Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä juuri noita puoluetukia,
Ne ovat aika suuri menoerä.
Uskaltaisko niistä vähentää ?
Mitä mieltä ihmiset olette ?
Kertokaapas !
Tätä kannatan. Ootko selvillä mistä summista puhutaan?
Mietin joskus, että riittäisikö puolet kansanedustajista? Suurin osa on kai tavallisia riviedustajia, eivät kuulu mihinkään valiokuntiin tms. Tai 150? Säästöä tämäkin.
Hirveiltä tuntuu taas nää seuraavat suunnitellut miljardisäästöt. Ja työttömyys vaan kasvaa.
Doris
Katsoinkin itse: liki 35 000 000 €/vuosi !
D.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa Utra Bran konserttiin.Tytön kanssa mennään.
Mulle olis kidutusta, en voi sietää Utra Brata enkä Jenni Vartiaista. Kumpikin saa ihan fyysisesti pahan olon. Tykkää Ville Valosta ja Elli Haloosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle olis kidutusta, en voi sietää Utra Brata enkä Jenni Vartiaista. Kumpikin saa ihan fyysisesti pahan olon. Tykkää Ville Valosta ja Elli Haloosta.
Mä tykkään molemmista ensin mainituista: Missä muruseni on ja Leima on Jenniltä parhautta. Tykkään kyllä kans Helsinki Haloosta. Jarkko Ahola, Teemu Roivainen on loistavat, Miljoonasade, Matka Maailman Ympäri, Eput, Pelle Miljoona ja vaikka ketkä kuuluu suosikeihin. Sanoittajana Juice ja Gösta Sundqvist, Arttu Viskari huippuja. Samuli Putro.
Kansanedustajan pitää sananmukaisesti edustaa kansaa, alueellisesti ja koostumuksellisesti. Pikkupaikkakuntien edustajat putoavat pois, jos määrää pienennetään. Sitäkö haluatte? Sysmä, Hartola, Joutsa, Heinola ja Mäntyharju jäisivät vain yhden edustajan varaan, vai joko onkin näin. Puoluetuki on eri asia. Puoleen on tultava omillaan toimeen. Kannattajat maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ihanaa, tykkään niin heidän musiikistaan. Muistan, kun joskus ammoin olivat Syksyn sävel yms kisassa, enkä tiennyt bändistä mitään. Siitä lähtien oon fanittanut. Katson telkasta aina uusinnatkin heidän konserteistaan tai pätkät Ruisrokista yms. Scandinavian Music Groupin oon nähnyt livenä, eturivistä. Oli tuolit ja pöytä meillä. Muilla vaan penkit.
Juhlat meni mainiosti eilen, vein naapurit kotiin, poikettiin vielä kyläkaupan terassille karaokeen. Mahdoton määrä oli ihmisiä ja paljon tuttuja näin molemmissa tapahtumissa.
Täällä on paljon tunnelmallisia kuulumisia, kuutamosta huussireissuun, hyviin ruokiin ja maisemiin.
Leppoisaa lepopäivää
Doris
Leppoisaa lepopäivää
Mulle tulee Jenni Vartiaisen hengityksen vedoista huono olo. Kuunnelkaapa, ihan kuin astmaa tai keuhkoahtaumaa sairastavan vinkuna aina sisäänhengityksessä. Mä en voi kuunnella yhtään. Laulut olis hyviä, jos joku muu laulaisi ne.
Eilen särki päätä. Yöunien jälkeen olo tuli paremmaksi. Vähän kuormitettu kroppaa ja nyt taas makoilen. Rauhallisesti mun kannattaa ottaa. Kaikki ei tunnu olevan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee Jenni Vartiaisen hengityksen vedoista huono olo. Kuunnelkaapa, ihan kuin astmaa tai keuhkoahtaumaa sairastavan vinkuna aina sisäänhengityksessä. Mä en voi kuunnella yhtään. Laulut olis hyviä, jos joku muu laulaisi ne.
En myös tykkää.
Rakkaani teki tenän, huomasin olleeni harhainen optimisti.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa kävin tänään ja taaskaan ei juuri aletuotteita. Pitäisi ehkä arkeen siirtää reissut niin voisi löytyä taas enemmän niitä. Kävin myös kirppiksellä pitkästä aikaa. Hupparin löysin parilla eurolla. Ihan arkikäyttöön, kun päivttäin joku huppari päällä. Tavallinen ja hieman kulunut hm huppari painatuksineen. Kelpaa silti minulle ja harvoin välitän mitä päälläni on sen enempää täällä maalla ja metsässä kulkiessa. Joskus tosin suren, ettei paremmille vaatteille mitä itsellekin sentään vähän on ei tule käyttöä oikein lainkaan. Kirppikseltä ostin myös sellainen tehosekoittimen. Näytti ainakin melko uudelta ja lupaus, että olisi toimiva. Saa nähdä.
Muuten taas kävelyä ja pyöräilyä. Vadelmia keräsin illalla vakipaikastani varmaan ainakin 3 litraa ja lisää tulee. Pakastimista loppuu jo tuli tällä menolla. Tässä kämpässä ei ollut omaa pakastinta ja näin minulla on mummulan vanha ja toinen pieni kotoa aikainaa
Kuulostaa kivalta, pyrin samaan.🌞👍🏻🤗
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajan pitää sananmukaisesti edustaa kansaa, alueellisesti ja koostumuksellisesti. Pikkupaikkakuntien edustajat putoavat pois, jos määrää pienennetään. Sitäkö haluatte? Sysmä, Hartola, Joutsa, Heinola ja Mäntyharju jäisivät vain yhden edustajan varaan, vai joko onkin näin. Puoluetuki on eri asia. Puoleen on tultava omillaan toimeen. Kannattajat maksavat.
Mä olen ollut äänioikeutettu jo yli 45 vuotta ja yhä vähemmän kansanedustajat yhtään mistään puolueesta edustavat kansaa. Enemmän ne on joko hyvävelikerhon edustajia tai sitten tyyppejä, jotka haluavat lahjoittaa suomalaisten veronmaksajien rahat ympäri maailmaa. Monta kertaa parin viime vuosikymmenen aikana olen harkinnut jättäväni kokonaan äänestämättä, mutta toisaalta se sitten tarkoittaisi, että joku täysääliö pääsisi eduskuntaan. Yhtään hyvää puoluetta eikä ehdokasta ole enää pariin vuosikymmeniin ollut, joten on äänestettävä sitä vähiten huonoa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut äänioikeutettu jo yli 45 vuotta ja yhä vähemmän kansanedustajat yhtään mistään puolueesta edustavat kansaa. Enemmän ne on joko hyvävelikerhon edustajia tai sitten tyyppejä, jotka haluavat lahjoittaa suomalaisten veronmaksajien rahat ympäri maailmaa. Monta kertaa parin viime vuosikymmenen aikana olen harkinnut jättäväni kokonaan äänestämättä, mutta toisaalta se sitten tarkoittaisi, että joku täysääliö pääsisi eduskuntaan. Yhtään hyvää puoluetta eikä ehdokasta ole enää
Mulla on onni tuntea kolmekin kansanedustajaa ihan pitkältä ajalta, kun tavataan, laitan heidät koville, kysyn miksi niin ja näin. He tietävät tämän ja siksi luotan heihin. Muuten kaikki kolme edustaa eri puolueita. Ihminen on puolueita tärkeämpi.
Kansanedustajista. Entinen vuokranantajani on perussuomalaisia kannattava ja itsekin ehdokkaana ollut. Kaikki toimi hänen kanssaan ja oli reilu tyyppi. Ei sen puoleen.
Olisin vaan halunnut kysyä häneltä miten Purran säästöt ja puheet muutenkin nyt auttavat meitä työttömiä tai muuten vähävaraisia. Olisin halunnut hänen perustelevan niitä päätöksiä, kun itse oli kuulemma joitakin terveydenhuollon leikkauksia ja säästöjä vastaan, mutta sitten taas työttömillä kuulemma liian isot tuet yms. Eli ristiriitaista tuo kaikki.
Hänellä on hyvä elämä ja omaisuutta paljon sekä läheisillä myös töitä yms. Näin ehkä hänelle tuo elämä on niin kaukaista, ettei osaa ajatella sitä kaikkea. Muuten en voi pahaa sanoa hänestä ja näin pitää tietysti erottaa ihminen puoluekannastaan kuitenkin. Nämä eri asioita.
15952: "Mulla on onni tuntea kolmekin kansanedustajaa ihan pitkältä ajalta, kun tavataan, laitan heidät koville, kysyn miksi niin ja näin. He tietävät tämän ja siksi luotan heihin. Muuten kaikki kolme edustaa eri puolueita. Ihminen on puolueita tärkeämpi."
Mutta puoluekurin vuoksi kuitenkin sen valtuutetuksi pääseenkin pitää äänestä just niin kuin puolue haluaa. Ihan sama, mitä se valtuutettu itse haluaisi. Tästä syystä mä aina valitsen ensinpuolueen ja sitten vasta ihmisen.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
15952: "Mulla on onni tuntea kolmekin kansanedustajaa ihan pitkältä ajalta, kun tavataan, laitan heidät koville, kysyn miksi niin ja näin. He tietävät tämän ja siksi luotan heihin. Muuten kaikki kolme edustaa eri puolueita. Ihminen on puolueita tärkeämpi."
Mutta puoluekurin vuoksi kuitenkin sen valtuutetuksi pääseenkin pitää äänestä just niin kuin puolue haluaa. Ihan sama, mitä se valtuutettu itse haluaisi. Tästä syystä mä aina valitsen ensinpuolueen ja sitten vasta ihmisen.
Kaksi näistä on äänestänyt eri lailla kuin puolueensa on määrännyt. Uskaltavat olla eri mieltä tarpeen tullen. Ei siitä tule kui745n puhuttelu ja se ei ole mikään rangaistus.
Hyvää kuuluu, päiväkahvit ajattelin keittää.
Vierailija kirjoitti:
Toki näin tällä systeemillä. Sitä pitäisikin muuttaa, jos vain 100 edustajaa. Heidän valintansa pitäisi kattaa koko Suomen väki.
Eilen ihailtiin puolison kanssa kun kuu oli kauniin punainen alkuyöstä, kimalteli upeesti järven selällä ja muuten kaikki oli kauniin sinistä. Harvinaisen kaunis ja maaginen tunnelma. Onkohan tänäänkin samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myös tykkää.
Juu en minäkään! Missä muruseni on 🤢🤢
Tätä kannatan. Ootko selvillä mistä summista puhutaan?
Mietin joskus, että riittäisikö puolet kansanedustajista? Suurin osa on kai tavallisia riviedustajia, eivät kuulu mihinkään valiokuntiin tms. Tai 150? Säästöä tämäkin.
Hirveiltä tuntuu taas nää seuraavat suunnitellut miljardisäästöt. Ja työttömyys vaan kasvaa.
Doris