Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22365)

Vierailija
9561/22365 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen vielä korjaus , kun en näköjään osaa enää laskeakaan. Eli tuo tyyppi siis vangittuna vuodesta 2012 ja vuonna 2042 vapautuisi. Eli ei 20 vaan 30 vuotta vankeutta. Lähes koko ikänsä ollut jo vankilassa. Nyt jo yli 15 vuotta. Joskus 55-vuotiaana vapautuisi. Tuomion löysin ja kuvaukset rikoksesta eli ilmeisesti ryöstö jonkun kotiin ja samalla tämä henkilö vammautunut. Näin tuomio noin pitkä ja pidentynyt vielä lisää näköjään. Tietysti moraalini ei ehkä anna periksi tietyssä mielessä myöskään. Harkitsen ehkä tätä nyt ja "paras" vaihtoehto tuolta sivulta nyt tähän mennessä. Pahoittelen taas, kun kirjoitan liikaa näköjään nyt tästäkin. 

Älä suotta jatkuvasti pahoittele. Ihan mielenkiintoista lukea tätä mietintää kirjeen kirjoittamisesta.

Vierailija
9562/22365 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toi aurinko on ihmeellinen, kun tuottaa niin rauhoittavaa mieltä ja mukavaa oloa. On niin ihanan keväinen olo." 

Piti tämä kohta poimia, kun itsellä taas päätä särkee aurinkoisen päivän jälkeen. Itselle tulee vähän levoton olo myös keväisin jos jatkuvasti paistaa. Sellainen fiilis, että pitäisi tehdä sata asiaa, mutta ei ole aina oikein mihin sitä energiaa purkaa. Ymmärrän hyvin niitä joilla jokin mielenterveyteen vaikuttava sairaus, että varmasti on vaikeaa aikaa. Sinänsä valo on hyväksi kyllä.

Kävelyä siis tänäänkin vähän eri maisemissa siellä missä koirani kanssa kuljettiin. Kivaa peltomaisemaa. Illalla lenkki sitten lähellä. Kirkas ilta tähtineen.

Aamulla isäni soitti jo aikaisin. Hän oli jotenkin rikkonut eilen puhelimensa ja ei sitä kuntoon saatu. Puhelin päällä, mutta jotenkin "sekaisin", eikä toiminut enää. En oikein ymmärtänyt. Harmillisesti en voi sitä täältä käsin itse todeta. Isäni sitten kiirehti ostamaan taas kerran uutta. Tuo vanha puhelin ehti ehkä hieman yli vuoden hänellä olla. Oma ongelmansa hänellä oli mobilepayn laataaminen tuohon uuteen puhelimeen. Siihen kyseli neuvoja, mutta en minä käytä tuota niin vaikeaa oli neuvoja antaa. Menee varmaan kysymään jostain liikkeestä apua ja soittikin yhteen. Kaupungissa on onneksi apua saatavilla.

Meilläkään ei kukaan oikein osaa tekniikan kanssa toimia. Vanhemmat melko pihalla kaikesta ja minä käytän sitten jotain ja yritän heitä auttaa. Hekin ikänsä puolesta saisivat kyllä osata paremnin nuo jutut.  Muuten omillaan ollaan. Tätäkin juttua joskus ketjussa  käsiteltiin.

Äitini kanssa olen taas melko väsähtänyt. Ikävästi sanoen mietin välillä miten hän voikin olla niin rasittava ja tylsää seuraa monesti. Ikäväähän tätä on kirjoittaa en sitä kiellä ja minulle saisi antaa jo diplomin kuuntelusta, kun taas kerran kuuntelen samat jutut läpi. Joskus mietin, että omanlaistaan "aivopesua" tuokin ja ei ihme jos välillä väsähdän. Lupasin hänelle huomenna hiusvärin laittaa ja kaipa se pitää nyt sitten tehdä.

Opiskeluissa yritän keskittyä kirjoittamaan. Ajatus vaan harhailee ja toisaalta väsähtänyt olo on. Toivon vanhan koneeni kestävän, kun se nyt vielä puuttuisi jos se hajoaisi. Illalla nyt vielä mietin itsetuntoa. Se on minulla niin kovin alhainen, kun ajattelee varsinkin  jotain porukassa oloa. Tarvisin jotain hyviä kokemuksia ja edes jotain mihin kuulua. Opiskelut etänä on itselle ehkä "rauhallisempi" tapa opiskella ja sopii minulle. Toisaalta eivätpä ne auta yksinäisyyteen juurikaan. 

