Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22250)
Vastasin äsken ketjuun, jossa kyseltiin pääsiäisperinteistä. Ja jäin sitten miettimään asiaa. Yli 60 vuotta mun elämässäni perhe, suku ja kaikki mahdolliset sukujuhlat oli tärkeitä. Monet ovat todenneet, että kun isovanhemmat kuolee, sitten hiipuu suhde serkkuihin ja muihinkin sukulaisiin. Mun äidilleni oli aina erittäin tärkeää, että vietetään niin juhlapyhät, synttärit kuin jopa nimpparitkin ydessä. Itseasiassa ennenkuin siskoni sai lapsenlapsia, syyskuu oli ainoa kuukausi vuodessa, jolloin ei ollut mitään sukujuhlia. Useimpina kuukausina oli ainakin kaksi suvun yhteistä kokoontumista. Joulukuussa 4 (itsenäisyyspäivä, isän syntymäpäivä, joulu ja uusi vuosi) Ja siskoni lapsenlapsi sitten syntyi syyskuussa :D
Pandemiakin 2020 pienensi kokoonpanoa, kun päälle ysikymppisten takia piti olla ihan varmoja, ettei kukaan vie heille tartuntaa. Ja siten kokoonpanot pienenivät, mutta silti jollain tavalla juhlittiin. Nyt kun äiti on kuollut, ei kukaan nuoremmista enää edes kysele pääsiäispäivällisen perään. Ja koska mulle tulee pääsiäiseksi taas hoiitokoira, niin en järjestä pääsiäisipäivälliistä edes isälle. Käyn hänen luonaan vain kahvilla.
Näin se vaan meilläkin menee, että kun mummi kuoli, loppuivat perinteet. Tavallaan hieman surullista, mutta mulle kuitenkin helpotus. Johan noita kekkereita tuli järkättyä pari vuosikymmentä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 10716: Synlabissa otetaan labrakokeita ilman lääkärin lähetettäkin. Maksaa vähän enemmän kuin jos on lähetekin, mutta esim ei mulla reumakoe maksanut Synlabissa kuin 54 €. Halusin nimittäin itse tietää tuon tutkimuksen tuloksen eli onko mun reuma aktivoitunut uudelleen, kun tk:n omalääkärini oli lomalla eikä sen vuoksi ollut nähnyt viestiäni, jossa pyysin otettavaksi myös tuon labratutkimuksen. Jos olisi ollut normaali arvo, olisin jättänyt asian siihen, mutta koska ei ollut, otin uudelleen yhteyttä omalääkäriin.
Kiitti, lammas!
Mä aion jäärätä kunnan kautta labroihin. Olis ollut vaan kiva päästä kertalaakista näistä eroon, mut eihän se niin käynyt. Jatkan joko huomenna tai maanantaina pyydystämistä. Jos menee hulinaksi, niin otan Synlabin. Mulla seurataan yhtä arvoa, joka li
Kiitokset!
Mä en siis ollut sisällä sairaalassa, vaan terkkarin lääkäri ohjasi mut sokerirasitukseen Jorvin labraan.
En tiedä enkä välitä enää mihin tulokset häipyivät. Kai ne jossain on jollain numerolla. Mulla ei ole niistä tietoa, koska menivät terkkarista suoraan Jorviin. Who cares!
Tällaiseksi on mennyt terveydenhoito ja labrakokeet pk-seudulla.
Siinä se menee kuin jäitä polttelisi
Tänään kävin pesutuvalla pesemässä petivaatteita, mein pesutuvalla 2 pesukonetta, saa isomman määrän pestyä yhtäaikaa, kuivausrumpu ei toiminut joten toin kotiin kuivumaan, illemmalla läksin kauppaan, sain kuhaa -50% alesta. Voitin k-sovelluksesta Hellmans kastikkeen, sain sen. Semmoinen torstai.
Paskaa. Dissosioin pahasti traumojeni takia töissä ja unohdin tehdä yhden jutun.
Onneksi asiakas oli ymmärtäväinen ja sain tilanteen korjattua.
Hyvää huomenta, yöllä satoi runsaasti lunta, on vieläkin lumet maassa. Tänään en lähde mihinkään ulko ovesta ulos.
Olen lähdössä kurssille, talvikengät jalkaan pitää laittaa, on tullut sen verran lunta keski-suomeen.
Hyvää viikonloppua.
Huomenta! Tässä jännätään millaisia tarjouksia saadaan autostamme, huutokauppa sulkeutuu parin tunnin päästä. Uusi auto on jo ostettu ja mainioksi todettu, nyt vain pitäisi jollakin järkevällä hinnalla päästä tästä edellisestä eroon.
Mies oli lemmekkäällä päällä heti aamusta joten ihan hyvät fiilikset kuitenkin nyt molemmilla. Maito pääsi loppumaan, joten yritän tässä hampaat irvessä juoda yhden kupin mustaa kahvia että heräisin kunnolla.
Illalla pojan kanssa parturiin ja elokuviin, mukavaa! Mainiota viikonlopun alkua kaikille!
Meilläkin maa ja auto valkoisena, muutama sentti tullut yöllä lunta. Onpa valoisaa. Sämpylätaikina nousee. Mietin pihasaunaan puiden vientiä, vai jättäiskö ensi viikkoon. Huomenna on isolla kirkolla sähkösauna. Pääsiäisenä pihasauna joku päivä, ja grillausta, kalansavustusta... miten sää sallii
Pirteätä perjantaita
N64
Vierailija kirjoitti:
Kävin sydänfilmissä, ei kait mitään kummallista siinä ole ja ei haittaa vaikka oisikin, ketään ei kiinnosta minun elämä eikä asiat. Surullinen olo, N61v
Saitko tuloksia jo EKG:stä? Joku syyhän oli, että tutkimukseen laitettiin...
N64
Pyykkiä pessyt. Toinen koneellinen menossa. Ainakin vielä koneellinen. Otin sitruunapiirakkapalat sulamaan päiväkahville. Lunta maassa. Hirveä tuuli.
Tänään on oikein hyvä päivä. Jeesasin aamupäivällä työkaveria ymmärtämään ja tulkitsemaan lakipykäliä sekä EU-direktiivejä ja -asetuksia. Mä olen työurani aikana voinut perehtyä uusiin lakeihin, direktiiveihin ja asetuksiin sitä mukaa kuin niitä on tullut, mutta työkaveri joutuu nyt perehtymään niihin kaikkiin kertaheitolla ja yrittää omaksua kaiken sen, mihin mulla on syntynyt tietotaito vuosikymmenten aikana. Ei käy kateeksi.
Eilen tilasin lisää tarvikkeita nikkarointiprojekteihin. Yllättäen Matkahuollon kautta tuleva paketti on jo lähikaupasta noudettavissa ja Budbeen kautta kotiinkuljetuksella tilattu tulee illalla. Olin ajatellut, että ensi viikolla vasta tulisivat, mutta olikin nopeaa toimintaa. Nyt alkoi sitten 10 päivän vapaat, joskin siihen viimeiseen vapaapäivään tuli nyt yksi tunnin työpalaveri. Mun ei olisi aivan pakko siihen osallistua, mutta ihan mielenkiinnosta menen kuuntelemaan, haluaako asiakas jotain muutoksia. Jos haluaa, niin se on sitten hyvä hetki siirtää sen osa-alueen osaamista nuoremmille. Eli nuorempi kollega tekee ja mä tutoroin. Kohta koira päivälenkille ja sen jälkeen hakemaan paketti. Ja sitten vois vaikka vähän maalata taas :D
Lammas
Minäkin olin tietyllä alalla silloin, kun liityttiin EU:n. Lakikiemurat niiltä osin oli tuttuja, kun niitä viranomaisten kanssa veivattiin ja sorvattiin...
Toinen kommervenkki oli silloin kun Euro vaihtui valuutaksi.
Aika historiallisia hetkiä, nyt kun taakse päin ajattelee. Luin kerran päiväkirjoja noilta ajoilta, ei ollut paljoa romanttisia tarinoita, enemmänkin varastokirjanpitomuutoksia, lain koukeroita ja EU-direktiivejä...
Jälkipolvi siinä sit ihmettelee isotätinsä elämää, jos kukaan siis jaksaa sivuakaan lukea...
Nyt sämpylät tuoksuu, pääsen lämpimäisille
N64
Muisteluja:
Oli abikevät, isot siskot neuvoi ulkoilemaan pänttäyksen ohessa, olin niin otettu. Pääsisin vihdoin heidän 'tasolleen', kunhan kirjoituksista selviäisin. Pelotti kuitenkin ihan mahdottomasti. Eväät oli tärkeät. Aineen kirjoitin: Miesten työt ja naisten työt - aiheesta, toista en muista. Enkun arvosanan tiukka ope soitti kotiin, sen muistan. Lyhyt saksa oli viimeinen osio, likkakaverin kanssa sovittiin treffit kahvilaan, terkut Johannalle. Hän lähti aiemmin, enkä minäkään jaksanut enää puurtaa, läpi pääsin silti.
Maalaistalossa on kevät kiireistä aikaa. Peltoa kivetessä toukokuulla muistan sen jatkuvan käen kukunnan. En pitkään aikaan tykännyt kuulla, nykyään kyllä.
Lakkiaiset oli ikimuistoiset. Olin keskipiste. Kansakoulun opettajakin laittoi kukat koululle ja tuli kahville. Olin niin aikuinen, 19v. Serkku valmistui merkonomiksi samana päivänä.
Tätä muistelin tänään. Joka vappu etsin lakin ja painan sen, vähän jo kellastuneen, päähäni. Muistan aina kummisetäni ylpeän ilmeen, siitä on valokuvakin...
Vierailija kirjoitti:
Pöh!
Pöh itsellesi, onko muita kuulumisia ? :)
4 koneellista pyykkiä pesin. Siinä ohessa leikkasin 4 erilaista Nuppuprintin kangasta, teen tyynyliinat niistä. Nyt päiväkahville ja pakko kai ottaa Panadoli kun päänsärky ei meinaa mennä ohi. En jaksa kärvistellä.
Ikimuistoinen päivä luvassa ja osin jo menossa. Menen tänään vihille. Käytiin puolison kanssa jo kuvattavana, parin tunnin päästä maistraatti. Juotiin juuri välikahvit hotellihuoneen pikakahvijauheesta, ja puoliso läikytti kahvia solmiolle. Katsotaan, miltä näyttää kun kuivuu, on onneksi varasolmio mukana :D
Lisäyksenä sivusta tähän, että Puhdin kautta voi myös käydä Mehiläisen toimipisteissä verikokeissa ilman lääkärin lähetettä. Maksaa vaan nykyisin nuo tutkimukset melko paljon.