Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
11901/24139 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kevät on tullut kaupunkiin...

Vierailija
11902/24139 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut taas hyvä päivä. Kävelyllä olin päivällä ja illalla taas pyöräily ja niinkuin kirjoitin niin selän asento paljon parempi kuin ennen. Jotain pyöräily on saanut aikaan. Ihmettelinkin tätä. Äiti kanssa tehtiin vielä pieni kävely ja hän voi tänäänkin hyvin. Odotellaan tutkimuksia vielä josko toukokuussa pääsisi ja se menisi työterveyden piikkiin. Yksityisellä joutuisi itse maksamaan, vaikka sinne pääsisi heti.

Äitini onkin miettinyt, että ei olisi mitenkään pystynyt näitä tutkimuksia ja lääkärikäyntejä itse maksamaan. Eli sitten, kun jää eläkkeelle niin tulee vaikeuksia näissä jutuissa. Näin pitää olla kiitollinen toisaalta, että äitini on vielä töissä ja oikeutettu työterveyspalveluihin. Minä olen työtön ja en pysty maksamaan oikeastaan mitään. Hyvä, kun hampaani saan kuntoon viimein. Joskus selän kanssa ongelmia ja lääkäri kehotti magneettiin. Laittoi lähetteen ja minä mietin, etten voi mennä. Onneksi tilanne parani.

Taimia kastelin ja koristeomenapuu voi hyvin. Ruusuista kaikki  viisi selvisivät talvesta. Syreeneistä toinen vaaleanpunainen selvisi ja lila taas ei. Tuoksuvatukat istutin niin myöhään, etteivät ne varmaan selvinneet. Ei mitään silmuja niissä.

Eilen tilasin äidilleni paria nivelille tarkoitettua ravintolisää. En tiedä onko mitään apua, mutta kai kannattaa kokeilla. Samalla kasvovoiteet minulle ja äidilleni ja aurinkovoidetta. Vähän liikaa, mutta Sinun apteekki (verkossa) on edullinen. Lähes 100 euroa säästöä ja alennusta.

Yritän keskittyä opiskeluun ja esseeseen. Pakko saada se valmiiksi. Mukava päivä kuitenkin ja lähes kesäinen sää. Olen kaivannut tälläisiä. Euroviisubiisit kävin kuitenkin läpi ja Italian Lucio ihan kiva minusta. Yllätys ei varmaan, että tuollaisesta pidän musiikillisesti. Se varmaan ainoa mistä oikeasti pidin biiseissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11903/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille ja leppoisaa lauantaita

Oon ollut jo tunnin hereillä, radiossa soi Onnen sävel. Lähden aamukahvin jälkeen isolle kirkolle, matkalla luen lehdet kyläkuppilassa, jospa sattuisi ystäviäkin paikalle...

Ystäväni, muistathan Karjalan? Olkoon päivän biisi

Kaksi narsissia kukoistaa penkissä

N64

Vierailija
11904/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämuisto,

Minulla on ranteessani kesakko, joka tuli kesällä 2022. Sen teki leppäkerttu. Muistaakseni pelastin sen sadevesitynnyristä. Leppäkerttu kuivatteli itseään kämmenselällä ja kuljeksi ympäri kättäni. Seurasin sen touhuja ja huomasin sen järsivän ihoani. Siis puri. Eihän se nyt sattunut, mutta nipisteli kuitenkin. Huvitti lähinnä. Oli pakko lopulta  pistää tuo pureksija omenapuun oksalle. Kohta josta se järsi, tuli siihen rupi. Ja lopuksi tuo 'arpi'.

Tarkennan, että laskin tuon leppäkertun jatkamaan matkaansa oksalle kävelemään ja ruokaa etsimään. EN siis pistänyt kuoliaaksi.

Leppäkerttuja saisi minun puolestani olla enemmänkin. Ovat vähentyneet mielestäni. Leppäkertun toukkakin on tehokas kirvan torjunnassa. Olen joskus nähnyt, kun leppäkerttu kuoriutuu kotelosta. Siitäkin taitaa olla kuva.

Vierailija
11905/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, aamukahvi juotu ja suihkussa kävin, odottelen kaveria kylään, teen permanentin hänelle. Poika nukkuu.

Vierailija
11906/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, aamukahvi juotu ja suihkussa kävin, odottelen kaveria kylään, teen permanentin hänelle. Poika nukkuu.

Oi, tulee muistoja mieleen: tein äitille kymmeniä permanenttejä. Aiemmin aineet haisi jotenkin 'mädälle kananmunalle', sittemmin paranivat. Tein vielä täteille, siskolle ja työkaverillekin joskus... leikkasin myös monesti isäni ja muidenkin hiuksia. Minusta piti alunperin tulla parturi, tulikin

Puutarhuri

Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin kahteen asti yöllä ja sain nukuttua yhdeksään. Joten nyt on oletettavaa, että jaksan katsoa Euroviisut. Kohta ajattelin lähteä paikalliseen kevättapahtumaan. Siellä on kirpputoria, kaikenlaista myyntikojua ja jotain ohjelmaakin. Täytyy ottaa vähän käteistä mukaan varmuuden vuoksi. Aamulla kun kävin ruokkimassa siskoni kilpikonnat, toinen ei ollut lainkaan syönyt ruokaansa. Joten sanoin sille, että lautanen on syötävä tyhjäksi, koska biafralaisilla kilpikonnilla ei ole ruokaa. Talvella oli sama tilanne ja kun tuon sanoin sille konnalle, seuraavana aamuna lautanen olikin tyhjä. 

Ystävästäni ja hänen lapsistaan ei ole kuulunut tänään mitään, mikä on hyvä merkki. Kaikki on siis kunnossa. Tai niin kunnossa kuin näissä olosuhteissa nyt voi olla, mutta mitään takapakkia ei siis ole tullut. Toivottavasti ei tulekaan. 

Aurinkoista ja leppoisaa lauantaita kaikille!

Vierailija
11908/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permanentti tehty, tuli hyvät kiharat, poikakin herännyt, söimme makaronilaatikkoa, minä join kahvit päälle.

Vierailija
11909/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen mökillä kirjaa nimeltä Vihreä noita ja haaveilen jonkinlaisesta metsäpuutarhasta. Eilen iltalenkillä koirien kanssa keräsimme maljakkoon vadelman pitkiä, köynnöstäviä mutta inhan piikikkäitä oksia sekä pajun oksia, joihin oli puhjennut kauniita vihreitä lehtiä. Pihlajan lehdet olivat jo niin isoja etten saanut niitä ihania mantelinmakuisia silmuja maistella. Kuusen pieniä kerkkiä oli sentään ja niitä kerättiin syötäväksi.

Ihanaa täällä mökillä koirien kannalta on se  kun saavat juosta lenkeillä vapaana ilman hihnaa. Ottavatkin siitä kaiken irti. Spurttailevat ja kisailevat kuin pennut, vaikka ovat koiran iässä jo tukevasti keski-ikäisiä. Punkin pirulaisia vain tarttuu niihin lääkityksestä huolimatta. Pitää tehdä laventelisuihke ensi kerraksi, luin että se saattaa ehkäistä punkkeja. 

Vähän pihahommia olisi vielä tälle päivää ja sen päätteeksi sauna. Jäi päiväruualta hyvää salaattia niin iltapalaksi voisi paistaa takassa makkaraa sen kaveriksi. Nyt päiväunille niin jaksaa illalla valvoa euroviisut. Vih Domme, niin kuin Ikean oivaltavassa mainoksessa kirjoitettiin.

Vierailija
11910/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Permanentti tehty, tuli hyvät kiharat, poikakin herännyt, söimme makaronilaatikkoa, minä join kahvit päälle.

Onko 1970-luvulta?

Vierailija
11911/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ahkerat maanviljelijät! Ajettiin viisi tuntia läpi Suomen ja joka puolella oli pelloilla traktorimiehet ja -naiset ahkerana. Nyt ei viikonloppuvapaita ole heillä tiedossa. Kiitos puhtaasta ruuasta. 

Vierailija
11912/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Upea" eläinkohtaaminen taas kerran: liiskaantunut jänis.

Kahvittelut meni hyvin, mutta ei täydellisesti. 

Puffetissa taas kävin ja kävin katsomassa elokuvissa The Legend of Ochi:n. Elokuvan jälkeen yhtien kanssa tuli vaihdettua sanomisia elokuvasta. 

Aika mukava päivä. The Tree of Life leffa tarttui matkaani eräästä paikasta melkein ilmaiseksi.

Tyylikkäästi/upeasti pukeutuneita näkyi tänään paljon liikenteessä. Jokin tapahtuma kai läsnä.

Jänis parka. Siltä jäi poikasia.

Vierailija
11913/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Valvoin kahteen asti yöllä ja sain nukuttua yhdeksään. Joten nyt on oletettavaa, että jaksan katsoa Euroviisut. Kohta ajattelin lähteä paikalliseen kevättapahtumaan. Siellä on kirpputoria, kaikenlaista myyntikojua ja jotain ohjelmaakin. Täytyy ottaa vähän käteistä mukaan varmuuden vuoksi. Aamulla kun kävin ruokkimassa siskoni kilpikonnat, toinen ei ollut lainkaan syönyt ruokaansa. Joten sanoin sille, että lautanen on syötävä tyhjäksi, koska biafralaisilla kilpikonnilla ei ole ruokaa. Talvella oli sama tilanne ja kun tuon sanoin sille konnalle, seuraavana aamuna lautanen olikin tyhjä. 

Ystävästäni ja hänen lapsistaan ei ole kuulunut tänään mitään, mikä on hyvä merkki. Kaikki on siis kunnossa. Tai niin kunnossa kuin näissä olosuhteissa nyt voi olla, mutta mitään takapakkia ei siis ole tullut. Toivottavasti ei tulekaan. 

Aurinkoista ja leppoisaa lauantaita kaikille!

Jos kilpikonna ei syö, niin se ei ole kranttu vaan ruuassa on vikaa. Toivottavasti toinen pikkuinen ei sairastunut.

Ruoka ei ollut tuoretta tai siinä oli liikaa kasvinsuojelumyrkkyjä 🌿🐢🍀🐢💚

Vierailija
11914/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt olo, ei kiinnosta mikään ei edes kaljan juonti, no jos illemmalla maittais.

Vierailija
11915/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukous eläinten puolesta, Albert Schweitzerin. Alkaa sanoilla Kuule nöyrä rukouksemme, oi Jumala, ystäviemme eläinten puolesta 😔

Vierailija
11916/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin kuolleen eläimen tien laidassa autoillessani ohi. Kovin tuuhea harmaanruskea turkki, en tunnistanut eläintä. Yöllä kuului avoimesta ikkunasta joidenkin isojen lintujen kirkunaa, hanhia tai joutsenia ehkä.  Luontokatsaukseen vielä: kevätvuohenjuuret isolla nupulla. Rentukoita paljon ojan varrella.

Lammas

Hyviä uutisia ystävästäsi, onko jopa mahdollista, että toipuu täysin?

N64

Vierailija
11917/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä odottelen että aika kuluu ja illalla sit, Na Ja, viisut  En ole vielä päättänyt mistä televisiosta katson. Minulla on niitä neljä ja asun yksin!

Vierailija
11918/24139 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo syömään euroviisujen kisakatsomosuklaatia 😋 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11912: Ruuassa ei ole mitään vikaa eikä konnakaan ole todennköisesti sairas. Jos sitten tulisi useampi päivä, kun ei syö mitään, sitten voisi huolestua. Tämä konna on sellainen, että joskus se syö enemmän ja joskus vähemmnän. Vaikka ihan samasta salaattikerästä, kurkusta ja omenasta tai banaanista laitettu lautaselle. Tälle konnalle on myös kaveriaan huomattavasti enemmän merkitystä vuodenajoilla. Talvella syö vähemmän kuin kaverinsa, mutta kesällä sitten taas saman verran. En tiedä miksi. Molemmat ovat kuitenkin kreikanmaakilpikonnia. 

Näytä aiemmat lainaukset

N64: on mahdollista, että toipuu täysin entiselleen. Itseasiassa jopa todennäköistä. 

Ketju on lukittu.