Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Kesämuisto,
Minulla on ranteessani kesakko, joka tuli kesällä 2022. Sen teki leppäkerttu. Muistaakseni pelastin sen sadevesitynnyristä. Leppäkerttu kuivatteli itseään kämmenselällä ja kuljeksi ympäri kättäni. Seurasin sen touhuja ja huomasin sen järsivän ihoani. Siis puri. Eihän se nyt sattunut, mutta nipisteli kuitenkin. Huvitti lähinnä. Oli pakko lopulta pistää tuo pureksija omenapuun oksalle. Kohta josta se järsi, tuli siihen rupi. Ja lopuksi tuo 'arpi'.
Samanlainen muisto. Lapsuudessa tykkäsin "tutkia" perhosentoukkia. Pidin niitä kädessäni. Niitä oli paljon pihassamme. En koskaan satuttanut niitä. Kukaan ei vaan kertonut minulle, että niiden karvat sisältävät polttavaa ainetta. Näin jotkut kerrat ne pistivät käsiini. En edes aluksi ymmärtänyt syy ja seuraus suhdetta ja mietin miksi käsiä kutittaa. Myöhemmin ymmärsin. Lopputuloksena minulla on parin sormen päällä vaaleaa pigmenttiä niissä kohdissa mihin karvat ovat pistäneet pahiten. Joku kesä käteni olivat pahassa kunnossa lapsuudessa ja piti niitä rasvata ja hanskoja pitää. Otin opikseni.
Mukavaa seuraa ja mukava puhelu. Aurinko paistaa, tämä on minun ehdoton mieli vuodenaika.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa seuraa ja mukava puhelu. Aurinko paistaa, tämä on minun ehdoton mieli vuodenaika.
Kävitkö uimassa?
Vierailija kirjoitti:
"Et voi muuttaa sitä mitä joskus on ollut, eikä sille ole välttämättä mitään syytä, miksi näin on käynyt. Silti on mahdollista päästä niistä asioista edes jollakin lailla yli ilman että katkeroituu. Ei se ole välttämättä helppoa, mutta mahdollista kuitenkin. "
Sanotaanko etten minä ole katkeroitunut. En sillä tavalla koe sitä niin. Olen vaan surullinen ja jännitän eri asioita. Se ilmenee niin. Olen ns henkisellä tasolla päässyt yli, mutta se vaikuttaa siihen miten koen itseni ja miten elän elämääni.
Minä poistin elämästäni minua vähättelevät ihmiset kokonaan, se ainakin on jotenkin auttanut, en anna enää vähätellä, valehdella ja naljailla itselleni kenenkään sekä olen alkanut sanomaan suoraan taksin minua loukkaavista asioista.
Mikä ihana, lähes kesäinen ilta! Ulkona on jo todella vehreää, linnut visertävät ja voi istua omalla terassilla ja nautiskella lasillisesta kylmää juotavaa. En malta odottaa kesää ja vielä lämpimämpiä päiviä.
Sain hyviä uutisia. Jos mitään odottamatonta ei tapahdu, ystäväni siirretään huomenna teholta vuodeosastolle. Juttelin myös pitkään puhelimessa hänen lastensa kanssa. Vielä ei voi täysin huokaista helpotuksesta, mutta aika paljon. Joten päätin tulla paikalliseen juomaan lasillisen viiniä ja täältä lähikauppaan ostamaan huomiseen viisukatsomoon syötävää.
T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana
Ollut mukava päivä, kävin kaverilla lämppäreillä, olivat hyvin, sitten hän lähti kauppaan kanssani, ostin isoimmat ostokset. Loppuillan katsellut telkkaria. Ilma alkaa olla lämmintä, kiva.
En kai parane ikinä tästä flunssasta tai mikä lie onkaan. Enkä varmaan pääse ikinä uimaan erään rakkaan ihmisen kanssa. Kuumetta on edelleen yllättävän paljon. Sunnuntaina alkoi kuumeoireilu.
Herätty 6.30.. Tänään on ollut sellainen "uskaltaako tehdä mitään" fiilis, eli minulla oli kuskattava, joka ei oikein tiennyt tarkkoja aikoja asialleen. Siinä sitten päivä porsaille kun odotin puhelinsoittoa. Mielelläni minä homman hoidan, mutta kun itse olen ihmisenä sellainen, että kaikki pitää olla selvää enkä pidä yllätyksellisyydestä. Jälkikasvu soitteli pari kuukautta sitten edellisenä iltana, että lähdetkö hänen kanssaan messuille huomenna Helsinkiin. En lähtenyt, koska koko pään sisäinen aikataulu olisi valunut kankkulan kaivoon, onneksi hän tuntee minut eikä loukkaantunut.
Nyt arvon tässä katsonko Gladiaattori 2:n vai Happy Valleyta.
Vierailija kirjoitti:
En kai parane ikinä tästä flunssasta tai mikä lie onkaan. Enkä varmaan pääse ikinä uimaan erään rakkaan ihmisen kanssa. Kuumetta on edelleen yllättävän paljon. Sunnuntaina alkoi kuumeoireilu.
Karhunpoika sairastaa, häntä hellikäämme, lääkkehillä hoidelkaa nalleystäväämme... hyvää paranemista 🌸
Olen ollut lähes koko viikon todella väsynyt. Muutama huonosti nukuttu yö ja töissä kiivas rytmi. Lisääntynyt valo myös herättää aiemmin. Tänään kevyempi päivä; pitkä lounas sekä lopetin työt ajoissa ja menin hierontaan. Sitten sauna ja saunasta terassille nauttimaan ihanasta auringonpaisteesta. Ympärillä kaunis luonto, tuulen suhina puissa ja lintujen äänet. Viikonlopun ja ensi viikon ruuat tilattu ja haettu. Huomenna euroviisukatsomo perheen kesken.
Tässä kuulemani vitsi illan piristykseksi (sopisi ehkä paremmin aamuun, mutta menköön nyt):
Aikaanen lintu saa mun puolesta ottaa maron, mää otan kaffen 🤓
Mukavaa ja levollista viikonloppua 🌼
Vierailija kirjoitti:
Kesämuisto,
Minulla on ranteessani kesakko, joka tuli kesällä 2022. Sen teki leppäkerttu. Muistaakseni pelastin sen sadevesitynnyristä. Leppäkerttu kuivatteli itseään kämmenselällä ja kuljeksi ympäri kättäni. Seurasin sen touhuja ja huomasin sen järsivän ihoani. Siis puri. Eihän se nyt sattunut, mutta nipisteli kuitenkin. Huvitti lähinnä. Oli pakko lopulta pistää tuo pureksija omenapuun oksalle. Kohta josta se järsi, tuli siihen rupi. Ja lopuksi tuo 'arpi'.
Muistan myös, miten penskana perunamaata kitkiessä nämä pedot puri... ei ollut enää söpöjä 'lennä, lennä leppäkerttu' laulun olioita sen jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Sain hyviä uutisia. Jos mitään odottamatonta ei tapahdu, ystäväni siirretään huomenna teholta vuodeosastolle. Juttelin myös pitkään puhelimessa hänen lastensa kanssa. Vielä ei voi täysin huokaista helpotuksesta, mutta aika paljon. Joten päätin tulla paikalliseen juomaan lasillisen viiniä ja täältä lähikauppaan ostamaan huomiseen viisukatsomoon syötävää.
Hyviä uutisia... toivotaan parasta jatkossakin. Miten puolisonsa pärjäilee? Oliko siis omaishoitaja tämä sairaalassa olija vai ymmärsinkö väärin?
Kesäkauden avajaiset :) nauroin niin paljon työkavereiden kanssa, taisi tulla paljon ikää lisää
Hyvää yötä
N64
"Upea" eläinkohtaaminen taas kerran: liiskaantunut jänis.
Kahvittelut meni hyvin, mutta ei täydellisesti.
Puffetissa taas kävin ja kävin katsomassa elokuvissa The Legend of Ochi:n. Elokuvan jälkeen yhtien kanssa tuli vaihdettua sanomisia elokuvasta.
Aika mukava päivä. The Tree of Life leffa tarttui matkaani eräästä paikasta melkein ilmaiseksi.
Tyylikkäästi/upeasti pukeutuneita näkyi tänään paljon liikenteessä. Jokin tapahtuma kai läsnä.
Naureskeltiin kaverien kanssa 100litraa sahtia-leffalle. Moni oli tahollaan käynyt katsomassa, kaikki olivat tykänneet ja huomanneet tärkeän, syvemmän juonenkulun kepeämmän taustalla.
Kympin leffa, tosiaan :)
Puurarhuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä uutisia... toivotaan parasta jatkossakin. Miten puolisonsa pärjäilee? Oliko siis omaishoitaja tämä sairaalassa olija vai ymmärsinkö väärin?
Kesäkauden avajaiset :) nauroin niin paljon työkavereiden kanssa, taisi tulla paljon ikää lisää
Hyvää yötä
N64
Joo, sairaalassa on omaishoitaja. Heidän poikansa nyt huolehtii isästään ja koirasta. Sinänsä pärjäävät ihan ok, jos kumpikin ei olisi huolesta suunniltaan. Ystäväni soitti mulle lyhyen puhelun nyt illalla. Puhuttiin vielä siitä - ollaan puhuttu aiheesta ennenkin - että jos nyt kuitenkin vielä jotain tapahtuisi eikä ystäväni koskaan enää tulisikaan kotiin, niin mä olen sitten tukena ja apuna hänen perheelleen. Ystävääni huojentaa tämä tieto ja se, että mä olen aika haka sote-alan lainsäädännön suhteen. Enkä arastele viedä asioita eteenpäin niin ylös kuin se on tarpeen.
Mä ostin kaupasta grillimakkaraa. Jos huomenna on illalla hyvä ilma, grillaan sitä ja maissia viisukatsomoon. Jos on kylmä, teen Maalahden limpun päälle katkarapusörsselin. Huomenna olisi päivällä täällä perinteinen kevättapahtuma ja ajattelin mennä käväisemään siellä. Systeri lähti taas mökille, joten mulla on myös kilpikonnien hoito viikonloppuna.
Ai niin, joku kyseli kylvöksistä avomaalle:
Maa on melko kylmä vielä syvemmältä. Jos on märkää, siemenet helposti mädäntyvät. Siemenhän tarvitsee lämpöä ja tasaista kosteutta itääkseen, ei seisovaa vettä! Ensi viikolla on ennustettu tosi viileää ja sateita, omien kylvösteni kanssa maltan vielä...
Puutarhuri
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, joku kyseli kylvöksistä avomaalle:
Maa on melko kylmä vielä syvemmältä. Jos on märkää, siemenet helposti mädäntyvät. Siemenhän tarvitsee lämpöä ja tasaista kosteutta itääkseen, ei seisovaa vettä! Ensi viikolla on ennustettu tosi viileää ja sateita, omien kylvösteni kanssa maltan vielä...
Puutarhuri
Kiitos. Mullakin on tuolla siemeniä, jotka kylvetään suoraan maahan. Odottelen siis vielä.
"Et voi muuttaa sitä mitä joskus on ollut, eikä sille ole välttämättä mitään syytä, miksi näin on käynyt. Silti on mahdollista päästä niistä asioista edes jollakin lailla yli ilman että katkeroituu. Ei se ole välttämättä helppoa, mutta mahdollista kuitenkin. "
Sanotaanko etten minä ole katkeroitunut. En sillä tavalla koe sitä niin. Olen vaan surullinen ja jännitän eri asioita. Se ilmenee niin. Olen ns henkisellä tasolla päässyt yli, mutta se vaikuttaa siihen miten koen itseni ja miten elän elämääni.