Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21897)
Nukuin 10 tuntia, mutta henkinen väsymys on vieläkin minulla, elämä täynnä ongelmia ja yksin niitten kanssa selviytymistä, voi kun minunkin elämä oisi noin kivaa, että lähtisin vaikkapa Tallinnassa käymään, mutta kenen kanssa?
Tuli somessa vastaan videoita suomalaisilta tanssilavoilta, ja heräsi äkillinen innostus alkaa muistella, miten niitä perinteisiä tansseja tanssittiinkaan ja mennä miehen kanssa käymään noilla lavoilla! Saattaisi olla ihan mukava yhteinen harrastus tuo tanssiminen, tosin mihin lapset laitettaisiin sillä aikaa...hoitajia kun ei meillä ole.
Tänään Ikealle ostamaan mökille uusia vieraspeittoja ja samalla voisi siellä syödä lounaan. Yksi kokkailu itselle vähemmän. Sitten siivoilua ja yleistä asioiden hoitamista ja tavaroiden pakkailua. Voisi laittaa pari mekkoa myyntiin faceen. Hiuksetkin pitäisi värjätä.
Mutta ensin aamukahvin keittoon.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin 10 tuntia, mutta henkinen väsymys on vieläkin minulla, elämä täynnä ongelmia ja yksin niitten kanssa selviytymistä, voi kun minunkin elämä oisi noin kivaa, että lähtisin vaikkapa Tallinnassa käymään, mutta kenen kanssa?
No yksin, niin hänkin menee! Sieltä voi löytyä kaveri tai ainakin puhekaveri. Ei sua kotoa tulla hakemaan. Hopi hopi lippuja varaamaan. Saat muuta miettimistä.
Päivän musiikkia: Suvisia suruja, Tauno Palon esitys
Maantien vartta mä vaellan ja kaunis on luomakunta, töllin töyräillä yrtit tuoksuu ja sataa kukkaislunta... 🌼
Täällä on kaunis aamu. Vielä vähän kukkaislunta sataa omenapuusta.
Herätty 6.30. Aamu alkoi nuohoojan käynnillä, tulivat suhteellisen hyvin aikataulussa. Loistavaa palvelua, pesivät liesituulettimen suodattimetkin. Jännä kun tulee sellainen epäsiisti fiilis, vaikka ei tarvitsisi, selität että just piti laittaa astianpesukoneeseen.
Yöllä satoi oikein kunnolla ja tapahtui sama kuin viime kesänä, eli perennapenkin liljojen kukat kärsivät. Harmi, jätin ne penkkiin entisen omistajan jäljiltä, kun ovat niin kauniita.
Yritän tässä kerätä energiaa pieneen yleissiivoukseen. Juhannuksena tulee vieraita, vaikka terassilla ollaankin, niin huonon sään sattuessa saisi olohuone olla raivattu.
Tilaan eteeni vain mukavia tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yksin, niin hänkin menee! Sieltä voi löytyä kaveri tai ainakin puhekaveri. Ei sua kotoa tulla hakemaan. Hopi hopi lippuja varaamaan. Saat muuta miettimistä.
Kyllä kait ton tietää, että ei kukaan tuu kotoa hakemaan, niin kulunut sanonta.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan eteeni vain mukavia tapahtumia.
Niin minäkin, mutta onkohan tilaukseni mennyt perille ollenkaan tai väärään paikkaan vai eikö ole löytänyt perille, katellaan ja odotellaan jos juhannuksena jo ois mullakin.
Päätettiin pysyä kotona juhannus. Kakkosasunnon tienoille luvassa koleaa ja epävakaista. Mukavampi olla täällä.
Mitenkään emme kyllä vietä juhannusta. Normielämää- näin lapsettomina emme yleensäkään ole poikenneet arjesta. Lapsille olisi tietysti pitänyt luoda muistoja ja elämyksiä.
Täällä sataa reippaasti. Onneksi ei tarvi lähteä minnekään. Ehkä katsomme tallennuksia telkkarista.
Minunkin näin täti-ihmisenä tekisi mieli antaa Pitkikselle neuvoja ja olenpa siihen muutaman kerran sortunutkin. Jokainen tietää itse oman elämänsä rajoituksineen.
Siispä toivotan hänelle ja muillekin vain valoisampaa tulevaisuutta💐
Vierailija kirjoitti:
Itselläni taitaa olla kans henkinen väsymys, koska kesällä on epänormaalia Itselleni nukkua sikeästi 9 tuntia. Tunnistan kyllä surumielisyyden ja syyn siihen.
"Äitini lainaa nyt minun vielä vanhempaa autoani, että pääsee töihin. Se alkoi viime perjantaina täristää isommissa nopeuksissa. En tiedä sitten mikä on syynä. Kuin jossain vatkaimessa istuisi. Ei vaan ole nyt mahdollista korjauttaa sitä ja tänäänkin sillä ajettiin, kun kaupassa käytiin. Ehkä renkaat tai renkaiden suuntaus tms rikki jotenkin. Vaarallista ajaa, mutta mitä sille voi. Täytyy nyt yrittää pärjätä sen kanssa muutamia viikkoja eteenpäin. Harmittaa tämä kaikki."
Kirjoitit jossain ettei sinulla ole ajokorttia? Jos rahat tiukilla, niin auton pitäminen vihoviimeinen kuluerä. Äitisikö kustantaa molempien autojen vakuutukset ja liikenneverot?
Muutenkin tullut kirjoituksistasi olo, ettei kuntasi tee tilanteellesi oikein mitään. Yleensä kaikki pitkään työttöminä roikkuneet nakitetaan ainakin kuntouttavaan työtoimintaan. Ainakin meillä päin usutettiin ties mistä korvesta ihmiset kuntoutukseen. Vai pelkällä toimeentulotuellako maksat kaiken ym. kalliit avoimen kurssit.
Hello, is it me you're looking for soi radiossa. Sadepäivä. Ehkä imuroin, kudon, luen...
Teittekö (nuorena) juhannustaikoja, ketokukkia tyynyn alle tms
Doris - reissunainen kirjoitti:
Hello, is it me you're looking for soi radiossa. Sadepäivä. Ehkä imuroin, kudon, luen...
Teittekö (nuorena) juhannustaikoja, ketokukkia tyynyn alle tms
Taidan olla ikinuori, kun teen vieläkin juhannustaikoja. Vaikka mieskin on jo puoli vuosisataa sitten löytynyt ilman taikoja. N68
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kait ton tietää, että ei kukaan tuu kotoa hakemaan, niin kulunut sanonta.
Ja kyllä kaikki tietää, että itse on seuraa etsittävä, eikä vain kadehtittava muita ikuisesti valittaen.
"Kirjoitit jossain ettei sinulla ole ajokorttia? Jos rahat tiukilla, niin auton pitäminen vihoviimeinen kuluerä. Äitisikö kustantaa molempien autojen vakuutukset ja liikenneverot?
Muutenkin tullut kirjoituksistasi olo, ettei kuntasi tee tilanteellesi oikein mitään. Yleensä kaikki pitkään työttöminä roikkuneet nakitetaan ainakin kuntouttavaan työtoimintaan. Ainakin meillä päin usutettiin ties mistä korvesta ihmiset kuntoutukseen. Vai pelkällä toimeentulotuellako maksat kaiken ym. kalliit avoimen kurssit."
Minusta kyselit vähän liian henkilökohtaisia asioita jo minulta. Ei kai se ole ketjun tarkoitus, vaikka tänne paljon kirjoitankin. Olen jo kerran tänne kirjoittanut, etten saa toimeentulotukea ja olen jo kerran sanonut että välillä olen ollut jossain. En kirjoita tänne koko elämääni kuitenkaan. Samalla ei kai sillä ole väliä mistä esim opiskeluni maksan, kun kerran saan ne maksettua kuitenkin. Autoihin liittyen minulla ei ole ollut ajokorttia, mutta nykyisin on, kun elämä täällä on helpompaa sen myötä. Enkä minä oikein pääsisi minnekään muuten. Jos oikeasti haluat tietää kuka automme omistaa niin vastaus on, että isä omistaa molempien autot. Ovat ns lainassa meillä, kun hänelle riittää yksi auto. Äitini maksaa omansa ja minä yritän maksaa omaani. Välillä isäni auttaa vakuutuksissa yms jos autoon tulee muuta vikaa paljon.
Noloa jo tätä kaikkea kirjoittaa, kun elämäni ei tietyssä mielessä mene kuin jollakin muulla, mutta en koe itseäni toisaalta miksikään ongelmaksi, jonka kunta voisi vaan pistää jonnekin mihin tykkää jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Pahoittelut tästäkin viestistä, mutta älkää liikaa kyselkö elämästäni. En minäkään kysy oletteko itse töissä tai millä maksatte mitäkin tai mitä tukia mahdollisesti voitte saada. Tai oletteko olleet työtoiminnassa. Jokainen kuten minä mietin jo muutenkin näitä asioita aina välillä ja näin en viitsi niistä tänne usein kirjoittaa.
Pitkis,
Ethän kirjoita mitään, mitä et halua. Ei myöskään kysymyksiin tarvitse vastailla...
Kirjoitat tosi sujuvasti, mietin tässä, oletko harkinnut lisätienestiä kirjoittamisesta? Meillä pieneen paikallislehteen haettiin just osa-aikaista kirjoittajaa, ei tarvinnut olla toimittajan koulutusta. Hyvä kielioppi ja sujuva teksti oli vaatimus. Siitä muistin sinut :)
Edelliseen isäni siis asuu melkein ilmaiseksi äitini lapsuudenkodissa. Maksaa lähinnä vaan sähkön ja veden siellä sekä vakuutuksen. Näin hän puolestaan sitten auttaa meitä autokuluissa ja näin tavallaan korvaa asumistaan. Toisaalta usein menee siihen, että jos ajattelee mitä tuostakin saisi vuokraa ( ainakin 500-600 sataa) niin jäädä itse miinukselle, vaikka isäni korvaisi jotain kuluja. Toisaalta ulkopuoliselle vuokraaminen ei ajatuksena ole kiva (ei vaikka kaksi ns tuttua kysyi aikoja sitten vuokralle sitä) ja myyntiin ei nyt vielä aleta. Sitten joskus myydään jos kaupaksi menee. Tämä riittäköön nyt tähän aiheeseen.
Pitkis sentään opiskelee, paljon on syrjäytyneitä nuoria jotka eivät tee mitään järkevää. Pelaavat, käyttävät päihteitä, osa ajautuu rikoksiin.
Se vähän hämmentää, että suunnittelet muuttoa, mutta samalla käytät omia vähiä rahojasi istutuksiin, vaikka et omista asuntoasi. No, ehkä se on joku sukulaisesi talo tai mökki, eipä se muille kuulu. Fiksuna ihmisenä tiedät kyllä mitä teet.
Toivon kovasti, että löydät oman alasi, pääsisit töihin ja löytyisit merkityksellisiä ihmisiä elämääsi. Uskonkin, että niin käy
Vettä sataa.kävin kirppiksellä,löysin legoja tytön tytölle.Kohta savustan lohta.
Edelliseen lampaan viestiin vastauksena, että laitoit itsellenikin hyvin tutun biisin. Kuuntelen itse aina välillä kaikkia "merilauluja". Tämä laittamasi yksi niistä. Sitten se johti taas siihen, että muistin toisen biisin. Tämä minusta aikamoinen, kun laulavat niin matalalta. Pahoittelut, kun tiedän ettei ole biisiketju tämä, mutta otin vapauden tylsään iltaan vedoten.