Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22230)

Vierailija
10761/22230 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin matkan varrella pienen eläimen. Tökkäsin sitä kevyesti ja totesin elottomaksi. Jatkoin matkaa ja jäin miettimään, oliko siinnä henkeä. Entä jos oli kohmeessa vain, itsellänikin oli hyvin kylmä ja näpit jäässä. Päätäkin särki ja alkoi särkemään enemmän vain. Asia jäi vaivaamaan. Kun olin perillä, kaivoin pienen kannellisen astian kaapista ja lähdin aikaisemmin kuin alunperin piti. Ensin en nähnyt eläintä, mutta vähitellen aloin hahmottaa pienen hahmon. Ehdin jo hetken luulla, että oli omin voimin selvinnyt, helpotus vaihtui sekunneissa pettymykseen. Eläin oli murjottu niille sijoilleen. Olin harmissani etten ollut kerinnyt nopeammin paikalle. Olen tätä harmitellut koko päivän. Tapahtunut sai minut ajattelemaan vain huonoja asioita tänään. Vihainen ja turhautunut olo. Surullinen eläimen puolesta ja harmissani itselleni ja pettynyt ihmisiin.

Vierailija
10762/22230 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla jumppaa Sofian kanssa.

Tekaisin maailman helpoimman tonnikalapiirakan, munakastyylisen. Ulkonäkö on vähän vaisu, mutta maistuu kyllä hyvältä.

Sukan neulomista. Saimme ensimmäiset pääsiäiskortit - kauniita ja piristäviä. Ystävän kanssa juteltiin puhelimessa pitkä tovi.

Kiva huomata, että joku muukin pitää päiväkirjaa, tai ainakin on joskus pitänyt.

Karhukin on jo herännyt talviuniltaan, liikkunut lähistöllä.

Mukavaa viikonloppua jokaiselle!

Myös täällä Pohjois-Kymenlaaksossa on nähty kameroissa  karhuja. Oletko saanut kuvia tai nähnyt jälkiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10763/22230 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
10764/22230 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kehotuksen levätä ja olla vähemmällä stressillä. Vaikea toteuttaa tuota, kun pakkovelvollisuuksia löytyy vaikka muille jakaa. Minkäs teet 🙁

Vierailija
10765/22230 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsenlapseni osoitti tänään mummia kohtaan taas aitoa rakkauttaan. Esitteli kaikki lelut ja osaamansa taidot, minun piti osallistua kaikkeen tekemiseen ja lopuksi vielä sain kunnon märät kuolapusut naamalle. 

Aika väsynyt olen ollut työviikosta, mutta toivottavasti viikonloppu suo lepoaikaa runsaasti. 

Meillä on iso ja mukava projekti etenemässä puolison kanssa. Olen siitä innoissani, vaikka samalla hieman huolestuttaa jaksamisen kannalta, kun ei kuitenkaan olla ihan nuoria enää. Mutta toivottavasti joka päivälle riittää voimia ja intoa. Uskon ja toivon niin. 

Itse kävin äänestämässä jo ennakkoon, mutta puoliso ei. Toivottavasti vaalipäivänä muistaa sitten! Miksiköhän me suomalaiset olemme niin arkoja puhumaan politiikasta vai onko minulle vain sattunut eteen ihmisiä, jotka eivät halua puhua siitä? Jotenkin tuntuu, että sehän on vain täynnä hieman eri vivaheella olevia mielipiteitä, ei sen kummempaa. Mutta tuntuu, että politiikan yllä leijuu joku epämääräinen mystinen varjo, että se ei jotenkin olisi sovelias puheenaihe... Oletteko muut huomanneet samaa? 

Saas nähdä kuinka kauan uusi lumi pysyy maassa. Meille tuli varmaan 10 cm kerros hohtavan puhdasta lunta viime yönä ja aamulla. Kun meni ulos, kirkkaus oli niin voimakasta, että meni hetki että silmät sopeutuivat siihen.

Kaikille kaunista viikonloppua! 

50+ Mummeli 

Vierailija
10766/22230 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä osunu eurojaskaa tänäänkään. Höh. 

Vierailija
10767/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekaisin maailman helpoimman tonnikalapiirakan, munakastyylisen. Ulkonäkö on vähän vaisu, mutta maistuu kyllä hyvältä.

Sukan neulomista. Saimme ensimmäiset pääsiäiskortit - kauniita ja piristäviä. Ystävän kanssa juteltiin puhelimessa pitkä tovi.

Kiva huomata, että joku muukin pitää päiväkirjaa, tai ainakin on joskus pitänyt.

Myös täällä Pohjois-Kymenlaaksossa on nähty kameroissa  karhuja. Oletko saanut kuvia tai nähnyt jälkiä? 

Mieheni eilen oli nähnyt jäljet, tänä aamuna jo kiersi katsomassa missä oli liikkunut. Jäljet näkyvät hyvin yöllä sataneessa lumessa. Itse näin jäljet vain mieheni ottamissa valokuvissa.                  Useampi ilveskin liikkunut lähistöllä. 

Vierailija
10768/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni eilen oli nähnyt jäljet, tänä aamuna jo kiersi katsomassa missä oli liikkunut. Jäljet näkyvät hyvin yöllä sataneessa lumessa. Itse näin jäljet vain mieheni ottamissa valoku

Missä päin Suomea? Maaseutu kyseessä?

Vierailija
10769/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aikaiseen ja nyt on viikkosiivous tehty. Laitoin uuniin tulet kun on niin vilpoinen keli ja saanpahan sitten laittaa karjalanpaistin uuniin muhimaan. Kahvit porisemassa ja aamupalan jälkeen meinasin lähteä kävelylle.  

Ihan tämmöinen tavallinen lauantai. 

Vierailija
10770/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni eilen oli nähnyt jäljet, tänä aamuna jo kiersi katsomassa missä oli liikkunut. Jäljet näkyvät hyvin yöllä sataneessa lumes

Maaseutuapa hyvinkin, E-Savossa. 

Vierailija
10771/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin aikaiseen ja nyt on viikkosiivous tehty. Laitoin uuniin tulet kun on niin vilpoinen keli ja saanpahan sitten laittaa karjalanpaistin uuniin muhimaan. Kahvit porisemassa ja aamupalan jälkeen meinasin lähteä kävelylle.  

Ihan tämmöinen tavallinen lauantai. 

Olet ollut ahkera heti aamusta, hyvä sinä! 

Vierailija
10772/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni eilen oli nähnyt jäljet, tänä aamuna jo kiersi katsomassa missä oli liikkun

Hassua, asutaan itse lähellä Etelä-Savon rajaa. 

Vierailija
10773/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvin kanssa koneen äärellä. Koko alkuvuosi on ollut todella kummallisen tunnelman värittämää, ja nämä "energiat" jatkuvat aina vaan. Auto koko ajan rempassa, rahat vähissä, nämä aiheuttaa stressiä.

Olen etäsuhteessa (mies asuu toisessa maassa), emme ole miehen kanssa nähneet pariin kuukauteen, hän tulee luokseni parin viikon päästä. Tuntuu että meidän suhde on muuttunut tässä viimeisen kuukauden-parin aikana tosi paljon; viestit vähentyneet, rakkaudentunnustuksetkin. Koen, ettei hän ole kiinnostunut pitämään yhteyttä. Tämäkin vetää mielen maahan. En tiedä onko vika minussa, vai vaadinko liikaa, vai mitä.. Minäkin otan etäisyyttä, kun alkaa tuntua että toinen vetäytyy..

Outo, outo olo. Koen itseni yksinäiseksi, surulliseksikin.

Vierailija
10774/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä tarjosi viikon mittaisen pysähdyksen flunssan ja kurkunpääntulehduksen muodossa. Elämä oli täynnä töitä, harrastuksia, liikunnun iloa ja ystävien kanssa kohtaamisia ja kalenteri pursuili kaikenlaista puuhaa ja puhetta koko viikolle. Tauti tuli ovesta ja tyhjensi koko kalenterin melkein jokaista puhelinsoittoa myöten. Puoliso on samassa taudissa ja elämäntahtina on ollut nyt yrittää pitää olosuhteet mahdollisimman mukavina, joka on tarkoittanut mm. rikkonaisia unitunteja kiikkutuolissa tai milloin missäkin on tuntunut helpoimmalta hengittää ja olla ärsyttämättä yskänrefleksiä. Parempaan päin nyt mennään selvästi. Ääntäkin tulee jo jonkin verran ja eilen pääsin viemään roskat ulos. Wau. Viikon uroteko, joka aiheutti parin tunnin palautumisen kiikkutuolissa! Ihmeesti ihminen sopeutuu tilanteeseen. Viimeviikolla roskien vieminen oli häviävän pieni ele matkalla bussille. Jep. Tästäpä nyt tähän lauantaihin. Ohjelma sen kun monipuolistuu, kun jaksaa jo ajatus pysyä mukana vaikkapa jonkin sarjan katsomiseen. 

Vierailija
10775/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi lähteä käymään kaupoilla, kun olen saanut pudotettua aika kivasti painoa ja housut alkaneet pyöriä päällä. Ihan hirveästi uutta en viitsi tähän välivaiheeseen hankkia, kun pudotettavaa on vielä paljon jäljellä, mutta alusvaatteita ja jotkut housut olisi hyvä löytää.

Voisin samalla hankkia aineksia pääsiäisleivontaan. Keksin, että teen prinsessakakusta sitruunaisen version ja päällystänkin keltaisella, mutta ehkä ennemminkin vaahtokarkkimassalla kuin marsipaanilla. Syötävät orvokit olisivat nätin näköiset keltaisen massan päällä jos vain raskin ostaa. Kesällä laitan itse kasvamaan syötäviä kukkia ruukkuun, löysin sellaisen valmiin siemensekoituksen kehäkukkaa, orvokkia ym. 

Vähän masentava tuo ohut lumipeite maassa, toivottavasti pääsiäisen aika olisi lämmin. 

Vierailija
10776/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin eilen aika reilusti nukahtamislääkkeitä, mutta ei toimineet, nyt on vähän väsyttävä olo ja helkatti tupakat loppuu eikä

jaksais lähtee kauppaan ostamaan,

Vierailija
10777/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun maa on valkoinen! Lumi piristää.

Vierailija
10778/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin harvinaisen kauan ja pitkään. Lunta on satanut  runsaasti ja sataa edelleen. Pitää lähteä äitin ostokset viemään.

Vierailija
10779/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vaikea päivä ja sellaisina päivinä kävelen aina liikaa. Jotenkin tulee se tunne etten voi vaan jäädä sisälle. Sitten mitä enemmän ahdistaa niin sitä useimmin menen  ulos. Toimii yleensä, mutta kun niissä tunnelmissa kävelen niin tulee keskityttyä siihen hetkeen. Jälkeenpäin ei kovin paljon muista niitä asioita. Tai muistaa, mutta ei välttämättä juuri sitä oloa mikä sai ulos lähtemään.

Itse kestän kyllä kävelyä. Väsynyt olo tietysti, kun niin paljon omalla mittakaavallakin olen ulkona. Toivon samalla, ettei kukaan tarttuisi tähän. Senkin vuoksi, että en toivo muillekaan oloa, mutta sinun pitää vaan lähteä niin usein ulos oloasi parantaaksesi. On tavallaan eri kävellä muuten kuin tavallaan pakosta. 

Kai se on minulla jotain surua elämästäni ja ihmisistä. Olen paljon miettinyt mikä saa muut loukkaamaan toisia. Jotenkin mietin, että aina sitä muiden oikeutta. Mikä oikeus toisilla on siihen käytökseen. Muuten en ikinä toivo muille pahaa, mutta niinä hetkinä toivoisin, että joku sanoisi heillekin hyvin pahasti. Ehkä oppisivat jotain  tai sitten eivät. Monesti mietin elämääni niin paljon. Suren monia asioita ja sitä etten monesti pysty olemaan sellainen ihminen kuin toivoisin. Tai en pysty johonkin asiaan. Elämä tavallaan tuntuu tyhjältä ja surulliselta.

Tämäkin ajatusten purkua. Tänään sitten rauhallisempaa oloa. Samalla en odota neuvoja ja pahoittelen tätäkin viestiä. Musiikki auttaa iltaisin, mutta päivällä oikeastaan ulkoilu on ainoa keino rauhoittaa mieltä. 

King at Heart - Horizon

Vierailija
10780/22230 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, joilla on outo: sunnuntaina eli huomenna on täysikuu. Ainakin itseeni vaikuttaa.

Kävin juuri tunnin lenkillä ja nyt lämmitän parsakeiton jämät. Illemmalla panen possunfileen ja kesäkurpitsaa uuniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan