Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22362)

Vierailija
9302/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9303/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, olisiko sinun mahdollista pitää jonkun aikaa taukoa äidistäsi? Se ei tarkoita hylkäämistä mutta nythän äitisi kunto on kohentunut ja aikuisena ihmisenä pärjää itsekseen.

Saisit muuta ajateltavaa ja voisit keskittyä opintoihisi. Älä loukkaannu tästä! 

Kaikkea hyvää kevään odotukseen kailille. 💐

Vierailija
9304/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kirjastossa,varaamani kirja oli tullut.Keitän riisipuuroa,teen huomenna piirakoita.Ajatus olisi myös huomenna käydä mieheni kanssa pilkillä.Hyvää viikonloppua kaikille.

Tuliko saalista?

Vierailija
9305/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä harmittaa, kun en voi keskustella kenenkään kanssa mistään kunnolla. En halua arvostella äitiäni ja hän on minulle tärkeä. Silti joskus tavallaan väsyn siihenkin, ettei mitään voi puhua. Äitini ei seuraa politiikkaa, ei katso tv:tä, ei kuuntele musiikkia, eikä harrasta mitään muuta kuin kävelyä. Näin meillä on jutun aiheet vähissä.

Olen tässä nyt hänen kanssaan ollessa käynyt ensin läpi politiikkaa ja Ukrainan tilannetta. Lähinnä sitä mitä Usan vierailulla tapahtui. Hyvin pinnallisesti, eikä äitini tuollaisista ahdistu tms. Sitten yritin käsitellä erään aikoinaan meille tutun ihminen asioita ja ei äitini siihenkään oikein reagoinut. Seuraavaksi luin hänelle opiskeluun liittyviä juttujani ja perustelin miksi esim oma kirjoitukseni on laajempi kuvaus asiosta kuin jonkun toisen. Ehkä yritin jotain mielipidettä saada aikaan olenko kirjoittanut tarpeeksi tms. Yhtä tyhjän kanssa sekin ja turha niitä lukea. Tämän jälkeen p

Hän on siis alle eläkeikäinen? Minun äitini on samanlainen, siis ei halua puhua mistään ajankohtaisista asioista. Kertoo pelkästään omat menonsa, syömiset ja kissan tekemiset, eikä kysele koskaan mitään minulta. Jos yritän jutella jostain uutisesta tai tapahtumasta, hän alkaa heti vähättelemään, kieltämään ja suuttuu että ei tuon vuoksi kannata yöunia menettää. Eihän siitä ole kysymys jos haluaa jutella. Hoksasin jo kauan sitten että hänellä ei äly riitä, ei ole koskaan ollut filisofinen ajattelija, on kouluja käymätön. Ei ole mielipiteitä, tai ei osaa muodostaa mielipidettä mistään. Ei ymmärrä politiikkaa. Katsoo tvstä vain jotain salatut elämät tai kauniit ja rohkeat. Lukee kirjoja, pakenee satumaailmaan kun ei ymmärrä reaalielämää. Aina siis ollut tuollainen mutta nyt yli 80v vielä korostetummin elää satumaailmassa. Ei meillä ole koskaan ollut mitään yhteistä. Joten ymmärrän ja jaan harmituksesi.

Vierailija
9306/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäsin ja siivosin eilisen kuntosalin ja hiihdon jälkeen. Otin päikkärit. Hyvä lauantai oli.

Vierailija
9307/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iltatähden kimmellyksen myötä

Kotihin nyt laitan terveisen

Kerron kuinka kouristaapi syöntä

Heitä kun mä täällä muistelen"

Hyvää yötä.

Vierailija
9308/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkis, olisiko sinun mahdollista pitää jonkun aikaa taukoa äidistäsi? Se ei tarkoita hylkäämistä mutta nythän äitisi kunto on kohentunut ja aikuisena ihmisenä pärjää itsekseen.

Saisit muuta ajateltavaa ja voisit keskittyä opintoihisi. Älä loukkaannu tästä! 

Kaikkea hyvää kevään odotukseen kailille. 💐

Enhän minä nyt hänen kanssaan joka päivä yhdessä olekaan. Lähinnä näin viikonloppuisin ja muuten sitten, kun hänellä enemmän vuoroja niin niiden mukaan miten sattuu sopimaan. Kirjoitan toki hänestä paljon, mutta kun hän on ainoa ihminen elämässäni kauempana asuvan isäni lisäksi. Näin kaipa sitä tekstiä sitten hänestä tulee, kun ei muita ihmisiä elämässäni tässä ole.

Isäni toki, mutta hän sai taas aiheen suuttua esim rahan lainaamiseen liittyen. Oli pakko nöyrtyä pyytämään, kun ikävästi eräs lasku oli unohtunut ja piti heti maksaa. En voinut ruokarahoja kaikkia käyttää. Muuten en minä usein jaksa häntäkään. Tälläiset jutut korostavat sitä.

No, kuitenkin kyllähän minä väsyn välillä äitiini. En jaksa useinkaan tätä kaikkea, kun toinen ei puhu mistään kuin töistä ja itsestään sekä yleistä juttuja syömisistä tai säästä. Mietinkin joskus, että sitten kun hän jää eläkkeelle niin mitä hänen elämänsä on. Nytkin pidemmällä saikulla hänen arkensa on ollut vastaavaa eli pientä kävelyä, pakolliset ruoanlaitot (minunkin tehdessä hänelle ruokaa, kun inhoaa ruoanlaittoa) ja jotain lehtien lukua ja nämäkin laatua vanhat Aku Ankat tms. Ei mitään muuta. Siinä kaikki. Näin ei tämä asia ainakaan tule paranemaan. Äitini ei ehkä näe sitä vielä, mutta mietin noinko hän aikoo aikansa viettää. En halua arvostella ja olla ilkeä, mutta mietin kuinka moni viettää varmaan ihan erilaista elämää ja ei tietysti tarvisi hänenkään tavallaan noin "huonoksi" pistää tietyllä tavoin. 

Isäni ei paljon paremmaksi pistä. Toisaalta katsoo tv:tä sentään ja tietää maailman menosta sekä urheilua seuraa. Silti hyppii jo nyt seinille jos on pidempi loma ja ei aika kulu. On siinä sitten tulevat eläkeläiset joskus.

Toisaalta eipä omakaan arki mitään ihmeellistä ole, mutta kuitenkin minua kiinnostaa monet asiat ja voisin puhua monista jutuista paljon myös. Nyt en voi oikeastaan mistään. Eipä niitä ihmisiä ole elämässäni. Pitkästi taas ja pahoittelut, kun toistan samaa, mutta ehkä jotain juttelun korvaamista. Välillä ahdistaa tämäkin asia ja tuntuu, että mitä minusta on jäljellä tällä menolla ja se tavallaan tuo ajatuksen, ettei ole voi ns tuoda mitään ajatuksiaan julki. Vaikea asia tämäkin ja vaikuttaa elämääni.

Samalla niinkuin joku kirjoitti minulle joskus niin eihän vanhemmat ole mitään kavereita. Ymmärrän sen, mutta siinäkin on eroa miten aikaansa toisten kanssa viettää ja mitä keskustelee yms. Ehkä kaipaan jotain sellaista ja mietin esim tuttujen erilaista elämää perheenjäsentensä kanssa. Olkoon tämä nyt viimeinen viestini aiheeseen. Tuli vaan tarve kirjoittaa. Ja pahoittelen vielä. 

Vierailija
9309/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on siis alle eläkeikäinen? Minun äitini on samanlainen, siis ei halua puhua mistään ajankohtaisista asioista."

Sinulle vastauksena lue ylempi viestini. En viitsi enää aiheesta kirjoittaa. Sen vain sanoa, että äitini ei vähättele juttujani tai yleensä haastaa riitaa. On vaan ns välinpitämätön tai ei ota kantaa mihinkään. Ei kiinnosta asiat, eikä edes halua oppia lisää. Ei toisaalta ole tyhmä tai kovinkaan oppimaton ja tietää ns omat juttunsa ja asiansa. Siihen se jää. Elää vähän kuin puolivaloilla monin tavoin. Sitten jos kysyn, että noinko aiot eläkkeelläkin elää niin suuttuu välillä. Eipä minunkaan arkea mitään erikoista ole, mutta sentään yritän olla kiinnostunut monista jutuista.

Liikaa taas tästä, mutta vanhempani ovat tietyllä tavalla melkein kuin isovanhempani yli 80-vuotiaina. Ehkä ei tarvisi vielä elää sellaista elämää kuitenkaan. Tämäkin korostaa ehkä omaa yksinäisyyttäni, kun ei heistäkään ole lähtemään mihinkään. Reissut vaikeita ja tapahtumat eivät kiinnosta. Moni kuitenkin käy tuollaisissa perheensä kanssa myöhemminkin. Eräs tuttuni matkustaa vireän ja innostuneen 80 v äitinsä kanssa. Joskus peilaan tähän. Nyt riittäköön tämä aihe ja pahoittelen kirjoittamistani, kun tiedän liikaa toistavani nyt samaa. Jos ärsyttää muita niin onneksi voin poistaa viestejä. 

Vierailija
9310/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta pahoittele Pitkis! 

Kirjoita vaan, kyllä tänne mahtuu.

Vierailija
9311/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin aikaisemmin Netflixistä Ranma 1/2 -sarjaa. Sitten kävin katsomassa Koira mies -leffan. Sitten katsoin Nalle Puh: yhtäjuhlaa elokuvan. Sitten katsoin Levyraati ohjelman. Nyt katson Melodifestivalenia. Kun olen kuullut kaikki kappaleet niin taidan katsoa Everything everywhere all at once -leffan.

Eikä vieläkään väsytä katsoa ruutuja. Huomenna pitää tehdä jotain muuta, sillä kirjoitettuna tekemiseni kuulostavat liiallisilta. 

Vierailija
9312/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut lottovoittoa tänäänkään :(

Vierailija
9313/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeleskyin toilailut perjantaina ja huolestuttaa nyt koko Suomen turvallisuus. En halua että itärajan takaa maamme valltaan jota ilmeisesti Trump vielä tukee.

Vierailija
9314/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää tämä elämä. Vaan eipä sitä kysytä että jaksanko vai en. 

Vierailija
9315/22362 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvvöö yötä.

Vierailija
9316/22362 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää tämä elämä. Vaan eipä sitä kysytä että jaksanko vai en. 

Sama täällä, mietin kauanko jaksan enää tätä tyhjää elämää, kolme valvottua yötä takana.

Oisin onnellinen jos edes saisin joskus nukuttua kunnon yöunet.

Väsynyt N61v

Vierailija
9317/22362 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut lottovoittoa tänäänkään :(

Harmi.

Voitin jokerista 3 e; taitaa just saada kahvin:)

Vierailija
9318/22362 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumua/tihkusadetta. Vähäisetkin lumet sulaa. Maisema ikkunastani on mustavalkoinen, rauhoittava. Hokuttaa pehmoinen peti, ja lämmin peitto. Hyvä kirja. Päiväunet, vaikka just heräsin. Uusi aamu on kuin tyhjä arkki, mitä päivä sattumuksineen piirtää, värittääkin. Levollinen mieli, yön sekavat unet himmenee. Tästä saattaakin tulla hyvä päivä, kohtaamisineen. Vaikka väsyttää. Lähden mukaan, tarjoan apua, hymyillen. Osa ihmisistä on tuttuja, osa vieraampia. Lapsia, aikuisia...

Otan rohkeasti askelen kohti väkijoukkoa. Kohta.

Vierailija
9319/22362 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin kirjastossa,varaamani kirja oli tullut.Keitän riisipuuroa,teen huomenna piirakoita.Ajatus olisi myös huomenna käydä mieheni kanssa pilkillä.Hyvää viikonloppua kaikille.

Tuliko saalista?

Muutama ahven.Huonosti on kala syönyt.

Vierailija
9320/22362 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Olin just päässyt ylioppilaaksi, kivat juhlat. Eka työpaikka odotti kaukana kotoa. Kaikki piti hommata, onneksi olin saanut vähän rahaa lahjaksi. Äiti antoi setelin, osta täkki. Ostinkin nuukuuksissani semmosen ohuen pussilankanan peiton. Jäi rahaa ruokaan. Eka pieni tili tulisi vasta kuukauden päästä. Siskolta sain kattilan ja pikkuruisen kahvinkeittimen, käytetyt tietenkin. Olin rohkea. Ekat yöt koti-ikävääni itkin. Ei ollut rahaa matkustaa viikonloppuna käymään. Tutustuin työpaikan nuoriin, aloin viihtyä. Neljä vuotta myöhemmin samalla paikkakunnalla tapasin elämäni suurimman ihastuksen, kun olin jo opiskelemassa toisaalla. Muistoja. Muistoja. Haikeita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi