Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22296)
Vierailija kirjoitti:
Kevään mustarastaita katsellessa sain inspiraation, että ompelenpa mustasta trikoosta mustarastaan. Pyrstö on myös trikoota, nokka oranssia huopaa, silmät oranssia huopaa myös, täytteenä vanua. Ompelin myös muutamasta keväisestä jämäkankaasta kissat. Täytän ne kunhan lisää vanua tulee postissa.
Höh. Tosta vaan sait idean? Hieno homma, askartelu rules :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevään mustarastaita katsellessa sain inspiraation, että ompelenpa mustasta trikoosta mustarastaan. Pyrstö on myös trikoota, nokka oranssia huopaa, silmät oranssia huopaa myös, täytteenä vanua. Ompelin myös muutamasta keväisestä jämäkankaasta kissat. Täytän ne kunhan lisää vanua tulee postissa.
Höh. Tosta vaan sait idean? Hieno homma, askartelu rules :)
Kyllä vaan. Samoin kun luonnossa kävellessä näen luonnon ja jotkut kohteet valmiina valokuvina. Sit vaan kuvaan sen mitä näen. Kun kauan tekee niin näitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vois jo olla kyselemättä. Kuka tän ketjun nostaa tänne. Epäkiinnostava ketju.
Tämä on kiva ketju, moni käy päivittäin täällä 🙂
Elokuvista:
Kaksi vaikuttavaa elokuvaa olen televisiosta katsonut tässä muutaman päivän sisällä:
Gran Torino (Clint Eastwood) ja Yksi lensi yli käenpesän (Jack Nicholson). Molemmat huippuja.
Molemmista vielä esitykset telkassa tällä viikolla, Käenpesästä vain yksi jo huomenna keskiviikkona. Aion katsoa vielä uudestaan.
Yksi lensi yli käenpesän on tuttu filmi aiemmin, mutta nyt se oli erityisen puhutteleva. Itse olen työurani tehnyt alalla ja elämä on tuonut eteeni asioita, joita en olisi voinut inhimillisesti ymmärtää koskaan tapahtuvan. Itsellenikään.
Suosittelen näitä elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvista:
Kaksi vaikuttavaa elokuvaa olen televisiosta katsonut tässä muutaman päivän sisällä:
Gran Torino (Clint Eastwood) ja Yksi lensi yli käenpesän (Jack Nicholson). Molemmat huippuja.
Molemmista vielä esitykset telkassa tällä viikolla, Käenpesästä vain yksi jo huomenna keskiviikkona. Aion katsoa vielä uudestaan.
Yksi lensi yli käenpesän on tuttu filmi aiemmin, mutta nyt se oli erityisen puhutteleva. Itse olen työurani tehnyt alalla ja elämä on tuonut eteeni asioita, joita en olisi voinut inhimillisesti ymmärtää koskaan tapahtuvan. Itsellenikään.
Suosittelen näitä elokuvia.
Hienot valitsit, Gran Torinon oon nähnyt monesti. Katsoin just viikolla telkasta Yksi lensi yli käenpesän ja luulen, etten ole nähnyt sitä sitten -70 luvun. Leffateatterissa molemmat näin uutena.
Sotilaspoika
Onko kuka nähnyt? Loistava, järkyttävä...
N64
Mäpäs löysin kirppikseltä joskus tuon Yksi lensi yli käenpesän -elokuvan. Mäpäs katson tänä iltana ehkä Kuoleman Legioona -leffan.
Lumikki tulee tällä viikolla elokuviin, joten se on kiikarissani.
Mua närästää ja väsyttää nyt. Mun töissä laitettiin tuoksuja ja yksi hitsasi, joten todellakin hapen puutteessa oon. Ulkoa kuuluu mustarastaan viserrystä tällä hetkellä ja jokin toinen lintukin. Onko se kevät jo?
Itsellä on päivän pisimmät tunnit yleensä, kun olen tullut päivälenkiltä ja syönyt. Eli juuri tässä kello 17-20. Se aika monesti vaikea hetki ja tulee niitä ajatuksia, että mitä tästäkin päivässä jää käteen. Yleensä en paljon keskity edes opiskelemaan tähän aikaan. Sitten kahdeksan jälkeen lähden taas ulos ja sitten on jo ilta pitkällä ja tavallaan voin ajatella, että tämäkin päivä on kohta lopussa. Monesti opiskelen juuri tuolloin sitten myöhäiseen yöhön saakka.
Aamut joskus vaikeita myös, mutta kyllä nuo kolme tuntia pahemmat. Ehkä jollekin parhaat tunnit päivästä. Tulet ehkä töistä tai opinnoista kotiin ja viimein saat hengähtää tai sitten joku menee harrastuksiin, tapahtumiin yms. Minä taas tavallaan palaan takaisin kotiini ja koen jonkun tyhjyyden tunteen.
Ajan kulumisesta:
Laajasti pohditaan ja neuvotaan eläkkeelle jääviä opettelemaan ajan käyttöään uusiksi. On niin iso muutos.
Mitä mieltä tästä?
