Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset eivät palauta kirjaston kirjoja ajoissa!

Vierailija
21.08.2026 |

Kaikissa lähikirjastoissa sama kirja myöhässä, eräpäivä ollut jo. Aika törkeää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No he siitä sakon saavat, big deal

Vierailija
2/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot maksullisiksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä on, että varatun aineiston noutamiseen annetaan viikko aikaa. Kuukausien jonossa oleva aineisto voi olla viikon aivan tyhjänpanttina.

Vierailija
4/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sakoillani kirjastoon muutaman kirjan vuodessa. En lähde etäpäivänä vartavasten kirjastoon vaan palautan kirjat sitten kun kaupunkiasiaa.

Vierailija
5/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet tehnyt varauksen kirjasta, jonka haluat? Silloin sitä ei saa verkossa uusittua ja lainasta lähtee laina-ajan päätyttyä palautuspyyntö. 

Vierailija
6/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä on, että varatun aineiston noutamiseen annetaan viikko aikaa. Kuukausien jonossa oleva aineisto voi olla viikon aivan tyhjänpanttina.

Tein vastikään varauksen yhdestä kirjasta jota oli meidän lähikaupungin kirjastossa 1 kpl hyllyssä. Jostain syystä se kuitenkin laitettiin minulle matkaan toiselta puolelta kirjaston kimppa-aluetta, ilmeisesti sieltä ei kuljetuskaan tapahdu kovinkaan usein sillä sen saapumisessa kesti yli viikko ennen kuin sain ilmoituksen että saan noutaa varaukseni. Olisin päässyt helpommalla hakemalla sen itse siitä lähikaupungista jos olisin arvannut että joudun odottamaan niin pitkään. Ei kovinkaan tehokasta toimintaa tältä kimppa systeemiltä että asiakkaan kirja laitetaan matkaan kauimmasta pisteestä eikä lähimmästä.

Vierailija
7/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan sakoillani kirjastoon muutaman kirjan vuodessa. En lähde etäpäivänä vartavasten kirjastoon vaan palautan kirjat sitten kun kaupunkiasiaa.

Onko teillä niin vanhanaikainen kirjasto, jotta eräpäivää ei pysty siirtämään netissä?

Vierailija
8/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjan ostohinta ei ole ainut maksu kirjastolle siitä kirjasta.

Vierailija
9/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä kirjastoja joilla ei ole nettisivua, josta kirjan voi uusia ym. ym? Vai etkö vain ole tiennyt mahdollisuudesta?

Vierailija
10/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet tehnyt varauksen kirjasta, jonka haluat? Silloin sitä ei saa verkossa uusittua ja lainasta lähtee laina-ajan päätyttyä palautuspyyntö. 

Tein kyllä, kun kyllästyin odottamaan. Ap

Vierailija
11/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeksi asioinut kirjastossa VHS aikana. Ei todellakaan haluta lainalla kirjoja mitkä on ollu toisilla vessa lukemisia ja näpit nuoltu ja sivuja käännetty.

Vierailija
12/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä niin vanhanaikainen kirjasto, jotta eräpäivää ei pysty siirtämään netissä?

Uutuuksissa ei käy ja tuo kahden viikon varaus menee nopsaan itsellä. Senkin voi uusia joissain itsepalveluissa missä palautettu kirja laitetaan itse hyllyyn/laatikkoon.

Vierailija
13/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen viimeksi asioinut kirjastossa VHS aikana. Ei todellakaan haluta lainalla kirjoja mitkä on ollu toisilla vessa lukemisia ja näpit nuoltu ja sivuja käännetty.

Ostat kuitenkin ruokaa kaupasta? Monien käsien kautta kulkeneita tuotteita. 😅 Pyyhitkö ja desinfioitko joka ostoksen? Pöpökammo on poisopeteltavissa. 

Vierailija
14/14 |
21.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käytä nettiä uusimiseen?

Vai joko olet kaikki viis kertaa uusinut?

Ittelläni oli yks oppikirja, vanha painos, vuoden lainassa. Kun viis uusimista täys, kävin omatoimiajalla palauttamassa ja lainaamassa uudelleen, ja sitte taas uusimisia netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi