Kukaan viettänyt joulua/uutta vuotta ulkomailla? Millaista siellä on ollut?
Kommentit (8)
Olen monesti viettänyt joulun ulkomailla ja yleensä valitsen maan jossa ei vietetä joulua. Eli joulut on menneet ihan normaalin matkailemisen merkeissä, kaupunkikävelyä, patikointia vuoristossa tai viidakossa tai löhöilyä rannalla.
Useampi vuosi nyt joulupäivästä loppiaiseen Italiassa.
Capodanno on iso juhla, silloin menemme ulos syömään sekä aattoiltana että lounaalle 1.1. Ilotulituksiin panostetaan mutta raketit ammutaan vasta puolenyön aikaan n 10-15 minuutin aikana.
Uudenvuodenpäivänä lähdemme yleensä vuorille ajelemaan ja ihailemaan kuuraista maisemaa kun aamurusko muuttuu kirkkaansiniseksi auringonpaisteeksi.
Ulkomailla Kanadassa vai Zimbabwessa?
Kukaan ei ole viettänyt joulua ulkomailla. Ei kukaan.
Monia vuosia. Joulu ulkomailla on stressitöntä ja huomattavasti edullisempaa. Ei tarvitse siivoilla, miettiä kokkauksia tai riittääkö rahat kaikkeen.
Olen viettänyt joulun Espanjassa ja Afrikassa. Kotona paras, koska olen todellinen jouluihminen ja nautin kaikesta jouluun liittyvästä. Kotona sitä vietetäänkin ainakin kuukauden verran.
Alle 10 vuotiaana joulu Espanjassa, en oikein muista siitä mitään. Yksi joulu meni aikuisena Tukholman risteilyllä. Muistan mä siellä et yhdellä porukan parilla oli hytissä parveke ja siellä käytiin röökillä. Muuten meni aika päissään koko reissu, et en muista maissa olostakaan mitään. Tästä aikaa noin 17-18 vuotta.