Pahoittelustani, joku kirjoitti ja kai se on minulle tyypillistä ainakin jos innostun tylsänä hetkenä kirjoittamaan paljon. Samalla loppuun vielä ajatuksen tasolla tuo vangin kanssa kirjoittelu voisi olla kiva juttu. Silti en tiedä kyllä pystyisinkö siihen. Tuokin vangin "ilmoitus" oli osiossa "ei ole saanut yhtään yhteyden ottoa" ja sitten minä olisin se ainoa joka kirjoittaisi. Tämä hyvässä ja pahassa. Alkoi jotenkin huvittaa se, että mikä olisin siis ainoa "toivo" ja mahdollisuus ja sitten jos kaikki menisi miten sattuu. Tämän näin huumorilla, mutta samalla en tietysti halua pilailla kenenkään elämän ja tunteiden kanssa ja ei minusta olisi vankilaan. Pääni ei kestäisi siellä. Ja olen kyllä tänään kirjoittanut jo todella paljon tänne. Huomenna vähän eri tyyli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9563/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni kohtuullisen hyvin kun sain nukuttua.

Minulle kuuluu samaa mitä muinakin päivinä, tietokoneella oloa ja telkkaria katsoessa, niin menee tämäkin päivä.

En edes odotakaan mitään muuta, olen turtunut jo tähän elämääni.

Vierailija
9564/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 9554: "Samalla toisaalta, kun omakin elämä on mitä on ja ei mennyt kovin hyvin työllisyyden, opiskelujen, ihmissuhteiden yms kannalta niin ehkäpä on vaikeaa sukulaisilleen itseään ns mainostaa"

Tuli tuosta sun kommenttisi lauseesta mieleen, että onkohan yksi syy yhteiskunnassamme yhä kasvavaan yksinäisyyteen  se, että itseään pitäisi osata jotenkin mainostaa? Työhaastatteluissa toki, kun hakijoita on muitakin ja vain yksi avoin työpaikka, mutta ollaanko me ihmiset sotkettu kaikkeen muuhunkin toistemme väliseen kanssakäymiseen tämä sama ilmiö? Pitäisi melkein osata laatia itsestään jokin  henkilökohtainen CV? Kun mietin, millainen oma tuollainen CV:ni olisi, niin se olisi tyyliin "kotona yksin viihtyvä, nilkuttava (välillä käyttää kyynärsauvoja), laiska, saamaton ja mukavuudenhaluinen harmaa hiirulainen, joka osaa kyllä laittaa ruokaa ja on aika hyvä kuuntelija". Eipä oikein kuulosta siltä, e

Hauska tuo CV, ajatteles: joku saman tyyppinen saattais hyvinkin valita sinut... :) unohdit mainita nuo nikkaroinnit ja askartelut...

Pitkis

Harkitsisin varmaan pitkään tuota vankikirjeasiaa. Siellä saatetaan kulkea aika tummissa vesissä, rankoissa tunnelmissa. Luulen, että itselleni saattais jäädä mielen päälle liikaa pyörimään. Toki vanki varmasti kirjeistä ilahtuisi.

Leppoisaa pyhäpäivää

N64

Vierailija
9565/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen aamupäivä, kävin kävelemässä metsäautotiellä hankia pitkin, sopivasti kantoi.

Minunkin mielestä Pitkiksen kannattaisi harkita vielä tuota kirjeenvaihtoa vangin kanssa, saattaa käydä liian rankaksi.  Eikö jotakin kautta löytyisi joku muu kirjeystäväksi...

Taas minusta tuli lottovoittaja! 10 e :)

Hyvä, että edes joskus tulee vähän takaisin päin. Enemmän voittaisi, jos jättäisi loton tekemättä, mutta kun on vakiorivi, niin ei "uskalla" jättää tekemättä. 

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Vierailija
9566/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana aurinkoinen aamupäivä, kävin kävelemässä metsäautotiellä hankia pitkin, sopivasti kantoi.

Minunkin mielestä Pitkiksen kannattaisi harkita vielä tuota kirjeenvaihtoa vangin kanssa, saattaa käydä liian rankaksi.  Eikö jotakin kautta löytyisi joku muu kirjeystäväksi...

Hyvä, että edes joskus tulee vähän takaisin päin. Enemmän voittaisi, jos jättäisi loton tekemättä, mutta kun on vakiorivi, niin ei "uskalla" jättää tekemättä. 

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Samat tein, jäistä  hankea, sulaa asfalttia! Upea aurinko ja lintujen tsirkutus. Jääkylmää vissyä vajan rappusilla. Paksu täysvillapaita oli hiukan liikaa :)

Onnea lottovoitosta

N64

Vierailija
9567/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin tulemaan miehen entisten työkavereitten tapaamiseen. Tänään tapaavat, eilen jo tultiin tänne hotelliin kahdeksi yöksi.

Samalla käydään tapaamassa tuttuja. Minä en tietenkään mennyt miehen mukana, saavat rauhassa muistella menneitä.

Kävin kävelyllä, täällä ei ole enää juurikaan lunta niinkuin meillä päin. Keväistä on ja taas tuli kuuma.

Pitkis, kyllä kannattaa miettiä loppuun asti se vangille kirjoittelu. Voi olla aika rankkaa tekstiä sieltä päästä ja vaatimuksia.

Mietit matkaakin- olisiko joku valmis kiertomatka mukava? Ne on tietysti kalliimpia mutta sellaiselle uskaltautuisi ehkä yksinkin, ilman äitiä? 

Hyvää sunnuntainjatkoa kaikille💐

Vierailija
9568/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoillaan tyttöystävän kanssa sängyllä ja katellaan naisten hiihtoa.

Krapsuttelen samalla pallejani ja ihailen hienoja näkymiä..

Vierailija
9569/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää sunnuntain jatkoa!

Samat tein, jäistä  hankea, sulaa asfalttia! Upea aurinko ja lintujen tsirkutus. Jääkylmää vissyä vajan rappusilla. Paksu täysvillapaita oli hiukan liikaa :)

Onnea lottovoitosta

N64

Kiitos.

Minä yritin sirkutella talitintille takaisin, mutta ei se ollut moksiskaan :)

Vierailija
9570/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ajatuksenne ja liittyyhän tuohon vangin kanssa kirjoitteluun monia huolia. Itse miettisin sitäkin, että kuinka ikävää olisi sitten lopettaa jos homma ei tuntuisi kivalta. Kun monet eivät saa mitään kirjeitä tai sähköposteja. Toisaalta mietin sitäkin mitä sitten  kirjoittaisi. Eihän minulla ole edes kokemusta miehistä edes ystävyyden kautta ja näin aiheiden keksiminen olisi hankalaa. Monet kuulemma tahtoivat juuri kuulla kaikista tavallisista elämän asiosta mitä eivät vankilassa pääse kokemaan. Minullakin on vaan hyvin samanlaisia päiviä ja kirjoitettavat jutut toistaisivat itseään. Ja enhän minä tiedä mitään toisen kiinnostuksen kohteita ja tämä ihan musiikista, kirjoihin ja kaikkeen sen väliltä. Sitten ei viitsisi kovin tarkkaan kirjoittaa omasta elämästään. Näin alun jälkeen voisi olla vaikeaa enää jatkaa. 

Samalla nuo käytännön jutut nousevat esiin. Kun kävin tuota ihan luotettavaa sivustoa läpi niin ymmärsin nyt, että vaikka kirjoittaisinkin sen sivuston tarjoaman sähköpostipalvelun kautta (ohjaa nämä viestit vangille ja hänellä oikeus käyttää tuota palvelua) niin hän tulee silti näkemään minun koko nimeni ja osoitteeni. En pysty sitä edes sähköpostitse kirjoittaessa välttämään mitä aluksi luulin. Tämä kaikki on nyt hieman liikaa kyllä ajatuksen kun tasolla. Luulin, että homma toimisi jotenkin erilailla jos sähköpostitse kirjoittaa.

