Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19520)

Vierailija
19241/19520 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksiä vielä tämän päivän tekemisiin, kun jo unohdin ja näköjään sain innon kirjoittaa. Eli lukekoon kuka jaksaa. Ehkä fiilistäni kuvaa myös se, että jos keksin melko tavanomaisesta elämästäni kerrottavaa niin on hyvä fiilis ja jos en niin huonompi. 

Istutin tammenterhon aamulla maahan. Tien varren tammessa (eräiden kesäasunnon pihassa kasvaa) oli ainakin sillä puolen vaan yksi terho puussa ja otin sen. Mieluiten olisin ottanut pari lisää. No, kuitenkin toivon, että tuosta voisi se lähteä kasvuun. Näkee sitten myöhemmin. Laitoin sen tuonne kauas, koska siitä tulee sitten iso puu jos hyvin käy.

Muuten annan vielä pienen varoituksen jos poimitte puolukkaa. Itsellä vaan kävi niin, että olin poimurin kanssa ottanut mukaan ties mitä sienen paloja marjojen joukkoon ja ei olisi mukavaa jos tulisi niitä syötyä. Itsekin onneksi putsaan marjat hyvin. 

Koiraani olen muistellut. Se ei oikein tykännyt tuulesta. Haukkui aina pihassakin enemmän tuulisella säällä. Ehkä haistoi hajut paremmin. Ulvoa ei oikein itsekseen osannut kuin jos itse ulvoin niin sitten vastasi siihen. Korvat menivät sillä myös tuulessa nurin päin, vaikka pienet lupat vaan. Oli niin tärkeä minulle. Rakkaalla koiralla monta lempinimeä, kuten Piku, Pikkulilli ja Hurtta. Oli iso, mutta sisimmässään pieni koira.

Postinkantajaa inhosi. Tuolla missä joskus vielä asuttiin jaettiin postia pyörällä. Koirani inhosi sitä, että ensin tuli pyörä ja sitten kolaus, kun laatikkoon posti. Oli hyvät korkeat aidat ja vielä lisäportti toisen portin edessä, ettei päässyt lähellekään pääporttia, mutta juoksi ympäri pihaa koko tuon episodin ja minä häpesin sitä kaikkea.

Tuo ehkä oli koirani paha tapa, kun ei sillä paljon niitä ollut. Hyvänä puolena asiassa  mukava "postimies" nuori poika, joka aina moikkasi silti, vaikka koirani veteli juoksua ympäri pihaa haukkuen. Minäkin vaivaantuneena moikkasin.

Myöhemmin muutimme ja kävin tuolla perheemme talolla vielä välillä niin vieläkin tämä sama jakoi postia ja koirani taas toisti samat juttunsa ja postimies moikkasi niin kuin ennen. Toisaalta mukava muisto. Samalla myöhemmin arvostin sitä, ettei ollut naapureita. Koirani kuitenkin vartiova rotu joten tuokin asuinpaikka liian levoton sille.

Vierailija
19242/19520 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksiä vielä tämän päivän tekemisiin, kun jo unohdin ja näköjään sain innon kirjoittaa. Eli lukekoon kuka jaksaa. Ehkä fiilistäni kuvaa myös se, että jos keksin melko tavanomaisesta elämästäni kerrottavaa niin on hyvä fiilis ja jos en niin huonompi. 

Istutin tammenterhon aamulla maahan. Tien varren tammessa (eräiden kesäasunnon pihassa kasvaa) oli ainakin sillä puolen vaan yksi terho puussa ja otin sen. Mieluiten olisin ottanut pari lisää. No, kuitenkin toivon, että tuosta voisi se lähteä kasvuun. Näkee sitten myöhemmin. Laitoin sen tuonne kauas, koska siitä tulee sitten iso puu jos hyvin käy.

Muuten annan vielä pienen varoituksen jos poimitte puolukkaa. Itsellä vaan kävi niin, että olin poimurin kanssa ottanut mukaan ties mitä sienen paloja marjojen joukkoon ja ei olisi mukavaa jos tulisi niitä syötyä. Itsekin onneksi putsaan marjat hyvin. 

Koiraani olen muistellut. Se ei oikein tykännyt tuulesta. Ha

Puolukoista: mä kerään käsin ja puhtaita. Vilkaisen käteeni ennenkuin pudotan marjat astiaan. Pehmeät saan eroteltua heti, myös roskat. Inhoan puhistamista. Kerään hitaammin, mutta helpottaa säilömistä. Osan survon happamena ja vien kellariin, osan pakastan. Aika paljon on jo tarven varalle, ehkä vielä jonkun litran kerään.

Nyt unten maille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19243/19520 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙄

On olemassa huumoria ja "huumoria". Oletan, että tähänkin ketjuun kirjoittavat ovat kaikki täysi-ikäisiä eli aikuisia. Ja siksi ihmetyttää tämä muka hauskan kirjoittelun taso. Koska sehän ei ole hauskaa.

Mutta toisaalta tänne ilmestyneet kyseenalaiset kirjoitukset kertovat karun kovaa kieltä tämän päivän ihmisten haasteista mielenterveyden puolella. Ja siksi toisaalta on hyvä, että he voivat omaa kurjuuttaan ha huonoa oloaan jonnekin purkaa. 

Kuten täällä jo muutkin ovat sanoneet, jätetään heidän kirjoitukset aivan omaan osaansa. Vaikka ärsyttävätkin.

Toisaalta eipä tänne enää tee mieli itse mitään kirjoittaa. Tämä on suuri harmi, koska ilmapiiri oli täällä aiemmin hyvä ja keskusteleva. Nyt tämä on täynnä kiusaamisen ahdistavaa ilkeilyä.

Minä olen paljon enemmän huolissani niiden mielenterveydestä, jotka eivät kestä edes viitteellisiä mainintoja seksistä, vaan poistattavat heti kaikki viestit, joissa vähänkään sivutaan erotiikkaa. Kuinka estoinen, pelokas ja henkisesti lukossa pitää tuollaisen ihmisen olla, että käytös on tällaista? Varmaan siinäkin jotain lapsuuden traumoja taustalla, kukapa näistä tietää. Joka tapauksessa syvästi häiriintynyt ihminen on kyseessä.

Vierailija
19244/19520 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta veitikat ja tosikot. Jatketaan leikkiä.

Kiitän vielä eilisen illan romantiikkaviestistä!💕 Kirjoitathan meille lisää piristystä päiviin ja iltoihin. Minä jo tarjoilin lämmintä syliä armalleni tänä aamuna. Kas siinä tulikin jo kuulumiset.💋

Kiitos, mutta kuten huomasit, sekin viestini poistettiin. En usko että viitsin enää tähän ankeuttajien ketjuun mitään kirjoittaa. 

Vierailija
19245/19520 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa reipas, fillaroija! Kiva kun vielä tänne raportoit- tulee järkeviä kommentteja kaiken turhanpäiväisen ilkeilyn lisäksi.

Noin sanotaan 5-vuotiaalle! Älä pilkkaa aikuista ihmistä. Oletpa reipas, voi luoja.

Hyvä äijä! Näin mä sanoisin.

Äijä on loukkaus naiselle. Mistä päättelet hänen olevan mies?

Ei ole loukkaus! Ei todellakaan. Kovat mimmit on äijiä! Bodarinaiset on äijiä.

Just näin. Sen sijaan miehille ämmmä on pahimman luokan loukkaus, mistähän johtuu?

Tietysti siitä, että miehet on parempia kuin naiset. Sekä naiset että miehet haluaisivat olla miehiä. 

Vierailija
19246/19520 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kuulkaa käyttäydytte huonommin kuin ne tyypit siellä ch*turbatessa. Niilläkin, kun oli käytöstavat, vaikka seksisivusta tuokin. En minä siellä olisi käynyt jos meno olisi ollut kuin täällä. Jos joku sitten haluaa vajota vieläkin alemmas niin ihmettelen. Jos haluatte olla huonompaa seuraa niin olkaa sitten, mutta vinkkinä jos haluatte naisia elämämme ihan oikeasti niin muutakaan edes joku asia. Tämä ystävällisesti todettuna.

