Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22087)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin jo syömään euroviisujen kisakatsomosuklaatia 😋 

Mä en jaksanut odottaa iltaan asti, että olisin grillannut makkaraa. Grillasin ja söin siis  jo :D Illalla sitten viisukatsomoon muuta. Pistin just skumppapullon jääkaappin viilentymään. Siltä varalta, että KAJ, Erika tai Viron Tommy ovittaa. Miksi Viro? No onhan yksi senkin biisin tekijöistä suomalainen.

Vierailija
11922/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ja lämmin päivä tänään.  Grillasimme aamupäivällä makkaraa, "söimme ulkona" ja kuuntelimme lintujen liverrystä.  Seurasimme miten linnut valloittavat mieheni tekemät uudet linnunpöntöt.  Useampaan näkyy olevan kiinnostusta. Valtava hanhiparvi lensi ylitsemme.

Mieheni laittoi pihasaunan lämmite, kohta saunotaan ekan kerran tänä keväänä siellä.

Pesin aamulla lakanat, ehtivät hyvin kuivua päivän aikana.  Minua puhtaat lakanat ja sänky kutsuu jo ennen euroviisuja.

Mukavaa viisuiltaa teille, jotka katsotte kilpailun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11923/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksanut odottaa iltaan asti, että olisin grillannut makkaraa. Grillasin ja söin siis  jo :D Illalla sitten viisukatsomoon muuta. Pistin just skumppapullon jääkaappin viilentymään. Siltä varalta, että KAJ, Erika tai Viron Tommy ovittaa. Miksi Viro? No onhan yksi senkin biisin tekijöistä suomalainen.

Meinaatko jaksaa katsoa koko lähetyksen? Mä tod.näk. nukahdan kesken

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko jaksaa katsoa koko lähetyksen? Mä tod.näk. nukahdan kesken

Meinaan. Sit' varten pakotin itseni eilen illalla valvomaan påitkään, jotta pystyin nukkumaan myös tänä aamuna pidempään. Ja jos en muuten jaksa, keitän illalla kupillisen espressoa. 

Vierailija
11925/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkavinkkejä ja kohteita kysyisin. Ihan siis Suomessa ja äitini ja minä reissuun lähtisimme. Kriteereitä vaan niin pitkä lista, etten tiedä kehtaanko sitä laittaa. Ja myöhässäkin ehkä majoitusten suhteen jo olemme, mutta kun äitini loma tiedossa vasta nyt. 

Alueista koko länsirannikkoseutu pois. Aina ylhäältä alas. Turussa käyty jo monia kertoja joten sekin pois. Uusimaa pois, kun Helsingissä jo käyty  ja matka pitkä sinnekin. Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa pois. Tuttua seutua. Pirkanmaa myös tuttua seutua ja Tampereella käyty. Lappi pois, koska pitkä matka.Muuten Savonlinna pois, koska siellä käyty. Kolin seutu pois myös. Muut alueet kävisivät. Voi olla kaupunki tai pienempi paikkakunta.

Luontokohteet ja kansallispuistot käyvät, mutta ei Kolin korkeuseroja. Muuten plussaa olisi jos tälläinen löytyisi läheltä kohdetta. Toisaalta voi olla kaupunkikin. Majoitus mieluusti mökki/mökkikylä tms. Hotelli toki  myös käy. Ehkä tämän osaisi valita jos tietäisi edes suunnan mihin menisimme. 

Mitään tapahtumia emme kaipaa ja tuskin aikataulut sopisivat. Käyntikohteista museot ja  ns vanhat kohteet kiinnostavat. Kirppikset myös ja näitä saisi löytyä ja kahviloita. Lähinnä olisi kiva kuitenkin, että paikkakunnalla olisi jotain tälläisiä missä käydä. Budjetti ostoille silti pieni. Ruoan teemme yleensä itse jos vaan majoitus sen mahdollistaa. Jos joku saa idean niin kiitos.

Vierailija
11926/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkavinkkejä ja kohteita kysyisin. Ihan siis Suomessa ja äitini ja minä reissuun lähtisimme. Kriteereitä vaan niin pitkä lista, etten tiedä kehtaanko sitä laittaa. Ja myöhässäkin ehkä majoitusten suhteen jo olemme, mutta kun äitini loma tiedossa vasta nyt. 

Alueista koko länsirannikkoseutu pois. Aina ylhäältä alas. Turussa käyty jo monia kertoja joten sekin pois. Uusimaa pois, kun Helsingissä jo käyty  ja matka pitkä sinnekin. Pohjanmaa ja Etelä-Pohjanmaa pois. Tuttua seutua. Pirkanmaa myös tuttua seutua ja Tampereella käyty. Lappi pois, koska pitkä matka.Muuten Savonlinna pois, koska siellä käyty. Kolin seutu pois myös. Muut alueet kävisivät. Voi olla kaupunki tai pienempi paikkakunta.

Luontokohteet ja kansallispuistot käyvät, mutta ei Kolin korkeuseroja. Muuten plussaa olisi jos tälläinen löytyisi läheltä kohdetta. Toisaalta voi olla kaupunkikin. Majoitus mieluusti mökki/mökkikylä tms. Hotelli toki  myös

Ahvenanmaa?

Vierailija
11927/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, eläinsuojelukeskus Tuulispää Somerolla. Sinne on vierailupäivät heinäkuussa. Itse haluaisin siellä joskus käydä. 

Tunteeko joku teistä Tuulispään paremmin?

Vierailija
11928/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen maatalousmuseo Sarka Loimaa

Tätä on kovasti kehuttu, en ole vielä itse käynyt. Tässä vinkki sulle Pitkis

Upea, viihtyisä maalaishotelli Orilammen maja, Vuohijärvi. Laivaristeily kauniissa järvi-/vuorimaisemissa. Ihana Ratavartijan mökki tai erilaisia huoneita.

Itäraja Lappeenrannassa, Kiteellä, Kesälahdella, Ilomantsissa on tosi kaunista, voi päästä historialliseen kyläkauppaan tai kauppa-autoon. Ilomantsissa ainakin on luonnonpuistoja.

N64

Ahvenanmaa on tosi kaunis, postilaivalla saarelta toiselle

Vierailija
11929/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaa minullakin tuli mieleen, nähtävyyksiä riittää ja luontoa. Raaseporin seutu ja varsinkin Fiskars.

Vierailija
11930/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontokohteet ja kansallispuistot käyvät, mutta ei Kolin korkeuseroja. Muuten plussaa olisi jos tälläinen löytyisi läheltä kohdetta. Toisaalta voi olla kaupunkikin. Majoitus mieluusti mökki/mökkikylä tms. Hotelli toki  myös

Hienoa kun matkustat äitisi kanssa yhdessä. Sitten kun äitiäsi ei ole on kivoja yhteisiä muistoja. Meidän aikuisen lapsen kanssa se olis vaan riielyä, museoihin ei tulisi eikä kai mihinkään mihin haluan. Hyväksi vaan käyttävät ja häipyvät.

Vierailija
11931/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloitin syömään euroviisujen kisakatsomosipsejä. Mulla on kolme suklaalevyä ja kaks sipsipussia. Juomaksi simapullo. Saas nähdä miten mun käy 😉 Nyt sais jo bileet alkaa 🎶 

Jännittävää ja viihdyttävää euroviisuiltaa!

Vierailija
11932/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aloitin syömään euroviisujen kisakatsomosipsejä. Mulla on kolme suklaalevyä ja kaks sipsipussia. Juomaksi simapullo. Saas nähdä miten mun käy 😉 Nyt sais jo bileet alkaa 🎶 

Jännittävää ja viihdyttävää euroviisuiltaa!

Kiitos samoin!

Mä avasin karkkipussin jo päivällä. Se oli Mökkimix ja sieltä löytyi muunmuassa vihdan mallinen karkki, sopii siis viisuteemaan. Ja eilen huomasin saunassa, että mulla on Palmoliven 'Sauna' limited edition pesuneste.

Nyt pilkoin paprikan ja porkkanan tikuiksi. Aijon dipata niitä maissilastujen kanssa. Teen thousand island tyyppisen dipin.

Vierailija
11933/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta keitän euroviisu kahvit ja teen lämppärin. 

Vierailija
11934/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta Euroviisut pätkän vertaa. Aamulla täytyy kyllä katsastaa uutisista ettei vaan Erika voittanut.

Vierailija
11935/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään todella lämmin päivä. Pyykkejä pesin ja olivat jo muutamassa tunnissa kuivia. Mietin menenkö huomenna kauppaan, kun tulee jo 10 päivää viime käynnistä. Päätin vieläkin odottaa ja käyttää vararuokia. Äidilleni tein tonnikalalasagnen ja taatelikakun. Ehkä hassua syödä jouluun liittyvää kakkua nyt, mutta tuo on äitini suosikki. Tyypilliset kävelyt hieman eri maisemissa ja näin käärmeen, kun se ylitti tien sihisten. Muuteen esseetä taas kirjoitan, mutta en tiedä selviänkö siitä ja hyväksytäänkö sitä lainkaan. Vaikeaa on sen kanssa. Muuten hyvä päivä ollut tänäänkin.

Kiitos vinkeistä matkakohteisiin littyen. Mietittiin, että jos mentäisiinkin Kainuuseen, kun ei olla siellä vielä koskaan oltu. Kajaanissa käytäysiin ja lähikunnissa. Majoitusta täytyy yrittää suunnitella missä vielä vapaata olisi. Tämä reissu sitten ehkä joskus heinäkuussa vasta.

Vierailija
11936/22087 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta Euroviisut pätkän vertaa. Aamulla täytyy kyllä katsastaa uutisista ettei vaan Erika voittanut.

Ei minuakaan ole vuosiin kiinnostanut. Joskus yritin katsoa ne, mutta nyt ei enää innosta se kaikki.

Vierailija
11937/22087 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappeenranta, kesäisin Saimaan risteilyjä, yöpyminen Citimotel on hostelli  aamiaisella keskustassa tai Kantola kulma  on myös keskustassa.

Vierailija
11938/22087 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mukavia muistoja äitini kanssa tekemistäni kesälomamatkoista.

Yhtenä kesänä kävimme Turussa ja Raumalla. Raumalla tapasimme äidin nuoruuden aikaisen koulukaverin, jota ei ollut tavannut 45 vuoteen.

Toisena kesänä kävimme Torniossa, Haaparannassa ja Oulussa. Tällä reissulla kävimme tapaamassa äidin iäkästä sukulaista Karungin vanhainkodissa.

Molemmista reissuista tein äidilleni matkakertomukset valokuvineen ja tarinoineen.  Nyt ne kirjat on minulla, kun äitini "vaihtoi maisemaa". Voin aina palata noihin mukaviin reissuihin; äitini oli tosi hauskaa matkaseuraa.

Vierailija
11939/22087 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis

Onko sulla hyvä maukas ohje tonnikalalasagneen? Oon joskus kokeillu mut jäi jotenkin miedon makuiseksi. Yksi ystäväni teki loistavan makuista, eipä tullut kysyttyä reseptiä. Mausteissa varmaan salaisuus? 

Katsoin Euroviisut... pitkitystä, pitkitystä. Vasta kun pisteitä alettiin antaa, jaksoin innostua. Aikamoista hajontaa, ei meinannut Mikko S selviytyä selostuksestaan...

Aamukaffella vasta nyt, laiska päivä taitaa tulla...

N64

Vierailija
11940/22087 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä valoisa vuodenaika on kaikki kaikessa. Rakastan valoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi