Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22352)

Vierailija
9361/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerro. Vaadin. Anonyyminä voit paljastaa, eikö?" 

Parempi etten kerro kuitenkaan. Jokainen voi miettiä itse ja hyvä niin. 

Ok. Kirjoititko enkuksi?

Kirjoitin enkuksi heidän kanssaan. Lue täällä ketjua Let's talk english ja sen nykyiset  loppusivut jos haluat tietää enemmän tähän liittyen. Kirjoitin sinne tästä kaikesta. 

Vierailija
9362/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen unista. Itsekin näin joskus ollessani ehkä noin 17 tai 18 v unta Juhannusyönä. Ei ollut kukkia tyynyn alle, mutta silti näin unta nuoresta miehestä. Hänellä tummat vähän kihartuvat hiukset. Sellaiset olkapäille ulottuvat. Tummat silmät. Vaikeaa kuvailla miltä hän näytti muuten. Melko kapeat kasvot. Ei tule mieleen nyt ketään julkkista. Ei hän kuitenkaan suomalaiselta näyttänyt. Eipä ole ainakaan vielä tullut vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9363/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerro. Vaadin. Anonyyminä voit paljastaa, eikö?" 

Parempi etten kerro kuitenkaan. Jokainen voi miettiä itse ja hyvä niin. 

Ok. Kirjoititko enkuksi?

Kirjoitin enkuksi heidän kanssaan. Lue täällä ketjua Let's talk english ja sen nykyiset  loppusivut jos haluat tietää enemmän tähän liittyen. Kirjoitin sinne tästä kaikesta. 

Arvelinkin sinun kirjoittaneen, kun luin sieltä :)

Vierailija
9364/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pakastimesta kalaa sulamaan. Helppoa ruokaa, kun pannulla paistan. Käyn huomenna kaupalla, yritän pärjätä kerran viikossa ostoksilla.

Laiskottaa. Onneksi kävin jo suihkussa ja pyykit pyörii. Mies lähti työreissulle. Olenpa sitten pitkin tai poikin, ei haittaa...

Vierailija
9365/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippailin aamulla parin kilsan lenkin kampaamoon.Hyvä tuli niinkuin aina.Leikkaus vaan tällä kertaa.Kävin apteekissa ja kaupassa.Huomenna täällä on markkinat.Pittää varmaan pistäytyä.

Vierailija
9366/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Talk is cheap. True actions speak louder than words."

"Sure, you can talk the talk (because anyone can), but it doesn't mean you can walk the walk (because not everyone can)."

Kykeneekö EU ja muut Euroopan valtiot vastaamaan tuohon retoriseen kysymykseen ainoalla oikealla KÄYTÄNNÖN tavalla (tekemään oikeasti jotakin konkreettista) vai vaan ainoastaan puhumaan isosti, että nyt tehdään jotakin isoa... en tiedä. Hämmentää ja tietyllä tavalla pelottaa pohtia vastausta tuohon kysymykseen; vai onko jo OIKEASTI liian myöhäistä?

Toivottavasti vastaukset (ja ratkaisu) eivät löydy siitä 'Kummelin' sketsistä jossa mestarivalmentaja Aimo Nivaska toteaa että 'me ollaan pojat hävitty tää peli.'

Voi tätä (kaikkea) ironiaa; "Vanity of vanities, ALL is vanity."

Vierailija
9367/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yrittää taas lähteä ulos vesisateeseen. En tiedä miten muilla, mutta luen palstaa kun kaipaan keskustelua muiden kanssa. Välillä se asia vaikuttaa elämääni, kun en voi puhua mistään asioistani kunnolla. Joskus mietin, että olisipa ystäviä, vaikka osaisinko sellainen enää ollakaan näin vuosien yksin olon jälkeen. 

Demon Hunter - I will fail you 

Vierailija
9368/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsähtänyt olo, jo varmaan neljäs melkein uneton yö takana, niin väsynyt, että nyt ei tämä yksinäisyyskään enää haittaa.

Tilasin äsken verkkokaupasta uuden puhelimen aikani kuluksi, kun luin että älypuhelimet kallistuvat. N.61v

Vierailija
9369/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsähtänyt olo, jo varmaan neljäs melkein uneton yö takana, niin väsynyt, että nyt ei tämä yksinäisyyskään enää haittaa.

Tilasin äsken verkkokaupasta uuden puhelimen aikani kuluksi, kun luin että älypuhelimet kallistuvat. N.61v

Kaikkea hyvää sinulle. Samaistun aina moniin viesteihisi täällä, vaikka paljon nuorempi olenkin. Minullekin puhelin on vaan yksi keino käydä netissä, eikä tarvitse aina koneen ääressä olla. Viestejä en saa kuin harvoin ja puhelimessa puhun vielä harvemmin. Näin omakin puhelin on vuodelta 2021 ja käytän niin kauan kuin toimii. Jos pääsisi nyt viimein ulos lähtemään. 

Vierailija
9370/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unista:

Vaikea tietää mistä ihmeestä ne tulevat. Viime yönä unissani hukkasin repun, jossa oli kaikki tärkeydet, passia myöten. Sekavaa etsintää ja poliisilaitosta... olin  t a a s yhdessä entisessä työpaikassa, toistuu usein.

Minä näen ahdistuneena ja stressaantuneena unta pakkaamisesta. Voisiko omakin unesi liittyä johonkin kuormittavaan asiaan?

Unessani olen lähdössä matkoille, pakkaan kiireessä viime hetkellä ja kaikki menee pieleen. Toinen versio unesta on se, että olen pakannut aivan liikaa tavaraa mukaan. Raahaan monia laukkuja ja olen häpeissäni, kun muilla on vain pienet kantamukset.

En matkusta koskaan, enkä ole aiemminkaan matkustanut kuin ihan pari kertaa vuosia sitten. En tiedä miksi elämän ylikuormitus näkyy unissani juuri pakkaamisena, koska se ei ole minulle mitenkään tavallista toimintaa. 

Vierailija
9371/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisikin tehdä sama. Akku on ihan sökönä, eikä kestä enää mitään. 

Vierailija
9372/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta hankkia uusi, yleensä älypuhelimet "vanhentuvat" muutamassa vuodessa malliltaan ja ominaisuuksiltaan.

Vierailija
9373/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kysyi minulta ihan perusasiat, kun kärsin pitkittyneestä unettomuudesta: Onhan makuuhuone tuuletettu, pimeä, viileä, hiljainen? Olethan syönyt iltapalan? Olethan lopettanut puhelimen/television katselun kaksi tuntia ennen nukkumaan menoa? Kevyt kävely raittiissa ilmassa päivällä/alkuillasta...

Vierailija
9374/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisi päivälle: Juicen Viidestoista yö

Vierailija
9375/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa tänäänkin, luultavasti myös huomenna.

Vierailija
9376/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin tietokoneella kuvia. Meinasin tehdä siskolleni kuvakirjan Ifolorin ohjelmalla hänen koirastaan. Yllättyy toivon mukaan positiivisesti, kun sen hänelle annan. Kävin myös lenkillä ja tein lumitöitä, kun yöllä oli pyryttänyt. Mitä vähemmän lunta pihalla on siinä vaiheessa, kun se alkaa sulaa, niin sitä nopeammin piha myös kuivuu.

Vierailija
9377/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ulos kävelemään vähintään tunniksi ja illalla luet kirjaa etkä katso kännykkää. Se rauhoittaa unille paremmin. Mutta ulkoilu viileässä säässä ja sateessa on hyväksi unettomalle. Illalla voit ottaa myös reilun annoksen magnesiumia, se rauhoittaa yöksi.

Vierailija
9378/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta hankkia uusi, yleensä älypuhelimet "vanhentuvat" muutamassa vuodessa malliltaan ja ominaisuuksiltaan.

Sivusta tämä viesti. Oma puhelimeni on vuodelta 2021 ja ainakin toimii hyvin. En tiedä miksi siis pitäisi uusi hankkia, kun ei tässä omalla käytöllä ole mitään ongelmia. Pystyn ottamaan kuvia yms ja videopalvelut yms toimivat hyvin. Akku kestää sen mitä tarvin ja ihan hyvin kuitenkin. Vaativat jutut teen koneella, joka sekin vuoden 2012 mikä taas toinen tarinansa ja tänäkin kone toimii edelleen. Läppäri on käytettynä ostettu aikoinaan lähes kolmasosalla alkuperäishinnasta. 

Jotenkin itse "vihaan" ostamista ja vältän viimeiseen asti sitä varsinkin näissä isommissa hankinnoissa. Kulkekoot muut nuoremmat ihmiset sitten niiden lähes tonnin puhelimiensa kanssa ihan rauhassa. Minusta ei sellaista tule koskaan. Samalla älä välitä viestistäni. En tarkoita sinulle ilkeillä tällä viestillä. Kerroin vaan ajatuksistani. Ainoa asia mikä pelottaa on turvallisuusjutut mitkä tietysti vanhassa puhelimessa heikommat. Maksan laskut yms koneella. 

Vierailija
9379/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaativat jutut teen koneella, joka sekin vuoden 2012 mikä taas toinen tarinansa ja tänäkin kone toimii edelleen. Läppäri on käytettynä ostettu aikoinaan lähes kolmasosalla alkuperäishinnasta."

Korjauksena pöytäkonetta siis tarkoitin jo se vuodelta 2012. Läppäri uudempi, mutta siis käytettynä ostettu. 

Vierailija
9380/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ulos kävelemään vähintään tunniksi ja illalla luet kirjaa etkä katso kännykkää. Se rauhoittaa unille paremmin. Mutta ulkoilu viileässä säässä ja sateessa on hyväksi unettomalle. Illalla voit ottaa myös reilun annoksen magnesiumia, se rauhoittaa yöksi.

Mulla on tapana aina joskus seurata Youtubesta ortodoksinen jumalanpalvelus. Eilen se tuli Uspenskista. Lauloin aikoinaan alttostemmaa palveluksissa (en Uspenskissa) ja muistan ne vieläkin. Olen itse pakana, mutta ortodoksisuudessa on jotain joka kiehtoo. Senkin muistan, miten hyvä olo tuli kun oli seissyt laulamassa sen pari tuntia, vain saarnan ajaksi sai istua. Laulaminen rauhoittaa. Ja  nautin soinnin harmoniasta.