Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22117)

Vierailija
11261/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64, samat sanat, en minäkään halua sinua lähipiiriini.

Olet siis se itsekäs omainen, joka haluaa läheisensä kärsivän pidempään vain saadaksesi viettää "laatuaikaa" hänen kanssaan, hänen kärsimystään katsellen. Oletko sadisti?

Kirjoitin: Jokainen saa itse päättää. En minä päätä toisten puolesta, enkä myöskään jaa omia ohjeitani ventovieraille kuolemansairaille, niinkuin eräät...

N64

Puolestani tämä keskustelu päättyy tähän.

Ai keskustelu, mielestäni tuo oli vit.tui.lua, senhän sinä osaat!

64 asiallinen, sinä vvv

Eri

"niinkuin eräät" on asiallista?  Sitäpaitsi en neuvonut ketään, kerroin oman mielipiteeni parantumattoman syövän turhasta, kalliista hoidosta. Hyvin(pahoin)vointialueilta vähennetään hoitohenkilökuntaa säästösyistä, mutta priorisoidaan turhat hoidot että saadaan muutama kuukausi lisää kärsimystä ja "laatuaikaa". Herätkää jo, pahvit!

Ai niin, täällä ei saanutkaan esittää eriäviä mielipiteitä...

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vappuperinteitä teillä on?

Muistan lapsuudesta siman (ei rusinoita, kiitos) ja munkit. Joskus saatiin ilmapalloja, serpentiinit rullattiin uusiokäyttöön seuraaviksi vuosiksi.

Niin kauas lapsuuteen kuin jaksan muistaa, meillä oli vappuperinteenä vappupäivän lounas jossain ravintolassa. Pandemian ja sittemmin äidin muistisairauden vuoksi ravintolassa käymiset jäi, mutta jollain pienemmällä kokoonpanolla syötiin yhdessä. Vappuna 2020 tein vappulounaan kuuteen eri kotitalouteen ja kun alettiin kukin kodeissamme lounastamaan, oltiin Teamsin välityksellä yhteydessä toisiimme. Nyt on ensimmäinen vappu, jolloin ei ole mitään yhteistä vappua. Siskoni läkee mökille ja nuoriso kuka minnekin. Mä jatkan vappuna remontin tekemistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11263/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuperinteistä: äiti teki aina itse simaa ja munkkeja. Tippaleipiä ei meillä ollut, kun taas suomenruotsalainen mieheni haluaa nimenomaan aina niitä. Ilmapalloja ja serpentiiniä laitettiin aina, mutta koskaan ei sastu isoja hifnoja foliopalloja. Koulussa tehtiin vappuviuhkoja ja hyrriä.

Itsehän olen niin laiska emäntä, että ostan siman ja munkitkin kaupasta. Lapsi on saanut aina juuri sen överi-ison pallon minkä on halunnutkin. 

Vierailija
11264/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräiltiin kirjastoon hakemaan varauksesta tulleet kirjat. Minulle tuli kaksi ja molemmat pikalainoja. Onneksi olen nopea lukija niin enköhän kahdessa viikossa ehdi.

Samalla Lidlissä ostamassa silakkapihvejä. Olivat tarjouksessa. Ei kahdelle ihmiselle kannata alkaa itse tekemään ja nuo ovat ihan hyviä.

Tuo syöpähoitoasia on mietityttänyt minua. Itsellä ei ainakaan vielä ole todettu syöpää mutta läheltä olen kahta potilasta seurannut. Molempia hoidettiin pitkään rankoilla kuureilla. Eipä loppuajat helppoja olleet. Itselleni olen tehnyt hoitotahdon että en halua elämää turhaan pitkittäviä hoitoja.

Hyvää viikon jatkoa ja rauhantahtoa kaikille💐

Vierailija
11265/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta muistan äitini tehneen simaa vapuksi ja munkkejakin taisi olla. Koulussa tehtiin huiskat.

Itse en ole ikinä simaa tehnyt, kaikki ostan kaupasta. Mitenkään erikoisemmin emme ole juhlistaneet vappua.💐

Vierailija
11266/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuperinteenä on vetää kännit, aloittaiskohan jo tänään vapun vieton?

Vierailija
11267/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis se itsekäs omainen, joka haluaa läheisensä kärsivän pidempään vain saadaksesi viettää "laatuaikaa" hänen kanssaan, hänen kärsimystään katsellen. Oletko sadisti?

Kirjoitin: Jokainen saa itse päättää. En minä päätä toisten puolesta, enkä myöskään jaa omia ohjeitani ventovieraille kuolemansairaille, niinkuin eräät...

N64

64 asiallinen, sinä vvv

Eri

"niinkuin eräät" on asiallista?  Sitäpaitsi en neuvonut

Miksiköhän olet noin epäkohtelias "pahvi"???

Vierailija
11268/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limelonkero on hyvä vappusima, juhannukseksi juhannussimaa...

Vierailija
11269/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuperinteenä oli nostaa kellarista itäneet perunat aurinkoon itämään lisää ja sitten istutettiin jo perunoita maahankin. Lapsityövoimaa (alle kouluikäisestä täysikäiseen) käytettiin aina, mutta siinä oppi paljon, eikä tarvinnut olla muita harrastuksia. Sitten ensimmäisenä täysikävappunani meninkin jo kihloihin. Opiskelijavappuja siitä lähtien .

Vierailija
11270/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt joitakin, joiden luetun ymmärtäminen on tasoa 0. Eipä yllätä!

Vierailija
11271/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapusta tuli mieleeni, että minulla on tainnut olla vain kaksi sellaista isoa vappupalloa. Toisen sain muistaakseni ennen kuin olin edes koulussa vai olinko sittenkin jo koulussa. En millään nyt muista tätä tarkkaan, vaikka ehkä pitäisi muistaa. Kuitenkin pallo oli vaaleanpunaisen sävyinen iso pyöreä pallo missä teksti barbie ja barbien kuva. Tykkäsin lapsuudessa leikkiä barbeilla ja niitä oli paljon. Tuo pallo ehti olla minulla vaan hetken. Muistan, kun äitini otti kuvan minusta pallon kanssa istuessani keinussa. Sitten lähdettiin sisälle käymään ja pallo sidottiin mukamas hyvin kiinni keinun naruun. Myöhemmin ulos tultaessa palloa ei enää näkynyt missään. Naapureita yms meillä ei sellaisia ollut, että olisivat varastaneet tai päästäneet sen irti. Näin pallo oli sitten itsestään irronnut ja lentänyt jonnekin. Kyllähän se harmitti vähän.

Myöhemmin lukiossa ollessa (taisin olla toinen vuosi käynnissä) minä sain jonkun villityksen, että kun kukaan ei minulle palloa osta tai mistään en palloa saa minun täytyy itselleni saada vappupallo. En kehdannut sitä itse ostaa joten pistin äitini asialle saatesanoin, että osta minulle punainen sydämenmuotoinen pallo, jossa lukee I love you. Olin sellaisia kaupassa nähnyt. Äitini osti sitten sen ja minä pidin sitä huoneessani niin kauan kuin se pysyi ilmassa. Koirani inhosi ilmapalloja ja vastaavia  joten piti suojella palloa siltä.

Muuten en ole ikinä viettänyt vappua. Simaa äitini teki joskus keväisin ja kesäisin. Minä söin jopa ne rusinat ihan mielelläni. Munkkeja ostettiin kaupasta. Tippaleipää tykkään myös syödä vieläkin. Toiset saavat juhlia vappua, mutta minä en yo-lakkia ikinä päähäni enää pistä. Samoin en arvosta esim sitä kun jossain roskataan puistoja vappuna. Pitäisi kerätä roskansa pois. 

Vierailija
11272/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli munkkeja ja simaa, ilmapalloja ja vappuhuiska. Sai vetää valkoiset polvisukat jalkaa eka kertaa kesäksi.

Myöhemmin vappuna piti olla hirveessä kaasussa jossain ravintolassa huutamassa muiden mukana.

Yhden kerran kieltäydyin lähtemästä mihinkään, koska halusin mennä Tähtitorninmäelle kuuntelemaan yo-laulajia vappupäivänä. Oli komeata, rakastan kuorolaulua.

Kotiin pääsin vasta seuraavana päivänä, koska törmäsin lasteni isään. Lakki muovikassissa bussilla kotiin krapulassa tietty.

Hahaa. Sain äsken väännettyä itseäni uhkaavan huijauksen voitokseni. Älkää siis menkö myymään kultaa Kultakiertue-nimiselle asuntoautolle! Mua yritettiin huijata, mutta tänään soittelin ja uhkasin rikosilmoituksella. Jo kääntyi tuuli ja saan 29g painavan kultaketjuni takaisin.

Arvioija oli Leo Stillman (muusikko), joka ei ole kovin älykäs näköjään. Sanoi ettei tarkoituksella huijannut! Siis tiesi kyllä yrittäneensä. Oli ajanut tukkansa kaljuksi, mutta tunsin. Alkoi minua läksyttää, vaikka itse hölisi ihan sekojuttuja. Ei osaa numeroita. Väitti ettei rikosta tapahtunut, sanoin että siksi tässä soitan, ettei tapahdukaan ja lähetät ketjuni mulle takaisin. Lällällää Leo ja Kultakiertue! On meitä moneen junaan. 

Vierailija
11273/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaheli sukulainen jota joskus toutuu näkemään on vaikea ihminen.

Vierailija
11274/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64

64 asiallinen, sinä vvv

Eri

"niinkuin eräät" on asiallista?  Sitäpaitsi en neuvonut

Tätä myös ihmetellyt kun eräällekin henkilölle luvattiin hoidoilla laatuaikaa (en tiedä piteneekö elinaika) mutta henkilö riutuu kuitenkin ja jaksaa huonommin hoitokertojen jälkeen, väsymyksen myös pitkittyessä. Tuntuu että hoidettavakaan ei enää tiedä mikä hänelle on parasta. Raskasta katsella tapahtumia sivustakin. Jokainen tekee niin kuin itse tykkää.

Vierailija
11275/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella tyyppi käyttäytyy asiattomasti julkisella paikalla häpäisemällä läheisen?

Vierailija
11276/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini teki vapuksi simaa ja paistoi munkkeja ja mulle ostettiin ilmapallo, viipperä, viuhka tai serpentiiniä kaupasta.

Vierailija
11277/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää

Yötä

Vierailija
11278/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin taas viemässä vanhan äitin ostokset, huomaa joka viikko että kunto huononee.

Vierailija
11279/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ilmoituksen, että kultaketjuni tulee kirjattuna kirjeenä, kuten pyysinkin.

Mielenkiinnosta soitin Helsingin Panttiin ja kysyin heidän grammahintaansa. 37e/g ja tää Stillman lupasi 20e/g! Ei kuulemma ollut tarkoitus huijata, sanoi. En kuunnellut mitä sitten oli tarkoitus, jos ei huijausta yritetty. 30g kyseessä

Ja Helsingin Pantti maksaa alakanttiin ... mutta katsotaan nyt, kenelle ketjun myyn. Mulla ei ole kiire myydä, mutta en myöskään halua ottaa takkiin huijauksen muodossa. Säilyyhän kulta ja se ei oikeastaan voi kärsiä inflaatiota.

Tuli hyvä mieli, kun näytin kynteni. Se on melko harvinaista mulle, koska usein hermostun niin, että kontrolli pettää ja alan vinoilla. Nyt pidin linjani.

Vierailija
11280/22117 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että voin kirjoittaa tästä päivästä, että on ollut hyvä päivä. Sitä se on kyllä ollutkin, kun äitini on tänään päässyt kävelemään melko hyvin ja omakin fiilis ollut parempi. Aika lämmin sääkin oli ja ehdin iltakävelyn sopivasti ennen kovempaa sadetta käytyä. Päivän ikävä asia sattui sitten iltalenkiltä tullessa, kun otin muutaman suolakeksin ja sopivasti toisesta etuhampaasta lohkesi koko toinen reuna pois. Tavallaan sivusta pala ylhäältä alas ja nyt hampaiden välissä rako tämän myötä. Näyttää kurjalta. Minulla oli lohkeama jo siellä hampaan takana ja tietysti olisi pitänyt jo ennen se korjauttaa kun nyt sitten tuli sen myötä tämä isompi lohkeama. Nyt sitten yksityiselle pikavauhtia korjauttamaan se. Onneksi sieltä saa laskun niin voin hieman pitkittää maksamista. Pitäisi nyt pelastaa hampaani ennen kuin tulee vakavia vaurioita. Neljä paikattavaakin olisi. Minulle ei ole suotu hyviä hampaista. On purentavirhettä, muutamat hampaat miten sattuu pois linjastaan ja narskuttelua öisin. Kiiskoa käytän välillä. Kuluneet hampaat ikään nähden sanoi eräskin hammaslääkäri. Tuo lohjennut ei  vielä särje, mutta kyllä jotain tuntemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä