Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21905)
Aikuinen oikeuskelpoinen ihminen tekee omat päätöksensä. Halu ottaa tai olla ottamatta apua tai neuvoja vastaan. Silti olisi aina ihanne, että lähipiirissä olisi se joka yrittäisi lempeästi neuvoa pois mielen pohjamudista. Ilman minkäänlaista kiintopistettä elämä ei kehity eteenpäin.
Kotipäivä, vähän siivoilin, huomenna pesen jääkaapin ja lähden kauppaan. Mukavaa eläkeläisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Se on se vetovoimanlaki, eli vedät puoleesi sitä, mitä ajattelet.
No en ole kyllä ajatellut tätä asiaa tällä viikolla paljonkaan. Yleensä yritän vaan unohtaa kaiken. Se on ollut keinoni. Sitten joku taas ikävästi päättää muistuttaa kaikesta tästä. Samalla niinkuin joku kirjoitti niin en ole mitään pahaa muille tehnyt. Kerran pari nuorena puolustin itseäni ja ehkä se toi joillekin lisää intoa kaikkeen pahaan liittyen.
Ihan sama vaikka kuolen tähän paikkaan, kukaan ei minua kaipaa, mitään syytä enää huomenna nousta ylös.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka kuolen tähän paikkaan, kukaan ei minua kaipaa, mitään syytä enää huomenna nousta ylös.
Mulla oli viime yönä sellainen olo, että kuolen. Mietin kolmen aikaan, että täytyy mennä suihkuun ja tilata taksi yöpäivystykseen. Kävin kusella, juomassa vettä ja rauhoittelin itseäni. Lopulta menin takaisin sänkyyn ja alkoi väsyttämään. En siis lähtenyt päivystykseen.
Kyllä tuo öinen olotila säikytti. En ole vielä vanha, eläkeikään on vielä aikaa. Mietitytti kuitenkin tuo olo, että jos se olisikin ollut kohtaloni. En ole vielä valmis.
Epäilen, että minulla oli migreeni, joka tuntui kyljessä. Siis vatsamigreeni. Toivottavasti.
Kävin kampaajalla ja minulle tehtiin permanentti elämäni ensimmäistä kertaa. Vähän hirvittää, kuinka kihara tästä tulikaan ja tuntuu päässä tosi laitetulta, kuin olisi juhlakampaus.
Outo tunne. Huomenna meinasin käydä suihkussa ja odotan miltä ihmeeltä tämä pää sitten näyttää...
Otin permanentin, koska pidän omien hiusteni väristä, mutta en siitä että ne ovat ohuet ja pitkin päätä menevät.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kampaajalla ja minulle tehtiin permanentti elämäni ensimmäistä kertaa. Vähän hirvittää, kuinka kihara tästä tulikaan ja tuntuu päässä tosi laitetulta, kuin olisi juhlakampaus.
Outo tunne. Huomenna meinasin käydä suihkussa ja odotan miltä ihmeeltä tämä pää sitten näyttää...
Otin permanentin, koska pidän omien hiusteni väristä, mutta en siitä että ne ovat ohuet ja pitkin päätä menevät.
Ei kai kannata heti pestä, kiharat kiinnittyy paremmin. Näin ainakin aiemmin oli...
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä, onni myötä
Hyvää yön jatkoa
Yövieraita mummolassa. Kyllä taas kaipaa omaa rauhallista aikaa, vaikka nämä melskaajat rakkaita ovatkin. Kumpa nukkuisivat pitkään nyt, kun ilta venähti puoleen yöhön. Sitten puuronkeittoon ja leikkimään. Elämä on rikasta.
Vierailija kirjoitti:
Yövieraita mummolassa. Kyllä taas kaipaa omaa rauhallista aikaa, vaikka nämä melskaajat rakkaita ovatkin. Kumpa nukkuisivat pitkään nyt, kun ilta venähti puoleen yöhön. Sitten puuronkeittoon ja leikkimään. Elämä on rikasta.
Sama tunne mulla myös kun on pikkuvieraita mummolassa.Kun takavalot häipyy näkyvistä niin ikävä jää.
Aamukahvilla. Piakkoin lähden kaupoille, nappaan isolta kirkolta lomailemaan tulleen ystäväni mukaan, voi sitä kälätystä ja naurua, mitkä auton täyttää. Valttia, tummanharmaa. Saunaoluet. Tomaattia, kurkkua. Ehkä viiniä. Jotain herkkuja juhannukseksi. Ehkä poiketaan kotimatkalla kuppilan terassille, sateen sattuessa sisätiloihin...
Mukavaa Juhannuksen aikaa kaikille
Muistan elämäni ensimmäisen ja ainoan permanentin. Minulla on luonnonkiharat hiukset. Tuloksena oli vahva afro. Monet itkut itkin sen kanssa! No opinpa olemaan tyytyväinen omaan tukkaani kun permis oli kasvanut pois.
Pitkis, sinä varmaan hyötyisit terapiasta. Voisit käsitellä traumojasi.
Tai lainaat itseapukirjallisuutta, terapia ehkä aika kallista.
Täällä sataa jo toista päivää. Ei tarvitse ulkona kukkia kastella.
Autolla kohta kauppaan ruokaostoksille.
Juhannusta kaikille💐
Kävin torilla,ostin mansikoita pienen rasian.Oli aika vetisen makuisia.Hyvää Jussia kaikille.
Mitähän murrekiistaa joku tarkoittaa?
Minä ainakin kommentoin silloin kun useita karjalan murteella kirjoitettuja kommentteja oli. Laitoin mielipiteeni että tässä ketjussa en jaksaisi lukea niitä kun on oma Murteela- ketju olemassa. Itsekin olen sinne joskus omalla murteellani kirjoittanut.
No se siitä! 💐
Edelleenkin huonoa, kiitos.
Vähän tuntuu siltä, että voisin juhannuksena nukkua monta päivää ja yötä. Jos jaksan, niin voisin lukea Viisikon seikkailuboksin kirjoja: Viisikko aarresaarella, Viisikon uudet seikkailut, Viisikko karkuteillä, Viisikko ja salakuljettajat, Viisikko kesälomalla, Viisikko pelastaa salaisuuden ja Viisikko ja aavejuna.
Ilta-sanomat luvin.Suurperheen isä halusi huoralta erikoispalvelua. Mitä mieltä olette. mitä kotona ei saanut.makso extraa.lasten nimet oli tatuoitu ihoon.mitä mieltä olette.Jos mun kohdalla,jätkä lähtis mutta se onkin salattu asia.Oksettaa.
Töiden saaminen tuntuu olevan nyt todella hankalaa! Aiemmin olen saanut helposti töitä ja joka kerta kun olen päässyt haastatteluun, on paikka irronnut. Nyt en pääse edes lyhyiden työpätkien haastatteluihin, vaikka olen kokenut ja hyvä työssäni ja suosittelijoita löytyy. Huokaus.
Olen niin pahoillani puolestasi. Vaikea kuvitella, että olet koskaan tehnyt kenellekään mitään pahaa, etkä todellakaan ole ansainnut mitään tuosta, mitä olet muiden taholta kokenut. Toivottavasti tiedät sen.
Vielä joskus voit katsellasi elämääsi taaksepäin ja huomata, että kaikesta tuosta kamalasta huolimatta sinulle kävi hyvin ja elät onnellista elämää.