Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22352)

Vierailija
9381/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsin vitsit, että on enkku vaikeaa... jotain tavallisia sanoja joutuu miettimään, että mites ne kirjotettiinkaan...

Äsken kävi jaksi jehovamummoa oven takana. Kysyin uskovatko he, että kuoleman jälkeen tapaan kaikki aiemmin kuolleet tutut. Eipä osanneet oikein vastata.

Viime yönä tuli uniini viime kesänä kuollut ystäväni. Hiukset oli pal vaaleammat ja muutenkin eri näköinen. Oli unessa yllätys, että onkin hengissä...

Vierailija
9382/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että pikalaturi syö akkua. Puhelimestani löysin ohjeen: lataa vain 85% täyteen, säästät akkua.

Ootteko kuullu tälläisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9383/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsähtänyt olo, jo varmaan neljäs melkein uneton yö takana, niin väsynyt, että nyt ei tämä yksinäisyyskään enää haittaa.

Tilasin äsken verkkokaupasta uuden puhelimen aikani kuluksi, kun luin että älypuhelimet kallistuvat. N.61v

Minun pitäisikin tehdä sama. Akku on ihan sökönä, eikä kestä enää mitään. 

Kannatta hankkia uusi, yleensä älypuhelimet "vanhentuvat" muutamassa vuodessa malliltaan ja ominaisuuksiltaan.

Sivusta tämä viesti. Oma puhelimeni on vuodelta 2021 ja ainakin toimii hyvin. En tiedä miksi siis pitäisi uusi hankkia, kun ei tässä omalla käytöllä ole mitään ongelmia. Pystyn ottamaan kuvia yms ja videopalvelut yms toimivat hyvin. Akku kestää sen mitä tarvin ja ihan hyvin k

Sama juttu täällä. En näe mitään syytä vaihtaa puhelinta "mallin vanhentumisen" vuoksi. Päivitykset pelaa vielä ja kaikki se, mihin tätä käytän. Eli hyvin tämä toimii vielä muuten, mutta akku ei vaan enää kestä mitään. Minunkin puhelimeni taitaa olla -21 vuodelta. 

Vierailija
9384/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väsähtänyt olo, jo varmaan neljäs melkein uneton yö takana, niin väsynyt, että nyt ei tämä yksinäisyyskään enää haittaa.

Tilasin äsken verkkokaupasta uuden puhelimen aikani kuluksi, kun luin että älypuhelimet kallistuvat. N.61v

Minun pitäisikin tehdä sama. Akku on ihan sökönä, eikä kestä enää mitään. 

Kannatta hankkia uusi, yleensä älypuhelimet "vanhentuvat" muutamassa vuodessa malliltaan ja ominaisuuksiltaan.

Sivusta tämä viesti. Oma puhelimeni on vuodelta 2021 ja ainakin toimii hyvin. En tiedä miksi siis pitäisi uusi hankkia, kun ei tässä omalla käytöllä ole mitään ongelmia. Pystyn ottamaan kuvia yms ja videopalvelut yms toimivat h

Saako nykypuhelimiin enää akkuja?

Vierailija
9385/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, että pikalaturi syö akkua. Puhelimestani löysin ohjeen: lataa vain 85% täyteen, säästät akkua.

Ootteko kuullu tälläisiä?

Kyllä. Olikohan se, että ei pitäisi päästää alle 20% eikä yli 85? Pikalaturia kyllä käytän, mutta toisaalta puhelinkin on jo vuosia vanha. 

Vierailija
9386/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet yöunet, väsyttää ja muutenkin voimaton ja laiska fiilis juuri nyt. Mutta kuitenkin hengissä, ainakin toistaiseksi.

Vierailija
9387/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipasin taas peltileivän, taas littana mutta maku hyvä. Kohta Emmerdale ja iltakahvi.

Vierailija
9388/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, maailma

Aamulla aurinko nousee taas :)

Vierailija
9389/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei lentsu iske. Molemmat olemme aivastelleet ja olo vähän kipeä.

Olisipa harmillista, viikonloppuna olisi hotelli varattu pariksi yöksi ja miehellä vanhan työporukan tapaaminen siellä.

Hunajaa, tyrniä ja viskiä otettu.

Jospa menisi ohi näillä.

Kauniita unia kaikille!💐

Vierailija
9390/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saako nykypuhelimiin enää akkuja?"

Minun tietääkseni saa nykypuhelimiin. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. Itselläni on -19 vuoden malli, etelä-korealainen s10, eli jo jollain mittapuulla vanha. Olen silti tykännyt puhelimestani ja on käynyt mielessä, että jos akku sippaa, niin laitatan uuden akun.

Käsittääkseni akun voi vaihtaa itse, mutta vaatii jo vähän osaamista. Youtubessa varmaan ohjeetkin.

Kaipaan kyllä aikoja, kun puhelimesta sai takakannen irti ilman erikoistyökaluja.

Vierailija
9391/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaaks tässä

Vierailija
9392/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuu ja KEVÄT.

Vierailija
9393/22352 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kävellessä satoi vettä ja ikävä sää. Iltaa kohden parani paljon ja kaunis ilta tulikin. Aurinkokin paistoi jonkin aikaa iltapäivällä. Tavallinen päivä taas. Iloitsin siitä, kun ruokalaskuni viime kuussa oli selvästi pienempi eli jotain olen tehnyt oikein ja sama jatkukoon. Huomenna kauppaan viimein, kun viime viikolla hain vaan pakolliset jutut. Vähän tylsyys vaivaa ja ehkä näkyy itselle keväisin, kun energiaa ehkä enemmän ja toisaalta asioita mihin sitä purkaa taas melko vähän. Pitää ehkä laittaa kunnolla opiskeluihin nyt sitä energiaa sitten.

Joskus viime keväänä luin nuoresta miehestä ja hänen elämäntyylistään ja törmäsin uuteen ylen juttuun häneen liittyen. En tiennytkään, että on kuvannut matkoistaan videoita yms. Ehkä pitää tutustua nyt niihin, kun arvostan hänen asennettaan ja tyyliään elää. Ehkä itsekin pyrin vähän vastaavaan. Tosin pienemmässä määrin, mutta kuitenkin. Kiva, että hän on ulkomaillekin nyt päässyt ns "omalla tyylillään" ilman rahojen tuhlausta yms.

https://yle.fi/a/74-20145839

Demon Hunter - I am a stone

(kristillinen bändi, vaikka en uskova olekaan niin minusta hyvä teema biiseissä)

Vierailija
9394/22352 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha iPhone. Vaihdatin tähän uuden akun pari vuotta sitten, muutaman kympin maksoi. En millään raaskisi ostaa uutta kun tää toimii hyvin vielä. Ei kyllä ota enää päivityksiä ja pitää ladata usein.

Suojakuorikin on ihan kulahtanut mutta  en ole löytänyt sopivan kokoista kun tää puhelin on niin pieni.

Vierailija
9395/22352 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuttolintuja vielä tullut uomeen? Jos on, mitä lintuja?

Vierailija
9396/22352 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuttolintuja vielä tullut uomeen? Jos on, mitä lintuja?

Suomeen.

Vierailija
9397/22352 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne pikkulinnut on hävinnyt? Koko talvena ei yhtään lintua ole käynyt ruokintapaikalla, marraskuussa oli vielä iso parvi aterioimassa.

Vierailija
9398/22352 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Olin kai jotain viisi, uskoin lujasti joulupukkiin. Aatto kului hitaasti, viime hetken siivoiluja oli ja ruoanlaittoa. Vihdoin tuotiin kuusi sisälle ja lapset sai koristella, isi laittoi latvatähden ja oikeat kynttilät. Huumaava havun tuoksu täytti tuvan. Odotusta, odotusta. Kaneli tuoksui ja lanttulaatikko, syötäisiin vasta lypsyn ja saunan jälkeen. Pihasaunassa jännitys kipristeli pikku massussa: tuokohan joulupukki vauvanuken, mitä hartaasti toivoin. Kiltti olin kyllä ollut, risuja en pelännyt.

Ruoan jälkeen isi lähti illastamaan hevosta. Ja kuinkas sitten sattuikaan, joulupukki tuli just sillä aikaa :). Ja sain nuken. Ihana siniruutuinen mekko. Isosisko kiusasi: Minä oon tuon rusetin tohon kolttuun ommellu. Miten on mahdollista? Pieni pää täynnä ihmettelyä... repäisin rusetin irti ja piilotin johonkin. Usko joulupukkiin horjui, joskin unohtui seuraavaan jouluun. Se onkin taas toinen tarina.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne pikkulinnut on hävinnyt? Koko talvena ei yhtään lintua ole käynyt ruokintapaikalla, marraskuussa oli vielä iso parvi aterioimassa.

Rastaita on paljon ja just yhtenä päivänä pihani pähkinäpensaassa oli punatulkku. En ole nähnyt punatulkkuja pitkään aikaan. Mutta muuten pikkulintuja on tosiaan näkynyt aika vähän. 

Vierailija
9400/22352 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähissä on meilläkin linnut, rasvatanko ollut varmaan kuukauden, aiemmin oli montakin lintua samaan aikaan... kaura kelpaa kyllä, muutama keltamassu käy. Punatulkkuja kaipaan, olleet poissa jo monta vuotta.

Toiveikasta tiistaita

N64

Heräsin jo seiskalta, katselin kahvin tippuessa, kun 'talkkari' hiekotti pihaa