Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22048)

Vierailija
14221/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän kolmea pistettä silloin, kun aprikoin... ja aprikoin aika usein... terveisin 22-Pistepirkko 

Tämä just. Tai jos haluan lukijan mielessään jatkavan alkamaani lausetta... haluamaansa suuntaan...

Helle. Puoliso lähti golfaamaan, tulin just suihkusta (virkistävän viileästä) ja pyykki pyörii. Ruokana tonnikalasalaattia, keitän kananmunia ja simpukkamakaronia, tulee ruokaisampaa.

Löhöän varjossa kirjaa lukien. Nautin...

Doris

Vierailija
14222/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kuuluu päivän musiikkia:

22-Pistepirkko ja Birdy, oiiiiiiiiiiii... 🐦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14223/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuului just Within Temptation - Angels. Toi on aina niin huikean kuuloinen kappale ja oon nähnyt livenä tuon bändin.

Kotiin matkalla olen mökiltä. On se kohta ihanaa, kun pääsee siistimään itseään viikon jäljiltä. Pyykkiä pesuun ja viettämään tätä kaunista päivää. 

Reissaaminen väsyttää, mutta väsylle en anna valtaa.

Vierailija
14224/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla mietin elämääni. Ymmärrän sen, että tavallaan teen nyt paljon asioita ja keksin tekemistä, että unohtaisin ikävät asiat. Ei tämä ole tavallaan ole ollut se tyylini elää vaan nyt elän nyt toisin kuin vuosia sitten. Ehkä silloin elämä oli jotenkin erilaista. Rennompaa ja pystyin olemaan rauhassa. Nyt se on vaihtunut tekemisiin. Vähitellen mennyt siihen.

En myöskään ole oikein onnellinen. Joku päivä on hyvä päivä, mutta pitkäksi aikaa en onnea koe. Tämä ehkä elämääni liittyen. Elämäni ei ole näköistäni ja tavallaan en koe ihmisenä pystyväni olemaan sellainen kuin toivoisin. Ehkä tämä korostuu erityisesti  juuri ihmisten kanssa toimiessa.

Muuten yritän löytää hyviä asioita ja olla tyytyväinen. Silti monesti joku asia minuun, muistoihin tai tapaani toimia aiheuttaa surua. 

Samalla, kun myöhään ulkona vielä kävelin ja kaikkea mietin niin kyllä minun elämässäni on asioita tavallaan kadoksissa paljon. Tällä tarkoitan lähinnä itseäni koskevia juttuja ja elämäni ei ole näköistäni.

En ole oikeastaan ollut missään. En kokenut oikein mitään. Nuoruus jäi vähän kuin välistä muutenkin. Joskus mietin tätä kaikkea ja tulee ahdistava ajatus, että tälläisiäkö elämä on ja miten saisin siitä enemmän sitä mitä toivoisin.

Samalla ei saa ottaa tätä valituksena. En minä tarkoita, että olisin tyytymätön kaikkeen. Lähinnä koen olevani vaan hukassa itseni kanssa. Kuka minä oikeasti olen ja mistä minä pidän. Minkälainen minä olen ja mikä minulle on tärkeää jne.

Olen tavallaan kasvanut elämässäni niin yksin, että olen tavallaan välillä jo hukannut itseni. Olen jotenkin persoonaton ihminen. Tai jos minulla on persoonaa niin tavallaan se jää piiloon monesti. Mietin millainen haluaisin olla ja mikä minulle olisi tärkeää.

Helposti joskus eräässä hyvässäkin opiskeluryhmässä minä vaan esitin jotain todella iloista ja mukavaa ihmistä, kun mietin ettei muut muuten pidä minusta. Oli kiva käydä siellä, mutta samalla minulla oli jatkuva huoli, ettei kukaan kuitenkaan pidä minusta.

Näin tiedän sen, ettei minulla ole mitään itsetuntoa tai etten oikein koskaan katso itseäni myönteisellä katseella. Ehkä kokemuksiini, persoonaani ja koko elämääni liittyen. Samalla en tunne itseäni. Ehkä tarvisin ihmisiä elämääni ja  erilaisia kokemuksia. Jonkun oivalluksen millä elämäni olisi enemmän omanlaista. Ajatusten purkua. Pahoittelen tätä viestiä. 

Vierailija
14225/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Vartiainen: Leima

soi just radiossa. Siis sitä kuuluu :)

Vierailija
14226/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän kolmea pistettä silloin, kun aprikoin... ja aprikoin aika usein... terveisin 22-Pistepirkko 

Tämä just. Tai jos haluan lukijan mielessään jatkavan alkamaani lausetta... haluamaansa suuntaan...

Helle. Puoliso lähti golfaamaan, tulin just suihkusta (virkistävän viileästä) ja pyykki pyörii. Ruokana tonnikalasalaattia, keitän kananmunia ja simpukkamakaronia, tulee ruokaisampaa.

Doris

Miksi ihmeessä haluat, että lukija jatkaa sinun lausettasi, miksi itse et kirjoita sitä valmiiksi? Haluamaansa suuntaan, itsestäänselvyys, kaikki tekevät niin. Miksi kirjoitat tällaista? 

Ja sinä nautit, miksi meidän pitäisi jatkaa sinun lausettasi?  Sinä käytät kolmea pistettä ihan väärin. 

Vierailija
14227/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla mietin elämääni. Ymmärrän sen, että tavallaan teen nyt paljon asioita ja keksin tekemistä, että unohtaisin ikävät asiat. Ei tämä ole tavallaan ole ollut se tyylini elää vaan nyt elän nyt toisin kuin vuosia sitten. Ehkä silloin elämä oli jotenkin erilaista. Rennompaa ja pystyin olemaan rauhassa. Nyt se on vaihtunut tekemisiin. Vähitellen mennyt siihen.

En myöskään ole oikein onnellinen. Joku päivä on hyvä päivä, mutta pitkäksi aikaa en onnea koe. Tämä ehkä elämääni liittyen. Elämäni ei ole näköistäni ja tavallaan en koe ihmisenä pystyväni olemaan sellainen kuin toivoisin. Ehkä tämä korostuu erityisesti  juuri ihmisten kanssa toimiessa.

Muuten yritän löytää hyviä asioita ja olla tyytyväinen. Silti monesti joku asia minuun, muistoihin tai tapaani toimia aiheuttaa surua. 

Samalla, kun myöhään ulkona vielä kävelin ja kaikkea mietin niin kyllä minun elämässäni on asioita tavall

Viesteissäsi ei "häiritse" mikään muu kuin se, että lopuksi pahoittelet. Älä suotta! Ei inhimillisyyttä tarvitse pahoitella.

Jos joku ei tykkää, se on hänen asiansa.

Vierailija
14228/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris

Miksi ihmeessä haluat, että lukija jatkaa sinun lausettasi, miksi itse et kirjoita sitä valmiiksi? Haluamaansa suuntaan, itsestäänselvyys, kaikki tekevät niin. Miksi kirjoitat tällaista? 

Ja sinä nautit, miksi meidän pitäisi jatkaa sinun lausettasi?  Sinä käytät kolmea pistettä ihan väärin. 

Ja sinä jankutat... miksi ihmeessä meidän pitäisi tykätä tuosta???

Vierailija
14229/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mennyt "pilkun viilaamiseksi" , tässä tapauksessa pisteiden, kirjoittelu täällä, en voi muuta sanoa.

Vierailija
14230/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos, minulle kuuluu tänään hyvää. Pelkkää oloa ja kaikki mallillaan.

Vierailija
14231/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille turhautuneelle kinaajalle;

Sinulle avattiin ihan 'oma' ketju. Mikä pakottaa täällä jankuttamaan ja kinaamaan???

https://www.vauva.fi/keskustelu/5894282/ravakat-kuulumiset?page=2

Vierailija
14232/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että osaa arvostaa taas ilmalämpöpumppua näillä ilmoilla! Etenkin yöt olivat ihan kamalia helteisinä aikoina ennen ilpin hankkimista.

Mies on kaapinhakureissulla ja ajattelin ennen hänen paluuta siivota oikein kunnolla ja laittaa ruokaa sekä ehkä leipoa. Nyhtöpossua on tänään luvassa uunijuuresten ja mausteisen kermaviilikastikkeen kanssa. Mustikkapiirakkaa ajattelin leipoa jos joku muu viitsii käydä noukkimassa ne mustikat. 

Huomenna suuntaamme kirppiskierrokselle ja kangaskauppaan, yksi sängynpääty kaipaa uutta verhoilua. 

Vierailija
14233/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris suuttuu ja poistattaa kirjoituksia, joissa kerrotaan hänen mokistaan.  Ja jatkaa huonoa suomen kielen käyttöään. 

Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis: Vaikka meidän elämämme ovat olleet varsin erilaisia, silti ymmärrän, mitä tarkoitat. Mun elämäni käännekohta tulee olemaan 1.9., kun jään pois työelämästä. Sen jälkeen mulla ei ole mitään muuta niin paljon kuin aikaa. Mutta mä tiedän jo, että on joukko ihmisiä, jotka haluavat valjastaa mun aikani omaan käyttöönsä. Olen itsekin tässä muutaman vuoden tuntenut olevani jollain tavalla hukassa. Vaikka elämäni onkin pääsääntöisesti ollut ihan hyvää, silti se ei ole ollut mun elämääni muuta kuin silloin, kun kukaan muu ei tarvitse multa mitään. 

Tää kaikki alkoi kevättalvella 2020, kun korona tuli Suomeen. Yks kaks koko lähisuku päätti, että Lammas pysyy kotona, ei käy kaupassa, ei tapaa edes omia lapsiaan jne. Lampaan tehtävä oli huolehtia 90+ vanhuksista ja pitää huoli, että ne ei saa koronatartuntaa. Ja tietenkin, kun kukaan muu ei siellä enää käynyt, mun vanhemmat halusi mut käymään siellä usein. Jäin jo silloin "nalkkiin" ja kun koronasta päästiin, niin alkoi äidin muistisairauden paheneminen. Ja taas se oli Lammas, joka hoiti kaiken. "No kun sä osaat ja oot hoitanut ennenkin". Jep jep. 

Mä tilasin viikonloppuna Rauha ahdistuksen tuolla puolen -kirjan. "Lopeta yliajattelu ennenkuin se valtaa päiväsi". "Aseta rajat ilman syyllisyyttä ja löydä enemmän rauhaa." "Ota takaisin hallinta energiastasi ja ajastasi". Vähän veikkaan, että kun alan 1.9. jälkeen elää taas omaa elämääni ja omilla ehdoillani, välit muutamaan ihmiseen ainakin viilenee ellei sitten katkea kokonaan. Jos katkeaa, niin sitten katkeaa. Olen ennenkin pärjännyt yksin, joten pärjään jatkossakin. Ja on ollut mukavaa huomata, että viimeisen vuoden aikana mun elämääni on pikkuhiljaa palannut ihmisiä, jotka oli multa kateissa vuosia ja jopa vuosikymmeniä. 

Tarkoitukseni ei ole neuvoa sua tms vaan kertoa, että mä tiedän oikein hyvin, millaista on "hukata minuutensa". 

Vierailija
14235/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin hyvin 8h. Laitoin tuulettimen eka kertaa päälle näillä helteillä. Kaveri viesti ettei lähde helteellä lounaalle , olen samaa mieltä, menemme kun ilma viilenee. Asuntoni ei  vielä kovin paljon ole lämmennyt. taidan keittää päiväkahvit.

Vierailija
14236/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Lammas, pidä vaan rajasi sitten kun jäät eläkkeelle! Helposti oletetaan että kun on kerran  alkanut tekemään ja auttamaan niin saa jatkaa niin kauan kuin henki pihisee.

Itsekäskin saa olla!

Pitkis, lopeta se viestiesi pahoittelu. Minuakaan niissä ei ärsytä muu kuin se.

Vierailija
14237/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka auringossa-ohjelma tulee radiossa. Mukavaa kotimaista musiikkia, kiva kuunnella varjossa istuen ulkosalla.

En minäkään ymmärrä pisteiden viilausta, toisten moittimisia, epäkohteliaita viestejä... miksi ihmeessä?

Jos nämä tavalliset kuulumiset ei kiinnosta, on ohjattu toisaalle. Nimimerkilliset saa täällä eniten loskaa niskaansa, siksipä en käytä. Vaikken kyllä piittaa moisista, jonkun tuntemattoman sananhelinää, kiehukoot liemessään, jos siitä kohennusta elämäänsä saa.

Mukavaa hellepäivää, muistakaa juoda

Missä ruusunainen?

Vierailija
14238/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris suuttuu ja poistattaa kirjoituksia, joissa kerrotaan hänen mokistaan.  Ja jatkaa huonoa suomen kielen käyttöään. 

Ei ollut Doris kuka poisti, vaan minä.

Mitä sulle on sanottu noista jankkauksistasi?

Ei kiinnosta ketään sun iänikuinen agendasi; Doris sitä Doris tätä. Oletko rakastunut tähän Dorikseen?

Vierailija
14239/22048 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut Doris kuka poisti, vaan minä.

Mitä sulle on sanottu noista jankkauksistasi?

Ei kiinnosta ketään sun iänikuinen agendasi; Doris sitä Doris tätä. Oletko rakastunut tähän Dorikseen?

Mikäs poliisi se sinä olet? Minut nyt kyllä sotketaan johonkin toiseen, tuon ainoan viestin laitoin ketjuun lohdutukseksi sille, joka kärsii suomen kielen kaltoinkohtelusta. Olen äikänope ja kiinnitin huomioni juhannuksen aikaiseen kielioppikiistaan ja palstan otsikkoon. Muuten en ole kirjoittanut ja tykkään Doriksen jutuista. Mutta yritin ahdistunutta lohduttaa. Doris ei taida tarvita puolustajia, on tarpeeksi ärhäkkä itsekin. 👍

Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää, miksi Doriksen pisteet ärsyttää. Mä teen tosi paljon kirjoitusvirheitä eikä lauserakenteenikaan ole kieliopillisesti lähelläkään oikein, vaikka aikoinaan laudaturin äikästä kirjoitinkin ja hetken aikaa harkitsin lähteä yliopistoon opiskelemaan äidinkieltä ja äikän maikaksi sitten. Onneksi en lähtenyt, palais käämit tän päivän oppilaisiin :D :D Mä tsemppaan itseäni kyllä sitten, kun kirjoitan jotain virallisia dokumentteja, mutta en keskustelupalstoilla.