä tuloilla. Keski eläke ei anna oikeata tietoa. Olemme omat elakkeemme maksaneet se mihin eläkelaitokset on rahojamme sijoittaneet ja tappioita tullut. Ei ole meidän vika. Painukaa nuoret töihin maksakaa omat eläkkeet niinkuin mekin teimme. Maksoimme verot joilla teidätkin on koulutettu niillä varoilla.

Mitä sä horiset? Mun vanhemmat on syntyneet 50- ja 60-luvuilla. Kyllä heillä oli opintotuki ja opintolaina. Valmistuivat ja menivät oman alansa töihin. Toinen on jo eläkkeellä ja hän saa noin 2000€. Toinen jää pian eläkkeelle ja tulee saamaan huomattavasti isompaa eläkettä. Veikkaisin 4000-5000€.

Opintolainat olivat mutta mitään opintotukea tuohon aikaan ei ollut eikä muutakaan tukea.

Alapeukuttaja on hyvä ja esittää faktaa, mistä opintotukea sai tuohon aikaan ja paljonko se oli kk. Kelaa ei ollut olemassakaan. Ei kai kukaan nuori niin vähää tiedä, ettei 1960 luvulla ja sitä ennen mitään Kelaa ollut josta olisi tukia anellut. Jos halusi opiskella, omalla rahalla tai opintolainalla se tehtiin.  

Vierailija
128/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan pienihän tuo 1800 on, onneks on tuplasti enemmän niin pärjää joten kuten.

40 % työssäkäyvistä palkka on alle 2000 brutto.

Vierailija
129/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä pitäisi niitä työvuosia olla jo parisenkymmentä.

Miinus 15 vuotta yliopistossa opiskelua. Tämän jälkeen pätkätöitä ja työttömyyttä.

Sinä maksoit koulutuksen.

Vierailija
130/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti Jonne.

Vierailija
131/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin eläkkeelle 32 vuotiaana ja eläkkeeni on 922,42€/kk. Pitää vaan sitkitellä. :(

Vierailija
132/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin eläkkeelle 32

vuotiaana ja eläkkeeni on 922,42€/kk. Pitää vaan sitkitellä. :(

No saat varmaan kaikenlaisia tukia tuon lisäksi.

Vierailija
133/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 % työssäkäyvistä palkka on alle 2000 brutto.

Suomalaisen keskiarvopalkka oli viime vuonna reilut 3 700

Parhaiten tienaava kymmenys ansaitsi vähintään 5 571 euroa kuussa ja matalapalkkaisin kymmenys alle 2 302 euroa kuussa. (Yle)

Vierailija
134/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuserit kirjoitti:

Riippuu mitä työtä tekee mikä palkka. Oisko tähän syynä kun uusia lapsia ei synny. Ja iso osa nuorista ei tee yhtään mitään. Ne vain kuluttaa yhteiskunnan varoja. Valtaisa joukko terveitä ihmisiä makaa kotona. Oisko nää saatava maksamaan oman osansa veroista eläkkeistä. Nämäkin saa joskus eläkkeen vakka ei oo koskaan mitää työtä tehny

Etelä-Euroopassa nuorisotyöttömyys (alle 30v) on siinä 45-50%. Suomi ei tule kovin kaukana perässä. Osa vanhuksista hehkuttaa ja tekee töitä seitsemänkymppisille. Ehkäpä siinä syy. Aika siirtyä eläkkeelle.

Kreikassa ja Espanjassa 40 prosenttia, Italiassa 29 ja Suomessa 20 prosenttia. Saksassa 6 prosenttia nuorisotyòttòmyys.

Vierailija
135/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAha, Tradenomi on taas vauhdissa

meni tääkin ketju pilalle

Vierailija
136/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkehomma meni puihin 30 vuotta sitten.

Silloin oli tiedossa huoltosuhteen radikaali muutos, syntyvyyden väheneminen ja niin edelleen.

Mitään ei tehty, vaan maksettiin eläkkeitä kuten ennenkin.

Nyt on tila ne se, että paljon on ihmisiä eläkkeellä hyvällä eläkkeellä, mutta maksajat on vähissä.

Tulevaisuudessa on vielä enemmän ihmisiä eläkkeellä ja maksajia edelleen vähän.

Ainoa mitä nyt pystyttiin tekemään katastrofin välttämiseksi, oli pienentää tulevia eläkkeitä ja nostaa eläkeikää.

Olen 52-vuotias. katkeamaton työhistoria vuodesta 1997, eli 26-vuotiaasta saakka.

Eläkeikä on 67 vuotta ja yhdeksän kuukautta.

Jos teen töitä sinne saakka nykyisellä palkalla (n. 40 000€/v), niin eläke on n. 1 450€/kk

Siitä verot pois, niin käteen jää n. 1 000€

Jos vuonna 1953 syntyneen eläkettä verrattaisiin minun eläkkeeseen samoilla numeroilla, niin väitän, että hänen eläke on n. 20-25% parempi kuin minun.

Eläke olisi n. 1850€/kk

Vierailija
137/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hommasin itselleni jo sellaisen sivutyön, mitä voin jatkaa eläkkeellä, ja mihin pystyy, vähän opiskelin lisää ja nyt voin tehdä kotona pientä hommaa. Jäin lamassa äitiysloman aikaan työttömäksi, minkä jälkeen vei vuosia ja vaati uuden tutkinnon että sain kunnollisen työpaikan. Olen nyt 60 ja eläkkeeni tulisi olemaan noin 700 euroa / kk.  Saan tästä sivutyöstäni 500 euroa lisää .  

Vierailija
138/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkehomma meni puihin 30 vuotta sitten.

Silloin oli tiedossa huoltosuhteen radikaali muutos, syntyvyyden väheneminen ja niin edelleen.

Mitään ei tehty, vaan maksettiin eläkkeitä kuten ennenkin.

Nyt on tila ne se, että paljon on ihmisiä eläkkeellä hyvällä eläkkeellä, mutta maksajat on vähissä.

Tulevaisuudessa on vielä enemmän ihmisiä eläkkeellä ja maksajia edelleen vähän.

Ainoa mitä nyt pystyttiin tekemään katastrofin välttämiseksi, oli pienentää tulevia eläkkeitä ja nostaa eläkeikää.

Olen 52-vuotias. katkeamaton työhistoria vuodesta 1997, eli 26-vuotiaasta saakka.

Eläkeikä on 67 vuotta ja yhdeksän kuukautta.

Jos teen töitä sinne saakka nykyisellä palkalla (n. 40 000€/v), niin eläke on n. 1 450€/kk

Siitä verot pois, niin käteen jää n. 1 000€

Jos vuonna 1953 syntyneen eläkettä verrattaisiin minun eläkkeeseen samoilla numeroilla, niin väitän, että hänen eläke on n. 20-25% parempi kuin minun.

Eläke olisi n. 1850€/kk

Eläke pn noin 55% eläköitymishetken työtuloista. Tulevaisuudessa ehkä 50%

Vierailija
139/203 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hommasin itselleni jo sellaisen sivutyön, mitä voin jatkaa eläkkeellä, ja mihin pystyy, vähän opiskelin lisää ja nyt voin tehdä kotona pientä hommaa. Jäin lamassa äitiysloman aikaan työttömäksi, minkä jälkeen vei vuosia ja vaati uuden tutkinnon että sain kunnollisen työpaikan. Olen nyt 60 ja eläkkeeni tulisi olemaan noin 700 euroa / kk.  Saan tästä sivutyöstäni 500 euroa lisää .  

Työeläkkeeseen tulee kansaneläke päälle noin pienillä tuloilla.

Vierailija
140/203 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotta työtä välillä kaksikin työpaikkaa yhtä aikaa. Raatanut hullun lailla. Eläke 1000 euroo kuussa verot pois. Sillä on elettävä sähkö puhelin vuokra ruoka lääkkeet joskus ois hyvä saada uus takki ja kengät. Ai nii hammaslääkäriin ois hyvä päästä. Tällä on Suomen hinnoilla elettävä. Moni nuori ei oo 30 vuotiaaseen mennessä tehny päivääkään työtä. Itse aloitin 14 vuotiaana. Ei ennen opiskeltu pidetty välivuosia. Töihin vaan heti kun koulusta pääsi