Olen oksennustaudissa ja työterveys vaatii menemään paikanpäälle näytille.
Miten hoidan tämän? Joudun menemään 40 min julkisilla paikalle. Otanko ämpärin mukaan?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, maanantaina oksutaudissa. Jätä ensi viikonloppuna juominen vähemmälle.
Alkoholisti EI pidä maanantaisin rokulipäiviä. Tää on joku vanha myytti. Alkoholismia sairastava menee töihin niin kauan kunnes on pohjalla, ellei kuole sitä ennen.
Sitä alkoa juodaan, oli päivä mikä tahansa.Olen päihdetyötä tekevä hoitaja
No ei pidä paikkaansa. Esim alkoholistihoitajanaiset usein ryyppää nimenomaan vapailla ja sitten saikuttaa pari päivää-viikon sen jälkeen..
Mene ihmeessä, mutta käväise eka työpaikan kautta, että käy selväksi, oliko sulla tauti vai ei, käyt jonkun asian pomon huoneessa hoitamassa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksilla.
Mulla esim. taksi maksaisi 35-40e/suunta työterveyteen. Eli siihen se päivän palkka menisikin kun taksilla kävisin. Luultavasti olisin sitten palkattomalla tai menisin ehkä sinne työpaikalle oksentelemaan. Paha tilanne.
Soita ensi kerralla Kelataksi. Se on korkeintaan 25e/suunta. Vaikka onhan tuo 50e iso raha sekin.
Siihen on oikeutettu joka ikinen, ei tarvi lippuja/lappuja hankkia. Mutta se pitää soittaa nimenomaan paikkakunnan Kela-taksin numerosta. Tavallisen taksin joutuu maksamaan kokonaan omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, maanantaina oksutaudissa. Jätä ensi viikonloppuna juominen vähemmälle.
Alkoholisti EI pidä maanantaisin rokulipäiviä. Tää on joku vanha myytti. Alkoholismia sairastava menee töihin niin kauan kunnes on pohjalla, ellei kuole sitä ennen.
Sitä alkoa juodaan, oli päivä mikä tahansa.Olen päihdetyötä tekevä hoitaja
No ei pidä paikkaansa. Esim alkoholistihoitajanaiset usein ryyppää nimenomaan vapailla ja sitten saikuttaa pari päivää-viikon sen jälkeen..
Niinpä. Vuorotyö, jota tehdään myös viikonloppuisin. Alan mies/nainen kömpii sinne töihin niin kauan kunnes ei enää pysty mihinkään.
Olen myös lukenut alan kirjallisuutta ja tilastojen mukaan maanantai ei ole sen kummempi krapulanhoitopäivä kuin muukaan päivä.
Entinen esihenkilö oli sellainen, että edes oma kuolema ei olisi ollut riittävän hyvä syy olla pois töistä. Sitä huokailua, maiskuttelua ja syyllistämistä sai aina kuulla, ja lopulta paiskasi aina luurin korvaan.
Kerran norossa ollessa päätinkin, että seuraavalla kerralla en ilmoita poissaolosta, vaan raahaudun töihin tartuttamaan koko porukan. En ehtinyt toteuttaa sitä, koska pomo siirrettiin muualle.
Ei kai voi vaatia että menet työterveyslääkärille. Soita arvauskeskukseen. Ihan yhtä painava on oltava arvauskeskuksen lääkärin määräämä sairasloma kuin työlääkärin.
Meidän työpaikalla ei todellakaan haluta että jengi käy työterveydessä vatsataudissa, kuumeessa, tms.
Pointtina on että siellä käydään jos tarvitaan hoitoa, ei todistamassa että ollaan oikeasti kipeinä.
Herää kysymys että miksi teidän työpaikalla on tuollainen meininki? Mahtuuko porukkaan ammattisaikuttajia?
Näin ne oksennustauditkin kivasti leviää!
Mä kävisin ja veisin tullessani paperin suoraan pomolle käteen. Istuisin vielä hänen viereensä keräämään voimia ennen kuin lähtisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla paljon tällaisia äkillisiä poissaoloja?
Pakko olla, muuten ei pyydetä oksennustaudista näytille.
Mulla oli sellainen pomo joskus, että piti tuoda kaikesta todistus ja minulla ei ollut poissaoloja. Vein ihan ekasta poissaolosta todistuksen, kun piti tuoda heti. Vein sen lapun suoraan lääkäristä tullessani työpaikalle ja minkäs teet, jos jollekin tarttui.
Vierailija kirjoitti:
Itse oksentaisin vaikka väkisin ihan kostoksi odotusaulan lattialle. Tyhmyydestä on syytä sakottaa.
Tää olisi ikävämpää niille muille potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Ota oksennuspussi. Meillä on selkeät ohjeet, joiden mukaan palkallinen sairausloma edellyttää käyntiä lääkärissä, palkatonta saa diginä.
Joudutko menemään julkisillä kulkuvälineillä? Jos tauti tarttuvaa, niin kivaa kaikille, joiden ohi kuljet lääkäriin mennessäsi. Kummallista, ettei työterveys ajatellut sitä ollenkaan. Tottapa se tarttuu myös heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei pelkää oksennustasi
Mulla lääkäri huusi kerran kun kun menin vastaanotolle, että älä vaan oksenna!
Potkaisi sen työtuolinsa niin kauas minusta kuin pääsi. Voi hyvää päivää.Mulla oli vieläpä asiallisesti oksennuspussi kädessä.
Eipä ne lääkäritkään ehdoin tahdoin noroa tahdo hankkia. Parempi vaan pysyä mahdollisimman kaukana potilaasta tuossa tilanteessa (luulisi että nykyisinä digiaikoina kävisi digivastaanottokin tuommoiseen tilanteeseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksilla.
Taksikuskitkaan eivät tykkää, kun sairas ihminen tulee oksupussin kanssa kyytiin. On se tietysti parempi kuin bussilla, mutta on tuo kaikin puolin aika paska tilanne.
Sen taksin siivouksen (siivojan) joutuu maksamaan, jos sinne oksentaa. Lasku voi olla satoja euroja. Työnantaja vissiin maksaa?
Oikeasti?! Eikö chattilääkäri esim riittäisi? Onneksi oma työpaikkani ei ole noin hankala.
Minä olin kuumeisessa ripulissa ja vaadittiin työterveyteen hakemaan sairauslomaa.
En voinut uskoa todeksi, olin ollut talossa töissä 7 vuotta, poissaoloja tuohon mennessä 2 päivää silmätulehduksen vuoksi.. tästäkin lääkärintodistus.
Tunnollinen ja kunnollinen työntekijä olen. Ilmoitin tth hoitajalle, että minä en taksiin enkä julkisiin lähde ripuloimaan 39 asteen kuumeessa.. otan palkattomia tai pidän lomapäiväni sairasteluun.
Meni 2h kun esimies soitti ja sanoi, että voin sairastaa kotona ilman sairauslomatodistusta, oma ilmoitus riittää.
No, tapahtuneen jälkeen aloin etsimään uutta duunia ja vuoden kuluttua olinkin toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan: työterveys Terveystalolla.
Ainakaan ei yllättäisi. Itselläni kun iski korona niin luulivat että olin krapulassa, kun soitin maanantai aamuna!
Mulla on työterveys Terveystalolla eikä mitään valittamista. Tosin minä saan olla omalla ilmoituksellakin poissa perus flunssat ja vatsataudit, joten kauhean usein ei tarvitse asioida.
No, kyllähän tuossa tilanteessa kannattaisi sitten saman tien kiikuttaa se lappu suoraan pomolle henkilökohtaisesti ja jäädä työpaikan vessaan yrjöämään vähäksi aikaa. Samalla vois vaikka kysyä voisiko pomo heittää kotiin kun on niin rankkaa tuo bussilla meno tässä kunnossa. Työnantajahan sen määrää kelpaako etänä hommattu todistus vai tarvitseeko todistusta ollenkaan, ei työterveys. Työterveys vaan tekee niinkuin on ohjeistettu.
Kyllä meidän alkkiksetkin joi vähän milloin sattuu ja varsinkin viikonloppuisin, joka sitten usein vähän venyi. Ja jos oikeasti olet päihdetyötä tekevä, niin varmasti tiedät, että skaala alkoholiongelmissa on melko laaja.