Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22354)
Kävin isän luona iltapäivällä kahvilla. Hän tyhjentelee nyt kaapeistaan tavaroita, joita ei enää tarvitse. Toin mukanani yhden ison kattilan sekä paistokasarin. Yks ystäväni sanoi, että hänelle kyllä kelpaa. Ja itselleni reikäkauhan ja jotain muuta pientä keittiötarviketta. Nikkarointiprojektit on nyt tauolla. Tasohiomakonnestani loppui hiekkapaperi ja tilasin uudet, joten muutama päivä pitää odotella, että paketti on noudettavissa. Sormien ja ranteiden niveletkin huutaa hoosiannaa eilisen sahaamisen vuoksi ja mietin, että pitäisköhän ostaa akkukäyttöinen pistosaha? Oiskohan sellainen hyvä? Kokemuksia?
Vähän väsytti kotiin palatessa, mutta päätin kuitenkin jatkaa yläkerrassa "kuolinsiivousta". Asunnon alakerran osaltahan homma on jo tehty ja yläkerrassakin jonkin verran. Mä olen aina muuttanut vain isompaan asuntoon. Ensin yksiöstä kaksioon, sitten kaksiosta kolmioon ja lopuksi kolmiosta neliöön, joten ei ole koskaan ollut suoranaista tarvetta vähentää tavaramäärää. Onneksi huominen ja ylihuominenkin on vapaata eikä mitään sovittuna kenenkään kanssa niille päiville, joten ei haittaa, vaikka homma jää tältäkin illalta kesken.
Ai niin, ripustin nikkaroimani "keskiaikaisen kidutusvälineen" (näyttää ihan sellaiselta :D ) makkarin ikkunaan. Eli ketjuilla verholaudasta roikkuva hylly. Kylvölaatikoihin kylvin chilin ja paprikan siemenet ja nostin ne siihen hyllylle valoon. Vielä pitää jossain vaiheessa käyttää koira iltalenkillä ja ehkä jotain ruokaakin tehdä. Ei kyllä ole vielä oikein nälkä, kun isällä oli Fazerin laskiaispullia ja n eoli aika isoja, joten olen vieläkin ihan täynnä.
"Alotin enkun: Let's speak english (write)
Kaikki mukaan :)
Gardner"
Ehkäpä pitäisi liittyä mukaan. En tiedä kehtaanko edes tunnustaa missä paikassa olen viimeksi enkkua kirjoittanut ja sillä ns keskustellut. En ehkä viitsi sitä kertoa, kun noloa olisi. Kuitenkin sielläkin oli kivojakin tyyppejä ja kirjoittivat kanssani, vaikka eihän tuotakaan paikkaa ole tarkoitettu siihen, että siellä voi paljon kirjoittaa. Muutamia lauseita vaan Kaikkea hyvää niille parille tyypille. Ja tuli tämä kaikki mieleen, kun luin viestisi.
Jos joku vaatimalla vaatii niin harkitsen tuon paikan kertomista ja jos kukaan ei kysy niin voit päätellä millainen paikka, puolustuksena vaan seuran takia siellä kävin. Noloakin 😅
Tänään on tullut oltua ahkera. Laitoin kolme ruokaa, kinkkukiusaus, italianpata ja lihapullia. Lisäksi kiisseliä marjoista ja omenoista. Eiköhän nuo riitä noin pariksi viikoksi jos yksin tulee syötyä. Ihanalta tuntuu kun aina joskus jaksaa kotitöitä. Olen siis uupumusta aiheuttavaa sairautta sairastava ja tällaiset päivät on harvinaista herkkua. Pyykkikone on pyörinyt myös pari kertaa. Eilen siivosin. Luettelen töitäni koska muille nämä on peruskauraa mutta minulle siis harvinaista. Ilta menee neuloessa. Tyytyväinen päivään ja itseeni. Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille.
Sydänsuruja. Taisin rakastua vähän turhan voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Sydänsuruja. Taisin rakastua vähän turhan voimakkaasti.
Rakastuminen on aina riski. Mutta se kannattaa silti ottaa. Eipä ole tylsää elämää. Kaikki eivät koe koskaan sitä.
Hienon hieno kuunsirppi näkyy taas. Ja tähtikin näkyi vielä äsken. Pilvistä ollut koko päivän.
Olipa hyvä, etten ostanut suksia tänä talvena. Rahaa olin pistänyt suksia varten sivuun. Täytyy suunnata pohjoisemmaksi, jos hiihtää mielii. Täällä ei paljoa lunta ole ollut. En kyllä tiedä onko tuolla Paimiossa se Paippi vielä..
Lenkillä kävin. Todella tympeää, kun sepeli menee lenkkareihin ja saa katsoa myös, mihin astuu.. ettei astu paskaan.
Kaunis ilta kyllä tänään. Jokin pöllökin huhuili tässä lähellä. Ehkäpä huuhkaja. On jo monina iltoina huhuillut. Illalla pari päivää sitten kuului myös viirupöllön ääni, kun olin kävelyllä kauempana. Taitaa olla sama pöllö tuolla, kun aina iltaisin äänessä samassa paikkaa. Ihan hyvä päivä ollut. Sain materiaalia kerättyä yhtä esseetä varten. Sitten voi alkaa kirjoittaa, kun on tietoa sen pohjaksi.
Jotenkin piristi itseäni, kun tännekin satoi vielä lunta ja nyt on niin kirkas ilta tähtineen. Mietin jos hiihtoa katsoisi. Ampumahiihdot tuli areenasta jälkeenpäin katsottua ja ihan kiva seurata. Tavallinen hiihto ehkä jotenkin tylsempää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinpä hienon porkkanaraasteen ruoan kanssa: vetelin perunankuorimaveitsellä pitkiä, ohuita suikaleita, upean näköisiä. Oon joskus tehny juustolastalla, mut tää oli helpompi
Itsekin välillä teen tätä samaa. Kun kauppoihin tulee taas varhais tai kesäkaalia, paistan kevyesti molempia pannulla, joukkoon limemehua ja ripaus pippuria. Lisänä lohimedaljonki. Ja ääntä kohti, on erittäin hyvää.
Mua surettaa, että mulla ei ole maku- eikä hajuaistia. Ollut pois taas pari kuukautta. Tapahtuu vuosittain. Tutkittu on, mutta syy ei selviä. Geenivirhettä syytellään.
Tätä ällistelin aiemminkin, kun en ollut koskaan kuullut moisesta. Isälläsi sama, taisit kertoa? Tiedätkö, onko miten harvinainen?
Millä kaikella tavalla han
Tää tulee äidin suvun puolelta. Itsellä alkoi n 50-vuotiaana. Isoäidillä oli lähtenyt 40-vuotiaana mutta palautui 70-vuotiaana. Hänellä kokonaan poissa, mulla noin puolet vuodesta. Tuli selitys sille, kun lapsena ollesssani isoäiti tarjosi aina homeista mehua, jota en voinut juoda.
Yleisyydestä en tiedä mutta jos olisi yleinen niin kyllä uskoisin tutkittavan. Aluksi Jorvissa epäiltiin alkavaa MS-tautia, mutta aivoissa ei näkynyt mitään. Kuulemma kaikenlaisia geenivirheitä on olemassa, jotka aiheuttavat yhtä ja toista
Raivostuttavaa tämä on. Mulla on suussa tuntoaisti kyllä ja esim makea tuntuu tunteena, ei makuna. Mua pyydettiin ravintolaan syömään, mutta kieltäydyin. Kerroin syyn ja ehdotin että myöhemmin, jos makuausti taas palautuu. Kerroin että voin syödä vaikks pahvia, maku sama.
Isän puolelta iho-ominaisuus, että hikeni ei haise. Isällä oli sama. Harmitti murrosiässä, kum mulle ei sitten ostettu deodoranttia, vaikka muut saivat.
Autoimmuunisairautena kilpirauhasen reistaaminen. Se on jo joditettu eli tapettu. Loppuikä Thyroxinilla.
Vierailija kirjoitti:
"Alotin enkun: Let's speak english (write)
Kaikki mukaan :)
Gardner"
Ehkäpä pitäisi liittyä mukaan. En tiedä kehtaanko edes tunnustaa missä paikassa olen viimeksi enkkua kirjoittanut ja sillä ns keskustellut. En ehkä viitsi sitä kertoa, kun noloa olisi. Kuitenkin sielläkin oli kivojakin tyyppejä ja kirjoittivat kanssani, vaikka eihän tuotakaan paikkaa ole tarkoitettu siihen, että siellä voi paljon kirjoittaa. Muutamia lauseita vaan Kaikkea hyvää niille parille tyypille. Ja tuli tämä kaikki mieleen, kun luin viestisi.
Jos joku vaatimalla vaatii niin harkitsen tuon paikan kertomista ja jos kukaan ei kysy niin voit päätellä millainen paikka, puolustuksena vaan seuran takia siellä kävin. Noloakin 😅
Kerro. Vaadin. Anonyyminä voit paljastaa, eikö?
Hauikset kipeenä eilisistä kantamisista. Vesisadetta ennustettu koko päiväksi, taitaa tulla laiska lavitsapäivä :)
Metkaa Maanantaita Kaikille
N64
Levottoman viikon päätteeksi levoton yö. Unia.Toisten unien kuuleminen on kai tylsintä mitä voi olla, mutta täällä ei tarvitse välittää. Voit hypätä yli.
Ensin näin se*siunta ihmisestä joka on ihan "ei kukaan" elämässäni. Tiedän nimen ja miltä näyttää. Miksi ihmeessä tämä ihminen valikoitui uneeni? En ole nähnyt häntä vuosikausiin saati mitenkään ajatellut - noh nyt ajattelen häntä varmasti ensimmäisen kerran elämässäni...
Seuraavaksi näin unta vanhasta työystävästä. Unessani hänellä oli syöpä. Tämä uni oli tosi huolestettuva. Mietin, että kyselisinkö hänen kuulumisiaan...
Levoton viikko siis takana, ns. lomaa. Paljon kohdattua ihmisiä. Ajatuksia, tunteita. Oma loma jatkuu vielä pari päivää.
Hullummaksi menevät uutiset maailmalta.
Jäin vielä miettimään noita unia. Kertooko ne hoivan kaipuustani? Olen nainen ja äiti ja huolehtinut ja hoivannut muita kolmatta vuosikymmentä. Omat lapset, puoliso, sukulaiset, ystävät, tuttavat. Aina on tarvitsijoita, mutta vähemmän antajia.
Tänään sataa vettä.
Odottelen poikaa tulevaksi tunnin kuluttua, ei jaksanut yöllä lähteä ajamaan. Parempi niin että nukkui yön.
Syöpä ei parane buranalla! Ei edes taistellen! Toiset toipuu, toiset ei. Vaikka tekisi mitä!
Läheisen joulun alla menettänyt toivoisi mustikkamehut ja naurut asialle h:n kuuseen !!! O i k e a s t i !!!
Unista puheenollen...
Vuosia sitten näin unta, että olin menossa entisen iäkkään työystäväni luokse käymään enkä löytänyt taloa, missä hän asuu.
Heti seuraavana päivänä soitin ystävälleni ja sovimme, että menen hänen luonaan käymään. Hän sairasti muistisairautta eikä varmasti myöhäisemmällä käynnilläni olisi minua enää tuntenut. Se vierailuni jäi viimeiseksi tapaamiseksemme. Minulle jäi hyvä mieli, että kävin hänen luonaan.
Unista:
Vaikea tietää mistä ihmeestä ne tulevat. Viime yönä unissani hukkasin repun, jossa oli kaikki tärkeydet, passia myöten. Sekavaa etsintää ja poliisilaitosta... olin t a a s yhdessä entisessä työpaikassa, toistuu usein.
Muisteluja:
Isä sairasti syöpää pitkään. Viimein levisi aivoihin. Isä istui ruutupaidassaan tuvan pöydän päässä ja setvi sotkuista siimaa, kertoi lapsilleen tilanteen. Sairasti kotona pitkään, juhannuksena autettiin vielä savusaunaan. Heinäkuun alussa kuoli. Silitin hänen nenäliinojaan kaikille sisaruksille hautajaisiin. Se kesä meni sumussa. Vieläkin näen unia, kymmenien vuosien jälkeen. Ikävä on välillä.
Huonosti nukuttu yö takana. Työelämässä ollessani sain Imovane- ja Mirtazapinreseptit unettomuuteeni.
Otin vasta pari yötä valvottuani, hyvin molemmat tehosivat. Vuosiin en ole enää tarvinnut kun ei tarvi päivällä olla skarppina.
Noista unista- jossakin vaiheessa näin usein hyvinkin eroottisia unia Jörn Donnerista😳
Vierailija kirjoitti:
Huonosti nukuttu yö takana. Työelämässä ollessani sain Imovane- ja Mirtazapinreseptit unettomuuteeni.
Otin vasta pari yötä valvottuani, hyvin molemmat tehosivat. Vuosiin en ole enää tarvinnut kun ei tarvi päivällä olla skarppina.
Noista unista- jossakin vaiheessa näin usein hyvinkin eroottisia unia Jörn Donnerista😳
Minä näin juhannusyötä unen Timo. T. A. Mikkosesta, kukat tyynyn alla :)
"Kerro. Vaadin. Anonyyminä voit paljastaa, eikö?"
Parempi etten kerro kuitenkaan. Jokainen voi miettiä itse ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
"Kerro. Vaadin. Anonyyminä voit paljastaa, eikö?"
Parempi etten kerro kuitenkaan. Jokainen voi miettiä itse ja hyvä niin.
Ok. Kirjoititko enkuksi?
Rauhallinen kotipäivä, tein munavoin ja otin karjalanpiirakat sulamaan kun poika on yöllä tulossa mun luo huomiseksi päiväksi. Loppu illan katson 90 päivää morsiamensa ohjelmat.