Missä teillä vieraat nukkuu?
Tuli mieleen, kun meidät majoitettiin leikkimökkiin. Siellä oli patteri, koska on sähköt. Mutta silti aika karua. Oveakaan ei saanut lukkoon. Jos meillä olisi tuo tilanne, että olisi talo, jonne ei mahdu, minä menisin itse sinne leikkimökkiin ja nukkukoot vieraat sisällä sängyissä. Me oltaisiin mahduttu kyllä olohuoneen lattioille patjoille (ja yksi sohvalle), mutta isäntäväki oli sitä mieltä, että ne talloo päälle yöllä mennessään vessaan ja kissat tulee patjoille. Mikä sinänsä ei minua ainakaan olisi haitannut, siis kissojen tulo sängylle.
Kommentit (118)
Takkahuoneessa.onneksi yövieraita ei juurikaan käy:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä käy ketään yövieraita. Miten ihmeessä teillä käy noin hirveästi? Jos joku haluaisi eri kaupungista kyläillä meillä, niin yöpyisi tietenkin hotellissa.
Oma lähisuku on 400 kilsan päässä ja puolison 600 kilsan päässä, niin helposti siinä syntyy yökyläilyreissuja puolin ja toisin jos ylipäätään haluaa toisiaan nähdä. Itselläni kyllä jäisi reissut synnyinseudulle tekemättä jos vanhemmat ja sisarukset sanoisivat että mene kuule hotelliin.
No sitten jäisi. Ei se ole sinun sisarustesi velvollisuus sinua majoittaa.
Minä ja sinä ei selkeästi olla sisaruksia, joten yöpymysasia ei ole sinulle varmaankaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Just kun ajattelin, niin en ole nukkunut kenenkään luona 20 vuoteen, en edes vanhempieni luona sen jälkeen, kun muutin sieltä eka yksiöön.
Jatkan vielä. Ensimmäisenä jouluna vanhemmat luulivat, että jään aattona heille yöksi. Kun sanoin haluni mennä omaan kotiini, lähtivät he saattamaan minua. Johanneksenkirkon ohi kun käveltiin, nähtiin ihmisten menevän yömessuun. Menimme mukaan ja siitä tulikin monivuotinen perinne.
Meillä yövieraat nukkuvat saunamökin kamarissa. Vanha hirsirakennus, sähköt on ja pysyy aika hyvin lämpimänä jos illalla on saunottu. Ei vessaa tai muita mukavuuksia, paitsi vesi tulee löylyhuoneen puolelle. Kovilla pakkasilla pitää joko pitää tulta kiukaassa, tai nukkua jossain muualla.
Toinen vaihtoehto on nukkua sohvalla piharakennuksessa olevassa työhuoneessa, jossa on sähköt tietysti, sekä wc ja pieni keittonurkkaus, jossa jääkaappi, kahvinkeitin, mikro ja tiskiallas. Kuulostaa hyvältä, mutta ei ole kiva vaihtoehto käytännössä, koska sohva on aika pieni ja tila jatkuvasti sotkuinen ja työpapereita levällään ja hyllyissä mapeissa kaikki kirjanpidosta ja asiakastiedoista lähtien.
Lapsen yökyläkaverit nukkuvat patjalla lapsen huoneessa.
Minä olen huono nukkumaan, ja nousen usein keskellä yötä kun ahdistaa pyöriä sängyssä hereillä, joten en ota meille ketään nukkumaan missään olohuoneen sovalla. Makuuhuoneet ovat yläkerrassa ja olkkari alhaalla, joten jos en saa nukuttua tulen itse olohuoneen sohvalle katsomaan jotain ohjelmaa tai kuuntelemaan äänikirjaa.
Talomme ylimmässä kerroksessa jossa on kaksi makuuhuonetta, olkkari ja suihku/wc. Tätä kerrosta ei käytetä itse ollenkaan (paitsi teinit katsoo siellä joskus kavereiden kanssa rauhassa leffa yms.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.
Minä olen pohjoisesta kotoisin ja kyläreissussa saattaa mennä pari yötäkin, kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla.
Sitten yövyt hotellissa? Jos oletat että voi näillä kyläreissuillasi mennä lokkeilemaan tuttavillesi niin olet pihi.
Me käydään vuoroin toistemme luona kylässä eikä missään nimessä haluta, että vieras menisi hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.
Minä olen pohjoisesta kotoisin ja kyläreissussa saattaa mennä pari yötäkin, kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla.
Sitten yövyt hotellissa? Jos oletat että voi näillä kyläreissuillasi mennä lokkeilemaan tuttavillesi niin olet pihi.
Me käydään vuoroin toistemme luona kylässä eikä missään nimessä haluta, että vieras menisi hotelliin.
Toisekseen pohjoisessa ei ole edes hotellia lähimailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä käy ketään yövieraita. Miten ihmeessä teillä käy noin hirveästi? Jos joku haluaisi eri kaupungista kyläillä meillä, niin yöpyisi tietenkin hotellissa.
Pari kaverin kanssa asutaan eri paikkakunnilla ja ollaan sen verran läheisiä, että yövytään aina toistemme luona ja ei kyllä edes mietitä hotellimajoitusta.
Minun vieressä. En kutsu ketään yökylään, jollei luvassa ole seksiä.
Sukulaiset ja ystävät tietävät, ettei minulla ole kuin yksi sänky: eivät tarjoudu yökylään.
Hotellissa, hostellissa tai muussa vastaavassa itse järjestämässään öitsemispaikasssa.
Meillä on työ/vierashuone, joten siellä. Vaihtoehtoisesti olohuoneessa tai esim jommankumman lapsen huoneessa. Kerran äitini halusi nukkua meidän terassilla. Meillä ei ole leikkimökkiä, mutta se voisi olla kesällä oikein kiva vaihtoehto, niitähän on semmoisia jotka on oikeastaan pieniä piha-aittoja jotka sopii oikein hyvin majoituskäyttöön :) toki sellaiselle vieraalle jonka ei todennäköisesti tarvitse käydä vessassa keskellä yötä, tai ei haittaa jos pitää mennä ulkokautta. Jossain tapauksessa voisin mennä itse sinne leikkimökkiin ja majoittaa vieraat meidän sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitenkään hirveästi käy yövieraita, mutta joskus. Äitini useimmiten, asuu 50km päässä yksin ja tulee meille yöksi toisinaan ihan seuran vuoksi tai ollakseen lapsenvahtina. Siskoni myös toisinaan, hän asuu kauempana ja kylään tullessaan on yötä. Joskus myös äiti ja sisko yhtä aikaa. Joskus tulee joku kaveri joka asuu kauempana. Meillä on tilaa joten miksi eivät olisi yötä?
En majoita vieraita kotonani. Menkööt hotelliin.
Meillä ei käy kuin lasten kavereita yökylässä. He nukkuu lattialla patjalla sen lapsen huoneessa jonka vieraana ovat. En edes osaa kuvitella minne laittaisin aikuiset yövieraat nukkumaan... varmaan niin, että kaksi lasta samaan huoneeseen ja toisen huoneeseen sitten ne vieraat tai vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Näin meilläkin. Jos lähtisin kaverini luota hotelliin, niin illat ja päivät jäisivät aika lyhyeksi kun pitäisi matkustaa hotelliin, ja sieltä taas pois tapamaan ystävää. Parasta on se kun pikkutunneille asti voidaan puhella rauhassa kaikenlaista, ja sitten siirtyä nukkumaan.
Meillä vieraat majoittuu lasten huoneissa. Emme ota vieraita kun lapset ovat meillä(eivätkä toisella vahemmallaan) niin hyvin riittää tilaa.
Olohuoneessa vuodesohvalla, kanit saattavat yöllä tunkea joukkoon ja vetää spurtteja tosin, varoitan aina etukäteen(mul on kanit asunnossa 24/7 vapaana, niillä ei ole häkkiä).
Vieraat nukkuu omissa kämpissään. meillä voi käydä muttei asumaan jäädä tai hoitakoot yöpymisensä missä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dunga kirjoitti:
Toisekseen pohjoisessa ei ole edes hotellia lähimailla.
Ottakoot teltan mukaansa, oma on häpeensä
Tää on kyllä ongelma. Voisin majoittaa jos joku olisi vaikeuksissa. Mutta kärsin suuresti jos ihan kyläilyn merkeissä pitää yöpyä. Muiden meillä tai minun muualla. Isoissa kaupungeissa ei oikein ole varaa pitää vierashuonetta. Ja vaikka olisi niin siltikin inhottavaa jakaa kylpyhuone jne.