Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Taas meni viikonloppu... Nääh
Leivoin äsken porkkanakakun reikävuokaan. On ihanaa🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on hunningolla ja hullummaksi menee.
Voi, niin luultiin 1960-luvullakin: hipit, huumeet, vapaa seksi, ehkäisypilleri. Maailmanloppua povattiin. Ja oli sotiakin ympäri maailmaa, mutta tiedonvälitys oli vähäisempää silloin. Kyllä me nytkin selvitään!
Jos tuudittautuu liialliseen ja naiiviin turvallisuudentunteeseen, pettää itseään. Realistinen käsitys yksilön turvallisuudesta maassamme on hyvä ymmärtää, etenkin jos liikkuu mm.pääkaunkiseudulla. Ja sieltähän ne leviää lintukotoinkin. Pointti on se että ongelma on niin suuri, että normi ihmiset joutuu muuttamaan omaa käyttäytymistään hörhöjen vuoksi koska viranomaiset jne ei voi
Ei se ole noin mustavalkoista :)
Itse olen vankka realisti, ja kaikki on aina mahdollista myös omalle kohdalle. Mutta tuo asenne ei kuitenkaan poissulje täyttä elämää tai tarkoita että pelkää. Pääasia, että tiedostaa.
Noh siinähän se. Paskarobo hajosi ja sen seurauksena tuli paljon käsityötä. Osa maksaa reilun tonnin ja on saksassa, joten täytyy vaan irvistellä hetki. Pakkanen tekee haamuja robottiin, mutta ei vielä ovia haluaisi sulkea. Ilmat kun jäähtyi niin kiimat heräsi ja toukokuu näyttää siltä, että tekeminen ei lopu. Tämmöistä meillä, terveisin tilallinen
Tulihan pimeää yllättäen, ukkonen jyrähteli ja nyt sataa kaatamalla. Rattoisaa. Kansanradiota kuuntelen, tosikoita ja veitikoita :) kohta lähden kauppaan. Broilerikastiketta, pastaa, salaattia on ruokana. Puolukat jää keräämättä tältä päivältä, jippii: kirja, kutile ja ristikkolehti. Ehkä ettonet ruoan päälle.
Onpa rattoisa lepopäivä tulossa, toivottavasti teilläkin
Doris
Vierailija kirjoitti:
Noh siinähän se. Paskarobo hajosi ja sen seurauksena tuli paljon käsityötä. Osa maksaa reilun tonnin ja on saksassa, joten täytyy vaan irvistellä hetki. Pakkanen tekee haamuja robottiin, mutta ei vielä ovia haluaisi sulkea. Ilmat kun jäähtyi niin kiimat heräsi ja toukokuu näyttää siltä, että tekeminen ei lopu. Tämmöistä meillä, terveisin tilallinen
Ei kait se robo ole lypsykone? Ilmaston ailahtelut aiheuttavat varmaan harminsa tiloillekin. Itse haluaisin vielä katsella avaria peltomaisemia. Näin ajattelen, kun täällä kunta kiilasi erään viljelijän pelto-osto aikeiden eteen. Rakennetaan varmaan pelto täyteen jotain rivitaloja. Onhan niitä tontteja lähempänä keskustaakin, niin miksi pilata hienot maalaismaisemat.
Laitoin juuri uuniin mustikka-vadelmapiirakan kun piti käyttää puolikas mascarponepurkki johonkin. Ihana tuoksu tulee jo nyt uunista. Perheen miesväki lähti kaupoille, kiva juoda sitten kahvit piirakan kanssa kun palaavat. Ruuaksi oli itsetehtyä pinaattikeittoa. Paljon parempaa kuin kaupan valmiit pakastekuutiot.
Muuten on vähän tylsä sunnuntaiolo ja nuhaa vieläkin. Kohta alkaa ennusteen mukaan sade koko illaksi, niin ei pääse uloskaan. Lueskelen sitten sisällä ja yritän saada lapsenkin lukemaan ja pois tietokoneen ääreltä.
Kysyin aamulla veljeltäni vieläkö hän on kesäpaikassaan. Myöntävä vastaus, saimme luvan mennä käymään.
Tarjosin hänelle synttärikahvit etukäteen kera eilen leipomani mustikkapiirakan ja sämpylöiden. Hyvää se piirakka on, tein ekaa kertaa tällä ohjeella.
Veljeni asuu kauempana, kerran kesässä tavataan. Olipa mukava vierailu, kiitos!
Poistulomatkalla satoi rivakasti vettä ja rakeita, piha oli osittain valkoinen, kun tulimme kotiin. Ukkonenkin jyrähteli, nyt paistaa jo aurinko.
Eilen oli hautajaiset, samalla käytiin katsomassa sukulaista hoitokodissa, tuli hyvä mieli kun käytiin, sääliksi silti tuli sairasta, nyt elämä pelkkää makaamista sängyssä :( pitäisi useammin käydä. Kotiin palattiin monen kunnan kautta vanhoja mutkikkaita maalaisteitä pitkin, se oli mukavaa.
Eilen katoin yksin Ulra Bran konserttia ja join zelzereitä, tänään en juo mitään, olen vaan ja mietin tätä tyhjää elämää.
Onneks on rahaa, että voi ostaa mieleistä ruokaa, se hyvä puoli tässä elämässä on.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli hautajaiset, samalla käytiin katsomassa sukulaista hoitokodissa, tuli hyvä mieli kun käytiin, sääliksi silti tuli sairasta, nyt elämä pelkkää makaamista sängyssä :( pitäisi useammin käydä. Kotiin palattiin monen kunnan kautta vanhoja mutkikkaita maalaisteitä pitkin, se oli mukavaa.
Hautajaiset on aina tunteelliset, vaikka olisi vanhakin vainaja. Muistan kerran, kun läheinen naapurin mies haudattiin. Itketti ihan kauheasti. Puoliso lämmitti pihasaunan ja sanoi: älä itke, hän ei osannut lohduttaa. Siellä sitten saunan lauteilla itkin ikävääni. Koko ikäni ajan oli ollut tukena tuo mies. Onneksi kävin usein kylässä viime aikoina. Nytkin itkettää, kun kirjoitan, vaikka on vuosia aikaa kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Eilen katoin yksin Ulra Bran konserttia ja join zelzereitä, tänään en juo mitään, olen vaan ja mietin tätä tyhjää elämää.
Onneks on rahaa, että voi ostaa mieleistä ruokaa, se hyvä puoli tässä elämässä on.
Olin jotenkin pettynyt konserttiin, kaipasin tutumpia biisejä. Mutta tunnelma stadionilla oli mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki ultra bran fanit hieman alakuloisia🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki ultra bran fanit hieman alakuloisia🤔
Mä en ainakaan oo. Hoilasin täysillä tutut biisit eilen.
Tämän päivän levy on Vesa-Matti Loirin: Arvon mekin ansaitsemme
Olen kovasti koettanut kuunnella ja löytää niistä itelleni tarttumapintaa mutta ei, ei tunnu missään nostetta. Aivoni eivät tanssi ko.bändin musan tahdissa.
Katsoin uutisia. Se on kyllä hyvä tuo Trump, kun menee seuraavaksi pistämään kuntoon Chicagon asiat. Minä sen sijaan menen nyt juomaan iltakahvit kera mustikkapullan.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö live-konserteissa? Siitähän voi saada kivan harrastuksen, ostaa liput ja varaa majoituksen läheltä keikkapaikkaa ja matkan etukäteen. On mukava sitten odottaa ja valmistautua reissuun. Tällaista itse teen silloin tällöin, kun budjetti antaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö live-konserteissa? Siitähän voi saada kivan harrastuksen, ostaa liput ja varaa majoituksen läheltä keikkapaikkaa ja matkan etukäteen. On mukava sitten odottaa ja valmistautua reissuun. Tällaista itse teen silloin tällöin, kun budjetti antaa myöten.
Samoin minä teen. Onkin tullut reissattua keikoilla etelästä pohjoiseen ja lännestä itään. On vaan pakko päästä live-keikoille ne on vallan mahdottoman virkistäviä. Olen alkanut tehdä sitä vasta iäkkääpänä.
Kesähäät, Rodeo: kesän ja tämän päivän musiikkia. Hymyilyttää.
Söin just broileripastan runsaalla salaatilla. Jäi huomisellekin. Naapuri lämmittää pihasaunaa, tulee ihana savuntuoksu.
Huomenna isolle kirkolle asioiden hoitoon, tiistaina jo takaisin maalle mielii mieli. Puolukkamaastot kutsuvina punertaa.
Sunnuntai-illan sateisin terveisin
Doris
Ultra Bran Sinä lähdit pois
kuvaa niin nuoruuteni eroja, monenlaisia tarinoita, kun toinen menee, kääntymättä, murehtimatta, muistelematta...