Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22725)
Kävin tänään pankissa hakemassa mun asunnon osakekirjat säilytyksestä. Kun nyt pitää tehdä joku osakekirjojen säihköistäminen Maanmittauslaitokselle. Ei sillä vielä kiire ole, mutta koska oli vapaapäivä ja kaunis ilma, päätin käydä tänään hakemassa. Nauratti, kun lähdin pankista vielä kauppaan. Perässä vedettävä mummokärry, jossa se arvopaperi oli kirjekuoressa Hirveän liukasta ja mulla ei nastoja, kun ne on vähän hankalat sisätiloissa. Puristin kouristuksenomaisesti mummokärryjen kahvaa ja hoin mielessäni, että älä vaan kaadu, älä ainakaan lyö päätäsi ja missään tapauksessa älä päästä irti mummokärryn kahvasta :D
Pankissa ehdottivat, että harkitsisin äidin perintörahojen sijoittamista, kun kuitenkin kyseessä on kuusinumeroinen summa. Mä olen vieläkin ihan kahden vaiheilla, että entä jos vaan lopettaisi työnteon jo kokonaan. Ei siis mitään sapattivapaata tai viiden viikon palkatonta lomaa vaan omien hommien opettaminen asap jollekin muulle ja sitten hasta la vista. Tarvitsen kuitenkin vielä aikaa eri vaihtoehtojen miettimiseen.
Huomenna taas työpäivä ja kiinnostaa kuin kilo sitä itteään. Onneksi vain huominen ja ylihuominen, sitten taas 4 vapaata. Ai niin...eilen tuli Maisan kautta terveyskeskuksen omalääkäriltä viestiä ja nyt sitten kuitenkin arvioidaan, pitäiskö sytostaatit sittenkin aloittaa uudelleen. En ole just nyt kovin motivoitunut, mutta katsotaan nyt.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kävin tänään pankissa hakemassa mun asunnon osakekirjat säilytyksestä. Kun nyt pitää tehdä joku osakekirjojen säihköistäminen Maanmittauslaitokselle. Ei sillä vielä kiire ole, mutta koska oli vapaapäivä ja kaunis ilma, päätin käydä tänään hakemassa. Nauratti, kun lähdin pankista vielä kauppaan. Perässä vedettävä mummokärry, jossa se arvopaperi oli kirjekuoressa Hirveän liukasta ja mulla ei nastoja, kun ne on vähän hankalat sisätiloissa. Puristin kouristuksenomaisesti mummokärryjen kahvaa ja hoin mielessäni, että älä vaan kaadu, älä ainakaan lyö päätäsi ja missään tapauksessa älä päästä irti mummokärryn kahvasta :D
Pankissa ehdottivat, että harkitsisin äidin perintörahojen sijoittamista, kun kuitenkin kyseessä on kuusinumeroinen summa. Mä olen vieläkin ihan kahden vaiheilla, että entä jos vaan lopettaisi työnteon jo kokonaan. Ei siis mitään sapattivapaata tai viiden viikon palkatonta lomaa vaan omien hommien
Minä kyllä sanoisin että hasta la vista! 😄
Samoin kuin edellinen: Hasta la vista ja siihen perään vielä että Halipatsui! 🥳
Nro 7742: "Minä kyllä sanoisin että hasta la vista! 😄"
Arvaa tekiskö mieli? Yhä useampi ystävänikin on jo työnikeestä vapaa. Olisi niin mukavaa sanoa, että "Ai huomenna klo 11 päiväkävelylle? Joo, sopii."
Vierailija kirjoitti:
Toi pitää laittaa muistiin vikalle työpäivälle :D
Vierailija kirjoitti:
Isokynä Lindholmilla on sen niminen laulu kuin Minun nimi on nimessun. Hän taisi olla silloin rakastunut, kun singlen toisella puolella on laulu nimeltään Rakas rakas rakas.
Todella mahtava muusikko.
Vierailija kirjoitti:
Mut eikös sulla tullu just joku uusi mielenkiintoinen projekti, jos sen jälkeen: Soronno! Ja Arrivederci tai jotain tuonnepäin
Mä jäin ovelle heti 61v, kun oli mahdollista...
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut eikös sulla tullu just joku uusi mielenkiintoinen projekti, jos sen jälkeen: Soronno! Ja Arrivederci tai jotain tuonnepäin
Mä jäin ovelle heti 61v, kun oli mahdollista...
N64
Kyllä, on siis tulossa. Tämä on sellainen vähän harvinaisempi homma, jonka osaaminen on meidän firmassa vain mulla ja joita tulee korkeintaan kerran kolmessa vuodessa. Sen vuoksi en ole ehtinyt opettaa näityä juttuja vielä kenellekään. On ihan mun lempparikoodauspuuhaa (olen tehnyt kaikki tämän sortin hommat yksin jo kohta 20 vuotta) ja vaikka tällä kertaa en sitten kuitenkaan laita itse sormiani näppikselle vaan teeen homman nk parikoodauksena Teamsin kautta eli nuorrempi kollega koodaa ja mä toimin vaan mentorina, niin silti ihan kiva homma. Ja sen jälkeen onkin oikeastaan enää kaksi hommaa, jotka pitää opettaa jollekin toiselle. Toinen niistä on sellainen, jonka voin opettaa vaikka heti. Ei siis mikään vaikea juttu. Toiseen taas pitää vähän enemmän panostaa, mutta jostain syystä meillä nyt vähän hangataan sitä vastaan, että opettaisin ihan vaan opettamisen takia. Ja päästäkseni lähtemään kokonaan pois.
Suurin syy mun lähdön miettimiseen on se, että olen tän firman yksi osakkaista. En omista kovinkaan paljoa, mutta kuitenkin osingot on joka vuosi olleet aika kivat. Meillä osakassopimuksessa kuitenkin sanotaan, että mikäli lähtee firmasta kokonaan, ne osakkeet pitää myydä joko muille osakkaille tai sitten firmalle takaisin. Saanhan mä niistä osakkeista rahat, mutta sekin vähän houkuttaa, että odottaisin loppukesään asti, nostaisin ensin osingot ja vasta sitten myisin osakkeet ja lähtisin. Ensi vuonna jään eläkkeelle jo ennen osinkojen maksua, joten ensi vuoden osingoista ei tarvitse enää välittää. On se kuitenkin kymppitonni, mikä osinkoja olisi tulossa.
Tämä päivä mennyt puhelimessa lörpötellessä ja tv katellessa.
Ok, Reipas ja Tunnollinen...
Nyt ymmärsin, että on monenmoista pohdittavaa... mites tuo sairaus? Jos lääkitys aloitetaan, tuleeko sivuvaikutuksia? Huononeeko tila, ellei hoitoa aleta? Vaikuttaako työ oloon heikentävästi?
N64
Vierailija kirjoitti:
Ok, Reipas ja Tunnollinen...
Nyt ymmärsin, että on monenmoista pohdittavaa... mites tuo sairaus? Jos lääkitys aloitetaan, tuleeko sivuvaikutuksia? Huononeeko tila, ellei hoitoa aleta? Vaikuttaako työ oloon heikentävästi?
N64
Tulee sivuvaikutuksia ja huononee, jos ei aloiteta. Koska teen vaan 3-päiväistä työviikkoa, voin ajoittaa hoidon niin, että vain vapaapäivät menee pilalle. Eniten niissä sytoissa huolestuttaa se, että sitten en voi käyttää enää sitä viimeistäkään kipulääkettä, joka mulle muuten sopii. Se kun yhdessä sytojen kanssa nostaa maksa-arvoja. Eli jos vaikka nilkka tai ranne murtuu tai nivelrikko pahenee, niin mitään kipulääkkeitä en sitten voi käyttää. Sitten mennään taas pelkällä hevoslinimentilä.
Olen innoissani uudesta älysormuksesta, siinä on myös näyttö esim kellonaika ym.
https://store.rogbid.com/9ud5AB
Saanut hyvät forbesin arvostelut.
Osas hyvin laske amiten hyvin nukuin yöni.
Vierailija kirjoitti:
Olen innoissani uudesta älysormuksesta, siinä on myös näyttö esim kellonaika ym.
Aika hieno! Mä hommasin vähän aikaa sitten uuden älyrannekkeen just unen laadun mittaamista varten ja en piruvie saa sitä toimimaan kännykkäni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aika hieno! Mä hommasin vähän aikaa sitten uuden älyrannekkeen just unen laadun mittaamista varten ja en piruvie saa sitä toimimaan kännykkäni kanssa.
Tollanen sormus on kivempi pidettävä yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäväksi ilma meni- käveltiin keskustaan märässä loskassa. Pitää muistaa vähentää vaatetusta, muuten kyllä tulee liian kuuma.
Syötiin Kokkikartanon Kievin kanaa ja muusia- annokset. On tosi hyvää, ostetaan aina kun nähdään laputettuna.
Kohta katsotaan eilen tallennettu Marple, ne on mukavia vaikka on ennenkin nähnyt.
Toivon sinulle Pitkästikirjoittaja uusia tuulia elämääsi. Ei tarvitse äidistä luopua mutta ehkä hieman etäisyyttä?
Hän vois olla lempinimeltään Pitkis. Mutta ei ehkä halua mitään nimeä sen kummemmin. Että ystävyydellä tämä nimi ja toivon, ettei hän pahastu.
Mikäs sinun nimesi on
Ystävyydellä
Pätkis
No kävin kaupassa.Ostin paljon hedelmiä ym.terveellistä.Yritän nyt koota ruokalistaani ainakin 600 kilogrammaa marjoja hedelmiä ja kasviksia.Katsotaan miten menee.
Minulla on tänään ollut ihan töttöröö-olo. Olen pari päivää kerännyt kasaan, järjestellyt ja pyyhkinyt pölyjä yhdestä moniosaisesta käsityövälineestä. Koko ajan on ajatuksissa, että onko kaikki varmasti kasassa. Mahdollinen ostaja on tulossa viikonloppuna.
En ole oikein muuta tänään saanut aikaiseksi kuin lumiakan!! Lapsettaa edes!
Tänään syödään hernekeittoa ja pannukakkua.
Vierailija kirjoitti:
No kävin kaupassa.Ostin paljon hedelmiä ym.terveellistä.Yritän nyt koota ruokalistaani ainakin 600 kilogrammaa marjoja hedelmiä ja kasviksia.Katsotaan miten menee.
Sulla on kyllä aivan mahottoman paljon nyt hedelmiä ja kasviksia 😅
Isokynä Lindholmilla on sen niminen laulu kuin Minun nimi on nimessun. Hän taisi olla silloin rakastunut, kun singlen toisella puolella on laulu nimeltään Rakas rakas rakas.