Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen oksennustaudissa ja työterveys vaatii menemään paikanpäälle näytille.

Vierailija
10.10.2022 |

Miten hoidan tämän? Joudun menemään 40 min julkisilla paikalle. Otanko ämpärin mukaan?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksilla.

Taksikuskitkaan eivät tykkää, kun sairas ihminen tulee oksupussin kanssa kyytiin. On se tietysti parempi kuin bussilla, mutta on tuo kaikin puolin aika paska tilanne. 

Vierailija
42/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, maanantaina oksutaudissa. Jätä ensi viikonloppuna juominen vähemmälle.

Se on kyllä hauskaa kun juopot kuvittelee että kaikki muutkin on juoppoja. Viina on vissiin ainoa ajatus mikä sinne nuppiin mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla omalla ilmoituksella pois 3 päivää, eikä kellään ole ollut "turhia" saikkupäiviä. Meille otetaan töihin vain sellaisia, jotka ovat motivoituneita tekemään töitä. Pomo ei epäile koko ajan, että ihmiset ovat poissa turhaan.

Kyykyttämistähän tuo on, että on pakko mennä lääkäriin sellaisessa kunnossa, kun ei pysty menemään töihin. Luulisi tänä päivänä onnistuvan digiyhteyden kautta se tapaaminen, näkeehän hoitaja heti miten kalpea tyyppi on, millainen ääni, jne. 

Vierailija
44/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-päivystyksessä neuvoin näitä pomon pakottamana mahataudissa saikkulappua hakevia viemään sen todistuksen henk.koht. esimiehelle mieluiten heti pikimmiten. Lääkärinä minulla ei ole sen kummempaa testiä katsoa onko ihminen oksentanut viime yön tai pas.konut housuihin ellei asia satu siinä silmien alla (toiv. ei...). Ihan siihen ihmisen kertomaan me luotetaan. Jos osaa valehdella lääkärille niin osaa varmaan valehdella pomollekin. Sillä saikkulappusimputtamisella altistaan ne odotusaulan hauraat vanhukset ja pikkulapset oksutaudille. Ei meillä ole mitään suojatilaa esim. immuunipuutteisille muille asiakkaille. Eli jos lapun pystyy hakemaan lääkäristä niin eikun samalla logiikalla sitä viiveettä pomolle viemään!

Vierailija
45/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää hullua. Korona-aikaan ei saanut mennä edes kurkkukivussa livenä paikalle.

Vierailija
46/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös työnantajia, joille on toimitettava lapsen lääkärintodistus oli tauti mikä tahansa.

Koskaan ei ole ollut niin stressaavaa kuin mennä naapurin kyydillä (jolle jäin aika paljon tilanteesta henkistä velkaa, vaikka ei sairastunutkaan tästä) terveyskeskukseen jonottamaan. Sain niin pahoja katseita ja kommentteja, että itkin siellä odottaessa.

Kun itse vähän reilun vuorokauden päästä sain saman taudin, olisi pitänyt mennä näytille. En mennyt. Samainen naapuri toi ruokaa oven taakse ja katsoi perään että jo toipumassa oleva kolmevuotias pärjää. Mies oli toki juuri tuolloin työmatkalla.

Tuosta keissistä jäi vielä työpaikalla ylleni epäilys, että huijaan. Tuo epäilys ja ihmisten kohtelu siellä terveysasemalla jäi kyllä mieleen.

Todella kurjaa kohtelua olet saanut, tuli valtavan paha mieli puolestasi :( Toivottavasti sinulle ilkeilleet ihmiset ymmärtävät hävetä ja onneksi sinulla on niin ihana naapuri.

Vierailija
47/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin noin mäntissä työpaikassa, jättäisin työterveyden väliin ja menisin työpaikalle oksentamaan vähän sinne sun tänne.

Vierailija
48/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: työterveys Terveystalolla.

Ainakaan ei yllättäisi. Itselläni kun iski korona niin luulivat että olin krapulassa, kun soitin maanantai aamuna!

Vierailija
49/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä unohtui korona-aika ja se, ettei sairaana liikuskella ihmisten ilmoilla. Norot ja muut kiertämään vaan! Miten joku paskatauti edes todennetaan? Harvemminhan oksettaa tai ripuloi, jos ei syö mitään. Käsketään syödä jotain ja sitten lääkäri kattelee, alkaako oksennus tulla?

Tämä jos mikä on ihmisten kyykyttämistä. Itse olisin mieluummin palkattomalla kuin lähtisin julkisilla liikkeelle tuossa tilanteessa.

Vierailija
50/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä unohtui korona-aika ja se, ettei sairaana liikuskella ihmisten ilmoilla. Norot ja muut kiertämään vaan! Miten joku paskatauti edes todennetaan? Harvemminhan oksettaa tai ripuloi, jos ei syö mitään. Käsketään syödä jotain ja sitten lääkäri kattelee, alkaako oksennus tulla?

Tämä jos mikä on ihmisten kyykyttämistä. Itse olisin mieluummin palkattomalla kuin lähtisin julkisilla liikkeelle tuossa tilanteessa.

Sehän työnantajalle sopii!

Ehei, ei pidä palkita ääliömäisyyttä.

Vierailija
51/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti ollut usein pois. Hae aina todistus työterveydestä, älä ole pois omailmoituksella. Niin ripulin/oksennustaudin yhteydessä voit sitä sitten käyttää. Jos olet jatkuvasti vatsataudissa mene tutkimuksiin

Mitä se siihen kuuluu onko ollut pois? Meillä oli ennen että aina piti olla todistus joka asiasta jos oli pois. Ihan riippumatta siitä oliko ollut koskaan ennen pois!

Vierailija
52/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti ollut usein pois. Hae aina todistus työterveydestä, älä ole pois omailmoituksella. Niin ripulin/oksennustaudin yhteydessä voit sitä sitten käyttää. Jos olet jatkuvasti vatsataudissa mene tutkimuksiin

Taas joku kermaperse ei tajua, että on työpaikkoja, missä vaaditaan jokaisesta sairaustapauksesta jo ensimmäisestä päivästä lähtien käynti työterveydessä ja lääkärin todistus saadakseen sairausajan-palkan.

Ei edes mahdollista mitkään omailmoittelut.

On kermaperse tai ei, mutta oikeassa oksennustaudissa ei pysty

lähtemään bussilla eikä taksilla lääkäriin.

Kun sitä tavaraa tulee vatsasta koko ajan ylös ja ulos. Se on sitä huuto oksennusta ja jatkuvaa yökkäämistä.

Vie kaikki voimat, ja sitä litkua tulee pitkään, vihreään sappeen asti.

Ei pysy kylmä vesikään sisällä, jos sitä yleensä jaksaa hanasta hakea.

Voi olla että oksennus tautejakin in eri asteisia, en tiedä.

Tiedän vain sen, että silloin harvoin kun minulla tuo on, en jaksa silloin välittää vähääkään, onko sille päivälle sairastodistus vai.

Olo on niin sietämättömän huono, kuin vain olla voi.

Ja uupumus sen pitkän oksentamisen jälkeen.

Puhut vain yhdestä päivästä, mutta vatsataudista toipumiseen menee usein se muutama päivä.

Ei kaikilla ole varaa olla niitä muutamaa päivää palkattomalla, joten sinne työterveyteen on raahauduttava jotenkuten. Takautuvasti ei sairauslomaa kirjoitella.

Vierailija
53/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä hetki todistaa, että et valesaikuta. Tuskin pyytävät enää uudestaan, kun työterveyshoitajallekin tulee oksutauti.

Mä menisin jos suinkin kykenisin, mutta huolehtisin siitä että yrjö lentää hoitsun näppikselle.

Yleensä yhden tai kaksi päivää saa sairastaa omalla ilmoituksella. Ja tietenkin sairaspäivät on palkallisia jos on kuukausipalkka.

Turha näistä hoitajia tai lääkäreitä on syyttää, eivät ne näitä käyntejä vaadi tai velvoita, vaan työnantaja.

Vierailija
54/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä duunarin kyykyttämistä.

Ysärillä kerran kävin järjettömässä vatsataudissa lääkärissä ja tartutin kaikki, jotka oli tekemisissä mun kanssa sillä reissulla. Nappas todella nopeesti kiinni.

Kolmatta päivää rajua oksennusta ja ripulointia, niin poikaystävä totes, että nyt riittää.. Akka täytyy saada lääkäriin.

Soitti kaverinsa kuskiksi ja tämä sairastui parissa tunnissa. :( Poikkis oli ollut taudissa jo, mutta se kesti n 24h.

Mulla oli pyykeitä ja lakanoita autossa mukana, että jos takapuoli laulaa samalla, kun ökään pussiin.

Ottivat tarkkailuun ja nestettä suoneen. Sielläkin sitten alkoi hoitajaa "kaatua". Kuutisen tuntia siellä olin nesteytyksessä ja mulla alkoi elämä voittamaan.

Se oli elämäni kamalin vatsatauti.

Vierailija
55/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk-päivystyksessä neuvoin näitä pomon pakottamana mahataudissa saikkulappua hakevia viemään sen todistuksen henk.koht. esimiehelle mieluiten heti pikimmiten. Lääkärinä minulla ei ole sen kummempaa testiä katsoa onko ihminen oksentanut viime yön tai pas.konut housuihin ellei asia satu siinä silmien alla (toiv. ei...). Ihan siihen ihmisen kertomaan me luotetaan. Jos osaa valehdella lääkärille niin osaa varmaan valehdella pomollekin. Sillä saikkulappusimputtamisella altistaan ne odotusaulan hauraat vanhukset ja pikkulapset oksutaudille. Ei meillä ole mitään suojatilaa esim. immuunipuutteisille muille asiakkaille. Eli jos lapun pystyy hakemaan lääkäristä niin eikun samalla logiikalla sitä viiveettä pomolle viemään!

No kyllä lääkäri näkee onko ihminen oksentanut yön ja istunut vessassa, vai onko nukkunut hyvin tai juopotellut, jos ei erota näitä ryhmiä toisistaan niin en jaksa uskoa että on edes lääkäri, kyllä se pieni kuivuminen näkyy jo aamulla vatsataudissa.

Vierailija
56/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksilla.

Taksikuskitkaan eivät tykkää, kun sairas ihminen tulee oksupussin kanssa kyytiin. On se tietysti parempi kuin bussilla, mutta on tuo kaikin puolin aika paska tilanne. 

Kela taksi ottaa, ottaa paljon sairaanpiakin

Vierailija
57/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä hetki todistaa, että et valesaikuta. Tuskin pyytävät enää uudestaan, kun työterveyshoitajallekin tulee oksutauti.

Mä menisin jos suinkin kykenisin, mutta huolehtisin siitä että yrjö lentää hoitsun näppikselle.

Yleensä yhden tai kaksi päivää saa sairastaa omalla ilmoituksella. Ja tietenkin sairaspäivät on palkallisia jos on kuukausipalkka.

Turha näistä hoitajia tai lääkäreitä on syyttää, eivät ne näitä käyntejä vaadi tai velvoita, vaan työnantaja.

Kyllä jotkut lääkärit ja hoitajat velvoittaa. Toiset kirjoittaa todistuksen ihan puhelun perusteella.

Vierailija
58/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli oksennustauti ja pomo vaati käymään koronatestissä.

Autolla reilut 20 km suuntaansa. Menomatka aura-autojen perässä moottoritiellä noin 30 km/h.

Vierailija
59/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No edellisessä työpaikassani vaadittiin aina todistus. Koko yön norossa ja aamupäivällä helpotti olo ja ajoin kilometrin matkan terveysasemalle, sanoin et yön tullu kummastakin päästä. Ja sanoin, et tästä kun lähden mun puoliso tulee saman asian takia, jäi lasten kanssa kotiin. Kello oli n. 10 ja hoitaja sanoikin, että olin n. kymmenes jo sinä aamuna saman taudin takia, että liikkeellä sitä oli.

Vierailija
60/126 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea työpaikka. Meillä saikkupäivä on ilmoitusluontoinen asia, riittää kun esimiehelle laittaa tekstiviestin.