Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu käytännössä luovuttanut tulevaisuuden suhteen?

Vierailija
11.10.2022 |

Minulta on mennyt sekä toivo että motivaatio maailmantilanteen (kaikki mahdollinen) vuoksi. En usko että vanhoilla kuvioilla ja opeilla enää selviää tai että niistä on hyötyä. Aika kuluu Twitteriä seuraten, enkä näe edes mieltä missään piiperrysharrastuksissa tai opinnoissa.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki sitä kenenkään ei kannata toivoaan heittää, mutta mitä enemmän maailmanmenoa seuraa, niin kyllähän tämä aika lohduton paikka alkaa olemaan. Tai on varmasti ollut pitkään/aina, mutta ennen sitä tietoa ei saanut niin helposti hyvä kun kaikkialta Suomesta, puhumattakaan ympäri maailmaa.

Ja siinä mielessä, itellä ainakin, se tieto vaan lisää "tuskaa", kun varsinaisesti mitään ei pysty asioille tekemään.

Ja mulla taasen ei lisää kun nyt nimenomaan ymmärtää, ettei niillä omilla tekemisillä/tekemättä jättämisillä ole todellisuudessa kilinvtun merkitystä mihinkään eikä varsinkaan pidemmän päälle.

Käärinliinassa ei edelleenkään ole myöskään taskuja joten minkäänlaista "sitku"-elämää on turha elää vaan nimenomaan pitää päästää irti siitä ajatusmallista että sitten kun olen saavuttanut sitä ja toteuttanut tämän tavoitteeni on elämä vasta hyvää ja sellaista kuin haluan.

Vierailija
122/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole luovuttajatyyppiä, joten en nytkään ole luovutustunnelmissa. Olen pikemminkin varautuja ja muokkaan erilaisia suunnitelmia erilaisten tilanteiden varalle.

Yliopistolla oli aikoinaan yksi tenttikirja, josta jäi mieleen, miten erilailla ihmiset suhtautuvat elämään. Ne joilla on syntynyt tunne, että voivat vaikuttaa asioihin, ovat onnellisimpia. Kurja ja onneton elämä on niillä, joilla on uskomus, että eivät voi vaikuttaa elämäänsä, vaan he ajelehtivat voimattomina maailman laineilla.

Se tunne, että voiko vaikuttaa, syntyy jo lapsuudessa. Jos esim vauvan itkuun reagoidaan, hän oppii, että sillä voi vaikuttaa. Ja pienillä lapsilla kasvatuksessa voi joko antaa lapselle kokemuksen, että voi itse vaikuttaa johonkin, vaikka valita, syökö ruokaa q vai b, vai eikö voi vaikuttaa mihinkään.

Niin että ketjun luovuttaneilla on varmaan aika syvään iskostunut se voimaton ajatusmalli, eikä sitä ole helppoa itse muuttaa. Kannattaa silti yrittää. Yrittäkää esim. miettiä konkreettisia erilaisiatapahtumavaihtoehtoja ja mitä niiden kohdalla voisi itse tehdä ja miten niihin voisi varautua ennalta. Aina voi tehdä jotain.

Ja sitten se tärkein, eli kannattaa syntyä oikeaan sukuun. Kummasti helpottaa elämää ja lisää vaihtoehtoja, kun miljonäärivanhemmat on pedanneet kovapalkkaisen pestin odottamaan jo ennen kuin on päivääkään opiskellut. Ei tarvi kuin käydä valmiiseen pöytään ja naattia, kun ei ole pikkurahasta pulaa.

Toista se on kun syntyy köyhille vanhemmille, joilla ei ole suhteita yhtään mihinkään. Silloin ei voi valkata, vaan pitää ottaa sen mitä sattuu saamaan.

Tai tehdä aivan hel ve tis ti töitä menestyksen eteen, onhan näitäkin vaikka kuinka.

Ainakin niitä on hlvetisti, jotka satuilee itselleen kurjan/köyhän lapsuuden ja menneisyyden, jotta ne omat saavutukset olisi jotenkin hienompia ja suurempia sekä vaatineet oikeasti kovaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lue niitä uutisia ja lehtiä ja twitteriä ja somea. Mene ulos ja metsään, opiskele, tapaa ystäviä tai etsi uusia jos nykyiset ei miellytä, mene töihin, kouluttaudu, urheile ja syö terveellisesti, nuku hyvin ja vaihda työpaikkaa ja seuraa jos nykyinen ei miellytä. Itsestäsi elämäsi ja ajattelusi on kiinni.

Olen eri, mutta kuinka ihmeessä tuollainen itsepetos menee yksilöllä läpi? Sitä ei ole mitä ei näe/lue?

Niillä menee jotka kuvittelee, että kuka vaan voi saada mitä vaan ja olla mitä haluaa eikä kukaan tai mikään ole este oman tahdon edessä.

Nämä kupla-unelmoitsijat tunkee sormet korviin ja pään pensaaseen, koska kun MÄ päätän että mitään ongelmaa ei ole eikä tule niin kaikki on kuten ennenkin ja ihan helvetinhyvin.

Vierailija
124/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole luovuttanut noin yleisesti, mutta sitä olen kyllä alkanut miettimään kannattaako minun yrittää hankkia lapsia ollenkaan juuri maailmantilanteen takia. Eli siinä mielessä voi olla, että jotkut aika isotkin asiat menevät uusiksi.

Vierailija
125/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Twitteriä selaamalla varmasti ajatukset pyörivät ikävissä tapahtumissa. Kuitenkin muistuttaisin, että monessa asiassa ollaan maailmassa menossa parempaan suuntaan mutta hitaalla kehityksellä ei vain ole juurikaan uutisarvoa. 

Ainahan maailmassa on ollut meneillään sotia tms. nyt ne vain somenkin myötä hyökkäävät silmille paljon useammin kuin joskus ennen kun uutiset saatiin päivän lehdestä tai telkkarista. 

Vierailija
126/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin lähinnä käydä töissä ja tehdä rahaa säästöön. Jos siis mitään säästöön jää. Eipä oikein muuta järkeä missään ole.

Vierailija
127/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu kääntyi kilpailuksi siitä kenellä on vaikeinta ja miten maailmantuska lakkaa olemasta jos ei seuraa uutisia ja käy kävelyllä luonnossa.

Vierailija
128/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol aina kirjoitti:

Tämäkin keskustelu kääntyi kilpailuksi siitä kenellä on vaikeinta ja miten maailmantuska lakkaa olemasta jos ei seuraa uutisia ja käy kävelyllä luonnossa.

Etkä edes sinä jaksa tehdä mitään muuttaaksesi asian.

Vierailija
129/129 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Davos 2020

Maailman talousfoorumin vision mukaan suuri nollaus rakentaisi koko maailman yhteiskunta- ja talousjärjestelmän kestävämmäksi ja ympäristöystävällisemmäksi. Puheenjohtaja Klaus Schwabin mukaan maailman teollisuudenalat tulisi "nollata ja keksiä uudelleen". Taloudessa pitäisi alkaa hyödyntämään laajasti neljännen teollisen vallankumouksen teknologioita, joita ovat esimerkiksi tekoäly, robotiikka, 3D-tulostus, bioteknologia sekä aivojen ja tietoisuuden toimintaan liittyvä neuroteknologia. Maailman maiden pitäisi myös lisätä yhteistyötä esimerkiksi verotuksessa ja sääntelyssä .