Olen oksennustaudissa ja työterveys vaatii menemään paikanpäälle näytille.
Miten hoidan tämän? Joudun menemään 40 min julkisilla paikalle. Otanko ämpärin mukaan?
Kommentit (126)
Menisin töihin ja vääntäisin ripuliyrjöt pomon huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hyvä hetki todistaa, että et valesaikuta. Tuskin pyytävät enää uudestaan, kun työterveyshoitajallekin tulee oksutauti.
Mä menisin jos suinkin kykenisin, mutta huolehtisin siitä että yrjö lentää hoitsun näppikselle.
Yleensä yhden tai kaksi päivää saa sairastaa omalla ilmoituksella. Ja tietenkin sairaspäivät on palkallisia jos on kuukausipalkka.
Turha näistä hoitajia tai lääkäreitä on syyttää, eivät ne näitä käyntejä vaadi tai velvoita, vaan työnantaja.
Kyllä jotkut lääkärit ja hoitajat velvoittaa. Toiset kirjoittaa todistuksen ihan puhelun perusteella.
Se soppari on kirjoitettu työnantajan ja työterveyden välillä, joten se joka maksaa myös pitkälti määrää, miten sairaustapauksissa toimitaan, eli työnantaja.
Käynti hoitajan tai lääkärin luona henkilökohtaisesti maksaa työnantajalle enemmän kuin puhelun perusteella kirjoitettu todistus.
Harva työantaja on valmis maksamaan ns. turhista käynneistä, jos asia on mahdollista hoitaa puhelimitse.
Minä pitäisin huolen, että kun vien todistusta pomolle niin oksennan tämän päälle. Jos pokka pitäisi huutaisin vielä "Apua pas ka tulee housuun!", vetäisin housut alas ja ripuloisin paperikoriin.
Huooh...mulla ei enää ole onneksi noita ongelmia, jäin eläkkeelle ja saan oksennella rauhassa lupaa kyselemättä jos siltä tuntuu.
Etköhän saa saikkulapun tksta ihan soittamalla?
Minua vituttaisi tuollainen kyykytys sen verran pahasti, että veisin saikkulapun esimiehelle kouraan henkilökohtaisesti ja jäisin vielä rupattelemaan niitä näitä. Jos hän yrittäisi lähettää minua pois, höpöttäisin aina vain maanisemmin kaikki mieleeni tulevat asiat. Saikun jälkeen irtisanoisin itseni mitä pikimmiten ja etsisin sellaisen työpaikan, missä vallitsee molemmipuoleinen luottamus.
Vierailija kirjoitti:
Etköhän saa saikkulapun tksta ihan soittamalla?
Ja mitähän luulet sen auttavan, jos työnantaja ei sitä lappua hyväksy?
Monilla paikkakunnilla myöskään ei tk:hon noin vain soitella. Täälläkin voi vain jättää takaisin soittopyynnön ja on sitten aika hyvä tuuri, jos saman päivän aikana takaisinsoitto tulee.
Olen minäkin joutunut ja joskus piti raahata oksentava ipana . Minkä mahtoi. En ole saikuttaja ja tosi vähän pois, ainakaan siitä ei ollu kyse.
Minä kerran istuin bussissa, missä nainen äänekkäästi oksensi muovipussiin. Minun oli pakko jäädä pois, alkaa oksennuttamaan, jos kuulen/näen jonkun oksentavan.
Edellisen työnantajan aikaan olin vatsataudissa. Oksentelin todella rajusti ja ripuloin. Soitin työnantajalle, että mitäs nyt, en pysty tässä kunnossa menemään työterveyteen. No pomohan sanoi, että kyllä pitää mennä! Tämä siis tapahtui aamulla ja sain ajan työterveyteen n. klo 15. Oksentaminen loppui ehkä tuntia ennen tuota aikaa. Työterveys onneksi sijaitsi vain parinsadan metrin päästä kotoani. Silti melkein pyörryin kävellessäni sinne ja olin hiestä märkä.
Tuntui kyllä älyttömälle, varmasti tartutin muita.
Vierailija kirjoitti:
Huooh...mulla ei enää ole onneksi noita ongelmia, jäin eläkkeelle ja saan oksennella rauhassa lupaa kyselemättä jos siltä tuntuu.
Vapaudesta ja omasta päätäntävallasta ei halua luopua myös auktoriteetit ovat historiaa....yippiii!
Hui, mä en kykenisi edes lähtemään! Kop, kop, koputan puuta, omat vatsatautini ovat sattuneet lomilla tai vapailla, yhden kerran työpaikan virkistyspäivänä ja siitä ei tarvinnut saikkua hakea.
Ei kannata saikutella kovin ahkerasti, säilyy se etu, että esimies voi antaa luvan sairastaa kotona ilman todistusta.
Kamalaa olis joutua raahautumaan lääkäriin huonovointisena. Itse raahauduin viimeksi sen takia eteiseen avaamaan ambulanssiväelle oven. Vessan lattialta siihen oli 1.5 metriä.
Miten siinä voisi edes ajatella taksiin tai bussiin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ota oksennuspussi. Meillä on selkeät ohjeet, joiden mukaan palkallinen sairausloma edellyttää käyntiä lääkärissä, palkatonta saa diginä.
Onpa ikävää moinen epäluottamus. Ja terveydenhuollon kuormittaminen.
Oksennustauti on vetänyt aina kunnon niin huonoksi etten todellakaan kykenisi lähtemään yhtään mihinkään, voisin videopuhelun kautta näyttää työnantajalle kun makaan tuskanhikisenä sikiöasennossa vessan lattialla tai istun pöntöllä ja pää sangossa.. Viimeksi oksutautisena jouduin perumaan viikonlopun työvuoron, jossa olisin ollut ainoa työntekijä, pomo kyllä uskoi ilman lääkärintodistusta kun itkin ja oksensin sen puhelunkin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Taksilla.
Mulla esim. taksi maksaisi 35-40e/suunta työterveyteen. Eli siihen se päivän palkka menisikin kun taksilla kävisin. Luultavasti olisin sitten palkattomalla tai menisin ehkä sinne työpaikalle oksentelemaan. Paha tilanne.
Mitä turhaa menet työterveyteen, jos kerran on kuitenkin pakko lähteä liikkeelle, mene töihin. Kyllä siinä saattaa pomonkin mieli muuttua, kun oksentelet pari kertaa ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, maanantaina oksutaudissa. Jätä ensi viikonloppuna juominen vähemmälle.
Alkoholisti EI pidä maanantaisin rokulipäiviä. Tää on joku vanha myytti. Alkoholismia sairastava menee töihin niin kauan kunnes on pohjalla, ellei kuole sitä ennen.
Sitä alkoa juodaan, oli päivä mikä tahansa.
Olen päihdetyötä tekevä hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei pelkää oksennustasi
Mulla lääkäri huusi kerran kun kun menin vastaanotolle, että älä vaan oksenna!
Potkaisi sen työtuolinsa niin kauas minusta kuin pääsi. Voi hyvää päivää.
Mulla oli vieläpä asiallisesti oksennuspussi kädessä.
Mä en ikinä hakenut saikkua krapulaan. Kerroin olevani pois kyllä.
Pakko olla, muuten ei pyydetä oksennustaudista näytille.