Ahdistaa todella paljon ihmisten pahuus eläimiä kohtaan
Siis tämä Hesarin juttu tänään siitä miten sikoja kohdellaan. Oikeasti ihan sydän särkyy ja sattuu näkemään on paljon. Onneksi, onneksi! olen ollut kasvissyöjä 2/3 elämästäni. Mutta mitä muuta voin tehdä?
Olen niin järkyttynyt ja surullinen. Miten me suomalaiset voimme olla noin alhaalla?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Samoin, mua alkoi itkettää tuo Hesarin juttu. Toivottavasti Karma kostaa eläinten rääkkääjille. Kasvissyöjä itse yli 32 vuotta, en halua, että ruumiini on eläinten hautausmaa.
Olen niin samaa mieltä kanssasi ja itsekin itkin. En halunnut enkä pystynyt katsomaan niitä videoita. Olen edelleen todella järkyttynyt siitä, että Suomessa kohdellaan eläimiä näin. Kertoo niin paljon meidän moraalisesta rappeutumisesta ja sielun puutteesta.
Viestin aloittaja (pahoittelen kaikkia kirjoitusvirheitä)
Kuules kun meitä suomalsisia ei olisi olemassakaan ilman lihansyöntiä, täällä pohjolassa kun on aikojen alkuhämäristä asti eletty karjataloudella. Se siitä alhaalla olemisesta, kasvissyönti on vain hyvinvointiyhteiskunnan lieveilmiö eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kuules kun meitä suomalsisia ei olisi olemassakaan ilman lihansyöntiä, täällä pohjolassa kun on aikojen alkuhämäristä asti eletty karjataloudella. Se siitä alhaalla olemisesta, kasvissyönti on vain hyvinvointiyhteiskunnan lieveilmiö eikä mitään muuta.
Miksi sitten et itse juoksemalla metsästä ruokaasi vaan haluat tehotuotettua, omassa ulosteessaan kierivän älykkään ja kipua tuntevan eläimen pahoinpideltyä lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat ja kuinka paljon wolttaat viikossa?
Kysymys tuolle, jonka mielestä "liha on hyvää". Missä muodossa syöt lihaa ja kuinka paljon?
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja sekä oikeuttaa eläinten huonon kohtelun? Olet kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule tänne niin syön sinutkin, namskis.
Hyvä, kun aloitit, en ollut ehtinyt lukea. Tässä juttuun linkki. Jokaisen sianlihan mättäjän on luettava juttu ja katsottava tuo video. Jos mätät sianlihaa, älä sievistele vaan katso ruokaasi tuotantoketjun alussa:
Vierailija kirjoitti:
Eläintä voi kohdella sen eliniän hyvin, vaikka sen lopussa söisi.
Vierailija kirjoitti:
Liha on hyvää.
Liha on hyvää, mutta sitä toivoo, että ne teurastettavatkin saisivat elää ilman pieksentää ja kidutusta. Luomuna, villinä ja vapaana jossain laitumella.
Sikamaista sikataloutta. Yhdessäkin kuvassa näkee emakon kasvoista miten se kärsii suunnattomasti. Lapahautuma, joka olisi ihmisellä sama kuin tuskallinen makuuhaava. Ja sitten ne sähköpiiskan heiluttajat, luultavasti sadisteja luonnoltaan?
Vierailija kirjoitti:
Sikamaista sikataloutta. Yhdessäkin kuvassa näkee emakon kasvoista miten se kärsii suunnattomasti. Lapahautuma, joka olisi ihmisellä sama kuin tuskallinen makuuhaava. Ja sitten ne sähköpiiskan heiluttajat, luultavasti sadisteja luonnoltaan?
Todennäköisesti, mutta silti heidän luonto ei anna kiduttaa ihmistä, ja siitä tulisi vielä linnaa, toisaalta eivätkä edes uskalla, koska ihminen laittaa vastaan. Eläin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan te vastailette noille trolleille. Eiköhän meistä, jotka ovat päättäneet tuosta toiminnasta irtisanoutua, ole nähneet huomattavasti kamalampia asioita kuin nämä trollausyritykset. Tärkeä asia vain hukkuu, kun annatte noille trolleille huomiota ja sehän heidän tarkoituksensa onkin.
Inhoan ihmisiä. En eläinsuojeluhenkisiä. Ihminen on ylpeä hienostuneesta kulttuuristaan ja saavutuksistaan, mutta niin vain vetävät pahoinpideltyä eläintä että napa ruskaa.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, mua alkoi itkettää tuo Hesarin juttu. Toivottavasti Karma kostaa eläinten rääkkääjille. Kasvissyöjä itse yli 32 vuotta, en halua, että ruumiini on eläinten hautausmaa.
Eläimet on pahoja, esim käärmeet puree ihmisiä!! Ihmiset EI pure käärmeitä. . . .
Monet suuret ajatteiijat ovat olleet kasvissyöjiä; Albert Einstein, Leonardo da Vinci, Mahatma Gandhi, Plutarkhos, Leo Tolstoi, G.B. Shaw, Franz Kafka jne.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempani söivät äärettömän vähän lihaa. Eläinproteiini oli enempi kananmunia ja maitoa, eikä kumpaakaan ollut ylettömiä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä suomalaisten syyllistäminen on melko naiivia. Kai puhut myös muslimien rituaaliteurastuksista, espanjalaisten eläintenkohtelusta (ovat julma kansa) ym. ym.? Matkusta ja opi elämästä.
Koska muualla kidetetaan eläimiä niin miksei meilläkin? josko annetaan muiden tehdä mitä tekee, ja hoidetaan me Suomessa eläimemme kunnialla ja hyvin, ilman kidutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat ja kuinka paljon wolttaat viikossa?
Kysymys tuolle, jonka mielestä "liha on hyvää". Missä muodossa syöt lihaa ja kuinka paljon?
Paketti jauhelihaa menee päivässä, vähintään 5 kananmunaa ja kylkeen jotain leikkeleitä leivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Liha on hyvää nam nam.
Jep. Etenkin kyljykset ja barbecue ribbsit. Ja tietysti perinteinen harmaasuolattu Joulukinkku ! nam nam.