Vierailija
19247/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Taas yön valvoessani selasin ketjua taaksepäin. Huomasin, että mode palauttanut paljon poistettuja viestejä, murteella kirjoitetut kaikki,  mielipiteet ketjun toiminnasta ja tiedotukset kritiikin annosta.

Mode on toiminut lain mukaan. Murteet hyväksytään, mielipiteet hyväksytään, ei tarvitse pysyä kapeasti vain kuulumisisissa. Myös seksielämästä saa näköjään kertoa.

Lopputulos: ketjun tuuletus kannatti.

Toivottavasti meno rauhoittuu, kun kapinoitsijat saivat mitä halusivat.

Poistaa ei voi, tai ei kannata, ne palutetaan, kuin todellista lainvastaista sisältöä.

Yöllä luin Tiina Salmen Matildan. Se oli näpsäkkä esikoisteos naisen asemasta 1900 luvun alussa. 

Rauhallista ja riidatonta päivää ketjuun toivoo uneton.📚

Vierailija
19248/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa reipas, fillaroija! Kiva kun vielä tänne raportoit- tulee järkeviä kommentteja kaiken turhanpäiväisen ilkeilyn lisäksi.

Noin sanotaan 5-vuotiaalle! Älä pilkkaa aikuista ihmistä. Oletpa reipas, voi luoja.

Just näin. Sen sijaan miehille ämmmä on pahimman luokan loukkaus, mistähän johtuu?

Tietysti siitä, että miehet on parempia kuin naiset. Sekä naiset että miehet haluaisiva

Tämä kommentti paljasti lopullisesti, että jälleen kerran häirikkönä kommentoi mies. Naisvihaa kommentit täynnä, kun tekeytyy huonosti käyttäytyväksi naiseksi.

Vierailija
19249/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siitä, että miehet on paremp

Tai että naisen asema on vieläkin niin huono, että haluaisivat olla sen vuoksi miehiä. Monitulkintainen viesti. 

Vierailija
19250/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukoiden poimimisesta (viesti 19243  21.9.):

Minäkin nuorempana tykkäsin poimia mustikat ja puolukat käsin, suorastaan nautin  poimimisesta.  Sai valita millaisia marjoja poimii eikä tullut roskiakaan niin paljoa.

Iän myötä on ollut pikku pakko muuttaa tapojaan ja nyt poimin poimurilla, koska selkäni ei tykkää pitkään jatkuvasta kyykkimisestä. Poimurilla marjastus sujuu nopeammin.

Joskus poimimme marjoja myös tutuille ja myyntiin,  ostimme pölynimuriin liitettävän "systeemin". Sen avulla puhdistaminen käy helposti.

Kukin tekee tämänkin omalla tyylillään kuten kaiken muunkin, onneksi on vapaus valita.

Vierailija
19251/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa heräsin sateen ropinaan.

Vielä ei täällä tuule mutta vettä satelee. Onneksi on ruokaa ja lukemista niin ei tarvi ulos lähteä.

Minä en ole oppinut poimuria käyttämään, käsin saa puhdasta marjaa. Nykyään selkä ei kyllä salli pitkää kyykkimistä joten marjat on ostettu.

Tämä kakkoskotimme on kerrostalossa- ja on kyllä hiljaisia asukkaita! En ole rapussakaan naapureihin törmännyt. Joskus kuuluu

pieniä kolinoita kun joku lähtee tai tulee.

Vierailija
19252/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siitä, että miehet on parempia kuin naiset. Sekä naiset että miehet haluaisiva

Niin, ja lisäisin vielä tähän viestiini, että käy jo työstä omien kommenttieni yläpeukutus. Ja vastaavasti minulle ei suotuisat alapeukutan.

Vierailija
19253/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti siitä, että miehet on paremp

En ymmärrä mitä väliä sukupuolella on mielipiteen ilmaisulle. Onko sillä? Eivätkö kaikenlaiset sukupuolet saa ilmaista kantaansa.

Vierailija
19254/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennusta sanojen käyttöön. Uudistusta vaatineet eivät ole olleet häiriköitä, koska ylläpito on palauttanut poistoon laitettuja viestejä. He ovat kapinoitsijoita tai uudistajia. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19242: Mun parveke on etuoven yläpuolella. Toukokuusta pitkälle syksyyn - säistä riippuen - mulla on aina parvekkeen ovi auki. Koira tykkää makoilla siellä ja katsella ohikulkijoita. Eo koskaan hauku ketään, joka kävelee taloyhtiön pihatietä, mutta auta armias, jos tulee tän asunnon pihaan.  Tilaan paljon kotiinkuljetuksella, koska en omista autoa enkä ajokorttiakaan, ja joskus toi piski säikäyttää pahanpäiväisesti toimituksen tuojan, kun koira alkaa haukkua ja tietenkin se kuulostaa siltä, kuin koira olisi suunnilleen metrin päässä. No onhan se muutaman metrin päässä, mutta yläpuolella :D 

Vierailija
19256/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennusta sanojen käyttöön. Uudistusta vaatineet eivät ole olleet häiriköitä, koska ylläpito on palauttanut poistoon laitettuja viestejä. He ovat kapinoitsijoita tai uudistajia. 

Motiivit ja toiminta vain näillä " uudistajilla " ovat olleet kyseenalaisia.

Vierailija
19257/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaan vielä, kun täällä menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin:

Tavallisia, arkisia, mukavia kuulumisia kirjoittajat eivät tahdo lukea muiden intiimejä, henkilökohtaisia retostelujaan. Eivätkä tahdo jakaa omia suhdekiemuroitaan, petipuuhiaan yms kaikelle kansalle!

Kyse ei ole mistään seksikielteisyydestä, vaan siitä, että yksityiset asiat on yksityisiä. Tämä ketju on yleisemmille viesteille.

Kuten monesti on kirjoitettu: räväkämmille kuulumisille on jo kaksikin ketjua, jos ne ei kelpaa, voitte avata vaikka kymmenen uutta, osaatte varmaan.

Älkää sotkeko selkeää asiaa! Pliis.Täällä vaan trollit ja häiriköt tykkää sekoilla! Se on tullut jo selväksi, siis voitte lopettaa.

Mukavaa maanantaita :)

Vierailija
19258/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nätisti kaikki, niin voidan saada  3-vuotissynttärit ketjulle. Sallitaan muiden mielipiteet, ohitetaan itseä kiinnostamattomat, ollaa ihmisiä toisillemme. Armollisia ja sallivia. Ei poistella mitään, ettei taas lukita.

Jo päiväkodissa opetetaan, ettei kaikista tarvitse tykätä, mutta kaikkien kanssa täytyy tehdä hommia. Opetellaan istumaan jokaisen vieressä. 🧸

Vierailija
19259/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motiivit ja toiminta vain näillä " uudistajilla " ovat olleet kyseenalaisia.

Tasa-arvo, sananvapaus, erilaisuuden hyväksyminen? Ovatko ne kyseenalaisia?

Vierailija
19260/19520 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaan vielä, kun täällä menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin:

Tavallisia, arkisia, mukavia kuulumisia kirjoittajat eivät tahdo lukea muiden intiimejä, henkilökohtaisia retostelujaan. Eivätkä tahdo jakaa omia suhdekiemuroitaan, petipuuhiaan yms kaikelle kansalle!

Kyse ei ole mistään seksikielteisyydestä, vaan siitä, että yksityiset asiat on yksityisiä. Tämä ketju on yleisemmille viesteille.

Kuten monesti on kirjoitettu: räväkämmille kuulumisille on jo kaksikin ketjua, jos ne ei kelpaa, voitte avata vaikka kymmenen uutta, osaatte varmaan.

Älkää sotkeko selkeää asiaa! Pliis.Täällä vaan trollit ja häiriköt tykkää sekoilla! Se on tullut jo selväksi, siis voitte lopettaa.

Mukavaa maanantaita :)

Nyt olet väärässä. Nämä uudistajat juuri haluavat lukea myös seksiasioista muiden kuulumisten lisäksi. Osana normaalia elämää. Ehkä vanhat kirjoittajat eivät halunneet, uudet haluavat. Sinä nyt sotket asioita. Mode oli samaa mieltä, seksijuttuja on palautettu. 

Eri asia on, jos haluatte seksittömän ketjun. Se pitää vain perustaa ja laittaa jo otsikkoon. Tämä ei oli se. Ylläpito on sitä mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme