Missä teillä vieraat nukkuu?
Tuli mieleen, kun meidät majoitettiin leikkimökkiin. Siellä oli patteri, koska on sähköt. Mutta silti aika karua. Oveakaan ei saanut lukkoon. Jos meillä olisi tuo tilanne, että olisi talo, jonne ei mahdu, minä menisin itse sinne leikkimökkiin ja nukkukoot vieraat sisällä sängyissä. Me oltaisiin mahduttu kyllä olohuoneen lattioille patjoille (ja yksi sohvalle), mutta isäntäväki oli sitä mieltä, että ne talloo päälle yöllä mennessään vessaan ja kissat tulee patjoille. Mikä sinänsä ei minua ainakaan olisi haitannut, siis kissojen tulo sängylle.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.
Minä olen pohjoisesta kotoisin ja kyläreissussa saattaa mennä pari yötäkin, kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla.
Sitten yövyt hotellissa? Jos oletat että voi näillä kyläreissuillasi mennä lokkeilemaan tuttavillesi niin olet pihi.
Me käydään vuoroin toistemme luona kylässä eikä missään nimessä haluta, että vieras menisi hotelliin.
Näin meilläkin. Jos lähtisin kaverini luota hotelliin, niin illat ja päivät jäisivät aika lyhyeksi kun pitäisi matkustaa hotelliin, ja sieltä taas pois tapamaan ystävää. Parasta on se kun pikkutunneille asti voidaan puhella rauhassa kaikenlaista, ja sitten siirtyä nukkumaan.
Meillä vieraat majoittuu lasten huoneissa. Emme ota vieraita kun lapset ovat meillä(eivätkä toisella vahemmallaan) niin hyvin riittää tilaa.
Meillä taas lähimpään hotelliin ei mene kuin max 20 minuuttia öiseen aikaan taksilla. Päivä- ja ilta-aikaan ei mene kovinkaan paljon enempää julkisillakaan. Ja yleensä, kun tapaan jotain kaukaa tulevia sukulaisia tai kavereita, he tulevat pääkaupunkiseudulle ihan muista syistä kuin vain mua tapaamaan. Vanhat opiskelukaverit yleensä jollekin kurssille tai johonkin alan ammattitapahtumaan ja silloin tavataan Helsingin keskustassa jossain ravintolassa. Jos menee myöhään, niin lyhyempi matka heillä hotelliin on kuin mulla kotiin. Ymmärrän majoittamistarpeen jossain maaseudulla, missä lähimpään kaupunkiin ja hotelliin on pitkä matka.
- eri
Yksiöni petisohvalla, itse nukun silloin nojatuolissa.
Asun yksiössä Helsingissä. Ei täällä ole varaa asua isoissa lukaaleissa ellei ole isot tulot. Nauratti, kun viime kesänä lukioaikainen kaveri kyseli voisivatko majoittua luoksen kolmihenkisen perheensä kanssa viikonlopuksi. Mielestäni, jos on ajatuksena tulla Helsinkiin viikonlopuksi, on matkan hintaan laskettava hotellimajoitus mukaan. Ajatus neljän ihmisen pyörimisestä pienessä yksiössä on naurettava.
Ei ne nuku kun pannaan koko yö.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon jos mun pitäisi pienessä asunnossani vielä vieraita majoittaa. Onneksi kukaan ei edes oleta tätä, vaan mikäli tulevat vierailulle, yöpyvät hotellissa.
Ei kai läheiset ihmiset ole mitään hyi tai ei ainakaan meillä ole.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksiössä Helsingissä. Ei täällä ole varaa asua isoissa lukaaleissa ellei ole isot tulot. Nauratti, kun viime kesänä lukioaikainen kaveri kyseli voisivatko majoittua luoksen kolmihenkisen perheensä kanssa viikonlopuksi. Mielestäni, jos on ajatuksena tulla Helsinkiin viikonlopuksi, on matkan hintaan laskettava hotellimajoitus mukaan. Ajatus neljän ihmisen pyörimisestä pienessä yksiössä on naurettava.
En minä tuollaisia vanhoja tuttuja majoittaisi vaikka olisi tilaakin vaan sellaisia joiden kanssa on läheisesti tekemisissä muutenkin. Sukulaisia ja ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 4 vierashuonetta, joista yksi erillisessä rakennuksessa. Jokaisessa oma kylpyhuone. Vieraat saavat vapaasti valita.
Niin varmaan. :D Ja jokaiselle vieraalle on myös oma uima-allas ja kamaripalvelija, vai mitä?
Ööh, no ei ole. Pihalla on vain yksi uima-allas yhteisessä käytössä ja minä toimin palvelijana, jos viitsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 4 vierashuonetta, joista yksi erillisessä rakennuksessa. Jokaisessa oma kylpyhuone. Vieraat saavat vapaasti valita.
Niin varmaan. :D Ja jokaiselle vieraalle on myös oma uima-allas ja kamaripalvelija, vai mitä?
Niin, ja ne on nykyään vierashuoneita, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Ennen oli vain yksi vierashuone ( se vierastalo), muut olivat lastenhuoneita.
Mökillä tai asuntovaunussa. En samassa talossa majoita ketään.
Työhuoneessa, jossa levitettävä vuodesohva. Jos paljon vieraita lisätilaa olkkarissa..
Yleensä sängyssä, mutta joskus myös lattialla, jos sattuvat putoamaan petistä tai kaatuvat jo ennen lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.
Minä olen pohjoisesta kotoisin ja kyläreissussa saattaa mennä pari yötäkin, kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla.
Sitten yövyt hotellissa? Jos oletat että voi näillä kyläreissuillasi mennä lokkeilemaan tuttavillesi niin olet pihi.
Me käydään vuoroin toistemme luona kylässä eikä missään nimessä haluta, että vieras menisi hotelliin.
Näin meilläkin. Jos lähtisin kaverini luota hotelliin, niin illat ja päivät jäisivät aika lyhyeksi kun pitäisi matkustaa hotelliin, ja sieltä taas pois tapamaan ystävää. Parasta on se kun pikkutunneille asti voidaan puhella rauhassa kaikenlaista, ja sitten siirtyä nukkumaan.
Meillä vieraat majoittuu lasten huoneissa. Emme ota vieraita kun lapset ovat meillä(eivätkä toisella vahemmallaan) niin hyvin riittää tilaa.
Meillä taas lähimpään hotelliin ei mene kuin max 20 minuuttia öiseen aikaan taksilla. Päivä- ja ilta-aikaan ei mene kovinkaan paljon enempää julkisillakaan. Ja yleensä, kun tapaan jotain kaukaa tulevia sukulaisia tai kavereita, he tulevat pääkaupunkiseudulle ihan muista syistä kuin vain mua tapaamaan. Vanhat opiskelukaverit yleensä jollekin kurssille tai johonkin alan ammattitapahtumaan ja silloin tavataan Helsingin keskustassa jossain ravintolassa. Jos menee myöhään, niin lyhyempi matka heillä hotelliin on kuin mulla kotiin. Ymmärrän majoittamistarpeen jossain maaseudulla, missä lähimpään kaupunkiin ja hotelliin on pitkä matka.
- eri
No eihän sinulla ole tarvettakaan majoittamiselle kun ei sinulle vieraita muualta koskaan tule. Moni meistä kyllä menee toisen luo ihan vain häntä tapaamaan, ja silloin parasta on jäädä yöksi. En lähtisi 500km päähän sukuloimaan sellaisen luo joka sanoisi että voit käydä päiväseltään vain, vaan menisin sen luo joka minut luokseni tuon matkan takaa haluaa, ja ymmärtää mitä se vaatii.
Eivät nuku, koska ei täällä vieraita, saati sitten yövieraita käy. Ei minulla ole käynyt ketään täällä pitkiin aikoihin ja yövieraita ei ole ollut ikinä eli yli kymmeneen vuoteen. Varmaan he nukkuisivat joko sohvalla tai sängyssäni, mutta niissäkin mahtuisi korkeintaan kaksi yöpymään. Omistan pari varapatjaa, mutta jos täällä neljä vierasta olisi niin ahdasta tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo leikkimökki kuulosti ihan hyvältä vaihtoehdolta. Siellä on lämmitys ja omaa rauhaa. Jos teillä itsellänne oli oletuksena, että majoitutte olohuoneen lattialla huushollissa, mikä on niin pieni, että jos yöllä menee vessaan, pitää hyppelehtiä teidän ohitsenne, miksi ylipäätänsä olitte menossa sinne yöksi.
Olisin mennyt teidän sijassanne suosiolla hotelliin.
Ihan kiva varmaan olisi käydä vessassakin, jos tulee hätä. Vai jättäkö se isäntäperhe ulko-ovensa auki? Minua ei saisi leikkimökkiin pimeällä, kun ei ovea pysty lukitsemaan. Me siis asutaan kaupungin lähiössä rivitalossa ja meillä on leikkimökki pihalla, mutta eipä tekisi mieli yöpyä siellä. Tosin nyt raskauden takia joutuu käymään pissalla jopa 2 kertaa yön aikana, joten kätevämpää nukkua omassa makuuhuoneessa ja käydä omassa vessassa.
Kun heidät juottaa tarpeeksi hyvään känniin, he nukkuvat missä vain.
Hyi olkoon jos mun pitäisi pienessä asunnossani vielä vieraita majoittaa. Onneksi kukaan ei edes oleta tätä, vaan mikäli tulevat vierailulle, yöpyvät hotellissa.