Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä teillä vieraat nukkuu?

Vierailija
09.10.2022 |

Tuli mieleen, kun meidät majoitettiin leikkimökkiin. Siellä oli patteri, koska on sähköt. Mutta silti aika karua. Oveakaan ei saanut lukkoon. Jos meillä olisi tuo tilanne, että olisi talo, jonne ei mahdu, minä menisin itse sinne leikkimökkiin ja nukkukoot vieraat sisällä sängyissä. Me oltaisiin mahduttu kyllä olohuoneen lattioille patjoille (ja yksi sohvalle), mutta isäntäväki oli sitä mieltä, että ne talloo päälle yöllä mennessään vessaan ja kissat tulee patjoille. Mikä sinänsä ei minua ainakaan olisi haitannut, siis kissojen tulo sängylle.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pienehkössä kerrostaloasunnossa vain vieraspatja, jota pystyn säilyttämään oman sänkyni alla. Jos tulee vieras, niin laitan hänelle patjan työhuoneen lattialle.

Näin viisikymppisenä aika harva kuitenkaan haluaa nukkua lattialla. Ja sitä rahaakin on sen verran, että monet menevät ihan mielellään hotelliin. On oma rauha ja sitten luksusaamiainen aamulla.

Apn tapauksessa olisin valinnut sen mökin.

Vierailija
62/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kodissaan. Ei niiden tartte meille jäädä yöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 vierashuonetta, joista yksi erillisessä rakennuksessa. Jokaisessa oma kylpyhuone. Vieraat saavat vapaasti valita.

Vierailija
64/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 4 vierashuonetta, joista yksi erillisessä rakennuksessa. Jokaisessa oma kylpyhuone. Vieraat saavat vapaasti valita.

Niin varmaan. :D Ja jokaiselle vieraalle on myös oma uima-allas ja kamaripalvelija, vai mitä?

Vierailija
65/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko yökyläily on näin katoavaa perinnettä? Tuntuu aika murheelliselta, että vieraat lähetetään mieluummin hotelliin kuin että vietettäisiin rauhassa iltaa ja jutusteltaisiin myöhään yöhönkin. Kaikenlaisia nukkumisratkaisuja olen ikäni aikana nähnyt, mutta aina hyvä seura on korvannut mahdollisesti heikommaksi jääneen unen tai itse majoittaessa järjestelyjen vaivan.

No mä voin omalta kohdaltani sanoa sen verran, etten koe mitenkään järkevänä täyttää vaatehuonettani patjoilla, tyynyillä ja peitoilla vain sitä varten, että joku haluaisi yöpyä meillä. Olen tehnyt tällä tavalla aikoinaan, mutta mä tarvitsin lopulta sen vaatehuoneen ihan omaan käyttööni. Olohuoneessa mulla ei ole ollut sohvaa enää yli 10:een vuoteen. Jos joku haluaa nukkua nojatuolissa, niin se on mulle ihan fine. Mulla ei ole myöskään mitään tarvetta jutella kenenkään kanssa öisin. Mä mieluummin nuku öisin. Kyläilyt voi hoitaa siten, että tulee aikaisemmin kylään. Ja jos tulee pitkän matkan päästä ja haluaa olla meillä keskiyöhön asti eikä halua matkustaa samana iltana takaisiin, pääkaupunkiseudulla riittää kyllä hotellejakin. 

Nro 49

Vierailija
66/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneessa voi nukkua joko sohvalla tai patjalla lattialla. Asutaan kaksiossa, mutta kaikissa huoneissa on ovi ja makuuhuoneesta vessaan tai keittiöön mennessä ei tarvi mennä olkkarin läpi. Olkkarissa nukkuja saa siis oman rauhan. Meitä vastapäätä on hotelli, jossa esim. appiukko aina vieraillessaan yöpyy. Mutta en oleta että kaikilla on varaa hotelliyöpymisiin. Olisi kurjaa jos vaikkapa opiskelijasiskoni jättäisi tulematta meille sen takia, että meillä ei saa olla yötä.

Vierailija
67/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksioni makuuhuoneessa niin saavat vähän omaa tilaa ja rauhaa. Itsehän olen kotonani vaikka saunan lauteiden alla.

Tästä tuli mieleen, että minä ole ihan oikeasti nukkunut saunan lauteiden alla! Mieluummin yksin siellä kuin kuorsaavien kanssanukkujien joukossa!

Vierailija
68/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä käy ketään yövieraita. Miten ihmeessä teillä käy noin hirveästi? Jos joku haluaisi eri kaupungista kyläillä meillä, niin yöpyisi tietenkin hotellissa.

Vierailija
69/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleja on lähellä runsaasti.

Otin vierashuoneen omaan harrastuskäyttöön, enkä ole katunut. Silloin tällöin käyvien vieraiden takia ei kannata isompaa asuntoa ostaa.

Vierailija
70/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten yökyläkaverit majoittuvat lastenhuoneissa, muita yövieraita meillä ei käy. Asunto on pieni, eikä mitään vierashuonetta ole.

Joskus aikoinaan kun isovanhemmat  olivat hoitamassa lapsia yön yli niin, että me oltiin itse yö poissa, petasin heille meidän parisängyn.

Vierailija
71/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään, hotellit on keksitty. Mitään kamalampaa ei ole kuin yökylään änkeävät vieraat, joita joutuu passaamaan ja jättävät hirveän sotkun taakseen. 

Vierailija
72/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieraat ovat pihejä. Eivät halua maksaa majoituksesta, joten lokkeilevat.

Vierailija
73/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yövieraat ovat pihejä. Eivät halua maksaa majoituksesta, joten lokkeilevat.

Tämä. Sitten jos yrität näille mennä vastavuoroisesti yövieraaksi, niin ei onnistu, vaikka itse käyvät jatkuvasti.

Vierailija
74/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh? Vierashuoneessa tietenkin. Joskus joku neiti voi kyllä päästä nukkumaan makuuhuoneeseenikin.

Vierailija
75/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun ajattelin, niin en ole nukkunut kenenkään luona 20 vuoteen, en edes vanhempieni luona sen jälkeen, kun muutin sieltä eka yksiöön.

Vierailija
76/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dunga kirjoitti:

Meillä ei käy yövieraita, koko suku asuu pk-seudulla, stadissa synnytty kaikki, ei ole edes maalaisserkkuja.

Minä olen pohjoisesta kotoisin ja kyläreissussa saattaa mennä pari yötäkin, kun ei asuta enää samalla paikkakunnalla. 

Sitten yövyt hotellissa? Jos oletat että voi näillä kyläreissuillasi mennä lokkeilemaan tuttavillesi niin olet pihi.

Vierailija
77/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä käy ketään yövieraita. Miten ihmeessä teillä käy noin hirveästi? Jos joku haluaisi eri kaupungista kyläillä meillä, niin yöpyisi tietenkin hotellissa.

Oma lähisuku on 400 kilsan päässä ja puolison 600 kilsan päässä, niin helposti siinä syntyy yökyläilyreissuja puolin ja toisin jos ylipäätään haluaa toisiaan nähdä. Itselläni kyllä jäisi reissut synnyinseudulle tekemättä jos vanhemmat ja sisarukset sanoisivat että mene kuule hotelliin.

Vierailija
78/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos mun luona ei käy vieraita koskaan. Saan olla rauhassa :)[/

Olet skitso.

On normaalia että käydään kylässä vuorotellen toistensa luona läheisillä ja hyvin ystävien kesken.

Minua hävettäisi, jos meillä ei koskaan kävisi ketään ei päiväkylässä, eikä yökylässä.

Miten voi olla niin inhottava ihminen, ettei kukaan halua tulla käymään?

Kummalliset on sinulla häpeämisen aiheet. Nimittelet toista keskustelijaa skitsoksi, mutta itse häpeät sitä, että mitä muut ajattelevat, jos ei käy vieraita. Kumpihan sitä on skitso.

Vierailija
79/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lähisuku on 400 kilsan päässä ja puolison 600 kilsan päässä, niin helposti siinä syntyy yökyläilyreissuja puolin ja toisin jos ylipäätään haluaa toisiaan nähdä. Itselläni kyllä jäisi reissut synnyinseudulle tekemättä jos vanhemmat ja sisarukset sanoisivat että mene kuule hotelliin.

No sitten jäisi. Ei se ole sinun sisarustesi velvollisuus sinua majoittaa.

Vierailija
80/118 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierashuoneen parisängyssä ja työhuoneessa on lisäksi sohvasänky yhdelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän