Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon laittaisitte rahaa työkaverin yhteislahjaan?

09.10.2022 |

Jos teillä olisi sellainen tilanne, että saisitte kutsun työkaverin kotiin hänen 40-vuotissynttäribileisiin, ja teitä olisi lähdössä esim. 10 hengen porukka työkavereita sinne juhliin ja te päättäisitte hankkia yhteislahjan työkaverillenne, esim. Lahjakortin vaikka Intersportiin tai kauneushoitolaan, niin mikä teidän mielestänne olisi sopiva summa, millä jokainen osallistuisi tähän yhteislahjaan?

Minulla oli tällainen tilanne, että sain kutsun entisen työkaverin 40-v. Synttäribileisiin, ja myös moni muu entisistä työkavereistani oli saanut kutsun, kun meillä oli tiivis työporukka ja vietettiin usein aikaa myös vapaa-ajalla. Päätettiin hankkia porukalla yhteislahja ja perustettiin Whatsupp -ryhmä, jossa pohdittiin, että mitä hankittaisiin ja millä summalla jokainen osallistuisi tähän yhteislahjaan. Yksi tyyppi sitten ehdotti, että jokainen antaisi 5€ . Tähän moni komppasi, että joo se on sopiva summa jne. Sitten eräs tyyppi kirjoitti, että minusta 5€ on aika pieni summa, kun sillä summalla on yleensä osallistuttu silloin jos työpaikalla muistetaan jotain esim. Eläkkeelle siirtyvää jne, mutta tässä tapauksessa ollaan menossa kotiin synttärijuhliin, niin minusta 20€/hlö olisi sopiva summa, koska varmaan sillä summalla itsekin ostaisin lahjan, mikäli hankkisin oman henkilökohtaisen lahjan. Sitten sovittiin, että jokainen laittaa sen 20€ yhteislahjaan, jolla ostettaisiin lahjakortti kauneushoitolaan, Pentikistä jotain pientä sekä kukkakimppu. Silti muutama tyyppi ilmoitti sijoittavansa yhteislahjaan vähemmän. Esim. Yksi nainen kirjoitti ensin antavansa 15€, sitten seuraavana päivänä hän kirjoitti: mä annan sittenkin vaan 10€, ettei mene loppukuukausi vaan puuronsyömiseksi. Ja yksi tyyppi kirjoitti mä annan vaan 5€, kun olen köyhä opiskelija .

Mietin vaan, että ihanko oikeasti ihmiset ovat näin pihejä? Kyse tässä tapauksessa oli kuitenkin ihan hyvätuloisista ihmisistä, niin tuskin on talous kiiinni viidestä tai kymmenestä eurosta.

Kommentit (51)

1/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs työkaveri kertoi, että hän oli matkustanut 150km päähän kaverinsa luokse, jonne kokoontui 3 muuta opiskelukaveria, eli he olivat siellä porukassa yhden yön. He olivat jo ennalta sopineet, että he sitten käyvät illalla syömässä ravintolassa. Silti asunnon emäntä oli ennen kaupungille lähtöä tarjonnut kavereilleen itse tekemiään pikkusuolaisia ja pikkumakeita. Sitten seuraavana päivänä, kun kukin vieras oli lähtenyt koteihinsa, tuli tältä emännältä tekstari, jossa hän kertoi tarjoilemiensa ruokien kustantaneen sen verran, että jokaisen osuus olisi 3€, ja hän kirjoitti siihen viestiin vielä oman tilinumeronsa.

Vierailija
2/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen kasvohoito maksanee noin sata euroa niin sen jakaa kymmenelle eli kymppi per nuppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Whatsapp.

Vierailija
4/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen laittasin.

Vierailija
5/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Whatsapp.

Vatsappi se on.

Vierailija
6/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku 40 euroa vosi olla hyvä.

Vierailija
7/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ainoastaan 2 euroa jos sitäkään....😛

Vierailija
8/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari 😅😆🤣😂👍

Vierailija
9/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2e

Vierailija
10/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa ilmeisesti hyvät bailut!!!!

11/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku 40 euroa vosi olla hyvä.

Se on jo aika anteliasta.

Vierailija
12/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä skippaan nää aina.

Vierailija
13/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, kauan olisin ollut talossa ja kuinka läheinen tämä työkaveri on ollut... Läheisen työkaverin lahjaan laittaisin varmaan n. 20e, mutta jollekin kaukaiselle varmaan korkeintaan 5.

Vierailija
14/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan kannata olla se kerääjä, saatat joutua "paikkaamaan" muiden lahjoituksia sitten. Kerran se kirpaise, mut eipä huvita ei kovin läheiselle kolleegalle pistää jtkn 15e, kun tietää että hän laittaisi ehkä korkeintaan sen 5e. Lisäksi huomannut se että mitä kovempituloinen, sitä pienemmällä summalla osallistutaan. 

Mut takaisin aiheeseen, minusta 20e per naama on aika kova ellei siellä synttäreillä ole suunnilleen kunnon ruokaa. Monesti on tarjolla se 1 sipsikulho näille jotka ehtivät ekana parkkeeraan sinne pöydän ääreen :) 

15/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, kauan olisin ollut talossa ja kuinka läheinen tämä työkaveri on ollut... Läheisen työkaverin lahjaan laittaisin varmaan n. 20e, mutta jollekin kaukaiselle varmaan korkeintaan 5.

Tuskin sä edes saisit kutsua kaukaisen työkaverin synttäreille.

Maksavan sille synttärisankarillekin juhlien järjestäminen, varsinkin jos tilaa kakut ja voileipäkakut konditoriasta. Aika nihkeää, jos sijoittaa 5€ yhteislahjaan ja sitten menee sinne synttäreille syömään.

Vierailija
16/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin vastaavissa keräyksissä sen saman, mitä muutkin olivat antaneet: yleensä se oli juuri tuo 2e tai 5e.

(Lähipubin keräyksissä aluksi vähän sama juttu, mutta lopulta annoin itselleni etumatkaa, keräilijään nähden).

Vierailija
17/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Whatsapp.

Niin. Jokainen antaa whatsappin. Asia selvä.

Vierailija
18/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa ankeilta ihmisten juhlamenot!

Vierailija
19/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitonen on ihan riittävä summa.

Kuten sanottua: Hyväpalkkaiset ihmiset. He voivat kustantaa kasvohoidon ihan itse. Tuskin hän mitään isoa lahjaa edes odottaa. Toisaalta kannattaa ajatella pidemmälle tätä asiaa, eli siitä tulee työpaikan normi. Muut odottavat saavan saman. Pysyisin siksi siinä viitosessa.

Yhteinen kukkakimppu on kiva ja se riittää aikuisten kesken ihan hyvin.

Vierailija
20/51 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pelkästä otsikosta 5 euroa, sitten viestin alusta että ai kotiin ja 10 hengen porukka niin ajattelin 10 euroa.

20 euroa per naama kuulostaa järjettömän suurelta... eli muistaa 200 euron yhteislahjalla. Vähän rotia noihin vaatimuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi