Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (19528)

Vierailija
19221/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän nyt viimeiseksi kommentiksi tämän, kun on osittain epämiellyttävää meininkiä täällä ja mun viestit kyseenalaistettiin.

Ei lepopäivä tämä päivä ollut. Tuli kotiradalla heiteltyä frisbeetä ja samaan aikaan siellä oli heittelemässä seuraamani (some) extreme-urheilija. Tämä loppuviikko on ollut erittäin innostava ja tämä sunnuntai todella pirteän mukava päivä. Aikaisempien päivien kovien liikkumisten ansiota on tämä mahtava fiilikseni nyt. Vielä lisäksi piristi tuo tämän päivän kohtaaminen. Lupasin itselleni ensi viikonkin urheilla frisbeen parissa ainakin.

Hyvää jatkoa sinulle, antoisaa fribailua ja onnistuneita leffalöytöjä kirpparilta

t. Tietäjät tietää

Mitä tietäjä tietää? 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on aito kukkakimppu? Selventäisikö joku? Ja miten voi tulla "aidoksi" joksikin?

Oli ketjussa ensimmäinen, joka alkoi laittaa tuon kukkakimppuemojin kommenttiensa perään. Muut eivät käyttäneet omissa kommenteissaan samaa emojia, koska eivät halunneet, että menee kommentoijat sekaisin. Tiettyyn pisteeseen asti se hänelle riittikin ja oli "kevyempi" vaihtoehto kuin rekkautua jollain tietyllä nimimerkillä palstalle. Mutta sitten ketjuun tuli joku tai jotkut, jotka nimenomaan halusivat luoda sekasotkua ja tavallaan halusivat esiintyä ko kommentoijana eli "Kukkakimppuna". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19223/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on aito kukkakimppu? Selventäisikö joku? Ja miten voi tulla "aidoksi" joksikin?

Oli ketjussa ensimmäinen, joka alkoi laittaa tuon kukkakimppuemojin kommenttiensa perään. Muut eivät käyttäneet omissa kommenteissaan samaa emojia, koska eivät halunneet, että menee kommentoijat sekaisin. Tiettyyn pisteeseen asti se hänelle riittikin ja oli "kevyempi" vaihtoehto kuin rekkautua jollain tietyllä nimimerkillä palstalle. Mutta sitten ketjuun tuli joku tai jotkut, jotka nimenomaan halusivat luoda sekasotkua ja tavallaan halusivat esiintyä ko kommentoijana eli "Kukkakimppuna". 

Tämä selkeä. Kaikki ketjua seuranneet tiesikin varmaan. Matkan varrelta kärrylle hyppineet ehkä ihmettelevät.

Vierailija
19224/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelet, että uudet ketjuun kirjoittajat voivat edes olla tietoisia ei-rekkautuneiden "varaamista" emojeista?

Hyvin luotaantyöntävä ja ala-arvoinen kommentointi tietysti kertoo, että jotain outoa on meneillään. Esimerkiksi tämä "aito"? kukkakimppu vaikuttaa epäystävälliseltä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelet, että uudet ketjuun kirjoittajat voivat edes olla tietoisia ei-rekkautuneiden "varaamista" emojeista?

Hyvin luotaantyöntävä ja ala-arvoinen kommentointi tietysti kertoo, että

Eivät varmasti voikaan. Aikoinaan Kaksplussalla oli ihan tavallista, että vaikka kommenttinsa perään laittoikin "vakkarinikkinsä", niin joku keksi ruveta kommentoimaan samalla nikillä. Eikä tietenkään uudet tulijat osanneet erottaa, kumpi samalla nikillä kirjoittava oli kumpi. Ja sekin oli ihan mahdollista, että uusi tulija ihan vaan tietämättömyyttään alkoi käyttää samaa nikkiä. Ei siis trollatakseen tai ilkeilläkseen.  Sitten sinne tuli rekkautumismahdollisuus ja ne, jotka halusivat käyttää omaa nikkiä, rekkautuivat. Ja samalla toisten nikillä esiintyminen - ja hyvin usein myös sillä nikillä trollailu - loppui. 

Vierailija
19226/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tulla "aidoksi"? Siinäpä kuvaava kysymys. Suurin osa ihmisistä on aitoja omia itsiään. Jos pitää kysyä, mitä aito tarkoittaa, on asiat pahasti pielessä.

Lenkiltä tulin just, ei viihtynyt koirakaan kauaa. Joku ääni aikansa kiinnosti, mutta kiltisti kääntyi kotiin päin. Huomiselle ennustettiin syysmyräkkää, nää ukkoskuurot, salamoinnit, rankkasateet ei siis olleetkaan vielä mitään mahdottoman syksyistä säätä.

Tänään teemalla ysiltä Generations.

Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi tunnin verran odotella ja sitten viedä koira iltalenkille. Äsken tajusin, että mitä väliä sillä enää on, jos kahvi illalla vie mun yöunet. Silloinhan mä vaan voin viedä koiran vaikka puolen yön jälkeen ulos ja sitten seuraavan kerran joskus 10 maissa aamulla. En vaan vielä oikein tajua, että itsehän mä sen päätän, mihin aikaan mun pitää herätä. Voin vaikka alkaa nukkumaan päivät ja valvomaan yöt :D

Vierailija
19228/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi tunnin verran odotella ja sitten viedä koira iltalenkille. Äsken tajusin, että mitä väliä sillä enää on, jos kahvi illalla vie mun yöunet. Silloinhan mä vaan voin viedä koiran vaikka puolen yön jälkeen ulos ja sitten seuraavan kerran joskus 10 maissa aamulla. En vaan vielä oikein tajua, että itsehän mä sen päätän, mihin aikaan mun pitää herätä. Voin vaikka alkaa nukkumaan päivät ja valvomaan yöt :D

Mä tein just noin, join kahvia iltakymmeneltä ja valvoin yöt. Päivät nukuin. Aluksi.

Vierailija
19229/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla "aidoksi"? Siinäpä kuvaava kysymys. Suurin osa ihmisistä on aitoja omia itsiään. Jos pitää kysyä, mitä aito tarkoittaa, on asiat pahasti pielessä.

Lenkiltä tulin just, ei viihtynyt koirakaan kauaa. Joku ääni aikansa kiinnosti, mutta kiltisti kääntyi kotiin päin. Huomiselle ennustettiin syysmyräkkää, nää ukkoskuurot, salamoinnit, rankkasateet ei siis olleetkaan vielä mitään mahdottoman syksyistä säätä.

Tänään teemalla ysiltä Generations.

Aitous täällä Vauvalla on pikkuisen eri asia kuin tosi elämässä... :D

Täällä voi olla aito rekkautumalla, ei oikeastaan muuten.

Vierailija
19230/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesisateinen ja harmaa päivä ollut.

Kirjoittelin sähköpostia kahdelle ystävälleni; viimeisimpiä kuulumisia.

Mieheni keitti päiväkahvit, sanoi, että nyt on huonot kahvileivät!  Kävin hakemassa pakastimesta mustikkapiirakkaa ja jäätelöä, oikein kunnon annokset.

Sen verran paljon oli kaloreita, että lenkille on lähdettävä. Sadekin on jo lakannut.  Jätän mieheni paistamaan uunisiikaa; hyvin joutaa, kun katselee urheilua:)

Kirjeenkin aion tänään vielä kirjoittaa... en sinulle kuitenkaan!

Mäkin laitoin perjantaina serkun perheelle kirjeen. Mukavaa puuhaa ja on niin ihana saada kirje. Tai kortti. 2,75 oli postimerkki. Järkyttävän kallis.

Hei, minusta on ihana kirjoittaa kirjeitä ja kortteja, ja tietysti on ilo saadakin kortti-/kirjepostia.  Olen jo nuoresta asti kirjoitellut kirjeitä, oli aikoinaan monia kirjeystäviä.  Kiireisinä työvuosina ei paljon ehtinyt kirjeitä kirjoitella, mutta nyt on taas aikaa.  Olen hauskojen "sattumien" kautta saanut uusia ystäviä, joiden kanssa kirjoitella. 

Postimerkillä on tosiaan aika "suolainen hinta" tänä päivänä, mutta pidän yhteydenpitoa ystäviini sen verran tärkeänä, että säästän jostakin muusta.  Heistä on tullut tärkeä osa elämääni. 

Kirjoitellaan kirjeitä me, jotka niistä tykätään! 

Vierailija
19231/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihassa laitoin vielä multaa ja kuorikatetta puiden juurelle. Pitää vielä ne tukea paremmin, kun voi tulla myrskyjä. Sitten keitin puolukkamehua ja pakastin osan puolukoista. Marjanpoimijoita on näkynyt nyt paljon. 

Kävelyllä olin metsäteillä ja osan matkaa tie kulki peltojen ohi. Ei satanut paljonkaan. Kurkia näkyi. Aamulla melko ikävä olo, mutta parempi fiilis taas tässä ulkoilujen jälkeen. Nyt yritän hieman opiskeluja taas tehdä ja menen vielä toisen kävelyn illalla. 

Vierailija
19232/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paha kysymys mulla, kun hirveä määrä alanuolia sain. Mitä toiset voivat tietää toisista? -Ei yhtään mitään.

Koko aikahan täällä oletetaan ja pidetään oletuksia totuutena. Esimerkiksi aloittajaan kohdistuneet syytökset. Nimimerkki Tietäjät tietää olisi voinut selventää mitä tietää siis olettaa toisesta kommentoijasta.

Muakin ollaan oletettu toisissa ketjussa joskus Yonaksi ja Jussi69:ksi. 

Vierailija
19233/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä peukutellaan ihan holtittomasti molempiin suuntiin. Älkää hyvät ihmiset niistä piitatko. Niistäkään.

Vierailija
19234/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ekana 💐:a käyttänyt luovun siitä

tämän jälkeen. Jostakin syystä aloitin sillä merkkaamaan kommenttini ja jäi

tavaksi. 

Onpas ulkona pimeää. Saa nähdä millainen myrskytuuli huomenna iskee.

Parvekkeelle voisi jo kynttilät ja valot laittaa, kaunista katseltavaa.

Vierailija
19235/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ekana 💐:a käyttänyt luovun siitä

tämän jälkeen. Jostakin syystä aloitin sillä merkkaamaan kommenttini ja jäi

tavaksi. 

Onpas ulkona pimeää. Saa nähdä millainen myrskytuuli huomenna iskee.

Parvekkeelle voisi jo kynttilät ja valot laittaa, kaunista katseltavaa.

Ostin yhdet kausivalot lisää tänään, niitähän ei voi olla liikaa. Kuin ei lyhtyjäkään :)

Kirjoitellaan :)

Vierailija
19236/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hämärä. Tyyni sää. Pimeys kietoo minut kohta vaippaansa. Kuuntelen hyvää musiikkia sohvan nurkassa, villasukissa, vilttiin kääriytyneenä. Torkahtelen, havahdun: maanantai on jossain, kaukana. Herätyskellokin. Ja aamu.

Näytä aiemmat lainaukset

Illat on kyllä pimentyneet. Joutuu laittamaan yläkerran käytävälle jo valot, kun kulkee rappusissa. Voisi varmaan alkaa kausivalojakin kaivamaan naftaliinista. 

Vierailija
19238/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana hämärä. Tyyni sää. Pimeys kietoo minut kohta vaippaansa. Kuuntelen hyvää musiikkia sohvan nurkassa, villasukissa, vilttiin kääriytyneenä. Torkahtelen, havahdun: maanantai on jossain, kaukana. Herätyskellokin. Ja aamu.

Meillä nyt reipasta tuulta, huomenna kuulemma myrskytuulta.

Vierailija
19239/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä nyt reipasta tuulta, huomenna kuulemma myrskytuulta.

17m / s -> aika myrskyä meilläkin huomenna

Vierailija
19240/19528 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä - onni myötä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi