Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22087)

Vierailija
11821/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo 14.5. Puoli kuu. Toukokuu, paras kuu.

Samaa mieltä: hiirenkorvat, sipulikukat kukkii, ja sinivuokot. Ekat voikukat on nätit, seuraavat riesa... säästän kimalaisille osan :) eka käenkukunta, pyykki ulos kuivumaan. Tuoksu (maalla). Maanviljelijöidet peltotyöt. Omat pikkukylvökset. Pitkät, valoisat illat. Grillaus, pihasauna...

Puutarhuri

Vierailija
11822/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta Lammas, onko uutisia? Voimia sinne teille kaikille.

Lähden orvokkiostoksille, ilon väriläikkä porraspäähän. Kevät etenee nyt, kun saadaan sadetta...

N64

Huomenta. Hetki sitten tuli tieto, että  on heräämössä. Yöllä tehty pitkään kestänyt leikkaus. Mä odottelen palaveria alkavaksi. Ei paljon tullut nukuttua viime yönä, joten palaverin jälkeen vedän peiton korviin ja koitan saada unta.

Toivottavasti saat unta, se on niin tärkeä jaksamisen kannalta. Muistathan pitää myös itsestäsi huolta, ystäväin

N64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11823/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti lähti tämä päivä heti aamusta menemään. Ensinnäkin huonosti nukuttu yö kun siitepölyallergiavaivoja, taitaa jopa vähän kuumetta olla, herättyä päähän koski, olin keittänyt pelkkää vettä kahvinkeittimellä ja tietokone heti käynnistyksessä ilmoitti roskakorin vahingoittuneen. Pitäisiköhän mennä takaisin nukkumaan... :/

Tietokoneen huoltopäiväksihän tämä sitten meni. On jäänyt aikoinaan ruksaamatta automaatille kiintolevyn järjestelyt ja eheytykset, nyt ne piti teettää manuaalisesti ja tietysti vielä käyttöjärjestelmäpäivitys siihen päälle, sekä muutama muu sovelluspäivitys. Jos vielä valittelee vioittunutta roskista, pitää sitten tutkia vielä lisää...

Mites tää uusi Windows-tuki? Jatkuuko vanhoilla versioilla kuitenkin? Huolettaa, kun omat koneet - versiot 'vanhahkoja'...

Vierailija
11824/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Valitsin aikoinani opiskelut sen mukaan, että en ainakaan koskaan, kuuna kullanvalkeana, tarvitse tietokonetta työssäni... vähänpä tiesin. Jo opiskeluaikana oli joku alkeiskurssi. Piti suorittaa joku testi 'atk':lla :). Tein nopeasti sen - ok. Kun aikaa jäi, leikin ihan väärillä arvoilla testin. Tuli ruutuun teksti: Tulipa kova pähkinä purtavaksi.

Hah. Olipa 'viisas' kone!

Vierailija
11825/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätlaulut soivat iloa lapsuudessa:

Jo saavu toukokuumme ja lämmin tuuli tuo! Tee lehteviksi puumme ja kukkain nousta suo!

Saan kohta nähdä haassa jo lehto-orvokin ja äidin kukkamaassa on paljon muutakin 🌼

Kaunista toukokuun päivää kaikille 🌼

Vierailija
11826/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo saavu toukokuumme ja lämmin tuuli tuo! Tee lehteviksi puumme ja kukkain nousta suo!

Saan kohta nähdä haassa jo lehto-orvokin ja äidin kukkamaassa on paljon muutakin 🌼

Laulu on ihana muisto lapsuuden kansakoulusta.

Vierailija
11827/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OI ihana, vielä Tuuli hiljaa henkäilee ja Koivun oksaan korkealle teki peippo pesän...

Olin kerran urkukonsertissa, missä soitettiin näitä vanhoja upeita kansakoululauluja, myös maakuntalauluja. Opetetaankohan niitä enää koulussa?

Vierailija
11828/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on yhtä harmaa kun ilmakin, joudan pois.

Vierailija
11829/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän riepumatto, joskus mustaa, mustaa. Harmaata, joskus värit hetkeksi kirkastuu, joskus kestää pitempäänkin. Kenenkään elämä ei myöskään ole jatkuvaa ylämäkeä, alamäkeäkin riittää. Tasainen tie parasta, loivia mutkia. Koskaan ei voi tietää, mitä mutkan takana odottaa. Koskaan...

Vierailija
11830/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpa tähä kysymykseen saattanu joskus vastata vaan menköön kerta kiellon päälle. No asiaan, kannaksen viivytystaistelussa vihollisen piiskatykki sivalti läheiseen mäntyyn siitä sirpale kimposi päähän, vei melkeen puolpäätä, korvakii lenti jonnekin pöpelikköön. Aseveljet sitä koitti ettiä, ei löytäneet, tekivät sitte vanhasta työrukkasesta uuden korvan vaan ei sillä mittään kuule. Mitähän sille oikealle korvalle tapahtu, kettuko sen söi vai tekikö iigori siitä korvasienikeittoo.

Vierailija
11831/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Kahvin jälkeen tuli siivoushepuli eli kun puhdistat yhden oven sormenjäljet olet kohta siivonnut ne kaikki ja pyöräyttänyt pari koneellista pyykkiä sekä pyyhkinyt pölyt. Päälle maistui pitkästä aikaa ns. kotivara burgeri. Kahden paahtoleivän väliin mitä jääkaapista löytyy, runsaasti kurkkusalaattia ja majoneesia. 

Ulkona tuulee todella kovaa, olen jo kaksi kertaa käynyt kiristämässä terassikalusteiden suojan. Oli tarkoitus mennä siistimään perennapenkki, mutta tuolla jäätyy kädet. 

Nyt ansaitsen pikku laiskottelutuokion.

Vierailija
11832/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli Slovenian lomaltaan aamulennolla, olin tehnyt kanakastikkeen ja keittänyt perunat ja juurekset valmiiksi, söi ja kävi nukkumaan. Kivasti alkoi tämä torstai. 

Vierailija
11833/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OI ihana, vielä Tuuli hiljaa henkäilee ja Koivun oksaan korkealle teki peippo pesän...

Olin kerran urkukonsertissa, missä soitettiin näitä vanhoja upeita kansakoululauluja, myös maakuntalauluja. Opetetaankohan niitä enää koulussa?

Minä, nelikymppinen luokanope, opetan myös näitä perinteisiä lauluja uusien rinnalla. Olen myös laulattanut paljon Nälkämaan laulua kun se on minun mielestäni komein maakuntalaulu. 

Vierailija
11834/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika tuli Slovenian lomaltaan aamulennolla, olin tehnyt kanakastikkeen ja keittänyt perunat ja juurekset valmiiksi, söi ja kävi nukkumaan. Kivasti alkoi tämä torstai. 

Olikohan lämmintä reissussa? Hintataso? Kiinnostais lähteä tuonnepäin, Puola tai Kroatia... Unkari, Liettua, Latvia... pärjääköhän englannilla?

No. Kunhan sota on ohi!

Vierailija
11835/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, nelikymppinen luokanope, opetan myös näitä perinteisiä lauluja uusien r

Oiettäs, tuo on kyllä upeista upein. Itse evakon tyttärenä kyynelehdin aina: Suloisessa Suomessamme, oisko maata armaampaa kuin on kaunis Karjalamme, laulun laajan kotimaa...

Vierailija
11836/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan lämmintä reissussa? Hintataso? Kiinnostais lähteä tuonnepäin, Puola tai Kroatia... Unkari, Liettua, Latvia... pärjääköhän englannilla?

No. Kunhan sota on ohi!

Ei keretty paljoa jutella, kyselen myöhemmin enemmån  ja viestin sitten., hän oli kaverillaan joka on vaihdossa siellä, vuokraisäntä otti vierailta 10e / pv. Taisi olla tyytyväinen reissuun.

Vierailija
11837/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klapikuorma kotiintuotuna 2,3 heittomottia vain sata euroa. Olivat märkiä ja raskaita punnittiin yks 3,6 kg mutta kesän lämpö ja tuuli kuivattaa. Nyt vielä pitää halkoa sopiviksi. Onneksi meitä on kaksi 🌳🌲

Vierailija
11838/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli on yhtä harmaa kun ilmakin, joudan pois.

Mun äiti hoki tuota, kun lähdin ensimmäiselle luokalle. Joutui hokemaan vielä 65 vuotta, kuoli vasta 95-vuotiaana. Kyllä oli raskas ihminen.

Vierailija
11839/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klapikuorma kotiintuotuna 2,3 heittomottia vain sata euroa. Olivat märkiä ja raskaita punnittiin yks 3,6 kg mutta kesän lämpö ja tuuli kuivattaa. Nyt vielä pitää halkoa sopiviksi. Onneksi meitä on kaksi 🌳🌲

Puun halkominen on mun lempihommia :). Jos haapaa tai leppää, oksatonta tai vähäoksaista koivua. Kerran oltiin kaverien mökillä juhannuksena, toiset lähti kylättelemään, minä jäin innoissani puita halkomaan ja saunaa lämmittämään...

Onneksi on nykyään pihasauna, ihanainen

Onkohan useinkin myyntipuut märkiä? Enpä ole aiemmin kuullut...

Vierailija
11840/22087 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän riepumatto, joskus mustaa, mustaa. Harmaata, joskus värit hetkeksi kirkastuu, joskus kestää pitempäänkin. Kenenkään elämä ei myöskään ole jatkuvaa ylämäkeä, alamäkeäkin riittää. Tasainen tie parasta, loivia mutkia. Koskaan ei voi tietää, mitä mutkan takana odottaa. Koskaan...