Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Hatun nosto 🎩 miehelleni joka on yliahkera, mä taas patalaiska
Vierailija kirjoitti:
"MIkä sua estää aloittamasta omaa elämääsi? Mitä pelkäät? Nyt vain nyhjäät kotinurkissa ja uliset milloin mistäkin.
Pyydä työkkäristä apua siihen, mitä alaa voisit opiskella. Kun se ja opiskelupaikka selviää, muuta pois ja aloita elämäsi.
Ei minullakaan selviä säveliä lukion jälkeen ollut, mutta elämä selkiytyi, muutin ja otin elämäni itselleni. Näytä ITSELLESI, että pärjäät ja elät.
Sinulla ei ole velvollisuutta pysyä äitisi kyljessä"
Mikä oikeus sinulla on arvostella minua. Kirjoitan tänne tavallista päivistäni. Välillä jotain surullistakin, mutta myös ihan tavallista elämääni kuvaan. Ei sinun kannattaisi alkaa viestejäni noin tarkkaan lukemaan. Kai jokainen saa tänne kirjoittaa elämästään ilman, että joku alkaa arvostelemaan. Ei se minunkaan tarkoitukseni ole, että joku voi alkaa kyttäämään mitä kirjoitan. Ehkä olen herkkänahkainen, mutta en tykkää ainakaan siitä jos viestin
Pitkis, ethän piittaa noista änkyröistä, suurin osa täällä lukee mielellään viestejäsi, minä mukaan lukien. Olen ennenkin kehaissut sujuvaa kirjoitustyyliäsi, joku taisi ehdottaa johonkin paikallislehteen kolumnin kirjoittamista Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hatun nosto 🎩 miehelleni joka on yliahkera, mä taas patalaiska
Meillä sama. Minä huithapeli, hän järjestyksen pitäjä :)
Olikos se niin, että vastakohdat täydentää toisiaan?
Hain bensaa ABC:ltä ja poikkesin sen kauppaankin. Aivan ihana kesähursulamekko oli käytävällä. Katsoin sitä ja menin ohi. En enää osta mitään turhaa, minulla on kesämekko, en tarvitse toista. Vapauttavaa olla tyytyväinen vähään. (Ja kuka tietää, elänkö ensi kesänä enää.)
Vierailija kirjoitti:
Huomenta kaikille
En allekirjoita suinkaan kaikkea, mitä täällä minusta kirjoitetaan, joku/jotkut matkivat tyyliäni ja "uhkarohkeimmat" laittaa viestinsä alle D tai :D ??? Voi ressukkaa.
Tuohon 'ketjun hallitsemiseen' laitoin vitsiksi lainausmerkit, ne taisi jäädä huomaamatta :) huumori on vaikea laji. Se siitä.
Tänään mustikan keruuta, ehkä eväätkin mukaan. Naapuri kertoi, että hirvikärpäset olivat hyökänneet kimppuun, onneksi eri metsässä. Yhtään en ole itse nähnyt tänä vuonna. Ovat kyllä sitkeitä otuksia.
Työreissua ehkä alkuviikosta, varmoja työpäiviä on viisi jäljellä. NHarvaksi käy aamukampa.
Lepopäiväterkut
Doris
Mm. Minä laitan kommenttini perään usein :D en itse näe että se olisi mitenkään uhkarohkeaa, tai että matkisin sinua - niin hyvää ei sinun pidä itsestäsi luulla 🤣. Ihan hymyssä suin tämän kirjoitin koska halusin kertoa asian oikean laidan :D
I
:D on nauruhymiö (luulin että sen tietää kaikki) Tämä maininta jäi pois tuosta edellisestä kirjoituksestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta kaikille
En allekirjoita suinkaan kaikkea, mitä täällä minusta kirjoitetaan, joku/jotkut matkivat tyyliäni ja "uhkarohkeimmat" laittaa viestinsä alle D tai :D ??? Voi ressukkaa.
Tuohon 'ketjun hallitsemiseen' laitoin vitsiksi lainausmerkit, ne taisi jäädä huomaamatta :) huumori on vaikea laji. Se siitä.
Tänään mustikan keruuta, ehkä eväätkin mukaan. Naapuri kertoi, että hirvikärpäset olivat hyökänneet kimppuun, onneksi eri metsässä. Yhtään en ole itse nähnyt tänä vuonna. Ovat kyllä sitkeitä otuksia.
Työreissua ehkä alkuviikosta, varmoja työpäiviä on viisi jäljellä. NHarvaksi käy aamukampa.
Lepopäiväterkut
Doris
Mm. Minä laitan kommenttini perään usein :D en itse näe että se olisi mitenkään uhkarohkeaa, tai että matkisin sinua - niin hyvää ei sinun pidä itsestäsi luulla 🤣. Ihan hy
Tätä merkkiä allekirjoituksena moni on luullut Doriksen kirjoittamaksi kommentiksi, jokuhan matkii myös D. - allekirjoitusta, vaikka välkyimmät erottaa sen aidosta Doriksesta.
Anonyymi - ainiaan
Vierailija kirjoitti:
:D on nauruhymiö (luulin että sen tietää kaikki) Tämä maininta jäi pois tuosta edellisestä kirjoituksestani.
Myös minä käytän kommenteissani :D nauruhymiönä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös minä käytän kommenteissani :D nauruhymiönä.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta kaikille
Lepopäiväterkut
Doris
Mm.
Minä laitan kommenttini perään usein :D
en itse näe pilkku, että se olisi
mitenkään uhkarohkeaa, ei pilkkua tai pilkku, että matkisin sinua - niin hyvää ei sinun pidä itsestäsi luulla 🤣. :(
:) tarkoittaa hymyilyä.
:D on suu auki -nauru. Näin minä hymiöt käsitän.
Vierailija kirjoitti:
:) tarkoittaa hymyilyä.
:D on suu auki -nauru. Näin minä hymiöt käsitän.
Samaa mieltä :D = hekottaa, hohottaa
Lopettakaa jo se jankkaus jostain nauruhymiöstä. Ei ole kuulumisia se.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota kantaa trollaukseen. Poistoon vain ilman mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole jankkausta. Se ei ole trollausta. Se on keskustelua, jotta kaikille hymiöt avautuisivat ja eri kirjottajat niistä ovatkin
kirjoitelleet.
Onpa ikävää, kun otat osan kommenteista tuolta kannalta. Vaihda levyä :D
Mikään ei estä sinua kirjoittamasta omia kuulumisia tänne vaikka peräjälkeen.
Ei kaikki halua kertoa omia kuulumisiaan tai sitten niitä ei ole. Silloin jutellaan isolla siveltimellä muista aiheista ilman että kukaan käskee.
Vierailija kirjoitti:
"MIkä sua estää aloittamasta omaa elämääsi? Mitä pelkäät? Nyt vain nyhjäät kotinurkissa ja uliset milloin mistäkin.
Pyydä työkkäristä apua siihen, mitä alaa voisit opiskella. Kun se ja opiskelupaikka selviää, muuta pois ja aloita elämäsi.
Ei minullakaan selviä säveliä lukion jälkeen ollut, mutta elämä selkiytyi, muutin ja otin elämäni itselleni. Näytä ITSELLESI, että pärjäät ja elät.
Mikä oikeus sinulla on arvostella minua. Kirjoitan tänne tavallista päivistäni. Välillä jotain surullistakin, mutta myös ihan tavallista elämääni kuvaan. Ei sinun kannattaisi alkaa viestejäni noin tarkkaan lukemaan. Kai jokainen saa tänne kirjoittaa elämästään ilman, että joku alkaa arvostelemaan. Ei se minunkaan tarkoitukseni ole, että joku voi alkaa kyttäämään mitä kirjoitan. Ehkä olen herkkänahkainen, mutta en tykkää ainakaan siitä jos viestin
Kirjoitat hyvin. Et ole ainoa, jolla ei ole ystäviä, oma aikuinen poikani on samanlainen. Kiusattu eikä luota muihin kuin äitiinsä. Haluaisin kirjoittaa sinulle yksityisesti, mutta yhteystietoja tällaisella palstalla ei voi jakaa. 🌸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oikeus sinulla on arvostella minua. Kirjoitan tänne tavallista päivistäni. Välillä jotain surullistakin, mutta myös ihan tavallista elämääni kuvaan. Ei sinun kannattaisi alkaa viestejäni noin tarkkaan lukemaan. Kai jokainen saa tänne kirjoittaa elämästään ilman, että joku alkaa arvostelemaan. Ei se minunkaan tarkoitukseni ole, että joku voi alkaa kyttäämään mitä kirjoitan. Ehkä olen herkkänahk
Mä itse en päivästä toiseen viitsisi kertoa täällä ongelmistani. Vertaistuki on kuitenkin tärkeää, mutta koska olen itse ratkaisukeskeinen ihminen kertomisen sijaan tekisi jotain jotta tilanteeni helpottaisi ja pääsisin eteenpäin. En haluaisi painiskella vielä vuosien päästä samojen probleemien kanssa kun niitä tuppaa joskus tulemaan uusiakin vanhojen päälle. Katson tätä aihetta omalta kannalta "mitä minä tekisin jos olisin sinä". En ole sinä. Olemme kaikki erilaisia elämäntilanteilta, ongelmanratkaisu- ja reagointikyvyiltä, tunteiltamme.
Nro 16397: "Mä itse en päivästä toiseen viitsisi kertoa täällä ongelmistani. Vertaistuki on kuitenkin tärkeää, mutta koska olen itse ratkaisukeskeinen ihminen kertomisen sijaan tekisi jotain jotta tilanteeni helpottaisi ja pääsisin eteenpäin. En haluaisi painiskella vielä vuosien päästä samojen probleemien kanssa kun niitä tuppaa joskus tulemaan uusiakin vanhojen päälle. Katson tätä aihetta omalta kannalta "mitä minä tekisin jos olisin sinä". En ole sinä. Olemme kaikki erilaisia elämäntilanteilta, ongelmanratkaisu- ja reagointikyvyiltä, tunteiltamme."
Palstalla oli aikoinaan piiiiiiiiitkä ketju, missä keskusteltiin ikääntyneiden vanhempien tarvitsemasta hoivasta ja huolenpidosta. Mulle se ketju oli ihan oikeasti henkireikä, koska sieltä sai nimenomaan vertaistukea. Olen itsekin ratkaisukeskeinen ihminen, mutta en mä silti kaivannut neuvoja tyyliin "älä vastaa isäsi puheluihin", "laita kännykkä äänettömälle" tms. Toki mä tiesin ihan itsekin, että noin voisin tehdä ja muistisairas äiti sitten karkuretkilleen lähtiessään tuupertua lumihankeen ja kuolla sinne, mutta sekään ei ollut sellainen skenaario, minkä silloin olisin halunnut toteutuvan. Siinä ketjussa oli paljon muitakin, jotka painiskeli ihan samanlaisten ja vieläkin haastavampien ongelmien kanssa.
Olen itsekin aiemmin ihan reaalimaailmassa harrastanut tuota "mitä tekisin, jos olisin sinä", mutta ymmärtänyt kuitenkin lopulta, että no koska en ole sinä, en voi tietää, mitä sinun pitäisi tehdä. Tiedän kyllä, mitä minä tekisin vastaavassa tilanteessa, mutta mun taustani, voimavarani ja muut resurssini on kuitenkin erilaiset kuin jollain toisella. Oikeastaan koko tuo neuvominen pitäisikin olla niin, että "jos SINÄ olisit MINÄ, niin tekisit näin ja noin". Eli jos sulla olisi mun elämä, sitten voisit toimia näin, mutta jos sulla ei ole mun elämääni, sitten sun pitää toimia siten, mikä sun elämässäsi onnistuu.
Tuli tehtyä kalkkunan jauheliha keitto, missä oli hyvin monipuolisia kasviksia. Pyykki koneeseen taas löytyi täytettä. Siellä se myllyttää kylppärissä.
Suihkussa käyty, vielä on ponnisteltava ulos, jollain tekosyyllä. Tyynyliinat vaihdan joka toinen päivä, se vaan on niin luksusta. Kuumalla piti kyllä vaihtaa yölläkin.
Mikä oikeus sinulla on arvostella minua. Kirjoitan tänne tavallista päivistäni. Välillä jotain surullistakin, mutta myös ihan tavallista elämääni kuvaan. Ei sinun kannattaisi alkaa viestejäni noin tarkkaan lukemaan. Kai jokainen saa tänne kirjoittaa elämästään ilman, että joku alkaa arvostelemaan. Ei se minunkaan tarkoitukseni ole, että joku voi alkaa kyttäämään mitä kirjoitan. Ehkä olen herkkänahkainen, mutta en tykkää ainakaan siitä jos viestini ovat mukamas jotain "ulinaa", vaikka olen viime aikoina kirjoittanut paljon hyvistäkin asiosta.
Samoin en minä tänne koko elämääni kirjoita. Kai tämän ketjun tarkoitus on kuulumisten vaihto, eikä se että aletaan toisten elämää arvostella. Tämäkin, vaikka ehkä näet viestisi vaan hyväntahtoisena vinkkinä minulle.
Samoin kyllä minä olen näyttänyt jo itselleni, että pärjään. Olen sen tehnyt jo vuosia sitten, kun piti kestää elämää ja viettää vaikeita vuosia. Olen jo silloin joutunut pärjäämään. Ei minulle pärjäänäminen ole sitä, että esim saan "asemaani" parannettua tai saan hyvän koulutuksen. Minulle pärjääminen on elämäni kestämistä ja tavallisen arjen tekoja jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Siinä samalla toki yritän elämääni parantaa.
Äitini asuu hänellä minua ja hän on ainoa ihminen elämässäni. Joku toisessa ketjussa totesikin, että vanhemmat ovat tärkeitä jos ihmisellä ei ole muuten läheisiä. Näin ehkä tämä korostuu itselläkin ja ehkä se olisi kohtuutonta tavallaan arvostella minua tästäkin asiasta. Jollakin on muuta sukua ja ystäviä ympärillä, mutta jos minulla on yksi ihminen (ja isäni välillä) niin ei kai se ole liikaa. Samalla ei äitini ole ikinä vaatinut minulta mitään sen enempää. On aina sanonut, että minun pitää elää itselleni. Elämämme on ollut sellaista, kuin on. Ei kaikki aina mene kuin oppikirjassa.
Nyt tänäänkin aion viettää hyvän päivän ja tehdä asioita mitkä tuovat iloa. Opiskeluja jatkan syksyllä. Oli niistä hyötyä tai ei. Lisäyksenä loppuun työkkärissä ovat sanoneet, että mene hoitoalalle. Ei sekään paikka ole ollut mikään "ihmelaitos" missä asiat ratkaistaan. Kaikkea muuta.
Ja nythän täälläkin pyörii jo kuntakokeilut. Ei koko työkkäriä enää ole. Mutta riittäköön tämä tästä. Ei nähdä minua nyt ongelmana kuitenkaan ja sen enempää viestejäni mietitä. Kiitos silti viestistä. Kai sinä yritit sanoa mukavia sanoja, vaikka viestisi voi käsittää toisinkin. Eniten ehkä ärsytti se jos välillä mainitsen surullisia asioita niin nähdään sen "ulisemisena".
Tästä lähtien minäkin voisin olla "nimetön" kirjoittaja jonka viestejä ei tarvisi niputtaa samaan. Jos tänään on hyvä päivä ja huomenna kirjoitan jotain surullista niin antakaa "ulista" rauhassa vaan. Hypätkää, vaikka viestin yli jos haluatte. Ja turha syyttää pitkästä viestistä. Nyt palaan tänne vasta illalla (lähden ulos) niin en tule tänne viestejä lukemaan.