Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
No voi vitsit sentään. Sain just kolmannen kutsun syyskuun samalle lauantaille. Pihkura, kaikki menot on mieluisia. Valitsen sukulaisen. On niin harmi, kun tulee päälekkäin nämä tapahtumat.
Lokakuulle pohdin jo halloween-asua, hatut on molemmille jo valmiina.
Katson telkasta luonto-ohjelmaa.
Onko joku ollut kekri-juhlissa, sain kutsun. Pukeudutaanko sadonkorjuu-maalaisasuihin, otetaanko kurpitsaa yms satoa mukaan?
On vähän vieraammat kutsujat, tahtoisin ohjeita. Meitä on kai parikolmekymmentä, ruoka kuuluu ohjelmaan.
Kutsussa ei enempiä kerrottu. Pvm ja aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen katoin yksin Ulra Bran konserttia ja join zelzereitä, tänään en juo mitään, olen vaan ja mietin tätä tyhjää elämää.
Onneks on rahaa, että voi ostaa mieleistä ruokaa, se hyvä puoli tässä elämässä on.
Onko kaikki ultra bran fanit hieman alakuloisia🤔
Mä en ainakaan oo. Hoilasin täysillä tutut biisit eilen.
Tämän päivän levy on Vesa-Matti Loirin: Arvon mekin ansaitsemme
Sama hoilaus eilen stadionilla.Mahtava konsertti.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ollut kekri-juhlissa, sain kutsun. Pukeudutaanko sadonkorjuu-maalaisasuihin, otetaanko kurpitsaa yms satoa mukaan?
On vähän vieraammat kutsujat, tahtoisin ohjeita. Meitä on kai parikolmekymmentä, ruoka kuuluu ohjelmaan.
Kutsussa ei enempiä kerrottu. Pvm ja aika.
Koulussa kekriä juhlittiin vain ruuan muodossa. Ei pukeuduttu tms.
Minä suojelen sinua kaikelta
Mitä ikinä keksitkin pelätä
Ei ole sellaista pimeää
Jota minun hento käteni ei torjuisi.
Olin menettänyt lasteni isän kuolemalle talvella. Kuulin radiosta nämä säkeet ja ne lohduttivat. Itkin pitkään puhdistavaa itkua. Vieläkin koko tilanne tulee esiin kun kuulen sanat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista pimeää
Jota minun hento käteni ei torjuisi.Olin menettänyt lasteni isän kuolemalle talvella. Kuulin radiosta nämä säkeet ja ne lohduttivat. Itkin pitkään puhdistavaa itkua. Vieläkin koko tilanne tulee esiin kun kuulen sanat.
Miten sinä tulkitset tämän? Kuka on minä, joka suojelee? Jumala? Mutta käsi on hento? Miten hentokätinen voi mitään suojella? Absurdi sanoitus!
Hyvää yötä kaikille
Toivotaan ensi viikosta antoisampaa, huolimatta hallituksen miljardisäästöistä
Savanni nukahtaa soi just radiossa.
Luin just Mari Ruonansuun haastattelun, liikuttava. Tapasin hänet Jopen kanssa usein. Ihana pari. Toivon Marille onnea.
Rankkasade loppui just
Doris
Olen ollut viikon verran väsynyt ja unirytmi päälaellaan. Tänään kävin viemässä roskat ja kaupassa samalla. Voitin kympin. Sain ilta alesta tuotteita, leivät, kalapihvit ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista pimeää
Jota minun hento käteni ei torjuisi.Olin menettänyt lasteni isän kuolemalle talvella. Kuulin radiosta nämä säkeet ja ne lohduttivat. Itkin pitkään puhdistavaa itkua. Vieläkin koko tilanne tulee esiin kun kuulen sanat.
Miten sinä tulkitset tämän? Kuka on minä, joka suojelee? Jumala? Mutta käsi on hento? Miten hentokätinen voi mitään suojella? Absurdi sanoitus!
Eipä. Kun minun hentokin käsi riittää suojelemaan... ei ehkä kaikelta, mutta kaikelta, mikä on mahdollista, luottaen, uskoen. Lohduttava biisi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sellaista pimeää
Tunnistan kyllä nämä laulussa kuvatut säkeet äitinä rakkaudessani lapsiani kohtaan. Rakkaus, joka on inhimillistä, silti ääretöntä ja ylimaallista.
Olen myös lukenut tästä hentoisesta voimasta, kuinka äiti on pystynyt "siirtämään vuoren", nostamaan auton ilmaan lapsensa päältä. Voima siihen tulee Jumalalta. -eri
Olin tänään äitini kanssa kauppareissulla. Pitkästä aikaa ja oli ihan edulliset ostokset ja tarjouksessa tavaraa. Samalla tosin meni sitten toiseen kauppaan "taloustavaroihin" enemmän, mutta tarpeellisia olisivat.
Puutarhamyymälään oli tarkoitus vaan multaa mennä ostamaan, mutta omenapuut tarjouksessa taas ja äitini "sponsoroi" minulle yhden korvauksena esim hänelle leipomosista. Luumupuita ihailin ja odotan jos alennus kasvaisi vielä.
Mustikassa olin myös ja löysin uuden paikan. Myöhään, mutta parempi sekin, että vielä saisin poimia. Tavalliset kävelyt ja pyöräilyt tänäänkin. Äitini kanssakin lenkki ja hänelle kaikki paremmin nyt. Hyvä päivä ollut tänäänkin. Ruokaa vielä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen katoin yksin Ulra Bran konserttia ja join zelzereitä, tänään en juo mitään, olen vaan ja mietin tätä tyhjää elämää.
Onneks on rahaa, että voi ostaa mieleistä ruokaa, se hyvä puoli tässä elämässä on.
En ole fani, mutta konsertti toisti itseään v,2017 konsertista, ei mitään uutta.
Luin yöllä Sanna Aaltosen Louhikurun kutsun. Ihan näppärä esikoisteos. Kaivosbisnestä ja ihmissuhdekuvausta.
Hyvää huomenta uuteen aamuun 🐦 Luin tovin Ylen nettisivuille tänään tullutta Linturunokokoelmaa. Sinne on koottu noin 4000 tavallisten suomalaisten kirjoittamaa linturunoa. Voi, mikä aarreaitta! Täällä oon tippa linssissä. Runoista välittyy se valtava ilo ja kiitollisuus lintuystävistä. Suosittelen tutustumaan, iloa jokaiseen päivään 🐦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole fani, mutta konsertti toisti itseään v,2017 konsertista, ei mitään uutta.
Ainakin lauantain konsertissa oli kaksi upouutta biisiä, monia upeita kestosuosikkeja.
Fani
Vierailija kirjoitti:
Lampaan viestin (16688) viimeiseen lauseeseen viitaten sanon, että kannattaa olla tarkkana mitä tilaa.
Olet kyllä ihan oikeassa :) Syksyllä 2012 mietin (kun en ollut pitkään aikaan tehnyt sairaanhoitajan hommia), että pitäisi oikeastaan päästä taas näkemään sairaalamaailmaa sisältäpäin. Eli miten kaikki on muuttunut entisitä ajoista. Ei olisi kannattanut toivoa, koska sitten sairastuin vakavasti ja olin 3 viikkoa katselemassa sairaalamaailmaa, mutta potilaana :D Joulukuussa 2019 mietin, miten pääsisin luistamaan sukujoulusta. Porukan lukumäärän kasvaessa oltiin jo pitkään järjestetty sukujoulut mun siskoni kanssa yhdessä, koska yksin järkkäämisessä olisi ollut liian iso homma. Ja plop...just joulun alla mulla puhkesi umppari. Pääsin kyllä jouluksi kotiin, mutta päädyttiin siihen, että mä järkkään joulun kotonani vain omille lapsilleni puolisoineen ja siskoni taas omilleen sekä äidille ja isälle.
Kekristä kysyjälle: mun äidin suvussa on kekriä juhlittu jo satoja vuosia. Ei ole ollut tapana pukeutua mitenkään erityisesti ja oleellista on just se ruoka. Sulla vielä vähän vieraampi tämä kutsuja, joten ymmärrän hyvin, että et oikein tiedä, miten toimia. Mutta...jos olet nyt tehnyt tän kesän marjoista, hedelmistä tai vihanneksista itse jotain säilykettä (hilloa, mehua, etikkakurkkuja tms) , niin voit hyvin viedä purkin/pullon sitä tuliaisina.
Kekrihän eroaa sadonkorjuujuhlasta siten, että kekri on satovuoden päättymisjuhla. Kekrin vietto alkaa siis siitä, kun kaikki sato on kerätty JA säilötty. Ennen kekriä on myös aikoinaan laitettu lihoiksi ne possut, lampaat yms, joille ei talveksi olisi riittänyt ruokaa. Tehty makkaroita, kuivalihaa jne. Meidän suvussa on ollut tapana sanoa: "Kell' ei kekriä, sill' ei joulua". Tällä tarkoitettiin, että jos et ollut kekriin mennessä tehnyt sitä kaikkea, jouluna ei sitten olisi ollut enää perheelle ruokaa.
Lampaalle kysymys. Kerroit, että omenapuusi leikataan. Mieleeni tuli, että mikähän lajike kyseessä? Olen nyt kiinnostunut kaikesta omenoihin liittyvästä ja eri lajikkeista, kun itsekin olen istuttanut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Lampaalle kysymys. Kerroit, että omenapuusi leikataan. Mieleeni tuli, että mikähän lajike kyseessä? Olen nyt kiinnostunut kaikesta omenoihin liittyvästä ja eri lajikkeista, kun itsekin olen istuttanut niitä.
Tuo on nk perheomenapuu eli samaan runkoon on istutettu 3 eri lajia. Valkea kuulas, kaneliomena ja sitten joku kolmas, mitä en enää muista. Vain valkeasta kuulaasta ja kaneliomenasta on tullut satoakin, siitä yhdestä ei koskaan mitään.
Kuuluu ihan paskaa!