Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20140)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas, toivon hyvää päivää huomenna, miten on välisi isän kanssa nykyään?

Kiitos :) En ole kuullut isästä mitään. Toisaalta isä kyllä tietää, että olen koronassa, joten en nyt senkään puolesta odottaisi, että ottaisi yhteyttä. Ja ihan hyvä, että antaa mun olla rauhassa. Just mietin, että aiemmin menin aina sytoväsymyksessä isän luokse kahville, mutta nyt ei onneksi tarvitse. Siskoni tulee ylihuomenna taas kaupunkiin, niin varmaan hoitaa kaikki sellaiset isän asiat, mitkä jonkun pitää hoitaa. 

Vierailija
19702/20140 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousin ylös 12.35 👎 Ulkona niin kaunis aurinkoinen ja lämmin sää. Onneksi lähdettiin kyläkierroksella 4 km. Vielä kukkii puna-apilat, nappikukat, herkät kissankellot ja valkoiset ja keltaiset kukat joiden nimeä en tiedä. Pysähdymme aina kahden luoman kohdalla ja kahden metsäpuron kohdalla, myös pieni pala merta näkyy. Mies lähti yhdistyksen vertaistukeen, itseäni ei huvittanut. Ruuaksi tein keitetyt perunat ja seikastikkeen. Vielä ei tarvitse lehtiä haravoida, viime syksynä 34 kottikärryllistä. Kivaa päivää jokaiselle lukijalle 🍂🍁🍄

Mitä on nappikukat? Onko seikastike valkokastike vai mikä? Kaikki kalaruoat kiinnostaa.

Nappikukka on pietaryrtti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvinen päivä tänään.  Eilen mietin, laittaisko lämmityksen jo päälle, mutta en viitsinyt  vielä. Vaikka pystynkin olemaan jo jopa tunnin yskimättä, vietän silti edelleen lähes 90% ajastani makkarissa. Ei siis järkeä lämmittää koko asuntoa vaan napsautan makkarin sähkötakan vähäksi aikaa päälle, jos tuntuu liian viileältä. Väsyttää, mutta sen verran vointi parantunut, että jo alustavasti mietin, mitä loppuviikon aikana tekisin. Tuulikaapin lattianpäällysteen asentaminen olisi aika jees, mutta todennäköisesri mun sormissani ei ole voimaa riittävästi, jotta saan mattoveitsellä leikattua ne palat oikean kokoisiksi. Pitää siis ensin kysellä kuopukselta jeesiä. Tämä päivä kuitenkin menee vielä laiskotellessa. 

Vierailija
19704/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju. Sen DorisAnonyymi avasi  ja kahden viikon päästä jo paljastui huijaamista ja valehtelua, kontrollointia, määräilyä, poistelua ja kaikki eri mieltä olevat olivat hänelle taas trolleja! Nyt jäi kiinni ja muka poistui taas. Siellä hän näytteli pienen lapsen yksinäisiä äitiä, joka käy töissä ja kävelee meren  rannalla. Lapsen kylvyssä ollessa hänellä oli muka aikaa kirjoitella ketjuun, kaiken päivää! Todella härskiä toimintaa. Narsistiasiantuntija viestitti huomioitaan hänestä, Lauerman artikkeleita ym. Narsisti ei vaan ikinä itse tajua tilaansa.  

Huh. Ilmestyykö takaisin tänne vai yrittääkö uutta alustaa, johon toivoi apuja. Yksinäiset ja haavottivat ovat helpointa riistaa narsisteille.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita yksinäisiä? Arkisten asioiden jutteluketju. Sen DorisAnonyymi avasi  ja kahden viikon päästä jo paljastui huijaamista ja valehtelua, kontrollointia, määräilyä, poistelua ja kaikki eri mieltä olevat olivat hänelle taas trolleja! Nyt jäi kiinni ja muka poistui taas. Siellä hän näytteli pienen lapsen yksinäisiä äitiä, joka käy töissä ja kävelee meren  rannalla. Lapsen kylvyssä ollessa hänellä oli muka aikaa kirjoitella ketjuun, kaiken päivää! Todella härskiä toimintaa. Narsistiasiantuntija viestitti huomioitaan hänestä, Lauerman artikkeleita ym. Narsisti ei vaan ikinä itse tajua tilaansa.  

Huh. Ilmestyykö takaisin tänne vai yrittääkö uutta alustaa, johon toivoi apuja. Yksinäiset ja haavottivat ovat helpointa riistaa narsisteille.

Ja tämä liittyy tähän ketjuun miten? Pitäisikö pyytää "potkulakihullukin" tähän ketjuun spämmäämään? Ja Puppa?

Vierailija
19706/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Ilmestyi.👍

Vierailija
19707/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Pilvinen päivä tänään.  Eilen mietin, laittaisko lämmityksen jo päälle, mutta en viitsinyt  vielä. Vaikka pystynkin olemaan jo jopa tunnin yskimättä, vietän silti edelleen lähes 90% ajastani makkarissa. Ei siis järkeä lämmittää koko asuntoa vaan napsautan makkarin sähkötakan vähäksi aikaa päälle, jos tuntuu liian viileältä. Väsyttää, mutta sen verran vointi parantunut, että jo alustavasti mietin, mitä loppuviikon aikana tekisin. Tuulikaapin lattianpäällysteen asentaminen olisi aika jees, mutta todennäköisesri mun sormissani ei ole voimaa riittävästi, jotta saan mattoveitsellä leikattua ne palat oikean kokoisiksi. Pitää siis ensin kysellä kuopukselta jeesiä. Tämä päivä kuitenkin menee vielä laiskotellessa. 

Toivottavasti toipuminen jatkuu, malta alotella hissukseen, nyt kun ei kerrankaan ole mihinkään kiire :)

Vierailija
19708/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhurikin otti kovaa roolia palstapoliisina siellä. Poisteli viestejä kuten Doris aikoinaan. Vähänkin omaa mieltä erilaiset pois. On se kumma, ettei voi hyppiä yli, vaan täytyy poistaa.

Vierailija
19709/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika koleata on. Pitkät kalsarit, hanskat ja pipo piti kaivaa käyttöön.

Siivoojat tuli jo klo 9 joten oli aikainen herätys. Fillarilla kirjastoon lehtiä lukemaan siksi aikaa.

Kävin mittauttamassa silmänpaineen, leikkauksen jälkeen suositeltiin 3kk:n välein ja nytpä olikin noussut yli suositusrajan. Täytyy ottaa yhteyttä

glaukoomahoitajaan. 

Silmät on niin tärkeät. Perinnöllisyys rappeumaan on meillä suvussa, mulla ei ole mitään oireita, kahden vuoden välein käyn silmälääkärillä, varmuuden vuoksi. Suvussa on paljon kaihia myös.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä liittyy tähän ketjuun miten? Pitäisikö pyytää "potkulakihullukin" tähän ketjuun?

Vierailija
19711/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaaaaaa :)

Päiväunilla. Paljon unia: ihan kuin joku outo pilailisi ketjuja ketjujen perään. Ups! Sehän olikin totta! Tuttu kertoi tosta toisesta ketjusta, missä häiriköidään. Vertailtiin kokemuksia. Ja naurettiin kippurassa. Juotiin kahvit ja kanelipullaa maisteltiin. Jäätelöä vielä iltapalaksi. Ja näkkileipää.

Vierailija
19712/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä liittyy tähän ketjuun miten? Pitäisikö pyytää "potkulakihullukin" tähän ketjuun?

Sama aloittaja ja täysin sama kehityskaari kummallakin ketjulla. Siten liittyy. Ja pelolla odotan tämän jatkoa. Kunpa pysyisi rauhallisena.  Emmekö ole siitä samaa mieltä?

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19812: "Sama aloittaja ja täysin sama kehityskaari kummallakin ketjulla. Siten liittyy. Ja pelolla odotan tämän jatkoa. Kunpa pysyisi rauhallisena.  Emmekö ole siitä samaa mieltä?"

Pysyy rauhallisena, kun lopetetaan ketjun aloittajasta jankkaaminen. Ilmankos tämä ketju muuten olikin hetken aikaa rauhallinen, jos jankkaajat olivat jossain toisessa kerjussa. 

Vierailija
19714/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19812: "Sama aloittaja ja täysin sama kehityskaari kummallakin ketjulla. Siten liittyy. Ja pelolla odotan tämän jatkoa. Kunpa pysyisi rauhallisena.  Emmekö ole siitä samaa mieltä?"

Pysyy rauhallisena, kun lopetetaan ketjun aloittajasta jankkaaminen. Ilmankos tämä ketju muuten olikin hetken aikaa rauhallinen, jos jankkaajat olivat jossain toisessa kerjussa. 

Samaa mieltä minäkin 👍

Vierailija
19715/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin :)

Vierailija
19716/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen päivä, käsineet tarpeen. Yöllä oli halla. Ihana, ihana arki. Ihan tavallinen päivä. Mietin jatkaisko palapeliä vai kutomista, kirjaa vai ristikkoa?

Vierailija
19717/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu taaskaan lainaus!

Seikastike: pittää kait sulattaa kallaa ennen paistamist, kui kaua?

Ei tarvitse sulattaa, käännellessä sulaa

Vierailija
19718/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perhosbaari tyhjä? Saitko opiskeluun apuja, vastausta sähköpostiisi?

Vierailija
19719/20140 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu taaskaan lainaus!

Seikastike: pittää kait sulattaa kallaa ennen paistamist, kui kaua?

Tuleek siihen kallaakin sitä kukkaa?

ei tule 😂

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkoinen päivä, käsineet tarpeen. Yöllä oli halla. Ihana, ihana arki. Ihan tavallinen päivä. Mietin jatkaisko palapeliä vai kutomista, kirjaa vai ristikkoa?

Palapeli. 

Täällä ei ole vielä ollut yöpakkasia, mutta nollan pinnassa on jo ollut öisin. Ei kyllä tarvitsisi olla kuin yhtenä yönä pakkasen puolella ja sitten on aroniat parhaimmillaan kerättäväksi. Mua vähän harmittaa, että syyskuu meni ihan plörinäksi. Tai no ei se Irlannin matka, mutta yleensä syyskuussa olen tehnyt kaikenlaista kekriä varten. Mun äidin suvussa oli tapana sanoa, että "kell' ei kekriä, sill' ei joulua". Taannoin oli puhetta siskoni ja hänen lastensa kanssa, että jos mä järkkäisin suvulle kekrin. Mutta en tiedä, jaksanko ja viitsinkö nyt. Eikä se nyt oikeasti mua edes haittaa, vaikka mulla ei olisi jouluakaan. Alkaa tuntua, että mä olen jo oman osani sukujuhlista tehnyt. Mun vanhempani olivat suunnilleen mun ja siskoni ikäisiä, kun vetovastuu sukujuhlista siirtyi heiltä  meille sisaruksille. Nyt vaan nuorempi sukupolvi joutuu asumaan niin paljon pienemmissä asunnoissa kuin mitä me hyväonniset, ettei sellaiset sukujuhlat ole heidän kodeissaan tilanpuutteen takia edes mahdollisia.