Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16761/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis istuttaa päärynäpuu mutta jouduttiin lähteen mökiltä pois sunnuntaina, toivottavasti se pärjää mökin verannalla vesisangossa muutaman päivän. Millaista kokemusta teillä on voiko sen istuttaa kosteaan savimaahan, hukkuuko juuret veteen ilman salaojitusta?

Vierailija
16762/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis istuttaa päärynäpuu mutta jouduttiin lähteen mökiltä pois sunnuntaina, toivottavasti se pärjää mökin verannalla vesisangossa muutaman päivän. Millaista kokemusta teillä on voiko sen istuttaa kosteaan savimaahan, hukkuuko juuret veteen ilman salaojitusta?

Ainakin (isoon) istutuskuoppaan laittaisin hyvää puutarhamultaa. Kun puu pääsee juurtumaan hyvin, kestää liikaa kosteuttakin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16763/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää huomenta uuteen aamuun 🐦 Luin tovin Ylen nettisivuille tänään tullutta Linturunokokoelmaa. Sinne on koottu noin 4000 tavallisten suomalaisten kirjoittamaa linturunoa. Voi, mikä aarreaitta! Täällä oon tippa linssissä. Runoista välittyy se valtava ilo ja kiitollisuus lintuystävistä. Suosittelen tutustumaan, iloa jokaiseen päivään 🐦

Kiitos vinkistä, lueskelin muutamia, oli loistavia. Aina syksyisin tulee haikea olo, kun muuttolinnut lähtee. Varsinkin kurkiaurat. Yritän ajatella: ilo, kun tulivat, koettiin tämä kesä yhdessä.

Lähden isolle kirkolle. Toivottavasti ei yöhallat kiipeä portailla kukkiviin pelargonioihin poissa ollessani. Siirrän ne kyllä sisälle myöhemmin.

Doris

Vierailija
16764/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istutin eilen englantilaisen pelargoniani maahan, kun sitä ei täältä mökiltä viedä kotiin talvehtimaan.  Kuolee se joka tapauksessa, mutta juuret voi säilyä ja kasvattaa uuden kasvin keväällä. Ans kattoo miten engelsmanni Savon mailla pärjää.🧐  Veikkauksia otetaan vastaan.🤭

Vierailija
16765/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaan viestin (16688) viimeiseen lauseeseen viitaten sanon, että kannattaa olla tarkkana mitä tilaa. 

Olet kyllä ihan oikeassa :) Syksyllä 2012 mietin (kun en ollut pitkään aikaan tehnyt sairaanhoitajan hommia), että pitäisi oikeastaan päästä taas näkemään sairaalamaailmaa sisältäpäin. Eli miten kaikki on muuttunut entisitä ajoista. Ei olisi kannattanut toivoa, koska sitten sairastuin vakavasti ja olin 3 viikkoa katselemassa sairaalamaailmaa, mutta potilaana :D Joulukuussa 2019 mietin, miten pääsisin luistamaan sukujoulusta. Porukan lukumäärän kasvaessa oltiin jo pitkään järjestetty sukujoulut mun siskoni kanssa yhdessä, koska yksin järkkäämisessä olisi ollut liian iso homma. Ja plop...just joulun alla mulla puhkesi umppari. Pääsin kyllä jouluksi kotiin, mutta päädyttiin siihen, että mä järkkään joulun kotonani vain omille lapsilleni puolisoineen ja siskoni ta

Hei, juuri nuo tapahtumat, joista joskus aiemmin kirjoitit, oli mielessäni, kun tuon viestini laitoin.

Vierailija
16766/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun lukukirjassa oli 70-luvulla tarina nimeltään "Onni voi piillä päärynäpuussa". Siinä köyhä perhe sai onnen, kun perheen isä vuoli päärynäpuusta esineitä, leluja ja sellaista muistaakseni ja perhe sai siitä elannon. Jäi niin silloin itselleni 8-vuotiaalle lapselle tuo tarinan runollinen otsikko mieleen ja tuo jännä sana "piillä". Teilläkin voi piillä onni päärynäpuussa 🌸🍐

Vierailija
16767/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuhiljaa toipumassa flunssasta. Vähän harmittaa, kun ei ihan vielä uskalla lähteä ulos. Siellä olisi ihana, auringonpaisteinen keli.

Mikä estää menemästä ? Nyt on kesä 

t. Kävin ulkona joka päivä, vaikka oli keuhkoputkentulehdus ja poskiontelon myös

Vierailija
16768/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin (isoon) istutuskuoppaan laittaisin hyvää puutarhamultaa. Kun puu pääsee juurtumaan hyvin, kestää liikaa kosteuttakin paremmin.

Kiitos, samaa ajattelin. Meillä on vaan tuolla istutustavalla menehtynyt jo kaksi puuta pihassa että sen vuoksi arkailen kuinka tällä kertaa tämän puun käy. Voi olla että myyrät olleet asialla edellisille menetyksille.

Vierailija
16769/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulun lukukirjassa oli 70-luvulla tarina nimeltään "Onni voi piillä päärynäpuussa". Siinä köyhä perhe sai onnen, kun perheen isä vuoli päärynäpuusta esineitä, leluja ja sellaista muistaakseni ja perhe sai siitä elannon. Jäi niin silloin itselleni 8-vuotiaalle lapselle tuo tarinan runollinen otsikko mieleen ja tuo jännä sana "piillä". Teilläkin voi piillä onni päärynäpuussa 🌸🍐

Kiitos hauskasta vinkistä. Rahaa ei ole kai koskaan liikaa vaikka vähemmälläkin pärjää. Saatais nyt ensin puu maahan kasvamaan.

Vierailija
16770/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hauskasta vinkistä. Rahaa ei ole kai koskaan liikaa vaikka vähemmälläkin pärjää. Saatais nyt ensin puu maahan kasvamaan.

Nyt muuten, kun pyörittelen mielessäni tuota tarinan otsikkoa, niin se saattoi olla myös "Onni voi piillä puupalikassa"! Miten oma muisti tässä jäljittääkin tiedostoja! Mutta yhtä kaikki, se puupalikka oli kuin olikin peräisin päärynäpuusta 😄🌸🍐

Vierailija
16771/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin päässäni olisi vanne, Jota kiristetäään jatkuvasti !

Näytä aiemmat lainaukset

Isä soitti äsken ja sanoi, että hänellä olisi tarpeeton kirkasvalolamppu. Sellainen, jonka voi ajastaa syttymään vaikka tuntia ennen kuin herätyskello soi. Jos siis tarttisin, niin voisin käydä hakemassa. Mua rupesi naurattamaan ja sanoin isälle, että kuule kun mä en viikon päästä tarvitse enää edes herätyskelloakaan :D Joten isä tarjoaa sitä lamppua nyt nuoremmille, joilla työelämää vielä pitkään edessä.

Vierailija
16773/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä istutin eilen englantilaisen pelargoniani maahan, kun sitä ei täältä mökiltä viedä kotiin talvehtimaan.  Kuolee se joka tapauksessa, mutta juuret voi säilyä ja kasvattaa uuden kasvin keväällä. Ans kattoo miten engelsmanni Savon mailla pärjää.🧐  Veikkauksia otetaan vastaan.🤭

Sori, kuolee varmaan talven aikana. Meneekö mökkikin pakkaselle?

Vierailija
16774/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollinen saan taas olla ahkerasta miehestäni. Oli jo aamulla varhain keittänyt maijallisen mustaviinimarja mehua ja pullottanut. Sitten keräsi kymmenet pudonneet omenat kottiskärryyn jne. On super ahkera. Itse nukuin myöhään, ainoastaan ruuan tein: kanttarelli kastikkeen ja perunat. Pian lähdetään vertaistuki iltaan jossa hoituu sosiaaliset suhteet 👫👬👭🧑🤝🧑

Vierailija
16775/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se muuttolintujen lähteminen vähän haikealta tuntuu. Suurin osa pääskysistä on jo lähtenyt, kaksi paria poikasineen on vielä; poikaset vielä orren päällä liiterissä. Liekö jo toinen poikue tänä kesänä niillä.

Raikasta oli aamuisella pyörälenkillä.

Tein tänään marinoituja punasipuleja ensimmäistä kertaa. Tein myös kaali-kasvislaatikkoa (mieheni mieliksi lisäsin ruokaan nakkeja) ja karviais-kaurapaistosta.  Siitä tuli aika kirpakkaa, mutta jotenkin niitä pitää käyttää, kun pensaissa on niin runsaasti.

Huomenna ei tarvitse ruokaa tehdä, riittää hyvin kahdeksi päiväksi.

Hyvää uuden viikon alkua kaikille!

Vierailija
16776/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitollinen saan taas olla ahkerasta miehestäni. Oli jo aamulla varhain keittänyt maijallisen mustaviinimarja mehua ja pullottanut. Sitten keräsi kymmenet pudonneet omenat kottiskärryyn jne. On super ahkera. Itse nukuin myöhään, ainoastaan ruuan tein: kanttarelli kastikkeen ja perunat. Pian lähdetään vertaistuki iltaan jossa hoituu sosiaaliset suhteet 👫👬👭🧑🤝🧑

Teetkö sä itse mitään fyysistä?

Vierailija
16777/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö sä itse mitään fyysistä?

Eikös ruoanlaitto oo?

Eri

Vierailija
16778/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aiemmassa viestissä oli mainintaa Jope Ruonansuusta ja vaimostaan. Justiin eilen illalla satuin katsomaan telkasta Jopet-show'ta ja sai taas ihailla Jopen ainutlaatuista komiikan kykyä ja nauraa kippurassa hänen hahmoilleen. Jännä tunne tuli siinä ohjelmaa katsoessa, kun tuntui kuin Jope olisi tullut ihan tähän meidän olohuoneeseen hahmoineen. Niin valtava läsnäolon taito hänellä oli. Kaikkonen isosta sairaalasta, lentokapteeni, sivupersoona, Pitsa-Peku... oi Jopea!

Vierailija
16779/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, kuolee varmaan talven aikana. Meneekö mökkikin pakkaselle?

Joo kylmilleen jätetään ja pellit ja tuuletusluukut auki. Näin jo 38 vuotta tehty ja hyvin on säilynyt hirsimökki.

Vierailija
16780/24139 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kuin päässäni olisi vanne, Jota kiristetäään jatkuvasti !

Aiheuttaako jokin asia paineita elämässä?

Ketju on lukittu.