Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22122)
Vapaapäivä, mutta heräsin ennen kuutta pirteänä. Meikkasinkin pitkästä aikaa sen jälkeen kun olin laittanut aamiaista koko poppoolle. Siitä tuli pirteä ja energinen olo, tosin vielä yökkäri päällä täällä palloilen, maalit naamassa ja tukka mintissä.
Päivän ohjelmaa ja loppuviikon ruokalistaa mietiskelen ja pitäisi läppärikin avata ja alkaa opiskeluhommiin. Kahvia tarvitaan lisää!
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin taas viemässä vanhan äitin ostokset, huomaa joka viikko että kunto huononee.
Minkäikäinen hän on? Asuu kotona? Oma mammani on 93. Asuu palvelutalossa
Vesisade illalla nukahdutti uneen. Sade ropisi ikkunaan, pimeys tuli aikaiseen. Katsoin eilen elokuvan The Unthinkable. Vähän jäi sekava vaikutelma. Aamulla laitoin kahvin tippumaan ja pyykin pyörimään. Suunnittelen sateen välillä tekeväni harvaa risuaitaa pätkän syreeni/siperianhernepensas aukon kohdalle. Siinä on se muutama vuosi sitten istuttamani valkea syreeni, minkä kukintaa odotan kuin kuuta nousevaa. Hain jo puolenkymmentä kuivaa näreen pätkää metsästä. Niininarulla yritän taiteilla tolppiin pätkät kiinni. Toivon, ettei tekeleelleni naura 'naurismaan aidatkin', jos tiedätte sanonnan...
Juha Tapio: Kaksi puuta soi radiossa, olkoon se päivän biisi. Että mä tykkään tuosta laulajasta :)
Pontson osat alkaa olla valmiit, sitten koittaa se vaikein vaihe: osien yhdistäminen. Pitäkää peukkuja!
Pitkis, tosi harmi tuo hammasjuttu. Itsellä lohkesi paikka marraskuulla. Kun vihdoin sain jonkun ihmisen kiinni, hän sanoi, että pitkät on jonot 'päivystykseen', tarjotteli nopeasti seteliä tai jonoa. En ymmärtänyt, mikä seteli on, valitsin jonon: 3vk. Setelillä olisi kai päässyt yksityiselle nopeammin, myöhemmin ymmärsin...
Toiveikasta tiistaita
N64
Ai niin, tänäänhän on tiistai! Mä elän jo ihan torstaissa, koska eilen oli työpäivä ja mun työviikkoni alkaa normaalisti keskiviikosta. Eilen oli sytostaattipäivä ja tänään sen mukainen olo. Onneksi ei tarvitse tehdä muuta kuin osallistua yhteen palaveriin. Ensi viikko onkin mun päivystysviikko eli pitää olla viitenä päivänä töissä ja klo 8-16 koneen ääressä. Sen jälkeen puhelimitse tavoitettavissa.
Hampaan lohkeaminen on ikävä juttu ja vaikka julkiselle pääsisikin, niin aika tyyristä sekin. Mä käyn hammashoidossa edelleen yksityisellä, vaikka muuten olenkin siirtynyt julkiselle. En edes tiedä, miten pitkät jonot Vantaa-Kerava hyvinvointialueella on hammashoitoon, mutta parilta tutulta olen kuullut, että pitkät.
Eilen illalla nauratti, kun yritin houkutella koiravanhusta iltalenkille. Se vaan makoili pedillään ja katsoi mua sen näköisenä, että osaathan sä ihminen yksinkin mennä. Ulkona satoi ja se meinasi kääntyä ovelta takaisin, mutta suostui lopulta lähtemään. Meidän iltalenkki taisi kestää noin 2 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vesisade illalla nukahdutti uneen. Sade ropisi ikkunaan, pimeys tuli aikaiseen. Katsoin eilen elokuvan The Unthinkable. Vähän jäi sekava vaikutelma. Aamulla laitoin kahvin tippumaan ja pyykin pyörimään. Suunnittelen sateen välillä tekeväni harvaa risuaitaa pätkän syreeni/siperianhernepensas aukon kohdalle. Siinä on se muutama vuosi sitten istuttamani valkea syreeni, minkä kukintaa odotan kuin kuuta nousevaa. Hain jo puolenkymmentä kuivaa näreen pätkää metsästä. Niininarulla yritän taiteilla tolppiin pätkät kiinni. Toivon, ettei tekeleelleni naura 'naurismaan aidatkin', jos tiedätte sanonnan...
Juha Tapio: Kaksi puuta soi radiossa, olkoon se päivän biisi. Että mä tykkään tuosta laulajasta :)
Pontson osat alkaa olla valmiit, sitten koittaa se vaikein vaihe: osien yhdistäminen. Pitäkää peukkuja!
Pitkis, tosi harmi tuo hammasjuttu. Itsellä lohkesi paikka marraskuulla. Kun vihdoin sain jonkun ihmisen kiinni, hä
Toivottavasti omasta metsästä, ihan jokainen asia kun ei kuulu jokamiehenoikeuteen.
ihmeellistä, että tuon ikäinen lukutaitoinen ja kuuleva? ihminen ei tiedä palveluseteliä, no, tyhmyydestä sakotetaan, oletko kuullut koskaan kuullut sanontaa?
Synkkääkin synkempi tunnelma, yksin katson tv:tä, kukaan ei kaipaa minua, mietin kuinka kauan ihminen jaksaa turhaa elämää?
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että voin kirjoittaa tästä päivästä, että on ollut hyvä päivä. Sitä se on kyllä ollutkin, kun äitini on tänään päässyt kävelemään melko hyvin ja omakin fiilis ollut parempi. Aika lämmin sääkin oli ja ehdin iltakävelyn sopivasti ennen kovempaa sadetta käytyä. Päivän ikävä asia sattui sitten iltalenkiltä tullessa, kun otin muutaman suolakeksin ja sopivasti toisesta etuhampaasta lohkesi koko toinen reuna pois. Tavallaan sivusta pala ylhäältä alas ja nyt hampaiden välissä rako tämän myötä. Näyttää kurjalta. Minulla oli lohkeama jo siellä hampaan takana ja tietysti olisi pitänyt jo ennen se korjauttaa kun nyt sitten tuli sen myötä tämä isompi lohkeama. Nyt sitten yksityiselle pikavauhtia korjauttamaan se. Onneksi sieltä saa laskun niin voin hieman pitkittää maksamista. Pitäisi nyt pelastaa hampaani ennen kuin tulee vakavia vaurioita. Neljä paikattavaakin olisi. Minulle ei ole suotu hyviä hampaista. On purentavirhettä, muuta
Jaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkis, tosi harmi tuo hammasjuttu. Itsellä lohkesi paikka marra
Omasta metsästä, kyllä. Enpä juuri ole tarvinnut lääkäreitä, siksi tuo asia oli minulle vieras... vaikka osaankin lukea :). Puhelun jälkeenhän asia minulle selvisi, mutta kun yhtäkkiä nopeasti kysyi, en ehtinyt oivaltaa.
hyvä sentään, että sinä olet fiksu ja osaat kaiken :)
N64
Vierailija kirjoitti:
No olipa harmillista tuo hampaan lohkeaminen Pitkis!
Minulla purentakisko joka yö käytössä, en osaa enää nukkua ilman sitä.
Sama mulla.
Vierailija kirjoitti:
Synkkääkin synkempi tunnelma, yksin katson tv:tä, kukaan ei kaipaa minua, mietin kuinka kauan ihminen jaksaa turhaa elämää?
Onko sulla masennus päällä.Hae apua.Itse ole kaksisuuntainen ja on myös lääkitys.Nyt pärjää.
Kotipäivä, aamulla peruin menon tiistai ruokailuun kaverin kanssa, en jaksanut lähteä, sitten eräs naapurin mies tuli lainaamaan 20e, lainasin. Söin kananrintafileen, lohkoperunat ja punajuurisalaattia. Äsken join kahvit kun katoin eilsen salkkarit . Kohta tiskipöydän raivaus ja roskien lajittelu. Loppupäivä tv kattelua ja nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkis, tosi harmi tuo hammasjuttu. Itsellä lohkesi paikka marra
Hah, sinä se jaksat naurattaa, kiitos päivän nauruista :) nytkö sitten alat sakkolappujakin kirjoitella?
Nauruhan tunnetusti pidentää ikää...
Eri
Tyhmyyden lisäksi vielä hidasjärkinenkin ja kaiken kehtaat julkisesti tunnustaa...
Ahdistaa taas melko paljon. Vapaapäivä töistä, mutta ei tästä nauti. Työ oikeastaan pitää ahdistuksen parhaiten kurissa.
Kohta pitäisi lähteä käymään isällä kahvilla. Rehellisesti sanottuna ei yhtään huvittaisi istua 27 asteen lämpötilassa kuunnellen isän puolentoista tunnin luentoa taas jostain teknisestä asiasta (esimerkiksi erilaisista kaapeleista) tai marmatusta ikkunaremontista, joka taloyhtiössä tehtiin 2023. Ymmärrän isän harmituksen, mutta kun se ikkunaremontti on tehty jo, niin ei sitä voi marmatuksella enää perua. Onneksi siskonikin tulee sinne, joten mä sanon tullessani moikka ja lähtiessäni heippa. Muuta mun ei tarvitse sanoa ja vaikka haluaisinkin, niin ei onnistu, koska en saa suunvuoroa :D Vähän aikaa sitten sanoin pojalleni, että toivottovasti musta ei tule vanhana sellaista, ettei mua enäää kiinnosta lasteni kuulumiset vaan alan pitää samanlaisia monologeja kuin isä pitää. Mutta tällaista se on kohta 96-vuotiaan kanssa, jonka elinpiiri on supistunut neljän seinän sisälle. Isälle on tärkeää, että mä istun kerran viikossa pari tuntia siinä sohvannurkassa, vaikka en sanoisi sanaakaan.
En kommentoi yksittäisiä kuulumisia
Puolisoni täyttää tasakymmeniä ja sanoin, että ihan mitä tahansa haluat, ostan sinulle sen lahjaksi. No, hän halusi viiltosuojahousut moottorisahausta varten. Jo kolmannet! Ihana rakkaani. Ja mitään juhlia ei saa järjestää, eikä kutsua ketään. Vain suukkoja ja hellyyttä odottaa.
Päiväni aloitin turvekasvonaamiolla, jalkakylvyllä ja -kuorinnalla ja käsien kuorinnalla. Näitä voisin harrastaa vähän useamminkin...
Perkasin toistakymmentä ahventa, mieheni muutaman ison.
Kävin pyöräilemässä, pilvinen ja tuulinen päivä, linnut lauloivat.
Hyvää päivän jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Päiväni aloitin turvekasvonaamiolla, jalkakylvyllä ja -kuorinnalla ja käsien kuorinnalla. Näitä voisin harrastaa vähän useamminkin...
Perkasin toistakymmentä ahventa, mieheni muutaman ison.
Kävin pyöräilemässä, pilvinen ja tuulinen päivä, linnut lauloivat.
Hyvää päivän jatkoa!
Oi ettäs, en tiedä parempaa ruokaa kuin voissa paistetut pienet ahvenet, ruodotkaan ei haittaa. Silakkapihvit tulee hyvänä kakkosena...
Keitän just kauravelliä maitoon, lapsuuden herkkuruoka. Tein risuaidan pätkän, naapuri korjasi grillikatoksen rikkoutunutta ikkunaa. Sit tulikin vesisade. Että semmosia puuhia.
Aamusella sain pontson palat liitettyä, olipa monta väärää vaihtoehtoa ja vain yksi oikea.
Kun yössä yksin vaeltaa... soi radiossa
N64
No olipa harmillista tuo hampaan lohkeaminen Pitkis!
Minulla purentakisko joka yö käytössä, en osaa enää nukkua ilman sitä.