Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22047)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin seitsemän aikoihin. Luulin, että joku katsoo telkkua, kun olin kuulevani wilhelm-huudon. Ei se tullutkaan tv:stä vaan kukkohan se oli toistamiseen.
Oli vaikea nukahtaa eilen. Saa nähdä tuleeko tästä ukkos-päivä mitä oltiin lupailtu, mutta nyt näyttää niin upealta. Levottomia uniakin tulee nähtyä näin lämpiminä päivinä.
Voi kun meidän naapurin kukkokin kukkuisi vasta seitsemältä. Tänään se aloitti 3.40. Illalla kukkuu vielä kymmenen jälkeen. Pitkää päivää kaula kenossa. Ei kellään ole kokemuksia kaukonukutuspiikikeistä? Tai kukkohypnoosista?
En mä kukkoon herännyt, vaan toisen tömistelyihin. Kukon ääneen havahduin sen jälkeen. Voi meidän seudun kukkokin olla huudellut aamuyöstä. En ole vain herännyt siihen.
Aurinkoa otan nyt. Me kaikki täällä ollaan käyty uimassa ja toiset uittivat koirankin. Taitava uimari on koiramme, mutta ei se tykkää uimisesta. Hetken kuluttua lähdemme hampurilaiselle rannalle. Erittäin hyvät ruuat siellä.
Täällä on useampia eläimellisiä maatiloja ympärillä. Lähin on ihan vieressä. On täällä luonnonhelmassa erittäin kiva asua etenkin näin kesäisin. Mä oon niin tottunut näihin eläinten ääniin. Pahempi riesa on toisten kuorsaus.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihmeitä..Täytän tänään 50 v, ei kyllä tunnu niin vanhalta..1975 oli tosi kuuma kesä, täällä kun säistä puhutaan
Onnea onnea onnea vaan, punainen tupa ja perunamaa ja myötätuulta elämään sinulle päivänsankarille 🌹🥳
Täällä ei herätä kukko vaan pesukone. Mies jostakin syystä (ilmeisesti pörssisähkön hinnasta johtuen) ajastaa pyykkikoneen ja astianpesukoneen pyörimään aamuyöstä, ja hitto sitä linkoamista ja piipitystä kun ohjelma lopulta loppuu. Itse nukkuu kuin tukki niin ei häiriinny mistään äänistä. Minä sitten pyöriskelen kun en saa helposti uudestaan unta. Toki kiva kun pyykkää niin en raski valittaakaan.
Eilen oli sattumalta musapitoinen ilta kun oli telkku päällä tangofinaalin aikana ja sen jälkeen tuli Elämäni biisi. Ensimmäistä kertaa katsoin molempia ja oli ihan kiinnostavaa. Tangokilpailussa haettiin ilmeisesti jotakin uudistusta, kun sekä laulajissa että kappaleissa oli perinteistä poikkeavaa materiaalia. Yleisö äänesti perinteiden puolesta kuitenkin. Elämäni biisissä kiinnostavaa kuulla liveversioita tutuista kappaleista ja kuulla tarinoita niiden valitsemisen taustalta.
Tänään vähän hiljaisempaa meininkiä kirjojen parissa. Hieman jännittää jäädä vuorokaudeksi kahdestaan lapsen kanssa mökille, kun mies lähtee käymään kaupunkikodissa asioita hoitamassa. Toivottavasti ei tule kovin kova ukkonen ja sähkökatkoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihmeitä..Täytän tänään 50 v, ei kyllä tunnu niin vanhalta..1975 oli tosi kuuma kesä, täällä kun säistä puhutaan
Lämpimät onnittelut!
Onnea.Ei viiskymppinen ole vanha.Kun täytin 60 vuotta niin sitten vanheneminen alkoi tuntumaan.Peiliin kun katsoo niin huh.Olen nyt 61 vuotta.
Lampaalle vielä. Ihan ohutpohjaiset paljasjalkakengät voi olla alussa kivuliaskin tuttavuus, mutta niistä löytyy välimuotoja. Ostin viime kesänä Sunni Sabbi-merkkiset, jotka ovat paljasjalkakengät kevyellä joustolla. Ovat hyvät kaupunkikäytössä, kun taas ohut vastus esimerkiksi asfaltilla voi tuntua aika rajulta.
Tänään oli tarkoitus lähteä näihin aikoihin kesäteatteriin, mutta helteen takia siirrettiin suosiolla myöhempään ajankohtaan. Ei innostanut lähteä kuumuuteen; johan siellä pökrääntyy, kun pari tuntia istuu paisteessa.
Aamulla oli sopivan vilpoista käydä pyöräilemässä, muuten onkin päivä mennyt sisällä, sopivan viileää minulle. Kirjoitin yhdelle kirjeystävälleni pitkän kirjeen ja loppupäivän lueskelen lehtiä ja täyttelen sanaristikoita.
Käytiin pyöräilyllä ja kyllä tuli kuuma!
Teki mieli luopua kypärästä mutta silloin olisin tietysti kaatunut ja kopsauttanut pääni.
Oli mukava tulla viileään kotiin kun jätimme ilp:n päälle. Suihku teki terää!
Minun on vaikea löytää sandaaleja. Lyhyt leveä jalkaterä jolloin avokärkiset kengät näyttää hassulta kun varpaita ei näy vaan tyhjäksi jäävä kärkiosa.
Onnea viiskymppiselle! Vanha et ole vielä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea, nyt ne vuodet alkaa vieriä tosi nopsaan, ainakin mulla :) haettiin pizzat, teki mieli suolaista näin helteellä. Avoautossa, kiva tuuli. +31 C
Leppoisaa lepopäivää
Doris
Nuorena sitä sitten nautti kuumuudesta. Mitä kuumempi sen parempi. Muistan miten ihana oli nuorena kävellä Negevin autiomaassa +48 asteen kuumuudessa. Ei haitannut ei. Vaan entäs nyt? Tässä on päivä mennyt sisätiloissa tokkurassa kun yöllä oli niin kuuma ettei nukkumisesta tullut mitään. Nytkin istun hämärässä makkarissa tuulettimen vieressä ja harmittelen kun ei jaksa edes kävelylle lähteä. Ulkona tukala kuumaa. Vain kissat tuntuu tästä nauttivan. Mutta eipä tätä kestä kuin muutama päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
Onnea.Ei viiskymppinen ole vanha.Kun täytin 60 vuotta niin sitten vanheneminen alkoi tuntumaan.Peiliin kun katsoo niin huh.Olen nyt 61 vuotta.
Minäkin olen jo 61 vuotta, ja samanlaista elämää ollut viisikymppisestä lähtien eli ei mitään. En edes haaveile 70 vuotiaaksi elämisestä, ei tässä mitään kivaa odotettavaa ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Lampaalle vielä. Ihan ohutpohjaiset paljasjalkakengät voi olla alussa kivuliaskin tuttavuus, mutta niistä löytyy välimuotoja. Ostin viime kesänä Sunni Sabbi-merkkiset, jotka ovat paljasjalkakengät kevyellä joustolla. Ovat hyvät kaupunkikäytössä, kun taas ohut vastus esimerkiksi asfaltilla voi tuntua aika rajulta.
Kiitos vinkistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät onnittelut!
Minäkin olen jo 61 vuotta, ja samanlaista elämää ollut viisikymppisestä lähtien eli ei mitään. En edes haaveile 70 vuotiaaksi elämisestä, ei tässä mitään kivaa odotettavaa ole enää.
Kuka on sanonut, että elämän pitää olla kivaa? Ei kukaan. Paitsi 4-vuotias ennen synttäreitä. Aikuisen elämä on ihan eri juttu.
Varjon puolella patiolla +29 lämmintä , onneksi ei asunnon sisällä. paistoin pihvin ja perunat, ne otin pois ja paistoin sipulin ja kantarellit, laitoin kermaa lopuksi, hyvää oli. En tee mitään enää tänään.
Sinä, joka kritisoit kolmen pisteen käyttämistä. Luethan tuolta kielitoimiston ohjeet, missä tilanteissa sitä voi käyttää:
https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/kolme-pistetta/
Mielestäni kolmea pistettä voi käyttää myös nettikeskusteluissa. Vai onko tämä todellakin niin vakavaa, tuleeko rangaistus jostain, jos vähänkään kirjoittaa kielioppisääntöjen vastaisesti?
Elämästä ja vanhenemisesta. Kun täytin 50, en mä oikeastaan edes ajatellut, että jään jonain päivänä eläkkeelle. Töitä paiskin ja olin vielä innostunut oppimaan kaikkea uutta. Kun vuosikymmen vaihtui (olin 58v), ekaa kertaa kävi mielessä, että mähän pääsen tällä vuosikymmenellä eläkkeelle. Alussa mietin, että oiskohan töissä ylimpään eläkeikään asti vai vaan tavoite-eläkeikään. Ei käynyt mielessäkään, että jäisin eläkkeelle jo heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen. 2023 aloin tehdä ensin hetken 4-päiväistä työviikkoa ja varsin pian sen jälkeen 3-päiväistä työviikkoa. Päivä päivältä työelämästä poistuminen on tuntunut mukavammalta ajatukselta ja niinpä aloinkin siirtää ja opettaa työtehtäviäni nuoremmille. Siihen alimpaan eläkeikäänkin on vielä vuosi, mutta olen saanut hommat pois käsistäni niin hyvin, että mä häivyn työelämästä jo nyt syksyllä. Mun elämä on siis muuttunut hyvinkin paljon siitä, kun olin 50v. Ja aina vain parempaan suuntaan. Sairaudet ja kolotukset on toki riesana, mutta mä sairastuin nivelreumaan jo 30 vuotta sitten ja alusta lähtien olen tiedostanut, että kyseessä on etenevä sairaus, johon ei ole parannuskeinoa. Mulla on siis ollut vuosikymmeniä aikaa hyväksyä tämä asia ja yksi syy siihen, että lähdenkin työelämästä jo nyt. Mulla on oloneuvospäiviini jo jonkin verran suunnitelmia. Lähinnä liittyy elintapohin. Olin eilen tosi iloinen, kun pystyin näillä nivelillä juoksemaan. Tosin mulla on 10 maitotölkin verran vähemmän kantamista kuin vuosi sitten ja normaalipainon saavuttaminen jo sekin on tehnyt elämästä mukavampaa.
Elämän samanlaisuuteen varmasti vaikuttaa paljon se, onko työelämässä vai ei ja jos on, pystyykö itse vaikuttamaan kovinkaan paljoa työaikoihinsa, työnsä sisältöön jne. Ja tietenkin sairaudet ja miten ne vaikuttaa toimintakykyyn. Jos ennen viiskymppisiä ei ollut kolotuksia ja sitten pian sen jälkeen ne alkaa, niin onhan se iso muutos eikä todellakaan parempaan suuntaan.
Kiitos, tässä tää menee. Onneks ILP viilentää huushollin siedettävälle tasolle, muuten ei tulis elämästä mitään. Aamuinen parin tunnin fillarilenkki tehtynä, niin on saanut ottaa loppupäivän rennosti. Safkaa oon tehnyt, saan siitä kivasti huomisen eväskipollisen töihin mukaan. Helteet onneks hellittää viikon kuluessa, niin elämä palaa uomiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka kritisoit kolmen pisteen käyttämistä. Luethan tuolta kielitoimiston ohjeet, missä tilanteissa sitä voi käyttää:
https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/kolme-pistetta/
Mielestäni kolmea pistettä voi käyttää myös nettikeskusteluissa. Vai onko tämä todellakin niin vakavaa, tuleeko rangaistus jostain, jos vähänkään kirjoittaa kielioppisääntöjen vastaisesti?
Tottakai voi käyttää, mutta ei jatkuvasti ja väärin.
Kiitos kysymästä, ei kovin hääviä just nyt. Huominen kolmikantakeskustelu jännittää ja pelottaa niin että maha on sekaisin. Ei oo oikein löytynyt yhteyttä esimieheen ja siihen mitä työnantajan omalta osaltaan pitäisi tehdä ettei burn out toistuisi neljättä kertaa. Onneksi luottamusedustaja tulee mukaan, niin on edes joku joka oletettavasti on mun puolella.
Lämpimät onnittelut!