Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (19528)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis aurinkoinen syysaamu mökillä. Mies meni ajamaan ruohoa, toivottavasti viimeistä kertaa ennen ensi kesää. Minä laitoin silläaikaa ruokaa, muusia, poronkäristystä ja pihalta kerättyä puolukkaa sekä salaattia. Harmi kun ei ole mitään makeaa jälkkäriksi, vähän tekisi mieli jotakin hyvää. No, ilmankin pärjää.
Vielä kahvit, pakkailut ja kaupunkikotia kohti.
Onko haikeaa, kun mökkikesä jää taa?
Vähän, tosin käymme mökillä ympäri vuoden, vähän harvemmin talvisaikaan. Täällä on myös syksyllä ja talvella ihana tunnelma kun laittaa jouluvalot ikkunoihin, takkaan tulen ja kynttilöitä. Joulut erityisen mukavia viettää mökillä. Pääsee täysin irti kaupungin tohinoista ja töistä.
Ruoka-asiatkin on kuulumisia, minä leivon huomenna. Tulee vieraita ja on kiva, kun on tuoretta tarjottavaa. Teen jotain suolaista ja makeaa. Luen keittokirjoja illemmalla. Nyt taiteilen palapeliä, on helpompi tehdä luonnonvalossa, sähkövalossa palat tuppaa kiiltämään.
Mukavaa pyhän jatkoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis aurinkoinen syysaamu mökillä. Mies meni ajamaan ruohoa, toivottavasti viimeistä kertaa ennen ensi kesää. Minä laitoin silläaikaa ruokaa, muusia, poronkäristystä ja pihalta kerättyä puolukkaa sekä salaattia. Harmi kun ei ole mitään makeaa jälkkäriksi, vähän tekisi mieli jotakin hyvää. No, ilmankin pärjää.
Vielä kahvit, pakkailut ja kaupunkikotia kohti.
Onko haikeaa, kun mökkikesä jää taa?
Vähän, tosin käymme mökillä ympäri vuoden, vähän harvemmin talvisaikaan. Täällä on myös syksyllä ja talvella ihana tunnelma kun laittaa jouluvalot ikkunoihin, takkaan tulen ja kynttilöitä. Joulut erityisen mukavia viettää mökillä. Pääsee täysin irti kaupungin tohinoista ja töistä.
Mekin ollaan talvisin maalla. Joskus paljonkin. Mutta ikävä tulee kesää. Kaupungissa on "helppoa". Maalla on mukavaa. Ja pimeää, kaupungissa on aina valoa jossain. Tähtitaivas ja kuutamo :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄
On olemassa huumoria ja "huumoria". Oletan, että tähänkin ketjuun kirjoittavat ovat kaikki täysi-ikäisiä eli aikuisia. Ja siksi ihmetyttää tämä muka hauskan kirjoittelun taso. Koska sehän ei ole hauskaa.
Mutta toisaalta tänne ilmestyneet kyseenalaiset kirjoitukset kertovat karun kovaa kieltä tämän päivän ihmisten haasteista mielenterveyden puolella. Ja siksi toisaalta on hyvä, että he voivat omaa kurjuuttaan ha huonoa oloaan jonnekin purkaa.
Kuten täällä jo muutkin ovat sanoneet, jätetään heidän kirjoitukset aivan omaan osaansa. Vaikka ärsyttävätkin.
Toisaalta eipä tänne enää tee mieli itse mitään kirjoittaa. Tämä on suuri harmi, koska ilmapiiri oli täällä aiemmin hyvä ja keskusteleva. Nyt tämä on täynnä kiusaamisen ahdistavaa ilkeilyä.
Eniten minua haittaa, kun kivoja, asiallisia kuulumisia tä
Täällä on kyllä monta trollia, niin erilaisia juttuja tulee. Yksi on ainakin katkera saamastaan torjunnasta ja kohtelusta ja ilmeisesti siksi laittaa ilkeyden eteenpäin kiertoon. "Jos ei minun juttuni kelvannut, niin kostan muille " - ajattelu on hyvin tyypillistä psykologian kannalta. En tiedä auttaisiko tuohon enää mikään. Kotioloissahan sen voisi selvittää ja pyytää anteeksi, täällä se ei onnistu.
Sitten on se pelokas, Hartolasta, joka pelkäsi tietojensa leviävän ketjun kautta. Yhdisteli asioita ja syytti Ap: tä lavertelusta. Ahdistunut pelokas.
Sitten on näitä jokaiseen kommentteja heittäviä vitsiniekkoja. Kaipaavat huomiota. He ovat yksinäisiä, joilla ei ole muuta tekemistä kuin ärsyttää, kun ei muuten huomata. He ovat oikeassa ketjussa, mutta eivät osaa olla täällä. Heille ei kuulu mitään mistä kertoa. Tämä on säälittävin trolliryhmä.
Ja vielä pohjalainen tapaus. Oikeudentuntoinen soturi, joka on lähtenyt oikaisemaan asioita. Hyväsydäminen ja kiltti pohjimmiltaan.
Mutta tule sitten näiden kanssa toimeen! Se onkin toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄
On olemassa huumoria ja "huumoria". Oletan, että tähänkin ketjuun kirjoittavat ovat kaikki täysi-ikäisiä eli aikuisia. Ja siksi ihmetyttää tämä muka hauskan kirjoittelun taso. Koska sehän ei ole hauskaa.
Mutta toisaalta tänne ilmestyneet kyseenalaiset kirjoitukset kertovat karun kovaa kieltä tämän päivän ihmisten haasteista mielenterveyden puolella. Ja siksi toisaalta on hyvä, että he voivat omaa kurjuuttaan ha huonoa oloaan jonnekin purkaa.
Kuten täällä jo muutkin ovat sanoneet, jätetään heidän kirjoitukset aivan omaan osaansa. Vaikka ärsyttävätkin.
Toisaalta eipä tänne enää tee mieli itse mitään kirjoittaa. Tämä on suuri harmi, koska ilmapiiri oli täällä aiemmin hyvä ja keskusteleva. Nyt tämä on täynnä kiusaamisen ahdistavaa ilkeilyä.
Samaa mieltä. Eivät kaikki varmaan ole a
Tämä on monelle se ainoa kanava, missä voi kokea tulevansa kuulluksi. Jossei muuta paikkaa ole, eikä ole ihmistä kelle kertoa. Tai jos kukaan muu ei koskaan kysele kuulumisia.
Ei se auta, jos kehoitetaan: Tehkää te samoin, pysykää pois. Kaikilla ihmisillä on kuulluksi tulemisen tarva. Varmaan trollillakin, joskin ilmaisee sitä kyseenalaisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄
Eniten
VAI yksi trolli ja monta persoonaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄
Eniten
Empaattinen ja viisas luonnehdinta. Taidat olla ammattilainen?
Nyt alkoi itkettää. Ostin uuden Roosa-nauhan ja muistelen kaikkia syöpään kuolleita rakkaita. On niin ikävä, osa lähti ihan liian nuorena.
Ja sit täällä jankataan jostain tyhjänpäiväisestä, vaikka ihmisiä kuolee. Sairauksiin, sodissa, onnettomuuksissa... ihan kesken. Jää jäljelle pieniä lapsia, avuttomia leskiä, ikääntyneitä vanhempia, ystäviä, koulukavereita.
Mä en jaksa tätä ketjua enää, pitäkää tunkkinne!
Jätän nyt viimeiseksi kommentiksi tämän, kun on osittain epämiellyttävää meininkiä täällä ja mun viestit kyseenalaistettiin.
Ei lepopäivä tämä päivä ollut. Tuli kotiradalla heiteltyä frisbeetä ja samaan aikaan siellä oli heittelemässä seuraamani (some) extreme-urheilija. Tämä loppuviikko on ollut erittäin innostava ja tämä sunnuntai todella pirteän mukava päivä. Aikaisempien päivien kovien liikkumisten ansiota on tämä mahtava fiilikseni nyt. Vielä lisäksi piristi tuo tämän päivän kohtaaminen. Lupasin itselleni ensi viikonkin urheilla frisbeen parissa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Jätän nyt viimeiseksi kommentiksi tämän, kun on osittain epämiellyttävää meininkiä täällä ja mun viestit kyseenalaistettiin.
Ei lepopäivä tämä päivä ollut. Tuli kotiradalla heiteltyä frisbeetä ja samaan aikaan siellä oli heittelemässä seuraamani (some) extreme-urheilija. Tämä loppuviikko on ollut erittäin innostava ja tämä sunnuntai todella pirteän mukava päivä. Aikaisempien päivien kovien liikkumisten ansiota on tämä mahtava fiilikseni nyt. Vielä lisäksi piristi tuo tämän päivän kohtaaminen. Lupasin itselleni ensi viikonkin urheilla frisbeen parissa ainakin.
Hyvää jatkoa sinulle, antoisaa fribailua ja onnistuneita leffalöytöjä kirpparilta
t. Tietäjät tietää
Sataa sataa ropisee tiri tiri pom..... koko päivä satanut.
Toivottavasti kuitenkin vielä kirjoittelet fillaroija!
Yritetään me asialliset pitää ketjun mukavaa tasoa yllä.
On mimuakin mainittu pitkästyttäväksi tavallisine kuulumisineni mutta mitäpä siitä. Rauhallinen arki on parasta!
Äsken tuli Teemalta mielenkiintoinen dokumentti Georg Otsista.
💐
Olipa mm-kisat, voittajat voittaa.
Sade vaan yltyy. Koko päivä mennyt sisällä kipasin tosin roskat viemässä. Toivoin niin kuivaa ja lämmintä syksyä, viime syksy oli unelma.
Täällä on nyt vaihtuneet ne, jotka tuntevat olonsa ikäväksi. Karma? 💐
Eilen oli hieno ilta mökillä. Tehtiin syysjuttuja ulkona, laitettiin tuli nuotioon ja loppuilta istuttiin sen lämmössä ja loimussa. Tähtiä alkoi ilmestyä taivaalle ja auringonlaskun puna kajasteli pitkään. Taas jäi yksi ihana muisto.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt vaihtuneet ne, jotka tuntevat olonsa ikäväksi. Karma? 💐
Eipä ole "aitoa" kukkakimppua tämä kirjoitus, häpeä jos osaat!
Älähän nyt jankuta emojien omistamisesta...
Siis kuka on aito kukkakimppu? Selventäisikö joku? Ja miten voi tulla "aidoksi" joksikin?
Samaa mieltä. Eivät kaikki varmaan ole aikuisia tai vaikka ovat, voivat olla neuroepätyypillisiä. Kuvitelkaa opettajia, joilla on luokassa mukana tällaisia. Kun kaikki integroidaan samaan. Tänne saa tulla samalla lailla kaikki, kaikki integroidaan ketjuun. Heillä on oikeus olla täällä. Mutta jokainen valitsee itse luettavansa, se on paremmin kuin koululuokassa voi tehdä.
Samaa mieltä myös tuosta, että en enää kirjoita tänne kuulumisiani. Miksi turhaan? Luen joskus jotain, mutta siirryn kirjojen pariin. Ne eivät ärsytä koskaan. Tehkää tekin samoin.