Samoin totta kai olisi ollut kiva jopa käsin kirjoittaa jotain, mutta tämä jotenkin vieläkin vaikeampi ajatus, kun siinä vasta tuo osoite oikein korostuu. En minä sitä pelkää, että hän vuosien päästä ilmestyisi tänne, mutta kukaan ei halua tietojaan leviävän mihinkään varsinkaan vankilaan. Olipa tuonkin sivuston toiminta erilaista ja jäisi nuo henkilökohtaiset tiedot vaan sinne ilman niiden ilmoitusta vangille. 

Kyllä minä hieman ehdin innostua tästä ja sinänsä en varmaankaan pelästyisi synkkiä asioita. Olisi ollut mukavaa jollakin tasolla kirjoitella ja jotain kortteja lähettää. Harmillisesti se vaatisi sitten niin paljon, että toinen saisi tietää sinusta liikaa näiden tietojen pohjalta. En kirjoita tästä nyt enää ja varmaan vielä kysyn tuolta sivuston yhteydenotosta tietoja ja katson mitä he kertovat niin on varmat tiedot, että ymmärsin oikein. Ja kiitos asiaa pohtineille täällä, kun eihän tämäkään kuulumisiin kuulu oikeastaan. 

Vierailija
9571/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkillä kävin.Tulokseni pieniä ahvenia ja hauki.

Vierailija
9572/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerjäläisten valtakuntaan eivät herrat saapuneet,

Eikä yli suuren veden hätähuudot kuuluneet.

Kerjäläisten valtakuntaan pääsee kaarnalaivalla vain.

Se mikä hukkuu ja mikä säilyy, sen pidän omanain."

Tämä Dingon renkutus kuului eräältä parkkipaikalta äsken. Kaksi kyyhkystä näkyy saapuneen ainakin puiston koivuihin. Ovat niitä kyyhkyjä jotka sanoo, HUUU hu hu huuu hu hu   HU. Ja tuo viimeinen HU oikein painokkaasti ja käskevästi.

Vierailija
9573/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Olin 14, ison siskon kanssa lähdettiin liftillä kummeilleni kylään. Matkaa oli parisataa kilometriä. Kyydin sai helposti. Kummitätini esitteli upouutta astianpesukonetta, se oli harvinainen ylellisyys -70 luvulla. Kummit ajelutti meitä pitkin kaupunkia. Joku valokuvakin on reissusta.

Vierailija
9574/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin kirppikselle tänään ja pelastin erään päivän, kun ilmoitin arvelujeni perusteella yhdelle ulkona, että onko hän pudottanut yhden tuotteen. Sattumoisin arveluni osui oikeaan.

Pilvinen päivä oli tänään ja aamupäivällä kävely oli mukavampi, kun aurinkoa paistoi vähän pilvien takaa. 

Urheilua tuli katsottua tv:stä ja tuli katsottua jokin koskettava elokuvakin. Aika mukava tälläinen sunnuntai.

Vierailija
9575/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Sunnuntaina sataa aina...' paitsi ei tänään :)

Hyvää yötä Kaikille

Vierailija
9576/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietit matkaakin- olisiko joku valmis kiertomatka mukava? Ne on tietysti kalliimpia mutta sellaiselle uskaltautuisi ehkä yksinkin, ilman äitiä?" 

Niin kalliitahan ne ovat, vaikka varmasti voisi olla kivempi tuollaiseen osallistua. Toisaalta tuskin saan sellaista summaa kasaan. Äitini kanssa varmaan silti aluksi matkustaisin. Tämä monien asioiden takia. Isäni tuskin ns päästäisi minua yksin ulkomaille  Ei tämä hänelle tietysti kuulu, mutta voin kuvitella. Ei meidän perhe ole mikään ihan tavanomainen joka asiassa jos kaikkea miettii. Monet jutut tietyllä tavalla vaikeampia. 

Toisaalta isässäni on hyvät puolensa myös. Välillä peittyvät kaiken muun alle. Tänään hän hyvällä päällä, kun oli saanut apua puhelinasian kanssa. Mukavaahan se on, että kaupungissa on paikkoja mihin mennä kysymään apua tekniikan kanssa. Samalla rauhoittaa omaa mieltäni, että kaikki kunnossa.

Äitini kanssa parempia hetkiä tänään. Toisaalta tulemme monesti hyvin juttuun. Välillä väsähdän siihen, kun vaan samoja juttuja puhutaan. Äitini hiusvärin laitto jäi kuitenkin nyt ensiviikon loppuun. En viitsinyt enää illalla lähteä laittamaan ja äitini kuitenkin menee nukkumaan aikaisin. Pitää nyt yrittää käyttää tämäkin aika opintoihin niin sitten on myöhemmin kiva katsoa, vaikka urheilua palkinnoksi. Kävelyä tänäänkin ja ihan kiva pilvinen sää. Ei näin päänsärkyä tänään.

Yritän unohtaa kaiken vankiloihin liittyvän nyt. Mielessään voi miettiä mitä kirjoittaisi, mutta kun ajatukset eivät monestikaan toteudu ja kaikki mene kuin toivoo. Osoituksena tästä jo siihen täällä olleeseen "enkkuketjuun" kirjoittamani viestit näistä nettikavereistani. Aluksi heidänkin kanssa helppoa kirjoittaa, mutta myöhemmin aiheet alkoivat loppua. Heidän kanssaan oli melko helppoa lopettaa yhteydenpito, koska heillä oma elämänsä ja ystäviä. Jos kirjoittaa ihmiselle joilla sellaisia ei ole niin vastuu painaa enemmän. Tämä myös itseeni liittyen ja omaan tilanteeseen, kun ns ketään ei ole. Ajatuksia taas paljon kaikkeen liittyen. 

Vierailija
9577/22365 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana ollaan oltu jo muutama päivä. Onpahan ainakin tullut katseltua mukavia sarjoja, kun on pitänyt olla aloillaan rauhassa. Kylläpä näytti ikkunoista sisään paistava aurinko ihanalta! Toivottavasti ei kestä toipuminen pitkään, että pääsisi kevätauringosta uloskin nauttimaan. 

Kaikenlaisia mukavia tulevaisuuden suunnitelmia ollaan ehditty miettimään. Onpa muuten kätevää, että puoliso on yhtä yllytyshullu kuin minä! Kun joku (ei ehkä aina ihan niin loppuun asti mietitty) idea suorastaan pursuaa päästä, niin molemmat ollaan jo into pinkeänä pohtimassa, miten sen toteuttaisi. Siinä mielessä mulla on kyllä mulle maailman paras puoliso. Ymmärtää puolesta sanasta, kun joku "loistoajatus" lähtee kehkeytymään. Onneksi elämä on siitä hyvä, että kun realiteetit ja talous pistävät välillä kampoihin, niin ainakin jotkut ideat sieltä onneksi toteutuvatkin. Ja taas saa päästää luovuutensa kukkimaan vapaasti! 

Toivottavasti maailman poliittinen tilanne rauhoittuisi. Onhan tämä aikamoista seurattavaa ollutkin viime aikoina. Onhan se aika huolestuttavaa, että yhden presidentin vaihtuminen muuttaa maailman isoja linjoja näin radikaalisti. 

Lapsenlapset soittelivat iltasella Whatsapp puhelun. Kylläpä oli pienillä paljon asiaa. Voi kun eivät ikinä hävittäisi sitä lapsen intoa ja kykyä nähdä kaikissa asioissa ihmettelemään aiheita. 

Jaahas. Se olisi sitten nukkumaan menoa vaille päivä pulkassa. Kaikille teille hyvää yötä ja kauniita unia. Nukkukaa hyvin. 

50+ Mummeli 

Vierailija
9578/22365 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa juuri kun tiet oli kuivat ja kesäkelit! Aina lunta ja taas lapioimaan.

Vierailija
9579/22365 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lunta sataa juuri kun tiet oli kuivat ja kesäkelit! Aina lunta ja taas lapioimaan.

Täälläkin ennustettu kymmenen sentin lumikerros, aika sakeaan sateeseen heräsin. Liikennekin, se vähäinen, täällä maaseudulla  on vaimean kuuloista. Voipi tulla laiskempi päivä, vaikka eihän lumisade ulkoilua estä. Naapuri käy lenkillään säännöllisesti, vaikka ei enää koira ole seurana. 

Mukavaa maanantaita

N64

Vierailija
9580/22365 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Sunnuntaina sataa aina...' paitsi ei tänään :)

Hyvää yötä Kaikille

Ai että. Sunnuntaina sataa aina .. on varmaan Neljän Ruusun paras kipale.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi