Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tultiin kotiin hotellireissulta. Onneksi vasta loppumatkasta alkoi vesisade ja nyt sataa kunnolla, täällä ei ole tullut lumena.
Oli ihan virkistävää vaihtelua rauhalliseen elämäämme.
Te yksinäisyydestä kärsivät, kai luette kirjoja? Hyvän kirjan parissa aika vierähtää ihan huomaamatta ja pääsee sisään
uusiin maailmoihin.
Hyvää viikkoa kaikille!
Unohtuiko kukka :)
Kirjoitin tuon pöytäkoneella jossa ei oo kukkia💐
Vierailija kirjoitti:
Lammas,
mulla auttoi Trexan-solunsalpaajahoidon pahoinvointiin vahva foolihappo, muuten oksensin tai kuvottelin. Varmaan tiesitkin tai olet jo kokeillut. Lääkäri kirjoitti siihen reseptin heti hoidon alkaessa.
Mulla on kans foolihappåo huomisaamun lääkkeissä, mutta just luin, että se kannattaisi ottaa jo 4 tuntia pistoksen jälkeen. Pitää vissiin siirtää ensi viikolla pistosta sen verran aikaisemmaksi, että ennen nukkumaanmenoa ehtii ottaa foolihapon.
Minua kiinnostaa tuo ikkunajuttu, tekisi mieli tehdä sellainen itekin, mutta miten se ikkunanpesu kun eessä roikkuu lautoja?
Rauhaisa päivä, märkiä rättejä sadellut.
Kuunnellut YouTubesta HOA Karen ja hyljeksittyjen lapsien juttuja samalla kun väritellyt ns. aikuisten värityskirjoja. Ei siis mitään törkykuvia, vaan eläimiä tällä kertaa.
Noi hyljeksityt lapset, niissä ihmetyttää onko Jenkeissä tavallista, että aikuiset lapset maksavat vanhempiensa talolainoja, autoja, ruoka- ja muita kuluja? Eihän ne tosijuttuja ole, mutta kiinnostavaa kuunnella kun karma kostaa ja vanhemmat jäävät pärjäämään omillaan ruikuttaen taloudellista tukea.
Kuuntelen niitä ihan kielikylvyn takia. Sanasto aika suppea ja kaikissa aika samanlainen.
Flunssa ja kurkunpäätulehdus, ääni mennyt.
Hei sinä pitkästi kirjoittaja: kun juttelit tuosta kirjekaveriudesta vangin kanssa aiemmin, niin mulle tuli mieleen, että ootko kattonut kirjekaveri-ilmoituksia ihan suomalaisilta sivuilta? Vilkaisin itse nopeasti yhtä sivustoa ja siellä oli muutamakin, kenelle itse voisin kuvitella kirjoittavani, ainakin kokeilumielessä. Toki sinulla voi olla erilainen maku ilmoitusten suhteen :)
Kuulumisia: päänsärkypäivä, tuntuu että on vain odottanut, että pääsisi nukkumaan. Silti mukaviakin hetkiä päivässä: hankin torista pöydän ja tuolit parvekkeelle, tein pitsaa, söin päiväkaakaon kaveriksi suklaakakkua. Suunnittelin kutsuja pieneen häätilaisuuteemme. Kokeilin uutta ripsiväriä, se olikin luksusta, kun edellinen oli ehtinyt kuivua tönköksi ja silti olin sitä ripsiin väkisin hangannut. Hauska, kun näin kirjoittaa, niin huomaa, että onhan sitä tullut tehtyä vaikka mitä. :)
Lumitönkköä satoi tänään 20 cm. Siinä oli taas lapioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu töitä ja päikkäreitä.
Mulla oli vilunen olo ja ruoan jälkeen oikasin pitkäkseni peiton alle lukemaan kirjaa. Hetken torkahdin, ehkä ei haittaa yöuniin. Lunta tuli reilusti hetken aikaa ja vesisadetta perään.
Täälläpäs ei eilen tullut yhtään lunta. Vettä vain ja tietystipä kastuin. Nyt aamulla vähän näyttää tulleen lunta, mutta hyvin kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tuo ikkunajuttu, tekisi mieli tehdä sellainen itekin, mutta miten se ikkunanpesu kun eessä roikkuu lautoja?
Rauhaisa päivä, märkiä rättejä sadellut.
Kuunnellut YouTubesta HOA Karen ja hyljeksittyjen lapsien juttuja samalla kun väritellyt ns. aikuisten värityskirjoja. Ei siis mitään törkykuvia, vaan eläimiä tällä kertaa.
Noi hyljeksityt lapset, niissä ihmetyttää onko Jenkeissä tavallista, että aikuiset lapset maksavat vanhempiensa talolainoja, autoja, ruoka- ja muita kuluja? Eihän ne tosijuttuja ole, mutta kiinnostavaa kuunnella kun karma kostaa ja vanhemmat jäävät pärjäämään omillaan ruikuttaen taloudellista tukea.
Kuuntelen niitä ihan kielikylvyn takia. Sanasto aika suppea ja kaikissa aika samanlainen.
Mulla 'ikkunalauta' on noin 30-40cm, sisalnarulla roikkuu verhotangossa. Näitä on useampia, eri ikkunoissa. Osaan mies porasi reiät narulle, osassa on pyöräytetty narut laudan päissä ympäri. Ovat siis keveitä, helppo poistaa.
Luulen, et Lampaan lautajutska on isompi, hän voi kertoa omastaan.
Mun hyllyillä on välillä kukkia, lyhtyjä, nättiä kiviä... mitä milloinkin. Osassa naruja on solmuja, osassa helmiä, nappeja tms koristeita. Ja ne laudathan on harmaantuneita vanhoja.
N64
Oi ei. Talkkari lumitöissä, meilläkin rappusilla, auton katolla 15cm lunta. Sämpylätaikina nousee, leipomisen jälkeen lumitöihin...
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä pitkästi kirjoittaja: kun juttelit tuosta kirjekaveriudesta vangin kanssa aiemmin, niin mulle tuli mieleen, että ootko kattonut kirjekaveri-ilmoituksia ihan suomalaisilta sivuilta? Vilkaisin itse nopeasti yhtä sivustoa ja siellä oli muutamakin, kenelle itse voisin kuvitella kirjoittavani, ainakin kokeilumielessä. Toki sinulla voi olla erilainen maku ilmoitusten suhteen :)
Kuulumisia: päänsärkypäivä, tuntuu että on vain odottanut, että pääsisi nukkumaan. Silti mukaviakin hetkiä päivässä: hankin torista pöydän ja tuolit parvekkeelle, tein pitsaa, söin päiväkaakaon kaveriksi suklaakakkua. Suunnittelin kutsuja pieneen häätilaisuuteemme. Kokeilin uutta ripsiväriä, se olikin luksusta, kun edellinen oli ehtinyt kuivua tönköksi ja silti olin sitä ripsiin väkisin hangannut. Hauska, kun näin kirjoittaa, niin huomaa, että onhan sitä tullut tehtyä vaikka mitä. :)
Kiitos viestistä. Olenhan minä joskus katsellut, vaikka mistä niitä kirjekaveri-ilmoituksia. Ehkäpä itse mietin, että ajatuksen tasolla voisi olla kivempi kirjoittaa ulkomaille. Olen tietysti hieman sellainen ihminen jolla epäilyksiä ihmisten suhteen (sanoo ihminen joka silti harkitsee kirjoittamista vangille) niin Suomi tuntuu liian pieneltä maalta kirjoittaa omalla nimellään kenellekään ns tuntemattomalle. Tätä mietin ja muiden ikävien ihmisten kokemusteni kautta en ryhtyisi siihen.
Oikeastaan mitä tarkemmin ja henkilökohtaisemmin kirjoittaisin niin sitä enemmän nousisi se ajatus esiin, että kuka siellä kirjeitäni lukee. Näin pitäisi olla mahdollisuus sähköpostin kautta kuitenkin vähän kuin anonyymisti kirjoittaa. Toisaalta ulkomaille sama juttu ja en mielelläni koko nimellä ja osoitteella kirjoittaisi.
Muuten ei kai minulla mitään kovin suuria vaatimuksia ihmisten suhteen olisi ja monille voisi kirjoittaa. Ajatuksen tasolla mieluummin ehkä jollekin joka jotenkin ilmaisi kaipaavansa seuraa tai ystäviä tms. Olisi siis sillä tavalla kiva auttaa jotakin yksinäisyyden yms kanssa tällä tavalla itsekin samaa kokeneena. Muuten en valikoi ihmisiä, mutta joku jolla on hyvin kiireinen arki ei välttämättä sitten tajuaisi minun elämääni.
Toivottavasti päänsärkysi hellitti viitaten tuohon viestiisi. Etukäteen myös onnitteluja häihin liittyen. Jotenkin mukava lukea näistä muiden juhlista, kun itse en saa kutsuja minnekään. Lapsuudessa varsinkin tykkäsin juhlissa käymisestä ja oli aina pieni jännitys, kun jokin kutsu tuli. Harvoinhan niitä tilanteita on, kun saa juhlavaatteissa olla ja itsekin pistin myyntiin monet turhaan omistamani mekot.
Minullakin ehkä se tyyli kirjoittaa, että yritän löytää jokaisesta päivästä jotakin kirjoittamista, vaikka tapahtumia vähän. Joku toinen ilmaisi parilla lauseella kaiken ja mikä sitten jaarittelen liikaakin jo.
Muuten jos nyt lyhyemmin kertoisi tämän päivän jutut eli ulkoilua, kun sitten toimerrun ulos. Kaunis päivä näyttää olevan ja täällähän satoi lunta reilusti. Aura ajoi tiet yöllä. Opiskelut sitten illalla ohjelmassa, kun aikaa ei ole enää paljon jäljellä palautuksiin. Keskittyminen on melko huonoa. Yritän silti edes pätkissä saada jotain aikaan. Ketjussa suositeltiin yksinäisille kirjoja ja itsekin joskus luin paljon. Nykyisin vain pari kirjaa vuodessa ja ennen varmaan kymmeniä. Keskittyminen niin vaikeaa. Pitäisi kai tähänkin muutos saada ja yrittää kesällä taas lukea.
Olipa mukava nukkua omassa sängyssä!
Kun on tottunut omaan huoneeseen niin on vaikea nukkua samassa sängyssä. Varon liikaa kääntyilemistä ettei mies vaan häiriinny ja herää siihen. Yritän pysytellä samassa asennossa jolloin varmasti tulee levottomat jalat ja tukala olo.
Täällä on kalsea ilma, nollakeli. Pyykit laitoin pyörimään. Tuskin tulee ulkoiltua tänään, eilen tultiin kaupan kautta joten ruokaa riittää.
Toiveikasta tiistaita kaikille💐
Moi Pitkis <3
Minusta tuo vang(e)ille kirjoittaminen ei ole huono ajatus. Vaikka kirjoittaisit ihan omalla nimellä ja osoitteella, tuskin sieltä Jenkeistä tulevat sinua kiusaamaan, ei niillä ole vapauduttuaan sellaiseen varaa! Vaikkei sinulla olisi muuta kirjoittamista kuin päivittäiset kuulumiset samat kuin tännekin kirjoitat, kävelyistä, hevosista, lintujen lauluista, opiskelustasi jne. ilahduttaisit varmasti.
Toisinpäin: vangilla tuskin olisi paljon nykyelämästään kirjoittamista, päivät vankilassa toistavat itseään. Pitäisi olla yhteisiä mielenkiinnon aiheita esim. se musiikki, josta sinäkin olet kiinnostunut. Eli kirjeenvaihtokaverin valinnan kriteerit!
Voisin itsekin harkita, jos vain enkun kirjoittaminen sujuisi, joutuisin joka toisen sanan oikeinkirjoituksen tarkistamaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Olipa mukava nukkua omassa sängyssä!
Kun on tottunut omaan huoneeseen niin on vaikea nukkua samassa sängyssä. Varon liikaa kääntyilemistä ettei mies vaan häiriinny ja herää siihen. Yritän pysytellä samassa asennossa jolloin varmasti tulee levottomat jalat ja tukala olo.
Täällä on kalsea ilma, nollakeli. Pyykit laitoin pyörimään. Tuskin tulee ulkoiltua tänään, eilen tultiin kaupan kautta joten ruokaa riittää.
Toiveikasta tiistaita kaikille💐
Just siskon kanssa puhuttiin, että nuorempana päänsä kallisti mihin vaan, eikä tarvinnu stressata unen kanssa. Sisko kävi interrail-reissuilla nuorena, minä reissasin teltan ja makuupussin kanssa ystävien mukana Norjat, Ruotsit, Lapit... välin kastuttiinkin teltassa, ei menoa haitannut.
Nyt kun ikää on tullut, ollaan huomattu, miten mukavaa on olla kotona ja omassa sängyssä. Jos kuitenkin lähtee reissuun, on ihan mukavaa, mutta kotiin on aina kiva palata.
Sämpylät tuoksuu, laitoin broileria jälkilämpöön kypsymään. Kudon. Lumityöt tein.
N64
Hauska, kun tuli noista 'laudoista' kirjoitettua, niin vaihdoin oitis yhden laudan paikkaa toiseen huoneeseen, eri kukka siihen... kevätaurinko paahtaa eteläikkunaan, siinä ei kukat viihdy.
Kaiksi koiraa hoidossa.Liikuttaa.Ihania.
Lautajuttu.... tämä on hieman pimeä kuva, kun huone on sisältä tumma ja kuva otettu valoisaan aikaan, mutta tuo on siis rakennettu muutamasta laudasta ja ripustettu verholaudan yli menevillä ketjuilla paikoilleen. Jokaisessa kulmassa on rengaslevy ja karbiinihaka ketjun kiinnillenä. Kun haluaa nostaa tuon häkkyrän pois, niin avaa vaan karbiinihaat ja vetää ketjun pois verholaudan ympäriltä. Mulla on tarkoitus käyttää tuota hyllyä vain nyt keväällä kylvölaatikoiden takia ja kunhan saa sitten taimet ulos tai parvekkeelle, ostan tuon laudan loppuvuodeksi pois ja laitan varastoon. Vuoden päästä sitten taas ripustan paikoilleen ja teen ensi vuoden kylvöt.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZU_MeSIxJBd…
Tässä vielä toinen kuva siitä lautahärvelistä:
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEikDFZWOId74h…
Asentohuimaukseen heräisin. Tein lääkärin antamat liikkeet, ei auttanut, söin ja tein uudestaan pään kääntelyt ja onneksi alkoi lientymään. Vieläkin keinuttava olo. Enpä taida mökistä minnekään tänään uskaltaa lähteä. Mulla on aika usein tätä.
Lammas, noin mä ymmärsinkin sun isommat 'hyllyt'. Mun pienokaiset on kevyitä pätkiä...
N64
Hyvää kuuluu. Koepalassa ei ollut syöpää, hengissä ollaan ja toivottavasti pitkään.
Lammas,
mulla auttoi Trexan-solunsalpaajahoidon pahoinvointiin vahva foolihappo, muuten oksensin tai kuvottelin. Varmaan tiesitkin tai olet jo kokeillut. Lääkäri kirjoitti siihen reseptin heti hoidon alkaessa.