Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22559)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kävin aamulla lääkärissä ja kuten vähän arvelinkin reumalääkityus alkaa uudelleen. Tänään illalla eka piikki ja huomenna sitten menee päivä pahoinvoinnin kourissa. Onneksi on hiihtoloma, niin ehdin tehdä muita juttuja taas keskiviikkonakin ja siitä eteenpäin.
Koitahan pärjäillä, pysyykö hunajatee tai tuoremehu, mustikkasoppa sisällä?
Toivottavasti olosi kohenee
N64
Yleensä ei ensimmäisinä viikkoina pysy yhtään mikään sisällä. Siis pistospäivää seuraavana päivänä.
Muisteluja:
Olin jotain 8v ja paimentamassa lehmiä. Mulla oli salaa kirja mukana, Tusinoittain halvemmalla. Oli niin vähän aikaa lukea, aina piti olla kasvimaalla tai heinäpellolla, lypsyllä tai juottamassa vasikoita, halon hakkuussa, pinoamassa tai 'aisaamassa' ohuempia rankoja. Kolomaraudalla. Niin ja sit piti kerätä mustikkaa. Ja vattuja. Ja puolukkaa. Sieniä. Ja sit pitikin jo kaivaa perunaa, nostaa nauriit ja lantut... porkkanat. Olla puintiapuna. Kantaa puita sisään, tuulettaa mattoja, laittaa tuplat ikkunaan. Keittää pottuja ja tehä soossia...
Puuhaa oli paljon...
Päivän musiikkina kuuluu: Päivät kuin unta
Hyvää yötä
Oikein hyvää kuuluu! Pian taas pääsen tapaamaan mun rakasta, joka asuu kauempana. Molemmilla kiireiset elämät ja useampi työ, joten yhteistä aikaa odotetaan innolla
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvää kuuluu! Pian taas pääsen tapaamaan mun rakasta, joka asuu kauempana. Molemmilla kiireiset elämät ja useampi työ, joten yhteistä aikaa odotetaan innolla
Ihana :)
Tänään kauppapäivä, omat ja vanhan äitin ostokset, pesin pyykit, annoin ruuan hänelle ja joimme pullakahvit. Olin pitempään , katoimme salkkarit. Autoin petiin, iltahoitaja käy vielä myöhemmin.
Työpäivä tehty, syöty hyvin, katsottu työpäivän jälkeen Netflixiä ja sitten mä nukahdin. Kello 17-20 tuli nukuttua. Koittaa sitten nyt nukkua. Jotenkin mun unen tarve on lisääntynyt.
Noustaan, noustaan, kun noin paljon käsketään nousta ylös. Ihan suomalainen oon, ettei tarttee englanniksi käskeä "up"
Aamulla herätys, sängystä pois, kiire jo pukemaan, pestäkin vois. Aamulla herätys, sängystä pois, aamusta päivä alkaa...
Hyvää huomenta ja iloa päivääsi 🌸
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä opin ostamaan tarpeeksi suuria alusvaatteita? Ostin tänään bambualushousuja ja katsoin kaupassa, että ihan mun kokoiset ja onneton ostin vielä neljät. Kotona revin laput irti ja sovitin, eikös mokomat kinnaa liikaa! Mikään ei oo inhottavampaa kuin kinnaavat alusvaatteet. Puoliso lupasi venytellä niitä.... Saas nähdä miten?
Venytys ohje: Laita märkänä esim. Tuolin selkänojan ympäri, tai mistä vaan löydät sopivan venytys paikan, kattila, ämpäri jne. Saa olla tosi kireällä. Levitteitä voi vielä survoa väliin. Mene sitten ostamaan uudet 6 kpl kaikkein suurimpia lohdukkeeksi, jos ne muuten ovat mieleisiä.
Kiitos! Tuota puoliso jo yritti, pesun jälkeen kiskoi suuremmiksi. Naurettiin mahat kippurassa.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla herätys, sängystä pois, kiire jo pukemaan, pestäkin vois. Aamulla herätys, sängystä pois, aamusta päivä alkaa...
Hyvää huomenta ja iloa päivääsi 🌸
No tuostahan ilahtui minunkin mieleni :)
Aamukahville, puurolle, teelle
Hyvä alku tiistaiselle
N64
Vierailija kirjoitti:
Muisteluja:
Olin jotain 8v ja paimentamassa lehmiä. Mulla oli salaa kirja mukana, Tusinoittain halvemmalla. Oli niin vähän aikaa lukea, aina piti olla kasvimaalla tai heinäpellolla, lypsyllä tai juottamassa vasikoita, halon hakkuussa, pinoamassa tai 'aisaamassa' ohuempia rankoja. Kolomaraudalla. Niin ja sit piti kerätä mustikkaa. Ja vattuja. Ja puolukkaa. Sieniä. Ja sit pitikin jo kaivaa perunaa, nostaa nauriit ja lantut... porkkanat. Olla puintiapuna. Kantaa puita sisään, tuulettaa mattoja, laittaa tuplat ikkunaan. Keittää pottuja ja tehä soossia...
Puuhaa oli paljon...
Voi miten tuttua! Me siskon kanssa karattiin kesällä aina uimaan, kun tuli pienikin tauko töihin. Ja muistan piilotelleeni Peppi-kirjaa esiliinan taskussa, luin joka välissä sitä. Vasikoille piti repiä tuoretta heinää ja viedä navettaan, kirja putosi johonkin pellolle, onneksi löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Noustaan, noustaan, kun noin paljon käsketään nousta ylös. Ihan suomalainen oon, ettei tarttee englanniksi käskeä "up"
Up side down, baby you turn me...
Olkoon tämä musiikkia päivälle... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mä opin ostamaan tarpeeksi suuria alusvaatteita? Ostin tänään bambualushousuja ja katsoin kaupassa, että ihan mun kokoiset ja onneton ostin vielä neljät. Kotona revin laput irti ja sovitin, eikös mokomat kinnaa liikaa! Mikään ei oo inhottavampaa kuin kinnaavat alusvaatteet. Puoliso lupasi venytellä niitä.... Saas nähdä miten?
Venytys ohje: Laita märkänä esim. Tuolin selkänojan ympäri, tai mistä vaan löydät sopivan venytys paikan, kattila, ämpäri jne. Saa olla tosi kireällä. Levitteitä voi vielä survoa väliin. Mene sitten ostamaan uudet 6 kpl kaikkein suurimpia lohdukkeeksi, jos ne muuten ovat mieleisiä.
Kiitos! Tuota puoliso jo yritti, pesun jälkeen kiskoi suuremmiksi. Naurettiin mahat kippurassa.
Minua naurattaa kans... nyt tuli ilo pitkästä itkusta... vai miten se sanonta nyt menikään...
Ymmärrän, että ensin harmitti toki. Mutta pöksyt! Kaikkien maailmanmullistusten rinnalla on kyllä pikkujuttu. Sori, kun käytin sanaa 'pikku', nyt en voi lakata nauramasta, aamukahvi meni väärään kurkkuun.
Kiitos tuhannesti, että jaoit tämän meille
Iloista tiistaita ;)
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Levitteitä survotaan väliin"...
Niinkuin voita, oivariinia, flooraa... ?
Nyt ei tule naurusta loppua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa rasvata itsensä vaikka öljyllä, niin liian pienet pikkuhousut sujahtaa helposti jalkaan!! Hauska juttu kaiken kaikkiaan.
Minä viimeksi ostin Tokmannilta 3kpl/ pkt alushousuja jonka materiaali venyy ja laihduin 5kg niin alkoivat valua alaspäin, pienensin viime viikolla, nyt on hyvät.
Kansan viisautta:
Jos sinulla on huolia ja murheita, kävele ahtaissa pöksyissä (kengissä), silloin unohdat kaiken muun.
Kiitos pöksyjen venyttelijöille aamun nauruista 😅
Puoliso keksi vielä uuden tapahtuman kesäpäiville: Eukon pöksyjen levitys! Sarjoina suurimman leveyden sarja, omalle eukolle sopivin eli täsmäsarja ja aloittelijoille vain pöksyihin tutustuminen.
Tämä nauru ei ota loppuakseen. Tuli muuten juuri sopivat tälle eukolle!
Koitahan pärjäillä, pysyykö hunajatee tai tuoremehu, mustikkasoppa sisällä?
Toivottavasti olosi kohenee
N64