Te ketkä olette jo jääneet? Mikä muuttui?
Entä te, kellä on (ehkä kaikanakin) edessä? Miten arvelet sujuvan?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on päivän pisimmät tunnit yleensä, kun olen tullut päivälenkiltä ja syönyt. Eli juuri tässä kello 17-20. Se aika monesti vaikea hetki ja tulee niitä ajatuksia, että mitä tästäkin päivässä jää käteen. Yleensä en paljon keskity edes opiskelemaan tähän aikaan. Sitten kahdeksan jälkeen lähden taas ulos ja sitten on jo ilta pitkällä ja tavallaan voin ajatella, että tämäkin päivä on kohta lopussa. Monesti opiskelen juuri tuolloin sitten myöhäiseen yöhön saakka.
Aamut joskus vaikeita myös, mutta kyllä nuo kolme tuntia pahemmat. Ehkä jollekin parhaat tunnit päivästä. Tulet ehkä töistä tai opinnoista kotiin ja viimein saat hengähtää tai sitten joku menee harrastuksiin, tapahtumiin yms. Minä taas tavallaan palaan takaisin kotiini ja koen jonkun tyhjyyden tunteen.
Ehkä oloasi voisi helpottaa, jos tekisit jotain mistä tykkäät. Kuten itse tykkään katsoa Netflixiä. Siskoni tykkää tehdä taidetta. Äitini tykkää neuloa, lukea kirjoja tai katsoa rikossarjoja. Mä luin tänään uutisen missä oli vinkkejä miten päästä eroon korvamadoista. Siihen se vinkki oli, että tee jotain mikä saa keskittymisen pois siitä ajatuksesta. Sama varmasti pätee ongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö vois jo olla kyselemättä. Kuka tän ketjun nostaa tänne. Epäkiinnostava ketju.
Varsinkin kun puolet on ihan paskaa, ei vastaa aloituksen kysymykseen vaan kaiken maailman muisteluita ja muuta ei "tänään"-juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin hyvän aamuhartauden, psalmista, matkalaulusta.
Hyvää tiistaipäivää kaikille.
Joka watun ketjuun hihhulitkin eksy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun puolet on ihan paskaa, ei vastaa aloituksen kysymykseen vaan kaiken maailman muisteluita ja muuta ei "tänään"-juttuja.
Ja luet ketjua, koska???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin hyvän aamuhartauden, psalmista, matkalaulusta.
Hyvää tiistaipäivää kaikille.
Joka watun ketjuun hihhulitkin eksy
Just oli uutisissa juttua, että varsinkin nuoret on kiinnostuneita uskon asioista aina enemmän. Varsinkin ortidoksisuus on lisännyt kannattajiaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiva ketju, moni käy päivittäin täällä 🙂
Helppo, harmiton, hyväntuulinen ketju :)
Mulle kelpaa kyllä
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs löysin kirppikseltä joskus tuon Yksi lensi yli käenpesän -elokuvan. Mäpäs katson tänä iltana ehkä Kuoleman Legioona -leffan.
Lumikki tulee tällä viikolla elokuviin, joten se on kiikarissani.
Mua närästää ja väsyttää nyt. Mun töissä laitettiin tuoksuja ja yksi hitsasi, joten todellakin hapen puutteessa oon. Ulkoa kuuluu mustarastaan viserrystä tällä hetkellä ja jokin toinen lintukin. Onko se kevät jo?
On. Kevät.
Hyvää yötä
Tuuti tuuti äidin lasta, valvo silmä silloin vasta, kun sua toiset tuudittaa, äidin äänt et kuulla saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luet ketjua, koska???
Koska odotan että mummot osaavat lukea ja ymmärtävät lukemansa : Mitä sinulle TÄNÄÄN kuuluu? Turha toivo, mutta Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Lisään vielä edelliseen listaani: ruokalistat, musiikki, mitä juuri nyt kuuntelee - ei todellakaan vastaa aloituksen kysymykseen!
Ja vielä N64 kommentoi lähes jokaiseen "voi, voi sinua" tai "hyvä sinä"- viesteillään, kun pelkkä peukutus riittäisi! Mutta EI, hänen pitää näkyä ja kuulua, vaikkei häntä kukaan kaipaa!
Johan jollakin on ankeaa, kun pitää tulla osoittaa mieltään ketjuun, josta monet pitää.
Moneenkohan kertaan sekin pitää sanoa, että ap on sanonut tämän olevan mukava kirjeenvaihtoketju. Onko mahdotonta ymmärtää mukavan päälle? Koittaisitte te trollitkin olla mukavia niin mukavampi olo teillekin tulisi.
Muisteluja:
Hankikanteella lapsena haettiin potkurilla pajunkussoja. Niistä tehtiin virpovitsoja koristelemalla eri värisillä kreppipapereilla. Palmusunnuntaiaamuna mentiin virpomaan tätiä:
Virvon, varvon tuoreeks, terveeks tulevaks vuoeks - vitsa siul palkka miul
Palkka saatiin vasta pääsiäisenä