Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15101/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole mitään tiedossa, olla möllötän vaan.

Vierailija
15102/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ei ole mitään tiedossa, olla möllötän vaan.

Kaiva virkkuukoukku ja lankaa esiin ja tee vaikka patalappu. Pese matto. Järjestä kuivakaappi. Eteisen siivous, turhat tavarat pois. Käy läpi vaatekaappisi  ja korjaa rikkinäisiä. Pese villasukkia. Käy kirjastossa ja lainaa kirjoja tai kuunneltavaa. Piirtele. Hyräile. Laula karaokea. Tee sanaristikkoja ja sudokuja. Voimistele. Tanssi. Laita ruokaa. Sulata pakastin. Näitä minä yksinäinen teen tänään ja huomennakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15103/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suunnitelmat tälle päivälle: lakkaan varpaankynnet (tärkein ensin!), käyn kävellen apteekissa ja kaupassa, pesen pyykkiä, raivaan varastoa ja laitan kierrätykseen ja roskiin tavaraa. Keitän perunoita ja vihanneksia, syön kirjaa lukien. Illalla viileään aikaan leivon mustikkapiirakkaa ja tonnikalapitsaa huomiseksi. Loput ajat luen kirjaa. Kiva päivä tulossa!

Vierailija
15104/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suunnitelmat tälle päivälle: lakkaan varpaankynnet (tärkein ensin!), käyn kävellen apteekissa ja kaupassa, pesen pyykkiä, raivaan varastoa ja laitan kierrätykseen ja roskiin tavaraa. Keitän perunoita ja vihanneksia, syön kirjaa lukien. Illalla viileään aikaan leivon mustikkapiirakkaa ja tonnikalapitsaa huomiseksi. Loput ajat luen kirjaa. Kiva päivä tulossa!

Tärkein ensin :) kiva päivä sulla, mikä kirja menossa?

Vierailija
15105/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein ensin :) kiva päivä sulla, mikä kirja menossa?

Lisa Wingaten Haltialapset. Unohdin kahvin ja suklaan, ne nautin varaston siivouksen jälkeen.

Vierailija
15106/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin lukemaan runoja, niin tässä aamutoimet alkaa vähän hitaammin. Kohta laitan aamupalaa. Illalla sitten kesäteatteriin. Ilma enteilee sadetta ja ukkosta.

Varhain aamusella mukava eläinkohtaaminen oravan kanssa. Juttelin oravalle ja hän loikki pihan nurkkamännystä kivelle juomaan vettä. Sitten takaisin omaan pihapuuhun.

Mukavaa päivää kaikille 🌼 Tässä päivän runo olkoon säe Tommy Tabermannin runosta:

Jatka matkaa, yksinäinen. Pitkin monia polkuja lähestymme samaa kohtaa.

Vierailija
15107/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käsityöihminen, ei ole edes mitään puikkoja tai lankojakaan,

Kämpän järjestely tai suurempi siivous ei huvita, koska koko asuinpaikka ei miellytä, ja se vaikuttaa paljon mielialaan.

Vierailija
15108/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle rakkain on Hannele Huovin ruono (voi olla etten muista sanatarkasti oikein) : 

Kunpa keksittäisiin sellainen taika, 

ettei koskaan lopu aika,

eikä meidän tarvitse

toistemme luota lähteä.

Tätä muistelen aina jäähyväisiä itkiessäni.

Vierailija
15109/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle rakkain on Hannele Huovin ruono (voi olla etten muista sanatarkasti oikein) : 

Kunpa keksittäisiin sellainen taika, 

ettei koskaan lopu aika,

eikä meidän tarvitse

toistemme luota lähteä.

Tätä muistelen aina jäähyväisiä itkiessäni.

Nosta jalka kaasulta ,perhonen ylittää tien.Muistaakseni Eeva Kilpi

Vierailija
15110/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämpän järjestely tai suurempi siivous ei huvita, koska koko asuinpaikka ei miellytä, ja se vaikuttaa paljon mielialaan.

Netissä on alkeisohjeita, aina voi opetella uusia asioita, ne vaikuttavat mielialaan, uuden oppiminen on aina palkitsevaa. Tai opettele lukemaan kirjoja, senkin voi oppia. Kyllä omaa asuntoa voi siivoilla ja järjestellä, vaikka asuinpaikka ei miellytä, tuo on kyllä tekosyy laiskuudelle.

Vierailija
15111/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Rasa:

Niinkuin aalto uittaa aallon

Yli valtameren

Niin selviätte tekin

Toinen toistanne tukien

Vierailija
15112/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joiduin itse eräässä koulutuksessa tekemään aikoinaan niin paljon käsitöitä silloisella melko suppealla osaamisellani, että minunkaan ei nyt tule oikein tehtyä mitään. Viime talvena piti huivi kutoa (mieluummin käytän tätä tuttua termiä), mutta, se jäi.

Itsekään en monestikaan viihdy tällä paikkakunnalla. En tavallaan kuulu tänne ja monetkaan kokemukset eivät ole hyviä. Silti kyllä minä teen kämpän eteen kuitenkin aina jotain. Siivoan tai järjestelen. Pihaa hoidan tms. Tämä on kuitenkin kotini ja ehkä se vihdoin alkaa myös tuntua silti näin, kun aikaa on kulunut.

Ymmärrän silti ajatuksiasi. Ei minustakaan ikinä tulisi sellaista joka sisustaisi tip top koko kämpän ja lukisi sisustuslehtiä. Huonekalut ovat mitä ovat. Monet kirppikseltä tai vanhemmiltani olevia vanhoja ja huteria esim lipastoja.

Joskus naurattaa, että minulla on kaksi sohvaakin. Tai oikeastaan kolme. Yksi on lapsuuden kodista kulkeutunut myöhemmin, kun talo myytiin. Ei mahtunut minnekään ja näin tuli minulle, kun hyvä sohva kuitenkin, on ruskeaa mokkaa. Toinen on kirppikseltä aiemmin  ostamani pieni vanha vihreä nahkasohva.

Kolmas sohva on varastossa. Musta vuodesohva johon liittyy muisto koirastani, kun nukkui ikiuneen siinä. Jotenkin se ehkä vaikuttaa siihen, etten muistele sohvaa hyvällä, mutta samalla taas vaikeaa on siitä kuitenkaan luopuakaan. Näin se saa toistaiseksi olla varastossa. 

Noista sohvista vaan sen verran, että nyt olisi paikka istua kuudelle ihmiselle. Täällä, kun vaan äitini ja joskus isäni käy, eikä minulla ole enää koiraa niin en tarvisi isoja sohvia kahta kappaletta. Äitini aina miettii, että miten kehtaisi edes kutsua ketään kylään, kun sisustus on mitä on ja huonekalut "eri paria" ja värit mitä sattuu. Kyllähän itsekin joskus tätä mietin. Samalla en ala edes käytettynä ostelemaan huonekaluja silti. Kyllä nämä riittävät minulle.

Olohuoneen matto on taas pappani isän veljeltä alunperin vanhemmilleni tullut. Työskenteli konemestarina tms isoilla rahtilaivoilla. Seilasi ympäri maailmaa. Tuon maton toi ehkä jostain arabimaasta kirjoituksista päätellen. Meinasin heittää pois joskus, mutta säästin ja nyt peittää melkein koko olohuoneen lattian.  Painaa vaan todella paljon. Sen ulos vieminen on todellinen työ. Ei yksin meinaa siihen pystyä. Oli nyt ulkona helteellä lähes viikon ja katsotaan syksyllä uudestaan. 

Välillä katson jotain roskalavaryhmiä missä ihmiset lahjoittavat tavaraa ja huonekaluja. Monesti ihan kivojakin minusta. Täällä ei vaan ole vastaavia ja kuljetus olisi ongelma. 

Vierailija
15113/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että kävellessäni helteellä erästä tuttua hiekkatietä tapasin eräässä kohdassa melko nuoren miehen. Olin hänet jo joskus aiemmin nähnyt ja hän sanoi, että kävelee pitkiä lenkkejä ja minä sanoin, että olisi joskus kiva kävellä yhdessä jonkun kanssa, kun kävelyseuraa ei ole ja minäkin kävelen parin tunnin lenkkejä. Heräsin sitten ennen kuin ehdimme sen enempää suunnitella kävelyitä. Ehkä oli hyvä loppu ja sain kävelyseuraa. 

Vierailija
15114/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vähän muuttaa Eeva Kilven runon sanoja: Nosta jalka kaasulta, sammakot ylittävät tien.

Kävin aamulla pyöräilemässä, yhdessä kohdassa tietä oli paljon pienen pieniä sammakoita tietä ylittämässä.  Hiljensin vauhtia ja yritin katsoa, että en aja niitten päälle.

Mieheni sanoi aamulla, että hänen tekee mieli mustikkapiirakkaa. Kävi lähimetsästä poimimassa kolmisen litraa.  Puhdistin mustikat ja nyt on pullataikina kohoamassa.  Mustikkapiirakkaa luvassa päiväkahville. Kyllä se minullekin maistuu:)

Kirjoitin ystävälle kirjeen ja toiselle laitoin nimipäiväkortin.  Kaivoin keväällä kesken jääneet villasukat kaapista ja jatkoin neulomista.

Pieni runo Maaria Leinoselta:

Et puhu rakkaudesta.

Et hymistele.

Mutta tekosi puhuvat.

Vakuuttavasti.

Eilen satoikin ihan kunnolla, tänään vähän tuulee ja on pilvipoutaista. Lämmintä tosin.

Mukavaa päivän jatkoa!

Vierailija
15115/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja runoja :)

Vierailija
15116/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kirkkaanpunaiset varpaankynnet. Kesällä en juurikaan meikkaa, huulipunaa joskus sipaisen ja väriä kulmiin.

Vierailija
15117/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja runoja + alapeukku :) ?

Vierailija
15118/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat vaihdettu, petivaatteet tuuletettu, sängyt imuroitu. Nyt pyykkikone pyörii.

Mies imuroi samalla koko huushollin hiki päässä ja minä pesin vessat. Oltiinpa ahkeria!

Pilvinen päivä mutta eipä jaksa sataa.

Kotosalla ollaan tämäkin päivä, liian kuuma pyöräilyyn saati kävelyyn.

Vierailija
15119/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivoja runoja + alapeukku :) ?

Hän on proosan ystävä?

Vierailija
15120/24139 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuston ylläpitäjä voi tarvittaessa lähettää viestin kirjoittajan tiedot poliisille

Ketju on lukittu.