Olen oksennustaudissa ja työterveys vaatii menemään paikanpäälle näytille.
Miten hoidan tämän? Joudun menemään 40 min julkisilla paikalle. Otanko ämpärin mukaan?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli oksennustauti ja pomo vaati käymään koronatestissä.
Autolla reilut 20 km suuntaansa. Menomatka aura-autojen perässä moottoritiellä noin 30 km/h.
Pomosi voitti juuri vuosisadan idiootti -palkinnon tällä innovatiivisella suorituksella ympätä koronakyykytys tavalliseen kyykytykseen. Onnea hänelle ja osanottoni sinulle, mikäli joudut häntä edelleen sietämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti ollut usein pois. Hae aina todistus työterveydestä, älä ole pois omailmoituksella. Niin ripulin/oksennustaudin yhteydessä voit sitä sitten käyttää. Jos olet jatkuvasti vatsataudissa mene tutkimuksiin
Taas joku kermaperse ei tajua, että on työpaikkoja, missä vaaditaan jokaisesta sairaustapauksesta jo ensimmäisestä päivästä lähtien käynti työterveydessä ja lääkärin todistus saadakseen sairausajan-palkan.
Ei edes mahdollista mitkään omailmoittelut.
No kerro toki ap:lle miten toimit.
Itse menin pussin kanssa , pakko kun oli jos halusi palkallisena sen päivän.
Olin 19-vuotiaana työssäoppimassa ravintolassa. Tavaraa tuli yöllä molemmista päistä, ja heti aamulla ilmoitus esimiehelle. Sieltä tuli melko kärkäs kommentti, että saikkutodistus on pakollinen, muuten on tultava töihin. Lähin tk oli n. 1 km päässä, soitin sinne ja lähdin. En päässyt ajallani, vaan jouduin odottamaan 30 min ylimääräistä ja toivoin, etten vaan oksenna. Lääkäri kysyi, miksi ihmeessä tulin sinne, enkä mennyt koulun terkkarille. Taisin saada sanottua, että koulu on junamatkan päässä, kun tämä oli kävelymatkan päässä. Hän myös epäili, että minulla olisi krapula. Sain 3 päivän saikun, mutta en tervehtynyt täysin, mutten saanut enempää saikkua, joten ripuloin töissä vielä pari päivää. Anteeksi, jos joku todennäköisesti on saanut vatsataudin ravintolassa.
Luojan kiitos, että olen työpaikassa, missä omalla ilmoituksella saa olla viisi päivää pois töistä. Tämähän on juuri siksi niin, että useimmat taudit ehtivät jo hävitä siinä ajassa, eikä mennä heti tartuttamaan ja tukkimaan työterveysaikoja. Omalla alallani tosin ollaan liiankin tunnollisia menemään töihin, ehkä nyt koronan jälkeisenä aikana otetaan sairastaminen tosissaan, eikä keikuta enää kuumehuuruissa töissä, vaan sairastetaan kotona.
Täällä päin ei ole mitään saumaa edes päästä terveyskeskukseen, joten en tiedä, mihin sitä ne sitten menevät, joilla ei ole työterveyshuoltoakaan.
Itsellä ei olisi oksennustaudissa mitään mahdollisuutta lähteä julkisilla minnekään, sillä oksentaa voi muovipussiin, mutta itseäni vaivaa kyllä silloin enemmän aina ripuli.
Mies on kerran ollut työpaikassa, jossa piti ekasta päivästä mennä lääkäriin, ja sai silloin kerran jonkun vatsataudin. Hän soitti sinne, ja sanoi, että ei todellakaan pääse tulemaan julkisilla tunnin matkaa hirveässä ripulitaudissa, että mitäs nyt tehdään. Muistaakseni kauhealla väännöllä kirjoittivat sitten yhden päivän sairasloman puhelimessa. Seuraavana päivänä oli pakko vääntäytyä sitten jo lääkäriin tartuttamaan.