Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22124)

Vierailija
11121/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa maailman tilanne nyt kun Ukraina ei suostu USA:n sovitteluehdotukseen ja usa vetäytyy rauhansovitteluista pois. Miksi Zelensky ei voi hyväksyä tilannetta ja lopettaa sotaa? Tuleeko kolmas maailmansota?

Zelensky ei lopeta sotaa, koska haluaa Ukrainan olevan vielä olemassa tulevaisuudessakin. Jos Venäjä nakertaa paloja siitä kokoajan niin mitä jää jäljelle enää? Koko maata ei sitten enää lopulta ole. Vuonna 2014 meni jo palanen ja sitten tulisi jatkoa tähän. Tulevaisuudessa Venäjä keksisi taas hyökätä ottaa lisää alueita. Sama kuin Suomesta nakerrettaisiin aina uusia paloja. Ei jäisi jäljelle enää mitään ja ohan Suomesta menetetty paloja jo. Onneksi Venäjä tyytyi nihin paloihin. Venäjälle kun rauhanneuvottelut ovat jotain muuta kuin todellisen rauhan sovittelua. Pari vuotta ettenpäin koko asia rauhasta taas unohtui

Vähämpä sinä omaa historiaamme tunnet. Nukuitko koulussa nuo tunit? Lähihistorian tunteminen on tärkeää omalle identiteetillemme. Etkö tunne lainkaan myötätuntoa niitä suomalaisia kohtaan, jotka joutuivat jättämään kotinsa? Olen surullinen puolestasi.

Vierailija
11122/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätty 6.30. Aurinko paistaa, mutta ulkona on vain +2 astetta ja tuntuu paljon kylmemmältä. Huomiseksi luvattu lunta. Olen ollut harvinaisen tehokas tänä aamuna rästiin jääneiden kotitöiden suhteen. Yksi neuletyökin pitäisi purkaa, kun resorista tuli liian leveä, tylsää hommaa.

Viikko on muuten kulunut sen iäkkään omaisen paperiasioiden hoidossa. Ironista oli, että paperisodan jälkeen soittivat kotihoidosta, että turvarannekepyyntö oli tehty vanhalle lomakkeelle, pitäisi lähettää uusi. Kysyin miksi olin saanut vanhan lomakepohjan, eikö tieto asioita hoitavien kesken kulje? No tämähän ei kuulunut tähän aiheeseen, mutta tulipahan vuodatettua tämä kohtalainen turhautuneisuus.

63 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11123/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisille kirjoittajalle, kyllä on pienet murheet jos instan tarinoiden katsojista pahoittaa mielensä.

Kyllä on helppo elämä,

Sulle: luetun ymmärtäminen. Olet todella ilkeä. 

Vierailija
11124/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisille kirjoittajalle, kyllä on pienet murheet jos instan tarinoiden katsojista pahoittaa mielensä.

Kyllä on helppo elämä,

Tiedätkö oikeasti, en todellakaan ala tällaiselle palstalle vuodattaa niitä isoja murheita, joihin viittasin mm. kirjoittajamalla, että herään yöllä stressaantuneena. Kirjoitin myös, että tämä ei ole iso murhe, mutta tekee olon alakuloiseksi. Siis entistäkin alakuloisemmaksi niiden isojen murheiden päälle. Jos sun tarkoitus oli lyödä lyötyä, niin siinä onnistuit. Mutta mukavaa päivää sullekin kaikesta huolimatta. 

Vierailija
11125/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on helppo elämä,

Tiedätkö oikeasti, en todellakaan ala tällaiselle palstalle vuodattaa niitä isoja murheita, joihin viittasin mm. kirjoittajamalla, että herään yöllä stressaantuneena. Kirjoitin myös, että tämä ei ole iso murhe, mutta tekee olon alakuloiseksi. Siis entistäkin alakuloisemmaksi niiden isojen murheiden päälle. Jos sun tarkoitus oli lyödä lyötyä, niin siinä onnistuit. Mutta mukavaa päivää sullekin kaikesta huolimatta. 

Älä välitä. Yleensä niin mukavaan ketjuun mahtuu aina joku 'ei niin mukava', joka omaa pahaa oloaan paikkaa torppaamalla toisten viestejä. Huh huh. Oikeasti en ymmärrä, miksi pitää tahallaan 'ymmärtää väärin'...

Mukavaa päivää :)

N64

Vierailija
11126/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Kauppa-auto -70 luvulla. Omenan tuoksu sekoittuu muihin tuoksuihin. Oma tunnelmansa oli hilppaista männikkömetsän läpi polkua pitkin reilun kilometrin matka autolle. Oli kesä. Ja helle. Havumetsä tuoksui. Kauppa-autossa oli sievä apulainen, haaveilin silloin, 6 vuotiaana, samasta ammatista. Tai työstä rahastajana. Eipä ollut kumpaakaan ammmattia enää olemassa, kun ammatinvalintaa myöhemmin tosissani tein. Niinpä minusta tuli isona jotain ihan muuta.

Vierailija
11127/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunan takaa avautuu auringossa kylpevä maisema - puiden oksat vilkuttavat vienossa tuulessa, keväänsininen taivas kuljettaa laiskasti pilvipalleroita. On kaunista.

Vietän viimeisiä talvilomaviikon päiviä. Ja yritän häätää migreeniä pois. 

Olen jälleen aloittanut päivän aivan liian aikaisin. Unet eivät vain viihdy minussa. Päivän aikana sitten huomaan näkeväni silmät auki päiväunia, haavekuvia...keskellä ei missään olevasta mökistä,  mikä on unohdettuna taivaan kannen alle seuranaan vesistöä käppyräpuumetsää tai pelkkää tundran varvukkoa missä silmä vain näkee kauas ja aika pysähtyy.. Mieli on kaukana, sieluparka lähtee karkuteille jaksaakseen jotenkin näitä päiviä, joihin väsynyt ruumis raahautuu.

Marraskuunkaktukseni kasvaa rehottaa sen seitsemään eri suuntaan, on kuin sotkuinen peikkopörrö. Ylisuuressa ruukussa on, siksi villiintynyt vallattomasti haaroittuvaksi. Kukannuppuja on turha odottaa. Kaunis on noinkin.

Itsekin koen olevani sen seitsemässä risteyksessä. Halvaantuneena paikoilleni. Jokainen uusi tienalku on torpattu kivilohkarevuorella. Paikoilleni en voi jäädä. Mutta onko voimia lähteä siirtelemään lohkareita.

Fyysiseen kipuun turtuu. Sen kaveriksi olen huomaamattani saanut salaa ryömineen apatianpoikasen masennuksen ahdistuksen. Minkä tietysti peitän muilta reippaudellani ja pärjäämiselläni. Toisia kannatellen. Eteenpäin perkele! Ei tässä mitään.

Ikkunan takana lasiruutuun kopsahtelee pörheä mehiläinen. Iso pörröpallo. Innokkaana, äänekkäänä surisijana. Nuorillani tahoillaan loksahtelee palikoita paikoilleen. Hyvä, että jotain onnistumisiakin. Tässä yhteisessä selviytymisessämme. Tahtojen taistelussa. Siivet vahvistuvat.

Tänään on hyvä päivä. Kuitenkin, vaikka ohimossa jyskyttää silmien takana ja pahoinvointi vyöryy. Tänään on hyvä päivä katsella tarkemmin, minkä kivikasan äärelle menee. Lohkaroiden välistä löytyy aina pienempiä kiviä. Niihin on helpompi tarttua ja viskata pois tieltä. 

Uskalletaan tänäänkin. Elää.

Kaikkea hyvää Sinulle :) <3

Vierailija
11128/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunan takaa avautuu auringossa kylpevä maisema - puiden oksat vilkuttavat vienossa tuulessa, keväänsininen taivas kuljettaa laiskasti pilvipalleroita. On kaunista.

Vietän viimeisiä talvilomaviikon päiviä. Ja yritän häätää migreeniä pois. 

Olen jälleen aloittanut päivän aivan liian aikaisin. Unet eivät vain viihdy minussa. Päivän aikana sitten huomaan näkeväni silmät auki päiväunia, haavekuvia...keskellä ei missään olevasta mökistä,  mikä on unohdettuna taivaan kannen alle seuranaan vesistöä käppyräpuumetsää tai pelkkää tundran varvukkoa missä silmä vain näkee kauas ja aika pysähtyy.. Mieli on kaukana, sieluparka lähtee karkuteille jaksaakseen jotenkin näitä päiviä, joihin väsynyt ruumis raahautuu.

Marraskuunkaktukseni kasvaa rehottaa sen seitsemään eri suuntaan, on kuin sotkuinen peikkopörrö. Ylisuuressa ruukussa on, siksi villiintynyt vallattomasti haaroittuvaksi. Kukannuppuja on turha odo

Kaikkea hyvää Sinullekin :) Olikohan pörrö ikkunasi takana kimalainen? Punaisin poskin, hiukset hiestyneenä tulin sisälle piharetkeltäni. Löysin tien laidasta panttitölkin, hetken päästä palattuani, sen oli joku muukin 'löytänyt' ja vienyt mukanaan. Melkein meidän pihassa oli...

N64

Vierailija
11129/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas raikas pyöräilylenkki, ja tuulinen. Aamulla keppijumppaa Sofian kanssa.

En nyt saa otetta oikein mistään tekemisestä, ei kai sitä aina tarvitsekaan. Tekemistä kyllä olisi.

Eilen oli katiskoissa iso hauki ja toistakymmentä ahventa.  Tänään aion tehdä haukifileistä  Hampurin haukea, ahvenet pakastin myöhempää käyttöä varten.

Hyvää päivän jatkoa!

Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kiva työpäivä. Jos tällaisia olisi aina, mulla ei olisi mitään kiirettä eläkkeelle. Harmi vana, että juuri tämän tyypppisten töiden määrä vähenee koko ajan ja hyvä jos kerran vuodess aon jokin tällainen homma. 

Kohta lähden mun siskoni kanssa.....yllätys yllätys ...rautakauppaan :D 

Vierailija
11131/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kylmä tuuli! Tehtiin kuitenkin aika pitkä pyöräreissu. Kun pukeutui lämpimästi niin ei palellu muu kuin sormet. 

Kotihommia ei juurikaan ole tehtäviksi eikä pihallakaan joten tapani mukaan laiskottelen. Sen taidon osaan hyvin!

Opetelkaa te ahkeroijatkin joskus otttamaan rennosti ilman paineita ja huonoa omaatuntoa. 

💐

Vierailija
11132/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kylmä tuuli! Tehtiin kuitenkin aika pitkä pyöräreissu. Kun pukeutui lämpimästi niin ei palellu muu kuin sormet. 

Kotihommia ei juurikaan ole tehtäviksi eikä pihallakaan joten tapani mukaan laiskottelen. Sen taidon osaan hyvin!

Opetelkaa te ahkeroijatkin joskus otttamaan rennosti ilman paineita ja huonoa omaatuntoa. 

💐

Kiitos vinkistä. Luulin, että ulkona on kylmä. Täysvillainen villapaita oli liikaa. Toin liiteristä vanhoja värikkäitä emalikattiloita, mihin istutan vkl orvokkeja. Kitkin kukkapenkkiä, hyörin ja pyörin. Hetkeksi istahdin ja hörpin kylmää vissyä. Ajattelin just: nyt rentoudun loppupäivän 

Eli siis, osaan kyllä laiskotellakin :)

N64

Vierailija
11133/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tänään oli kiva työpäivä. Jos tällaisia olisi aina, mulla ei olisi mitään kiirettä eläkkeelle. Harmi vana, että juuri tämän tyypppisten töiden määrä vähenee koko ajan ja hyvä jos kerran vuodess aon jokin tällainen homma. 

Kohta lähden mun siskoni kanssa.....yllätys yllätys ...rautakauppaan :D 

Lammas! Eikä? Rautakauppaanko taas? Mitäs tällä kertaa? Lautaa saat siskolta, maalia sitten varmaan? Tuulikaappiin?

Mullakin olis yks urakka: puupenkki ulkokäyttöön on katkaissut pari lautaa itsekseen liiterissä talven aikana. Ja halkaissut myös. Täytyis tehdä uusi koko istuinosa, muuten on kelpo vielä. Ihana tummanharmaa, millä olen valtannut kaiken mahdollisen. Yhden aitan portaatkin on osin pehminny, uutta lankkua vaatii nekin... ei turhaan sanota, ettei tekevältä työ lopu. Siellä aittalammella on perinteisesti minun kokoama iso kokko. Siis vesaamista ja risujen keräämistä...

N64

Vierailija
11134/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä syyllisty itsesääliin, mutta joskus mietin, että koska elämä näyttäisi hyvät puolensa minulle, kun aina tavallaan minä olen ollut se joka joustaa ja joutuu päätöksiinsä liittyen ottamaan lukuisia asioita huomioon. Koska tavallaan olisi minun aikana ja minä itse etusijalla. Jos mietin elämääni niin tähän mennessä näin ei ole vielä käynyt. 

Vierailija
11135/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä. Flunssaisena ja kuumeessa viettelen aikaa eli makoiluksi mennyt yämä päivä.

Vierailija
11136/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tässä. Flunssaisena ja kuumeessa viettelen aikaa eli makoiluksi mennyt yämä päivä.

Lämmintä juotavaa, lepoa & toipumista

N64

Vierailija
11137/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmintä juotavaa, lepoa & toipumista

N64

Kiitos. On sitä lämmintä juotavaakin juotu, mutta suurimmaksi osaksi vettä juotu. Eipä tässä kunnossa jaksaisikaan hyppiä ja tanssia. Toivottavasti itse en joudu sairaalakuntoon, kuten niin aikaisemmin kävi pomolleni.

Vierailija
11138/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päivä. 

Vierailija
11139/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päivä. 

Hienoa:)

Vierailija
11140/22124 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä syyllisty itsesääliin, mutta joskus mietin, että koska elämä näyttäisi hyvät puolensa minulle, kun aina tavallaan minä olen ollut se joka joustaa ja joutuu päätöksiinsä liittyen ottamaan lukuisia asioita huomioon. Koska tavallaan olisi minun aikana ja minä itse etusijalla. Jos mietin elämääni niin tähän mennessä näin ei ole vielä käynyt. 

Minä myös ihmettelen usein, miten olenkin joutunut tällaiseksi oman elämäni statistiksi. Olisipa vain mukavaa olla edes pari vuotta elämästään oman elämänsä päähenkilö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi