Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä teillä vieraat nukkuu?

Vierailija
09.10.2022 |

Tuli mieleen, kun meidät majoitettiin leikkimökkiin. Siellä oli patteri, koska on sähköt. Mutta silti aika karua. Oveakaan ei saanut lukkoon. Jos meillä olisi tuo tilanne, että olisi talo, jonne ei mahdu, minä menisin itse sinne leikkimökkiin ja nukkukoot vieraat sisällä sängyissä. Me oltaisiin mahduttu kyllä olohuoneen lattioille patjoille (ja yksi sohvalle), mutta isäntäväki oli sitä mieltä, että ne talloo päälle yöllä mennessään vessaan ja kissat tulee patjoille. Mikä sinänsä ei minua ainakaan olisi haitannut, siis kissojen tulo sängylle.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.

Vierailija
22/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tuossa oli vikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkimökki kuulosti hyvältä. Ei taida olla ihan perinteinen minimökki, kun siellä mahtuu yöpymään ja siellä on lämmityskin. Mäkin ehkä tykkäisin, että ovessa olisi lukko, mutta toisaalta aika moni telttaileekin, eikä ne teltat välttämättä lukossa ole. En kyllä lähtisi majoittumaan jollekin yöksi, jolla ei olisi kotona tilaa. Meille jos tulisi yövieraita, niin ihan sama tilanne, olohuoneessa on sen verran tilaa, että siinä voi nukkua, mutta sitten ei yöllä tosiaan meidän makkarista pääse edes vessaan, jos olisi tarvis. En siksi tykkää, että meillä oltaisiin yötä, kun ei ole tilaa.

Vierailija
24/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsisiivessä. Tai jos tykkäävät merinäköalasta, niin itäsiivessä.

Vierailija
25/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos mun luona ei käy vieraita koskaan. Saan olla rauhassa :)

Vierailija
26/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suku ja kaverit asuu lähellä, joten yövieraita kotona todella harvoin. En edes muista milloin viimeksi. Leikkimökissä ei kyllä nukkuneet😅 Mökillä on kesäisin yövieraita, siellä sopu sijaa antaa ja teinit voidaan telttamajoittaa.

Vierailija
27/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuoneessa ja itse nukun olkkarissa, kun aamuvirkkuna herään niin aikaisin. Vieraat voivat rauhassa nukkua pitempään.

Kivasti ajateltu :)

Vierailija
28/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa kodeissaan tai hotellissa, meidän asunto ei ole mikään majoitusliike.

Vierailija
29/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä entinen leikkimökki, joka on siis varmaankin alunperin ollutkin nimeltään "vierasaitta". Siellä on korkea katto, ikkunat molemmin puolin ja pieni kuisti. Sinne mahtui ihan levitettävä rautasänky.

Sähköä siellä ei ole, mutta se onkin lähinnä kesäkäytössä.

Moni on erikseen pyytänyt päästä just sinne nukkumaan.

Vierailija
30/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me majoita vieraita. saavat mennä hotelliin. Sinne teidänkin ois pitänyt älytä mennä.

Vierailija
31/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa kodeissaan tai hotellissa, meidän asunto ei ole mikään majoitusliike.

Mulle tulee vieraat kylään pitkän matkan päästä, joten ei koe olevani majoitusliike. Tosi mukava, kun tulevat käymään. Vastavuoroin käyn heidän luonassa kylässä. Siis vaan kylästellään puolin ja toisin. 

Vierailija
32/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei talon oma väki mennyt leikkimökkiin.

Meillä on vierashuone, mutta toivon, että menevät hotelliin (200 m). En halua itsekkään nukkua toisten kotona.

Vierailija
33/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuvat samassa huoneessa ja toinen lainaa omaansa vieraskäyttöön, lisäpetejä pedataan patjoille. Olohuoneen sohvallekin mahtuu tarvittaessa joku, mutta kaikilla on kivempi nukkua makuuhuoneessa niin ei aamulla tarvitse herätä muiden touhuihin. Ei ole varaa pitää varsinaista vierashuonetta mutta onneksi toiminut hyvin (lapset tykkää kyläillä toistensa huoneissa), tykkään kun on vieraita ja vaikka pidempäänkin.

Vierailija
34/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunga kirjoitti:

Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.

Minä olen pohjoisesta kotoisin ja kyläreissussa saattaa mennä pari yötäkin, kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla. 

Vierailija
35/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vieraasta. Jos mieluinen vieras niin saa nukkua mun kanssa parisängyssä makkaris, mut on tuossa olkkaris myös yhdenhengen sänky tarvittaessa olemassa. Olen yksinasuva tytsy.

Vierailija
36/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko yökyläily on näin katoavaa perinnettä? Tuntuu aika murheelliselta, että vieraat lähetetään mieluummin hotelliin kuin että vietettäisiin rauhassa iltaa ja jutusteltaisiin myöhään yöhönkin. Kaikenlaisia nukkumisratkaisuja olen ikäni aikana nähnyt, mutta aina hyvä seura on korvannut mahdollisesti heikommaksi jääneen unen tai itse majoittaessa järjestelyjen vaivan.

Vierailija
37/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lasten kavereita on ollut yövieraina. Hotelliin menevät harvat muualla asuvat tutut, käyvät meillä päivällisellä tai tavataan kaupungilla. Suurin osa ystävistä asuu 50kmn säteellä ja menevät omiin koteihinsa yöksi. Kauimmat ovat Lohjalta.

Vierailija
38/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mun mielestä olisi ihanaa nukkua leikkimökissä! Tai vaikka jossain puumajassa.

Vierailija
39/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo leikkimökki kuulosti ihan hyvältä vaihtoehdolta. Siellä on lämmitys ja omaa rauhaa. Jos teillä itsellänne oli oletuksena, että majoitutte olohuoneen lattialla huushollissa, mikä on niin pieni, että jos yöllä menee vessaan, pitää hyppelehtiä teidän ohitsenne, miksi ylipäätänsä olitte menossa sinne yöksi.

Olisin mennyt teidän sijassanne suosiolla hotelliin.

Ihan sivusta: Kunnissa ja maaseutu maisemissa ei ole hotelleja.

Ja kallis kyläreissu tulee, jos pitää yö viettää hotellissa. Kun jo matkakin on useita satoja kilometrejä.

Sopu sijaa antaa.

Kai se läheisten tapaaminen, juttelu ja menneidenkin muistelu on tärkeämpää, kuin se missä yön, pari nukkuu vierailureisulla.

Kun sisareni tulee miehensä käymään kaukaa, me jutellaan siskon kanssa myöhään yöhön saakka, vaikka muut jo unten mailla.

Ei kai sinne kylään mennä syömään ja nukkumaan, vaan tapamaan ihmisiä.

Vierailija
40/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mun luona ei käy vieraita koskaan. Saan olla rauhassa :)[/

Olet skitso.

On normaalia että käydään kylässä vuorotellen toistensa luona läheisillä ja hyvin ystävien kesken.

Minua hävettäisi, jos meillä ei koskaan kävisi ketään ei päiväkylässä, eikä yökylässä.

Miten voi olla niin inhottava ihminen, ettei kukaan halua tulla käymään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi