Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (17547)
Vierailija kirjoitti:
Masennuksesta:
Liike varmaankin on lääke, mutta syvässä masennuksessa et nuku, et syö. Tuskin jaksat suihkuun, saati lenkkipolulle. Ahdistaa, et osaa kuvailla mikä. On mustaakin mustempaa. Eipä siinä lohduta luonto tai ystävät, kun Ei Mikään Tunnu Miltään. Paitsi syvältä kaivolta tai upottavalta suolta.
Lievempään masennukseen voi auttaa, mutta vaikeassa 'ei vaan oteta itseä niskasta kiinni', kun kokeillaan epätoivoisena keittiöveitsen terävyyttä tai mietitään, missä joki on sula, juna-aikatauluja...
Olet ihan oikeassa. Mulla on yksi hyvä kaveri, joka kärsii ajoittain vakavasta masennuksesta. Käytin termiä "hyvä kaveri" enkä "kaveri", koska mun suhde tähän ihmiseen on aika lähellä ystävyyttä. Hänen sairautensa kuitenkin estää sen, että voisimme olla aidosti ystäviä. Ja mulle on ihan ok, että näin on. Ymmärrän hänen sairauttaan ja hän taas tietää, että sitten, kun hän jaksaa taas, niin muhun voi ottaa yhteyttä. Hän ei halua kotiinsa ketään kyläilemään ja aikoinaan kertoi syynkin eli elää siellä sekasotkun keskellä. Kun ehdotin, että no mä voin tulla siivoamaan, niin ei halunnut. Ei siksi, etteikö olisi halunnut kotinsa siistiksi, vaan siksi, ettei olisi jaksanut sitä, että kodissaan olisi joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi olla viikonloppua erossa puolisostani kuin aivan pakosta. Puuttuu kaikki rentouttavat asiat, seksi, läheisyys, rauhallinen juttelu, yhdessä oleminen. En ymmärrä, miten joku voi kaivata yksinoloa rakkaastaan. Ehkä ei olekaan niin rakastunut?
Onko puolisosi samanlainen takiainen kuin sinä? Kaksi takiaispalloa yhdessä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voisi olla viikonloppua erossa puolisostani kuin aivan pakosta. Puuttuu kaikki rentouttavat asiat, seksi, läheisyys, rauhallinen juttelu, yhdessä oleminen. En ymmärrä, miten joku voi kaivata yksinoloa rakkaastaan. Ehkä ei olekaan niin rakastunut?
Sepä se, kun meitä on erilaisia. Minä kaipaan yksin oloa. Todellakin. Olen puhelias ja on paljon ystäviä, rakas puoliso ja laaja suku. Töissä respassa, jatkuva ihmistulva. Ihan kivaa tuokin.
Vastapainona nautin yksin metsässä samoilemisesta, kirjan luvusta, hiljaisuudesta. Leffankin katson mielelläni yksin.
Eli annat itsestäsi kaiken töissä ja vieraille juttelemalla, mutta oman puolison jätät olemaan yksin, koska sinä tarvitset hiljaisuutta. Olet väärässä työssä, jos se kuluttaa sinun läheisyyden tarpeesi kokonaan. Entä s
Takiaispallot ne vasta itsekkäitä ovatkin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Suomessa on paljon meitä hylättyjä miehiä, vaimo liipottaa harrastuksissa, tyttöjen illoissa, netissä jne. Minä yritän sinnitellä ja kaipaan vaimon aikaa ja yhteistä tekemistä.
Näin jutteli minulle sukulaismies, kun kysyin mitä kuuluu. Naurahti ja sanoi: -Yritän tottua yksinäisyyteen. Onhan minulla tuo koira onneksi.
Tuli niin surullinen olo.
Surulliselta tuo minustakin kuulostaa. Siis jos vaimo on ainoa ihmissuhde ja ystävä, mitä miehellä on. En ikinä haluaisi rakentaa elämääni yhden ihmisen varaan. Mitä jos se ainoa ihminen kuolee? Johonkin sairauteen tai vaikka liikenneonnettomuudessa? Mun mielestä parisuhteen ja ystävyyssuhteen ainoa ero on, että ensimmäiseen kuuluu seksi ja jälkimmäiseen ei. Ja yksinäisyyden poistaa toinen ihminen, ei paneminen.
Kiitos Lammas! Saatan lainata osan tekstistäsi seuranhakuilmoitukseeni. Siinnä on hyvin kiteytty näiden suhteiden ero.
-Eri
Ai niin, päiväunista ja lepäilystä joku kyseli. Kyllä. Syksyllä ja talvella useinkin nukun päiväunet, useinkin sunnuntaisin ruokaperäset. Luen kirjaa, rauhoitun. Nukahdan.
Kesäisin ei malta, olen ulkona kaiket päivät, vapaallakin. Valon määrä pitää pirteänä. Saatan tosin lepolassessa lueksia, mutten torku.
Puutarhuri
Kävimme mieheni kanssa kahdessa eri maastossa sieniä etsimässä. Toisessa maastossa oli ihana kävellä, kun oli monennäköistä sammalmaastoa ja kauniita sammalpeitteisiä kumpareita, siellä silmä lepäsi. Ai että minä nautin!
Löysimme kantarelleja, suppilovahveroita ja rouskuja useampaa lajia. Nyt on sienisalaattiainekset jouluksi hankittu :)
Valitettavasti oli myös hirvikärpäsiä paljon, niitä sai pyydystää itsestään pitkään reissun jälkeen. On se varmaan hirvillekin koettelemus, kun niitä on niin paljon.
Sienten lisäksi saimme myös hyvää liikuntaa, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kävimme mieheni kanssa kahdessa eri maastossa sieniä etsimässä. Toisessa maastossa oli ihana kävellä, kun oli monennäköistä sammalmaastoa ja kauniita sammalpeitteisiä kumpareita, siellä silmä lepäsi. Ai että minä nautin!
Löysimme kantarelleja, suppilovahveroita ja rouskuja useampaa lajia. Nyt on sienisalaattiainekset jouluksi hankittu :)
Valitettavasti oli myös hirvikärpäsiä paljon, niitä sai pyydystää itsestään pitkään reissun jälkeen. On se varmaan hirvillekin koettelemus, kun niitä on niin paljon.
Hauska tarina :)
Ketä kiität?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska tarina :)
Ketä kiität?
Miestäni aina kiitän yhteisistä retkistämme, kiitollisuus jotenkin heijastui viestiinikin. Yksin en olisi näin pitkälle sienireissulle lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oon viettänyt laatuaikaa isän kanssa. Ensiksi roudattiin peräkärry oksilla ja vietiin ne keräyspaikkaan. Pullot vietiin siinä samalla. Sitten peräkärryä täyteen klapeja polttopuiksi kotiin. Kova homma, kun kalliota pitkin ylös parkkipaikalle liikkumista oli. Lisäksi puut kannettu saunaan ja vedetkin myös sinne.
Aika hikinen olen nyt. Voisin käydä pulahtamassa. Äiti on tehnyt ruokaa, joka on nyt uunissa. Tosi lämmin ja hieno päivä, kuin olisi kesäinen syyspäivä.
Jos en olisi vinkannut heille haluavani tulla mukaan mökille niin noi roudaushommat olisi jääneet yksin isälle. Molemmat saatiin paikkamme kipeiksi noista hommista. Loppupäivä rennommin ottamista, kun syömistä, saunomista ja yhdessä oleskelua. Ei kaduta yhtään mökille tulo. Valkkariakin ruuan kanssa ja erittäin herkullista ruokaa tarjolla. Masked singeriä katsotaan illalla. Ulkona ei tehdä iltamyöhäsellä mitään, kun on aivan pilkkopimeää.
Kuulostaa mukavalta tekemiseltä ja myös perhesuhteet mukavilta 🌸 se on onnea nykymaailmassa.
Taisi olla juuri tämän vuoden viimeiset grillailut ja ulkona terassilla syömiset. Aivan ihana aurinkoinen sää, tuulee vähän, mutta tarkenee hyvin istua ulkona pihakeinussa lun laittaa vilttiä vähän päälle.
Saadaan viedä kaupunkiin mökkituliaisina puolukoiden ja omenoiden lisäksi karhunvadelmia, tosin jälkimmäisiä vain pieni maisteluannos. Salvia on kasvanut mintun ohella hyvin, niitäkin pitää ottaa ja vaikka kuivata talven varalle.
Mies tuossa leikkaa nurmikkoa ja lähtevät sitten lapsen kanssa kuulemma kalastamaan. Mä ajattelin aloittaa uuden villasukkaparin neulomista ja olisi pari kirjaakin mitä lukea. Illalla saunomista. Tekisi niin mieli lauleskella vähän karaokea mutta ääni on flunssan jäljiltä niin käheänä että pitää malttaa.
Leppoisaa lauantaita!
Onpa ihana lukea teidän kuulumisia, tulee itsellekin niin hyvä olo :)
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihana lukea teidän kuulumisia, tulee itsellekin niin hyvä olo :)
Samaa mietin, kiva että ketju on jatkunut pitkään.
Onnea Sinulle, kenestä tulee mummo
Onnea Sinulle, kellä menee hyvin
Kaikista eniten onnea Sinulle, kellä on vaikeuksia :)
Siskoni laittoi vähän aikaa sitten viestiä, että on tulossa mökiltä kohti kotia. Kysyi, lähtisinkö hnen kanssaan tohon paikalliseen syömään. Olin muutenkin ollut vähän mietteliäs, että kun tossa lähiravintolassa vaihtui omistaja maanantaina ja tänään on avajaiset - ilmainen ruoka myös - niin olisin jokatapauksessa mennyt. Siskontytön kanssa tuossa myös viestittelin, kun mun kissan ja koiran hoitajalla ei sitten ole autoa, niin mitä jos jotain sattuukin mun Irlannin matkan aikana. Että jos pitäisikin saada joko haukku tai mauku eläinlääkäriin. Mulla on luottoeläinlääkäri, joka tekee kotikäyntejä, mutta kaikkeahan ei voi kotona hoitaa. Siskontyttö sanoi, että hän miehensä kanssa voi sitten autoineen tulla apuun, jos tarvitaan. Ja samalla tulin maininneeksi, että tuutteko te kans sinne ravinteliin syömään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä olet ilkeä!
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Siskoni laittoi vähän aikaa sitten viestiä, että on tulossa mökiltä kohti kotia. Kysyi, lähtisinkö hnen kanssaan tohon paikalliseen syömään. Olin muutenkin ollut vähän mietteliäs, että kun tossa lähiravintolassa vaihtui omistaja maanantaina ja tänään on avajaiset - ilmainen ruoka myös - niin olisin jokatapauksessa mennyt. Siskontytön kanssa tuossa myös viestittelin, kun mun kissan ja koiran hoitajalla ei sitten ole autoa, niin mitä jos jotain sattuukin mun Irlannin matkan aikana. Että jos pitäisikin saada joko haukku tai mauku eläinlääkäriin. Mulla on luottoeläinlääkäri, joka tekee kotikäyntejä, mutta kaikkeahan ei voi kotona hoitaa. Siskontyttö sanoi, että hän miehensä kanssa voi sitten autoineen tulla apuun, jos tarvitaan. Ja samalla tulin maininneeksi, että tuutteko te kans sinne ravinteliin syömään :)
Nyt on kovasti varoiteltu rhinovirus flunssasta ja koronastakin taas. Jylläävät ainakin täällä Pohjanmaalla. Toivottavasti säilyt terveenä, jotta Irlannin reissu onnistuu.👍
Vasemmistolaisten retoriikka on jälleen johtanut väkivaltaan ukrainalaisia kohtaan.
Ja toivottavasti jatkuu vielä pitkään! Ihanaa, että osataan olla positiivisia, muistetaan iloita ja olla kiitollisia pienistäkin asioista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rakastunut ja onnellinen puolisonsa seurassa, haluaa olla yhdessä. Et taida olla kokenut aitoa rakkautta ja kiintymystä, jos koet sen tarrautumisena. Minä toivon kuolevani yhtäaikaa mieheni kanssa, olenhan jo 50 vuotta hänen kanssaan elänyt. Jos se on tarrautumista, olen onnellinen, että olen saanut elää takiaispallona.
Vänkääjiä on paljon palstalla, työpaikalla jne.
Mukavaa viettää aikaa rauhallisessa ilmapiirissä rakkaan, läheisten, ystävien kanssa tai yksin. Mitään vänkäystä tai muuta negatiivista vääntöä en kaipaa. Sitä kuuntelen töissä ihan tarpeeksi.