Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21897)
Aamulla tein pellillisen röpörieskaa.
Kävin pyöräilemässä, poistulomatkalla pari km ennen kotia alkoi satamaan vettä oikein kunnolla. Kastuin, mutta lämmintä kesäsadetta tuo oli, ei haitannut.
Nyt vähän laiskottaa, tuskin mitään sen ihmeempää saan tänään aikaiseksi.
Mukavaa viikon jatkoa!
Paistan broileria, valkosipulia, hunajaa, sipulikastike. Pastaa. Salaattia.
Sataa :) luonto kiittää
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tein pellillisen röpörieskaa.
Kävin pyöräilemässä, poistulomatkalla pari km ennen kotia alkoi satamaan vettä oikein kunnolla. Kastuin, mutta lämmintä kesäsadetta tuo oli, ei haitannut.
Nyt vähän laiskottaa, tuskin mitään sen ihmeempää saan tänään aikaiseksi.
Mukavaa viikon jatkoa!
Hyvää päivänjatkoa
Doris - reissunainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin ekat mansikat ja kirsikat torilta. Kotimaiset mansikat ei ollu kaksisia, turhan kirpakoita.
Minua huvittaa nämä omat viestini. Koulussa ainekirjoitus oli aina kymppi jota ei uskoisi näistä pelkistetyistä töksähtelevistä kirjoituksista.
Hyvää päivänjatkoa kaikille💐
ps minä en ole Päivänjatko😁
Hei kukkakimppu vai mikä kuvasi lieneekään. Viestisi ovat aina mukavia, sovittelevia. Hauskojakin joskus. Meitä nimimerkillisiä on nimettömien helppo herjata. Nimettömät eri ketjuissa huutaa höpsöjä. Me nimimerkilliset oomme enemmän esillä ja siten sanojemme takana, nimettömien on helpompi huudella.
Että silleen
Jätetään ilkeät huomiotta, ketkä ei edes nimimerkillä esiinny
Että sä jaksat aina nillittää. Antaisit jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Samoilla linjoilla kuin Lammas ketjuun osallistumisen ja kuulumisten kertomisen suhteen. Päivänjatko ja muut, eiköhän tänne mahduta kaikki.
Kiitos tästä!
Tutisuttaa vähän ja olen nähnyt painajaisia. Tein loman alkuun satsin kotiviiniä, piti oikein jalostaa, mutta jäi tekemättä. Kuningasidea. Lipitin sitä päivittäin. Joinakin päivinä paljonkin. Loppui. Hyvin sain siivottua ja kaikkea. Menee pari päivää palautumisessa. Yritän kävellä metsässä nyt kun jalat kantavat. Suunnittelen että käyn uimassa. Ne kaikki känniviestit pitää selvitellä ja se stressaa. Onneksi lomaa on jäljellä, voi tehdä jotain järkevääkin.
Vierailija kirjoitti:
Tutisuttaa vähän ja olen nähnyt painajaisia. Tein loman alkuun satsin kotiviiniä, piti oikein jalostaa, mutta jäi tekemättä. Kuningasidea. Lipitin sitä päivittäin. Joinakin päivinä paljonkin. Loppui. Hyvin sain siivottua ja kaikkea. Menee pari päivää palautumisessa. Yritän kävellä metsässä nyt kun jalat kantavat. Suunnittelen että käyn uimassa. Ne kaikki känniviestit pitää selvitellä ja se stressaa. Onneksi lomaa on jäljellä, voi tehdä jotain järkevääkin.
Voeeeee. Nyt sun on hyvä antaa luonnon hoitaa sut parempaan kuntoon. Voit myös lukea runoja ja kuunnella ikiaikojen klassista musiikkia, esim. Bachin sävellyksiä.
Vierailija kirjoitti:
13 000 :)
Jaahas, Laskija on herännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jihuu! Tilasin 3 yötä Tallinnaan. Yhdeksi illaksi varattu nyt myös baletti Joutsenlampi, jota en ole aiemmin nähnyt. Fotografiskassa pitää käydä, samoin Popupissa, jossa multimediaesitys Da Vinci. Kylpylässä on ihana lillua; täällä on mm. höyrysauna ja lämmin marmorilevy. Hoidot katson vasta perillä.
Piristää, kun sain repäistyä tämän. Aikaisemmin kävin Tallinnassa monta kertaa vuodessa.
Olen käynyt Tallinnassa vuodesta 1993. Useita vuosia meni niin, että kävin monta kertaa vuodessa. Siis suosittelen niitä matkoja, siellä pääsee niin irti Suomesta ja kotiasioista. Loma kannattaa aloittaa pikkulomalla siellä. Olen viimeisen yli kymmenen vuotta aina majoittunut vanhankaupungin muurien sisällä. Se on niin parasta. Se on kuin olisi Ranskassa tai Italiassa tms.Toki olen yöpynyt vuosikymmenien aikana myös muulla Tallinnassa.
Mun eka Tallinnanmatka oli 1981 😆. Sitten lähdin poikieni kanssa 2001; oli vähän maisemat muuttuneet. Viime vuosina tosiaan kävin irrottautumassa siellä, kotona kaksi teinipoikaa joista ei paljon haittaa ollut, mutta ruuanlaitto etc kyllästytti. Kylpylöitä yleensä käyn läpi. Viimsi on myös kiva mutta tällä kertaa päätin pysähtyä rannan Spa & Conferenceen, josta lyhyet matkat oopperaan sekä Telliskiveen. Tilaan vielä ainakin intialaisen päänhieronnan kylpylän hoitolasta.
Mulla riittää aika ihan hyvin. Inhoan osteskelua ja kaupoissa kiertämistä enkä tarvitse mitään.
Nyt kesäkaudella viikonloppuisin joko Tuomiokirkossa tai Nigulistessa on klo 16 urkutuokio n 15 minuuuttia, joten sinne! Kylpylä on auki klo 22:een, joten hyvin ehtii. Ehkä Aleksandr Nevskiinkin ...
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen lampaan viestiin vastauksena, että laitoit itsellenikin hyvin tutun biisin. Kuuntelen itse aina välillä kaikkia "merilauluja". Tämä laittamasi yksi niistä. Sitten se johti taas siihen, että muistin toisen biisin. Tämä minusta aikamoinen, kun laulavat niin matalalta. Pahoittelut, kun tiedän ettei ole biisiketju tämä, mutta otin vapauden tylsään iltaan vedoten.
Ohoh. Edellinen lähti ilman mun riviä.
Kuuntelepas sellaista miekkosta kuin Geoff Castellucci. Laulaa mm. Pentatonixissa acapella-bassostemmaa, soittaa ja sovittaa myös. Ja opettaa laulamaan matalalta.
Upee!
Vierailija kirjoitti:
Ohoh. Edellinen lähti ilman mun riviä.
Kuuntelepas sellaista miekkosta kuin Geoff Castellucci. Laulaa mm. Pentatonixissa acapella-bassostemmaa, soittaa ja sovittaa myös. Ja opettaa laulamaan matalalta.
Upee!
Kuuntelen aika paljonkin Castelluccia :) Myös hänellä on lyhyt esitys tuosta Wellerman -biisistä.
Vierailija kirjoitti:
Doris - reissunainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin ekat mansikat ja kirsikat torilta. Kotimaiset mansikat ei ollu kaksisia, turhan kirpakoita.
Minua huvittaa nämä omat viestini. Koulussa ainekirjoitus oli aina kymppi jota ei uskoisi näistä pelkistetyistä töksähtelevistä kirjoituksista.
Hyvää päivänjatkoa kaikille💐
ps minä en ole Päivänjatko😁
Hei kukkakimppu vai mikä kuvasi lieneekään. Viestisi ovat aina mukavia, sovittelevia. Hauskojakin joskus. Meitä nimimerkillisiä on nimettömien helppo herjata. Nimettömät eri ketjuissa huutaa höpsöjä. Me nimimerkilliset oomme enemmän esillä ja siten sanojemme takana, nimettömien on helpompi huudella.
Että silleen
Jätetään ilkeät huomiotta, ketkä ei edes nimimerkillä esiinny
Että sä jaksat aina nillittää. Antaisit jo olla.
Nillittää??? Tottahan tuo on :)
Vierailija kirjoitti:
Nukuin 10 tuntia, mutta henkinen väsymys on vieläkin minulla, elämä täynnä ongelmia ja yksin niitten kanssa selviytymistä, voi kun minunkin elämä oisi noin kivaa, että lähtisin vaikkapa Tallinnassa käymään, mutta kenen kanssa?
Mistä käyttörahaa paljon?
No ..ttuuko tässä mitä nii.
Juuri, kun kirjoittaa tänne, että on ikäviä kokemuksia ihmisistä niin tietysti tulee heti lisää. Minusta on puhuttu niin paljon pahaa, että välillä tuntuu etten pääse ikinä tästä kaikesta eroon. Tiedän ehkä kuka on asioita levittänyt, mutta muuten en sitten enää tiedä sen enempää. Elämästäni saisi kirjan jo siinä mielessä jos miettisi kaikkea tapahtunutta. En minäkään nuorempana ajatellut ikävien juttejej leviävän niin paljon. Samalla kuka minua auttaisi. Ei minulla ole edes todisteita. Oikeasti tosi sairasta valhetta ja ilkeää juttua. Joskus mietin jotain apua tämän kaiken selvittämiseen, mutta ei minulla olisi rahaa maksaa sellaisesta ja mitä hyötyä siitä olisi. Samalla ei saa ajatella, että olisin heikko ihminen. En olisi tässä ja nyt jos sitä olisin ainakaan tässä kunnossa.
Joskus toivon, että paha saisi palkkansa. Toivon niin, että ihmiset oppisivat läksynsä eli eivät loukkaisi muita ja pilkkasi. Toisaalta tiedän, ettei se mene niin. Minäkään en ole tehnyt mitään pahaa kenellekään. Samalla tämäkin on niin tuttu asia minulle, että lähinnä totean, että taas kerran ja en jaksa edes yllättyä.
Sen vuoksi minun ihmisiin tutustumisen tulee olemaan vaikeaa. Minulle ihmiset tarkoittavat monesti ongelmia ja harmia niin, että osaan arvostaa yksinäisyyttä ni. Samalla en tarkoita, että esim ketjulaiset olisivat ikäviä yms, mutta muuten kukaanhan ei voi tietää kuka on ns hyvä ihminen ja kuka ei. Sen vuoksi ymmärrän yksinäisiä. Minäkin olisin tyhmä jos tavallaan luottaisin ihmisiin tällä taustalla. Samalla tietysti toivon, että minulla olisi eri kokemukset.
Tämä kaikki on yksi surua tuottava asia. Jos voisin muuttaa tämän kaiken ja se älä välitä kortti on jo käytetty. En minä enää oikein jaksakaan välittää. Samalla kesä on vaikeaa aikaa, kun ihmiset liikkuvat enemmän. Näin tämäkin ongelma korostuu niin ikävää kuin se on. Pahoittelen tätäkin viestiä ja yritän unohtaa jälleen yhden kokemuksen.
Mitäpä sanoisin sinulle, Pitkis, noista ikävistä kokemuksistasi. Kuulostaa tosi kurjalta ja tällaista on ihmisten elämä. Tuli mieleeni kahdeksas käsky: älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Se on se vetovoimanlaki, eli vedät puoleesi sitä, mitä ajattelet.
No ehkä olen tietyssä mielessä syrjäytynyt, mutta siihen sitten on syynä kokemukseni. Olin kai jo lukiossa tai yläkoulussa ollessa tietyssä mielessä syrjäytynyt, koska ei ollut ystäviä ja olin kiusattu. Näin eihän tämä nykyelämä eroa näistä ajoista muuten, kun sillä ettei tarvitse mennä kouluun mihin ei tahtoisi mennä ja päivittäin miettiä mitä nyt taas tulee eteen. Tämä kaikki on sitten omalla tavalla määrittänyt elämääni. Heijastuu siihen miten tutustun muihin ja siihen miten en halua oikein enää olla ihmisten kanssa.
Jotkut ikävät puheet (menneisyyteeni ja kiusaamiseen liittyen) ja kokemukset täällä asuessa sitten aiheuttavat sen, etten edes täällä haluaisi tutustua muihin. Kyllä minä eilenkin mietin, että toisaalta on ikävä asua täällä, kun tiedän etten halua osallistua täällä esim harrastuksiin. En niputa kaikkia ihmisiä, mutta monet ikäluokastani ovat mitä ovat. Jos ihmisiå mietin niin olisin saanut näillä kokemuksilla muuttaa täältä jo äkkiä koirani kanssa pois jos sitä olisin katsonut. Minä jäin monien syiden vuoksi. Ehkä koirani ja asumisjärjestelyidemme takia. Näin olen täällä vieläkin jo koirani elämän päättymisen jälkeen.
Onhan se myöskin hieman typerää istuttaa tänne mitään. Ehkä itseni takia istutan vähän, että saan toteuttaa jotain puutarhanhoito intoani. En kirjoita nyt tarkemmin tämän omistajuudesta. En minä silti ilmaiseksi asu kuitenkaan. Tiedän silti, etten saisi muualla asua esim luonnonpuolesta näin kauniissa paikassa ja jos asuisin niin hintalappu olisi paljon suurempi ja lähes mahdoton minulle. Näin arvostan asumista tässä.
Päihteitä en ole ikinä edes oikeastaan kokeillut. Ei mitään kokemuksia niistä ja hyvä niin. En myöskään pelaa mitään. Eniten varmaan huolettaa se, että toivoisin joskus saavani talouteni kuntoon ja tiettyä varmuutta siiten. Samoin olisi kiva tehdä työtä mistä pitäisi ja alana mielenkiintoista. Ihmisiin en osaa ottaa kantaa, kun mietin usein etten enää osaa tutustua ja uskalla luottaa. Olen tottunut pärjäämään omillani kaikin tavoin. Yksin kulkemaan eri hetkinä. Tämä hyvässä ja huonossa mielessä. Pahoittelen kun kirjoitan itsestäni ja kiitän silti kivoista viesteistä.